نوا 4

نگاهی نزدیک به هوآوی نوا 4

هوآوی یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید که در طول یک سال از طیف وسیعی از محصولات پرده برمی‌دارد. این مدل‌ها با قابلیت‌های گوناگون و در رنج‌های قیمتی مختلف به بازار عرضه می‌شوند. همین موضوع سردرگمی کاربران را هنگام خرید بیش‌تر کرده و برای خرید یک اسمارت فون باید وقت زیادی را صرف تحقیقات و شناخت ویژگی‌های هر یک از دیوایس‌ها کنید. با این همه می‌توانید به راهنماهای خرید مراجعه کنید تا در مدت زمان کمی بهترین‌ها را بشناسید و سپس گجت مورد نظرتان را خریداری نمایید. در این نوبت می‌خواهیم با نوا 4 هوآوی بیش‌تر آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.


دیزاین و دیسپلی

نوا 4

طراحی هم برای تولیدکنندگان و هم برای کاربران موضوعی بسیار مهم است که نقشی اساسی را در محبوبیت یک موبایل هوشمند ایفا می‌کند. نوا 4 نیز از چنین قانونی پیروی می‌کند. از این رو تولیدکننده برای محصول خود دیزاینی مدرن را تدارک دیده که نظر هر کسی را به‌سمت گجت چینی جلب می‌کند. در قاب جلو شاهد یک دیسپلی غول‌پیکر هستیم که بیش‌تر از ۸۵ درصد از این بخش را به خود اختصاصی داده و موجب کاهش ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر شده. به این ترتیب تماشای فیلم‌ها و انیمیشن‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد شد. تنها در گوشه سمت چپ صفحه‌نمایش یک حفره دیده می‌شود که از دوربین سلفی میزبانی می‌کند. در قاب پشتی ماژول دوربین سه‌گانه به‌همراه فلاش‌ ال‌ای‌دی و لوگوی هوآوی به‌چشم می‌خورند و ظاهری خیره‌کننده برای گوشی رقم زده‌اند. پس اگر به‌دنبال یک اسمارت فون مدرن و چشم‌گیر هستید، حتما نوا 4 را در سبد خریدتان قرار دهید. نسبت ۱۹:۹ خوش‌دستی هندست را افزایش داده و در نتیجه حتی در استفاده طولانی‌مدت احساس ناراحتی نمی‌کنید. نوا 4 در رنگ‌های متعددی مثل قرمز طراحی شده تا تلفن همراه آینده خود را براساس سلیقه‌تان خریداری نمایید. این رنگ‌ها از نوع گرادینت بوده و در زوایای گوناگون جلوه‌های مختلفی دارند.

نمایشگر را از یاد نبریم. نوا 4 به یک دیسپلی تقریبا ۶.۵ اینچی مجهز است که کار با اپلیکیشن‌ها را ساده‌تر کرده و از طرفی تجربه گیم‌ها را هیجان‌انگیزتر نموده. این پنل از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد و به‌همین دلیل قادر به دیدن جزئیات تصاویر هستید.

دوربین‌ها

نوا 4

همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، در قاب پشتی نوا 4 ماژول دوربین سه‌گانه تعبیه شده که امکان عکس‌برداری پرتره را فراهم می‌آورد. این سنسورهای ۲۰، ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی تصاویری حرفه‌ای و مملواز جزئیات می‌گیرند که حتی کاربران خبره را راضی می‌کند. از قلم نیفتد که در مدلی از نوا 4، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. یکی از این دوربین‌ها به دریچه دیافراگم نسبتا بازی مجهز است که این امکان را به شما می‌دهد تا در شرایط نوری ضعیف نیز عکس‌هایی فوق‌العاده‌ای بگیرید. فلاش ال‌ای‌دی هم در نظر گرفته شده تا حتی در هنگام شب نیز قادر به عکاسی باشید. به‌لطف این دوربین‌ها می‌توانید با رزولوشن 4K به ضبط ویدیو بپردازید و خاطرات‌تان را با کیفیت بالایی حفظ نمایید. با این همه، جای خالی تکنولوژی پیکسل‌های دوگانه و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر حس می‌شود و از این رو در حین حرکت عکس‌های خوبی ثبت نمی‌کنید و نمی‌توانید لحظات ناب را شکار نمایید.

در قاب جلوی نوا 4 یک سنسور ۲۵ مگاپیکسلی جای گرفته که عکس‌های بسیار خوبی ثبت می‌کند. در واقع سلفی‌های کم‌نظیری خواهید گرفت که فالوئرها و لایک‌های‌ زیادی را برای‌تان به ارمغان می‌آورند. گفتنی‌ست با این دوربین قادر به فیلم‌برداری با کیفیت فول اچ‌دی هستید. به این ترتیب نوا 4 گزینه‌ای عالی برای سلفی‌بازها و عاشقان استوری و تماس‌های تصویری به‌حساب می‌آید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

نوا 4

کایرین ۹۷۰ قلب تپنده محصول هوآوی را تشکیل داده و قدرت بی‌حد و حصری به آن بخشیده. از این رو به‌راحتی قادر به اجرای اپلیکیشن‌های حرفه‌ای خواهید بود و حتی می‌توانید بازی‌های سنگین گوگل‌پلی را نصب و تجربه نمایید. این تراشه با معماری ۱۰ نانومتری تولید گشته و برای همین مصرف بسیار کمی از منابع سیستم دارد. مقدار حافظه را فراموش نکنیم. شرکت سازنده نوا 4 را در دو مدل به بازار عرضه نموده که در نسخه گران‌تر 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در کنار ۸ گیگابایت رم در اختیارتان قرار می‌گیرد. به این ترتیب در کم‌تر مواقعی با خطای کمبود حافظه مواجه می‌شوید و به‌سادگی می‌توانید به انجام عمل مالتی‌تسکینگ بپردازید. گذشته از این‌ها، تولیدکننده گجت خود را از درگاه میکرو اس‌دی محروم کرده و نمی‌توانید حافظه داخلی را ارتقا دهید.

نگارش نهم اندروید مهمان نوا 4 شده و قابلیت‌های آن را افزایش داده. در این نسخه تغییرات بسیاری صورت گرفته که مصرف باتری را به‌صورت قابل توجهی کاهش داده. رابط کاربری اختصاصی هوآوی هم در کنار سیستم‌عامل گوگل به‌کار گرفته شده که ظاهر این پلت‌فرم را دگرگون کرده است. پس اگر عاشق اندروید خالص هستید و از ظاهر EMUI خوش‌تان نمی‌آید، نوا 4 را نادیده بگیرید.

سایر امکانات

نوا 4

نوا 4 به یک باتری ۳۷۵۰ میلی‌آمپری مجهز است که با توجه به پردازنده کم‌مصرف و سیستم‌عامل بهینه عمر خوبی خواهد داشت. تکنولوژی شارژ سریع نیز تدارک دیده شده تا وقت‌تان تلف نشود و موبایل در مدت زمان کمی فول‌شارژ شود. برای این‌که سطح امنیت دیوایس افزایش یابد، تولیدکننده از حس‌گر اثر انگشت دقیق و سریعی در نوا 4 بهره جسته تا فقط خودتان بتوانید گوشی را آنلاک نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH