بهترین پهپادهای بازار

تفریحات مدرن و جذاب برای تابستان 98

با نزدیک شدن به فصل گرم و دلچسب تابستان محصولات تفریحی سرگرمی دارای بازار داغی خواهند بود چرا که به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دارای بازه ی طولانی تری می شود .

وجود تفریحات و لوازم مهیج کمک می کند تا اوقات فراغت به بهترین شکل ممکن سپری شود . به دلیل گرم و ساکن بودن آب و هوا در تابستان بسیاری از تفریحات در محیط های بیرونی شکل می گیرند که بسیار عالی و ایده آل است . یکی از محصولاتی که به تازگی و در چند ساله ی اخیر مورد توجه و استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است اسکوتر برقی و ماشین کنترلی و کوادکوپتر می باشد.

اولین وسیله تفریحی مدرن کوادکوپتر

کوادکوپتر ها پرنده های 4 موتوره ی عمود پروازی هستند که معمولا به یک دوربین مجهزند و می توانند از زاویه دید آسمان عکس و فیلم بگیرند . کوادکوپتر های دوربین دار در کنار پرواز میتوانند لذت تصویربرداری و فیلمبرداری را به صورت هوایی  برای کاربر علاقه مند رقم بزنند . یعنی یک بعد استفاده از کوادکوپتر لذت پرواز و بعد دیگر لذت عکاسی هوایی است .

کوادکوپتر و یا هلی شات ها دارای کاربری آسانی هستند و کافیست تا به پرواز علاقه مند باشید . خواهید دید که با کمی تمرین و کسب مهارت می توانید به آن مسلط شوید . از طرفی به کمک ریموت کنترل در نقطه ای می ایستید و دستگاه را تا محدوده برد رادیویی مجاز هدایت و کنترل می کنید . خرید کوادکوپتر می تواند بر اساس مدل های مختلف در سه گروه بندی کلی قرار بگیرد و متغییر باشد . دسته اول کوادکوپتر های هابی و یا اسباب بازی هستند که دارای آپشن ها و ویژگی های معمولی تری می باشند و بیشتر جهت بازی و فان مورد استفاده قرار میگیرند . دسته دوم کوادکوپتر های نیمه حرفه ای هستند که ویژگی هایی هرچند تخصصی به آنها اضافه شده است . دسته سوم نیز کوادکوپتر های تخصصی و یا حرفه ای می باشند که تمام ویژگی های آن ها اعم از دوربین و آپشن های پروازی تخصصی شده اند .

امروزه از کوادکوپتر ها می توان در زمینه های مختلفی استفاده و یا حتی درآمدزایی کرد . در سینما و تلویزیون ، ساخت موزیک ویدئو ، تیزر و تبلیغات ، نقشه برداری هوایی ، نظارت و نگهبانی ، رصد و حفاظت ، استفاده در آتلیه ها و باغ ها ، حمل بار ، سم پاشی و … از کوادکوپتر ها می توان بهره برد .

جالب است که بدانید می توان ادعا کرد خرید کوادکوپتر امروزه برای هر شرکت و سازمان و موسسه ای واجب است . در کنار همه این کاربری ها کوادکوپتر ها می توانند وسایل بسیار مفرحی برای تعطیلات و آخر هفته ها باشند .

بی شک شوق پرواز در فطرت همه ی ما وجود دارد اما خلبان شدن برای همگان میسر نیست . اما به واسطه ی هلی شات همه می توانند حس شیرین خلبانی از راه دور را تجربه کنند.

دومین وسیله تفریحی مدرن اسکوتر برقی

در مسافرت و یا پیک نیک ها می توانید از سواری بر روی اسکوتر برقی خود بینهایت لذت ببرید . با خرید اسکوتر برقی یک خانواده و تمامی اعضای آن می توانند از سواری بر روی آن لذت ببرند چرا که هیچ گونه محدودیتی برای استفاده وجود ندارد . اسکوتر برقی های موجود در بازار می توانند تا حداکثر وزن 120 کیلوگرم را پشتیبانی کنند . برای اطلاع از قیمت اسکوتر برقی می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی جهان آرسی jahanrc.com از مدل های متنوع آن دیدن کنید و نسبت به خرید اقدام نمایید .

متداول ترین سایز بندی چرخ اسکوتر برقی ها به سه دسته 6.5 ، 8 و 10 اینچ طبقه بندی می شود که سایز 8 اینچ نرمال ترین حالت چرخ برای اسکوتر سواری است .

البته جالب است که بدانید اسکوتر برقی هایی نیز طراحی شده اند که دارای یک دسته می باشند و در واقع آن دسته حکم فرمان را بر عهده دارد . با چپ و راست کردن دسته ، اسکوتر برقی حرکت می کند . بعضی از والدین به جهت حفظ ایمنی برای فرزند دلبندشان خرید این مدل اسکوتربرقی را بیشتر ترجیح می دهند . با صرف 15 الی 30 دقیقه زمان می توانید بر عملکرد اسکوتر برقی خود مسلط شوید . باتری اسکوتر های برقی می توانند بین 45 دقیقه تا 2 ساعت خروجی مفید دهند و در عرض 2 ساعت نیز با برق شهری شارژ شوند . بعضی از اسکوتر برقی ها نیز تک چرخ است و کل دستگاه بر مبنای یک چرخ حرکت می کند . البته جالب است که بدانید اسکوتر برقی های تک چرخ به دلیل سختی در عملکرد چندان رایج و متداول نیستند و طرفداران خاص خود را دارند .

سومین وسیله تفریحی مدرن ماشین کنترلی

ماشین کنترلی حرفه ای نیز امروزه دارای طرفداران زیادی است . ماشین های کنترلی دارای دو دسته الکتریکی و سوختی هستند . ماشین کنترلی حرفه ای در مقیاس کوچک شده می باشد و به کمک رادیو کنترل از راه دور هدایت می شود . جذابیت و هیجان ماشین های کنترلی شباهت بسیار زیاد و نزدیکی به ماشین های واقعی دارد . در واقع این مدل های آرسی نمونه های کوچک شده ی مدل های واقعی می باشد . ماشین های کنترلی حرفه ای هم می توانند بر مبنای باتری و به صورت شارژی حرکت کنند و هم می توانند بر مبنای سوخت به راه بیفتند .

لذت رانندگی به هیچ وجه قابل مخفی کردن نیست و برای همین موضوع بسیاری از مهندسین این لذت سواری را در ابعاد کوچک تر برای علاقه مندان فراهم کرده اند تا کاربران بتوانند به واسطه ی یک رادیو کنترل و در محدوده برد رادیویی مجاز نسبت به هدایت و کنترل یک ماشین آرسی اقدام کنند . ماشین کنترلی سوختی به واسطه ی سوخت مورد نیاز آن مدل حرکت می کند و می توان به جرات گفت در سرعت و شتاب همانند ماشین های واقعی است و می تواند ترشح آدرنالین را در خون شما تحریک کند . ماشین های کنترلی الکتریکی نیز بر مبنای یک باتری الکتریکی قابل شارژ حرکت می کنند و چیزی از ماشین های سوختی کم ندارد . ماشین ها نیز همانند کوادکوپتر ها بواسطه ی یک ریموت کنترل هدایت می شوند اما با این تفاوت که محصول نهایی ما یک اتومبیل است که بر روی زمین حرکت می کند . جالب است که بدانید با رونمایی از چنین ماشین هایی مسابقاتی برای آن ها همه ساله برگزار می شود . این سبک ماشین سواری برای راننده بسیار ایمن است چرا که هیچ خطری متوجه سلامت راننده نیست و او از راه دور دستگاه را هدایت و کنترل می کند . اگر ماشین سواری را دوست دارید همین الان خرید ماشین کنترلی را در لیست اهداف و آروزهایتان برای آینده یادداشت کنید .

بی شک ماشین کنترلی سوختی شباهت بیشتری با نمونه های واقعی داره و حس خوب رانندگی رو میتونه به خوبی القا کنه ! وقتی آخر هفته ها به پارک های بزرگ و پر تردد تهران سری بزنید می بینید که کاربران خیلی زیادی با ماشین های آرسی کوچکشان در حال ماشین سواری هستند . این ماشین سواری از آن جنبه که راننده از راه دور در حال هدایت و کنترل دستگاه  است هیچ گونه خطری برای راننده نخواهد داشت . البته ماشین های کنترلی آرسی در اثر برخورد بسیار آسیب پذیر هستند . کافیست تا با سرعت و شدت زیاد با جسمی از جلو برخورد کنند . جلوبندی آن ها به شدت آسیب خواهید دید . لذا در حفظ و نگهداری آن ها باید بی نهایت کوشا باشید . جهان آرسی در کنار اسکوتر برقی ها دارای ماشین کنترلی های بسیار متنوع و حرفه ای از برند های مطرح دنیاست . اگر به دنیای محصولات تفریحی سرگرمی علاقه مندید دسته خالی از جهان آرسی بیرون نخواهید رفت ! ماشین های کنترلی دارای سه دسته بندی بزرگ باگی ، تراک و آفرود هستند که دسته ی اول یعنی باگی ماشین هایی با ارتفاع کم اما رنج سرعتی بالا برای تردد در جاده و خیابان های صاف هستند . اگر به دنبال تجربه سرعت و دریفت و اجرای حرکات نمایشی هستید ما به شما ماشین های کنترلی باگی را پیشنهاد میکنیم . ماشین کنترلی تراک شبیه به کامیون ها و کامیونت ها می باشد و دارای سرعت و شتاب متوسط تری نسبت به مدل های دیگر است . اگر به دنبال یک ماشین سواری ایمن و کم خطر هستید تراک ها بهترین گزینه می باشند . در نهایت مدل های آفرود ماشین هایی هستند که دارای چرخ های بزرگ و ضخیم می باشند و می توانند ماشین را در جاده های صعب العبور و دارای پستی و بلندی زیاد به حرکت درآورد . اگر به دنبال هیجان و ترشح آدرنالین هستید آفرود ها برای شما مناسب اند . برای یادگیری و تامین قطعات و تعمیرات ماشین کنترلی حرفه ای می توانید به بخش فنی جهان آرسی مراجعه کنید .

با بررسی این محصولات تازه ظهور یافته می توان متوجه شد این محصولات علاوه بر ایجاد سرگرمی بسیار زیاد مورد علاقه همگان هستند . بسیاری از کاربران دوست دارند تا آخر هفته و یا تعطیلات شود تا بتوانند با کوادکوپتر خود پرواز کنند و یا با اسکوتر برقی و ماشین کنترلی شان سواری مهیجی را تجربه کنند . داشتن و استفاده از این وسیله ها به هیچ گونه مهارت و یا دانش قبلی نیاز ندارد و هر کاربری می تواند با کمی تجربه و کسب مهارت به بهترین شکل ممکن از اوقات فراغتش لذت ببرد . توصیه ما به والدین این است همیشه و همیشه در مقابل محصولات تازه تولید شده و جدید موضع نگیرید چرا که محصولاتی نیز پیدا خواهند شد که علاوه بر قابلیت سرگرمی دارای تحرک زیادی هستند و می توانند برای شما و کودکان شما آموزنده باشند . مدرنیته همیشه بد و منفی نیست و می تواند عواقب خوب ، مثبت و تاثیر گذاری داشته باشد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

99 در مورد “تفریحات مدرن و جذاب برای تابستان 98”

  1. سلام فانتوم 4 پرو برای کار و استفاده شخصی مناسبه؟یا باید دستگاه دیگه ای بخرم.مالی و هزینش مهم نیست مهم بیشتر کارایی دستگاهه
    میشه منو راهنمایی کنید.

    1. اراد عزیز سلام من به شما پیشنهاد میدم که اگر بحث مالی براشما مطرح نیست به جای فانتوم 4 پرو دستگاه های دیگه ای رو امتحان کن مثل مویک 2 پرو یا ایر و…. اما فانتوم پیشنهاد من نیست چون ارز همه نظر باعث اذیت کردنت میشه هم بزرگه هم صداش زیاده و کلی دردسر دیگه داره.
      موفق باشی

  2. سلام به همگی
    من یه کواد کوپتر دارم که هدیه گرفتم ولی مدل بدون دوربین هستش میخوام براش یه گوپرو بخرم که بتونم ببندم زیرش ولی نمیدونم ایا کار درستی هست که گوپر چند ملیونی رو زیر یه دستگاه نیمه حرفه ای ببندی یا اینکه نه امکان اسیب دیدنش هست؟
    اگر برم کوادکوپترمو بفروشم و یه دستگاه دوربین دار بگیرم بهتر نیست؟لطفا اگر کسی اطلاع داره منو راهنمایی کنه

  3. دوستان سلام
    من میخوام یدونه مویک 2 پرو بخرم جدیدا دیدم که یه پک دیگه هم داره به اسم اسمارت کنترل.حالا موندم با اسمارت کنترلشو بگیرم یا پک معمولیشو.خب یکی دو نفر بهم پیشنهاد کردن که پک معمولیشو بگیرم و به جای اسمارت کنترلش یدونه موبایل یا یه تبلت جداگونه بخرم به نظر شما چیکار کنم؟؟

    1. به نظر من به جا اینکه بخوای 10 میلیون تومن بیشتر هزینه کنید برای مانیتور با همون 10تومن یدونه موبایل جداگونه بگیری خیلی برات صرفه اقتصادی داره تازه موبایل رو باهاش همه کاری میتونی انجام بدی ولی مانیتور فقط واسه ارسال تصویره.شک نکن که اسمارت بخری ضرر کردی

  4. سلام به همگی من میخوام یه ماشین کنترلی سوختی بگیرم ولی خیلی ها بهم گفتن که سوختی نگیر و برو الکتریکی بگیر چون هزینه های بالایی داره ولی خب فکر نمیکنم الکتریکی ها مثله سوختی ها سرعت بالایی داشته باشن
    کسی راجب این موضوع اطلاعاتی داره؟؟؟

    1. سلام به همه ی دوستان من خودم چند ساله که ماشین کنترلی سوختی دارم خب توی اینکه ئاقعا بی نظیره و استفاده ازش واقعا لذت بخشه اما متاسفانه هزینه های خیلی زیادی هم داره که من ودم دیگه از پسش بر نمیام و ترجیح دادم که از ماشین هام به عنوان دکور توی اتاق خوابم استفاده کنم تا بخوام باهاش بازی کنم البته قبلا هزینه هاش انقدر بالا نبود ولی الان به انمدار=زه یه ماشین واقعی هزینه داره واقعا

    2. دوست عزیز سلام با=له درسته من به عنوان یه ادمی که 5تا ماشین سوختی دارم به شما پیشنهاد میدم سوختی خرید نکنید. چون با هزینه های امروز واقعا استفاده ازش به صرفه نیست و من خودم هم قصد فروش این دستگاه ها و خرید الکتریکی رو دارم چون به راحتی شارژو استفاده میشه بدون هیچ خرج و هزینه ای

  5. سلام به همه ی دوستان . من در حال پرواز توی پارک محله بودم که نیروی انتظامی اومد و ازم مجوز خواست که خب من نداشتم و دستگاهم رو ضبط کردن متاسفانه . مگر برای هر پرواز باید مجوز داشته باشیم ؟ کسی چنین تجربه ای داشته و آیا راهکاری هست برای آزاد کردنش ؟

    1. سلام برای پرنده های حرفه باید پلاک صادر بشه.شما زمانی که پرنده حرفه ای خریداری میکنید باید فروشنده بهتون مدارک مورد نیاز برای پلاک کردن پرندتون رو بده و همچنین مجموعه ای که ازشون خریداری میکنید باید عضو رسمی سازمان هوا و فضا کشور باشن.
      اگر پرندتون رو پلاک نکرده باشین نه تنها مراجع قانونی بهتون گیر میدن بلکه از طریق هواپیما هم نمیتونید پرندتون رو خارج کنید

  6. سلام دوستان من خودم میخوام یه کوادکوپتر بسازم یه سری از قطعات رونمیدونم از کجا باید تهیه کنم اگه کسی مجموعه ای رو میشناسه که قطعه میفروشه لطفا راهنماییم کنه ممنون.

  7. ولی خداوکیلی رو دست محصولات dji هیچ محصولی نیست به نظر من ادم یا هلی شات نخره یا میخره فقط dji بخره واقعا فوق العادس

  8. من شنیدم برای سم پاشی هوایی مدل های پروازی کاربردی ای وجود داره که میشه از اونها برای سم پاشی مزارع و باغات استفاده بشه کسی اسم دقیق مدل هاش رو میدونه ؟

    1. خیلی طول کشیده و پیش بینی میشه دیگه همین روزا فانتوم 5 هم رونمایی بشه چه ویژگی ها و آپشن هایی داره و قراره چقدر بپره خدا میدونه 🙂

      1. سلام
        دوست عزیز در پاسخ به سوالت باید بگم متاسفانه این برند اصلا کار هاش قابل پیش بینی نیست و نمیشه مدت زمان دقیقی رو برای رونمایی وحصولاتش حدس زد اما من توی نت که تحقیق کردم متوجه شدم که فانتم 5 برد پروازی 9 کیلومتر رو ساپورت میکنه و فوق العاده هوشمنده و قیمت بالایی هم داره که حدود 2900 دلاره.

  9. سلام دوستان ، در خصوص پهپادهایی که از قابلیت FPVبرخورداراند ؛ با توجه به این نکته که برای استفاده از این قابلیت محدوده ای تعیین شده با خروج کوادکوپتر از اون محدوده چه اتفاقی میفته و ایا دیگه عکس و فیلمی نمیتونیم بگیریم؟
    ممنون میشم اگر کسی میدونه منُ راهنمایی کنه ?‍♂️

  10. دوربین کوادکوپتر های دوربین دار قابلیت تعویض دارن ؟!؟ من یه سایما x15w دارم کیفیت دوربینش چنگی به دل نمیزنه . میشه دوربین های بهتری رو روش انداخت ؟ ممنون میشم اگر کسی تجربه ای داره بگه

  11. ممنون میشم اگه کسی میدونه راهنماییم کنه که برای شروع پرواز و کسب تجربه چه کوادکوپتری خوبه ؟ و اینکه برای به پرواز درآوردن این پرنده ها تو فضای عمومی باید مجوز پروازداشته باشیم یا نه؟

    1. این دستگاه ها منظور هلی شات ها چون مجهز به دوربین هستن توی فضاهای عمومی شاید حتی یک نفر هم راضی نباشه که در عکاسی و فیلم برداری شما بیفته لذا برای حفظ نظم عمومی باید پیرو قوانین باشید و حتما مجوز های لازم رو اخذ کنید . در واقع اگر به عنوان مثال توی یک پارکی میخواید پرواز بدید از نگهبانی پارک اجازه بگیرید که بعدا تبعاتی براتون نداشته باشه .

  12. سلام دوستان میشه یکم راهنماییم کنید و بگید که بین مدل های اسکوتر برقی استفاده کردن از کدومش راحت تره ؟ و اینکه سایز چرخ ها روی کنترل کردن اسکوتر تاثیر داره ؟

    1. به نظر من اسکوتر برقی هایی که دارای سایز چرخ 6.5 اینچ هستن استاندارد ترین و متعادل ترین اسکوتر برقی های موجودن . چون که وزن استانداردی دارن و حمل و نقلشون راحته . چرخ های این مدل سنگی هست و در برابر ترکیدگی و یا کم باد شدن مقاومن . به طور کل این مدل ها تا وزن 120 کیلوگرم هم پشتیبانی وزنی میکنن .

  13. خرید بین فانتوم ۴ پرویی که قراره خودمون از موبایل به عنوان مانیتور استفاده کنیم و فانتوم ۴ پرو پلاسی که خودش مانیتور داره کدوم منطقی و فنی تره ؟

    1. به نظر من و طبق تجربه ای که دارم اون اختلاف قیمت بین دو مدل با مانیتور و بی مانیتور رو هزینه کن و یه تبلت خفن و بزرگ بخر که در حین استفاده خیلی لذت بخشه . من شنیدم مدل های مانیتور دار فانتوم ها در خروجی نهایی و برد رادویی ضعف و باگ دارن متاسفانه . حالا چقدر راست و دروغ نمیدونم !

  14. من یه ماشین کنترلی سوختی دارم که خراب شده کسی جای معتبری رو توی تهران برای تعمیر میشناسه ؟ توی نت تحقیق کردم و با هرکسی تماس میگیرم میگن که ما ماشین سوختی دیگه کار نمیکنیم . کسی علتش رو میدونه ؟ اتفاق خاصی افتاده ؟

  15. من مدتی میشه مدارکم رو برای اخذ پلاک برای اتحادیه ارسال کردم چون غیر حضوری بوده اما خبری نشده علتش چیه ؟ کسی میدونه چقدر زمان میبره ؟

    1. چون مراحل اخذ پلاک به صورت غیرحضوری و اینترنتی هست یک پروسه یک ماهه اس و باید دائما به صورت تلفنی پیگیری کنید . همچنین حواستون به برگزاری دوره های قوانین مقررات پروازی هم باشه که حتما شرکت کنید .

  16. سلام من یه فانتوم 4 پرو دارم که خیلی کم کارکرد هست . میخوام بفروشمش . قیمت عرف دست دو توی محصولات هلی شات چه جوریه ؟ چون اطلاعی از قیمت روزش هم ندارم . ممنون میشم اگر کسی به تازگی خرید و فروشی داشته اطلاع بده .

    1. دوست عزیز من به تازگی قیمت این مدل رو گرفتم که حدود 20 الی 21 میلیون هست . قیمت عرف فروش دستگاه دست دو باید 30% از قیمت نو کمتر باشه . بی شک طرفدارانی هستند که به دنبال دستگاه دست دو میگردن و میتونید توی دست هلی شاتتون رو براحتی بفروشید . چرا که دستگاه دست تو افت قیمتی خودش رو کرده .

  17. دوستان کسی تجربه کار هلی شات رو داره ؟ کلا چه جور کاریه ؟ منبع درآمدش تو بازار این روزها چطوریه ؟ ممنون میشم اگر کسی اطلاعاتی داره بیان کنه . سپاس .

    1. بی شک این روزها تصاویر هوایی زیادی رو در انواع و اقسام فیلم ها ، ویدئو کلیپ ها ، تبلیغات ، مستند ها و … مشاهده کردید . همین امر نشون میده هلی شات چقدر مورد استقبال قرار گرفته و روز به روز گسترده تر میشه . بی شک اگر به عکاسی علاقه مندید میتونید با خرید یک کوادکوپتر حرفه ای و تمرین و ممارست به یک هلی شات کار خیلی زبده و حرفه ای مبدل بشید . منبع درآمدش متناسب با کیفیت کار شماست اما میتونه خیلی بیش از حد تصور و راضی کننده هم باشه .

  18. من از خارج از کشور یه دونه اسپارک اوردم ولی بعد متوجه شدم که برای استفاده داخل ایران باید پلاک بشه و قوانین و شرایط خاصی داره . نمیشه بدون تهیه پلاک از دستگاه استفاده کرد ؟

    1. هلی شات ها هم مثل اتومبیل ها باید پلاک بشن . منطبق با کد سریال دستگاه شما پرنده باید پلاک بشه که مشخص بشه مالک این دستگاه کیه . از طرفی اگر به پرواز مسلط هستید اتحادیه از شما تست میگیره و براتون گواهینامه صادر میکنه . در نهایت با داشتن پلاک و گواهینامه میتونید با خیالی آسوده در سفرهای هوایی دستگاه رو با خودتون ببرید و بیارید و به مشکلی برنخورید . اطلاعات بیشتر رو در سایت اتحادیه میتونید مطالعه کنید .

    2. چه جوری با خودتون تونستید بیارید ؟ معمولا توی هواپیما گیر میدن و دستگاه ضبط میشه . عجب شانسی داشتید .

  19. من یه اسکوتر برقی از این مجموعه خریدم و یکسال گارانتی هم داشت اما خب چندماهی استفاده نکردم و باتریش ظاهرا خراب شد وقتی برای استفاده از گارانتی رفتم گفتن مقصر خودتونید چون به شرایط نگهداری اسکوتر توجهی نداشتید . گارانتی بی قید و شرط یعنی هیچ حرفی توش نباشه . نه اینکه آخر سرم خود مشتری مقصر بشه

    1. سلام هر گارانتی ای شرایط و ضوابط خاص خودش رو داره بی شک . باتری قسمت خیلی مهمی در اسکوتر برقی هست . باتری های اسکوتر برقی باتری های عادت پذیری هستن یعنی هرجوری باهاشون رفتار کنید عادت می کنن اگر دستگاه رو مثلا 6 ماه بگذارید کنار و شارژ نکنید باتری خشک میشه . حتی اگر استفاده هم نکنید باید هر هفته شارژ کنید و بزارید کنار . بی شک اگر خودتون برای یه مدت طولانی دستگاه رو شارژ نکردید مقصرید و این موضوع به ارائه گارانتی خوب ربطی نداره .

  20. دوستان سلام من برای اولین بار یک کواد خیلی ارزون و معمولی خریدم چون واقعا دوست داشتم پرواز رو یاد بگیرم اوایل کار خیلی سخت بود و پرنده دائما به درو دیوار میخورد اما کم کم قلقش دستم اومد و خیلی مسلط شدم الانم یه اسپارک دارم میخوام بگم که برای یادگیری پرواز به هیچ کلاس و اموزشی نیاز ندارید و فقط باید تمرین کنید

    1. با اینکه تجربه ی استفاده از پهباد هارو ندارم اما فکر می کنم دیدگاه و نظر شما درسته . دقیقا مثل رانندگی که همه همیشه توصیه میکنن رانندگی رو با ماشین دنده ای شروع کن . به نظرم اگر یک پهباد فاقد قابلیت ها خاصی باشه و به دانش و مهارت و تمرین خودمون اتکا کنیم پروازمون ارزشمندتره .

  21. سلام دوستان من شنیدم و تحقیق کردم که اسکوتر برقی های تک چرخ خیلی عملکرد سختی دارن و خریدشون منطقی نیست آیا کسی تجربه ای در این زمینه داره ؟

  22. سلام دوست عزیز کاملا رایگان هم نیست چون باید توی یه دوره ای شرکت کنی و بعد آزمون بدی . میتونی فرم ها و مراحل رو از سایت خود اتحادیه پیگیری کنی . همه چیز رو به صورت کامل توضیح دادن . اما باید پیگیر باشی تا ان شالله کارها انجام بشه درضمن ارسال مدارک به صورت غیرحضوری هست .

  23. دوستان خوبم سلام . من چندی پیش از مجموعه معرفی شده در این مقاله خرید کردم و از مشاوره و اطلاعاتی که در حین خرید بهم داده بودن خیلی راضی بودم . اتفاق خوبی که برای من افتاد این بود که من به دنبال قابلیت های خیلی مهمی مثل بازگشت به خانه و پرواز استیبل توی مدل های پروازی ارزون قیمت بودم که کارشناس فروش آب پاکی رو ریخت روی دستم که اگر واقعا این موارد براتون مهمه باید بالای 2 میلیون هزینه کنید . آخه برای تولد همسرم میخواستم براش کادو بخرم . خلاصه این ور اون ور بودجه ام رو به میزان استاندارد رسوندم و سایما x8 pro رو بهم پیشنهاد کردن و منم همونو خریدم . کلا الان همسرم خیلی راضیه و خیلی مسلط پرواز میکنه . در حین خرید حتما به حرف کارشناسای فروش گوش کنید مخصوصا در زمینه ای که تخصصی ندارید . اونا خیر و صلاح شما رو میخوان .

    1. سلام این مدل تازه رونمایی شده و فک کنم تعداد محدودیم که برای ارائه به فروش میرسید تموم شده باید منتظر تولید مجددش باشیم . فک کنم 2/3 ماه دیگه سروکله اش پیدا بشه . اما به نظرم خریدش منطقی نیست .

  24. من باتوجه به تجربه ای که دارم به نظرم هزینه برای وسایل بازی رادیوکنترلی فقط پول هدر دادنه چون لذتش برای چند دقیقس و اگر آسیبی به دستگاه وارد بشه به هر دلیلی باید دنبال تعمیر و قطعه و این داستانا باشید همیشه . واقعا اگر از نظر مالی مشکلی ندارید هزینه کنید چون پس فردا به یه داستانی میخوره باید هزینه کنید توی ذوقتون میخوره

  25. سلام دوستان کسی میدونه توی هلی شات های هابی و اسباب بازی چه برند و مدلی خوبه ؟ که بشه هدیه داد ؟ چون هلی شات های تخصصی خیلی گرون هستن .

  26. دوستانی که تجربه استفاده از اسکوتر برقی دارن میشه لطفا راهنماییم کنید که کنترل کردن مدل دسته دارش راحت تره یا بدون دسته ؟!

    1. سلام اسکوتر برقی های دسته دار به این صورت عمل می کنن که اون دسته در حکم فرمون هست و با چپ و راست کردن دسته دستگاه براحتی به چپ و راست میره . البته برای حمل و نقل میتونید دسته رو از دستگاه جدا کنید اما برای استفاده خیر و این یه خورده قضیه رو سخت می کنه . اسکوتر برقی های بدون دسته این طور هست که فقط با فشردن جایروسکوپ ها حرکت می کنه و جهت دادن دستگاه با خودتونه . قدرت مانور بیشتره و این به نظرم لذت بخش تره . البته امنیت اسکوتر برقی های دسته دار بیشتره و برای بچه های کم و سن و سال بهتره .

  27. من یه کوادکوپتر سیما خریدم فک کنم مدلش x5uw هست . خیلی خیلی با کیفیته . آقا اینقدر که این خورده به در و دیوار و هیچیش نشده من تعجب کردم . کلا برند سیما خیلی خیلی خوبه و من راضیم .

  28. سلام به همگی دوستانی که راجب پلاک و مجوز هلی شات سوال کرده بودن باید براشون بگم که اگر دستگاهتون رو از جای معتبر نخرین گرفتن مجوز و پلاک رو کلن از سر بیرون کنید.چون من خودم تجربه دارم الان حدود 6 ماهه که برای این کار اقدام کردم و نمیتونم دستگاهم رو پلاک کنم.متاسفانه خیلی کار سختیه اگر دستگاهتون از مجموعه معتبر نخرید ولی اگر از جای معتبر بگیرید فکر میکنم 2 هفته ای برای پرنده پلاک صادر میشه و خود اون مجموعه ها راهنماییتون میکنن برای گرفتن مجوز که از طرف سازمان هوا و فضا صادر میشه.
    موفق باشید

  29. برای استفاده و پرواز هلی شات و انواع مختلفی از کوادکوپتر ها باید دوره و یا کلاس آموزشی دید ؟ کلا یادگیری پرواز این مدل ها کار سختی هست ؟ میشه با تمرین بهشون مسلط شد ؟

    1. سلام احسان عزیز . پرواز یک مهارت تخصصیه اما این به این معنی نیست که نتونی یاد بگیری کافیه علاقه مند باشی و حسابی تمرین کنی . وقتی کوادکوپتر مورد نظر خودت رو انتخاب کردی معمولا مجموعه فروشنده کلاس آموزشی یک روزه هم برگزار می کنه که میتونی توی اون کلاس ها شرکت کنی و تمامی اصول پایه رو یاد بگیری اما این اموزش مثل اموزش دادن الفبا هست و باید خودت حسابی تمرین کنی تا به یک هلی شات کار حرفه ای تبدیل بشی .

  30. من یک هلی شات فانتوم 4 خریدم . الان مدتی از استفاده ی من می گذره و تا حالا دستگاهم سقوطی نداشته اما توی تصویر نویز افتاده . کسی میدونه کجا باید ببرم برای تعمیر و علتش چیه ؟

    1. مشکل از فلت دوربین و گیمبالت میتونه باشه . چون میشه گفت فلت یه تکه و قطعه ی مصرفی هست . هرچقدر هم از دستگاه خوب استفاده کنی شاید این اتفاق براش بیفته . حتما حتما به یه تعمیرکار نشون بده احتمالا باید تعویض بشه .

  31. دوستان من شنیدم برای استفاده از کوادکوپتر ها باید مجوز تهیه کرد ؟ این تهیه مجوز کار سختیه و آیا برای همه ی مدل های پروازی صادقه ؟

    1. ظاهرا اتحادیه هوافضا مرجعی هست که روی این محصولات نظارت داره و باید پس از خرید هلی شات تخصصی نسبت به اخذ پلاک و مجوز اقدام کنی . بهتر به سایت خود اتحادیه یه سری بزنی

    2. سلام برای همه ی مدل ها خیر . یه سری مدل های خاص و تخصصی که دارای برد رادیویی طولانی هستن باید برای استفاده هرچه بهتر براشون مجوز تهیه کرد که کار سخت و پیچیده ایم نیست . ولی مدل های هابی و نیمه حرفه ای نیازی ندارن ولی خب برای استفاده باید دقت کنی که توی مکان های عمومی برای مردم عام مزاحمتی ایجاد نکنی .

    3. دوست عزیز تمامی محصولات حرفه ای که شامل dji میشه باید زیر نظر سازمان هوا و فضا پلاک بشن پلاک شئن دستگاه اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست من خودم به راحتی برای دستگاهم پلاک گرفتم و دارم به صورت قانونی استفاده میکنم و هیچ موقع هم به مشکل بر نخوردم به نظر من همه باید برن دستگاهشون رو پلاک کنن چ.ن شنیدم اگر جایی دستگاه بدون پلاگ از شما بگیرن دستگاه رو دیگه بهتون نمیدن
      موفق باشید

  32. سلام به همه ی طرفدارای هلی شات و کوادکوپتر . دوستان کسی خبر داره که فانتوم 5 کی قراره بیاد ایشالا ؟ چشممون خشک شد به سایت دی جی آی 🙂

    1. دوست عزیز شما خیلی عجله داری . خود کمپانی برنامه ای فعلا برای فانتوم 5 نداره چون توی این چند وقته ی اخیر مدل های مثل روبومستر و یا اسموپاکت رو ارائه کرده . به نظرم اگر میخوای دائما صبرکنی که مدلای جدید بیاد باید همش صبرکنی . سعی کن بهترین گزینه را برای نیازت انتخاب و خرید کنی .

  33. اوه اوه بچه ها دیدین دی جی آی چی ارائه کرده ؟ ماشین کنترلی دوربین دار روبومستر 1 . یعنی از هلی شات رفته زده توی کانال ماشین البته این ماشین خیلی خیلی خفنه و گرون ولی به نظر من در شان دی جی آی نبود

    1. روبومستر 1 چه چیز کاملا جدید و متفاوته از دی جی آی نمیشه گفت این کمپانی هیچ وقت نمیتونست توی این زمینه ورود کنه . اما خب با توجه به هزینه های فعلی رنج قیتیش به نظر من مقرون به صرفه درنمیاد توی ایران .

    1. سلام اسکوتر الان توی بازار زیادشده . اما برند اسمارت بالانس ویل خیلی سرشناس و قدیمیه . باتری های با کیفیت داره و برداش سه تکه است . باید دقت کنید حتما برد اسکوتر برقی سه تکه باشه .

  34. سلام و درود به همه ی دوستان
    تا جایی که من فهمیدم به همه ی دستگاه های پروازی میشه هم گفت کوادکوپتر هم هلی شات هم حتی کوادروتور . فرقی بعید میدونم داشته باشن .

  35. کل کیف استفاده از ماشین کنترلی به اون سرعتش و اون صدای جذابیه که میده من خودم طرفدار سرسخت ماشین کنترلی سوختی بودم و هستم ولی فقط یه ایراد میشه ازش گرفت اونم دردسر های زمان استفاده هستش قبل از استفاده باید کلی روی ماشین کار کنی تا بتونی استفاده کنی و چون صدای زیادی هم داره همه جا نمیتونی بازی کنی و حتما باید بری پیست از هزینه هاش هم براتون نگو دیگه که سر به فلک میکشه ولی من یه ماشین الکتریکی هم دارم و ازش واقعا راضیم چون یک درصد ماشین سوختی خرج نداره البته من این ماشینو با راهنمایی یکی از مجموعه هلی فعال توی این زمینه خریدم (جهان ارسی)که واقعا کارشناسای خوبی دارن ومنو به بهترین شکل ممکن راهنمایی کردن تا بهترین ماشینو انتخاب کنم الان هر دو تا شو دارم ولی راستش به خاطر هزینه های بالا بیشتر از الکتریکی استفاده میکنم فقط ضعفش نسبت به سو ختی نبودن صدا هستش به نظر من و گرنه هیچ ایراد دیگه ای نمیشه ازش گرفت

  36. سلام ببینید دوستان بهتره دیدتون رو به یسری مسایل باز کنم . من خودم از فروشگاه معرفی شده در مقاله یه هلی شات خریده بودم از همه چیز هم راضی بودم اما زمانی که یک قطعه یدکی خواستم مجبور شدم 2 ماه صبر کنم تا سفارش بخوره و بیاد . حرفم اینه چون این وسایل و محصولات واردتی هستن یه خورده دردسرهای این مدلی هم دارن . شاید یه وقت برای یه تعمیر و یا یه قطعه مجبور شید یه مدت طولانی صبرکنید . اگر چنین ریسکی رو به جون میخرید بسم الله . از خوبیاش لذت ببرید . اما به طور کل من از خرید و کارشناسی فروشندگان مجموعه متناسب با نیازم راضی بودم .

  37. سلام به همگی مرسی از مطالب جدید و مفیدتون اما من همیشه یه مشکلی با کواد کوپتر ها یا کلن محصولات پروازی داشتم اونم ترس اسیب زدن و از دست دادن کواد کوپترم بوده به خاطر همین هیچ وقت نتونستم لذت ببرم از استفاده و نتونستم تصاویر درست هم بگیرم نمیدونم که این ترسو چه جوری باید از بین ببرم خیلی دنبال جایی گشتم که کلاس تخصصی برگزار کنن اما متاسفانه اکثرشون خارج از تهران هستند و برای منم رفتن سخته لطفا اگر کسی توی تهران جایی رو برای اموزش کوادکوپتر میشناسه معرفی کنه.

    1. اردلان عزیز هیچ کسی جز خودت نمیتونه بهت کمک کنه تو 100 تا کلاس هم بری و آموزش ببینی هیچ فایده ای نداره خودت باید تمرین کنی و بر ترست غلبه ! اگر واقعا عاشق پرواز نیستی و نمیتونی باهاش کنار بیای بهتر بزاریش کنار . پرواز به عشق و صبر و تمرین نیاز داره . باید توی یک محیط باز شروع کنی و نگران آسیب خوردن دستگاهتم نباشی فوقش باید 5 تا دستگاه خراب کنی که حرفه ای بشی .

  38. سلام دوستان الان بهترین مدل برای کار اتلیه و فیلم برداری مجالس که میتونم انتخاب کنم و کارایی خوبی داشته باشه رو چی پیشنهاد میدین؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      من خودم برای کارهای آتلیه ام دارم از اسپارک استفاده میکنم که کیفیت دوربینش 12 مگاپیکسل full hd هست و خیلی خیلی خروجی خوبی میده تایم پروازشم 13 دقیقه هست که خوبه . قیمتشم مناسبه . به نظرم یه تحقیقی راجع به اسپارک داشته باش .

    2. الان بهترین هلی شات دنیا مویک ایر هست یه پرنده ی خیلی خیلی حرفه ای ! پس شک نکن برای کارای آتلیه هم این مدل بهترینه . این حرف رو من نمیزنم تمامی استاندارد های جهانی داره میگه . وقتی یک مدلی در رنکینگ جهانی یکه پس بهش شک نکن . تایم پرواز 21 دقیقه کیفیت دوربین 4k برد رادیویی بالا و … برای خرید مویک ایر به دلت شک راه نده .

  39. من به نظرم این محصولات و وسایل معرفی شده در مقاله همچین هم جدید و مدرن نیستن ! چون سالیان سالی میشه که این محصولات توی بازار جهانی در حال عرضه هستن . امروزه نمونه های خیلی بروز و پیشرفته ایم از اونا وجود داره . شاید توی ایران کمی دیر جا افتادن

  40. خب امروز در بازار وسایل تفریحی کوادکوپتر ها جایگاه خوبی پیدا کردن اما آیا واقعا هدایت و کنترل اونا راحت هست به طوری که هر شخص آماتوری هم بتونه با اونا پرواز کنه ؟ صادقانه ؟

    1. بله خیالت تخت . کوادکوپتر ها پرنده های عمود پروازین که جایرو دارن و فقط کافیه یه کوچولو تمرین کنی . همه میگن و این موضوع تست شده اس که این دستگاه ها کاربری آسونی دارن

    1. سلام طبق یک رنکینگ جهانی الان بهترین هلی شات دنیا مویک ایر شناخته شده که از کمپانی DJI هست . قیمت پک کاملش 1000 دلاره . تایم پرواز 21 دقیقه و کیفیت دوربین 4k هست . البته مدل ها بسیار متنوع است اما طبق استاندارد های جهانی و نظر مخاطبان این مدل فعلا در صدر جدوله .

      1. هومن عزیز تا جایی که من سرچ کردم و پرسیدم این دستگاه ها چون شرایط خاص دارن و تحت نظر اتحادیه باید استفاده بشن توی فرودگاه اجازه ورود نمیدن و فقط دستگاهتون ضبط میشه و دردسرهای بعدی . به خاطر چند صد هزار تومن بالا پایین این ریسکو نکنید .

    1. مررررررررسی :))))) دوست عزیز مقاله رو یه مطالعه داشته باش و البته توی گوگل هم میتونی سرچ کنی . کوادکوپتر یه پرنده 4 موتوره عمود پروازه که توسط رادیوکنترل هدایت میشه . البته منظورم از پرنده یه پرنده واقعی نیست یک وسیله تفریحی و بازیه 🙂 اغلب اوقات میتونه دوربین هم داشته باشه که از زاویه دید بالا عکس و فیلم بگیره . کلا چند سالی میشه توی بازار ایران هم وارد شده و وسایل جالبی هستن از رنج قیمتی ارزون تا خیلی گرون هم مدل های مختلفی داره . هم برای بازی و تفریح هم کار و پروژه و عکاسی میشه ازشون استفاده کرد . فک کنم عاشقش شی و یدونه بخری 🙂

    2. 🙂 چیز خیلی مهمی نیست عزیزم :)))) کلا بود و نبودش برای زندگی روزمره واجب نیست . وسیله بازی و تفریحه اونم از نوع هواییش

      1. سلام بر دوستان دوست عزیز به نظر من وجود همچین دستگاهی شاید برای شما و در زندگی شما نقش مهی نداشته باشه ولی این دلیل نمیشه که چشم روی جذابیت ها و کارایی های فوق العادشون بست حالا توی کل زمینه ها چه کسب درامد مثل اتلیه دار ها یا اشخاصی که ساخت کلیپ و ویدو انجام میدن چه بحث نقشه برداری ها یا حتی توی زمینه امداد و نجات نقش خیلی مهمی دارن و جدا از همه ی این نکات لذت پرواز با این هلی شات ها میتونه تجربه بی نظیری باشه ودر نهایت پیشنهادی که برای دوستانی علاقمند به هلی شات هستند دارم اینه که اگر قصد خرید دارید حتما از مجموعه های معتبر خرید کنید چون متاسفانه ین دستگاه ها فیک هم دارن

    3. آسمان ایکس

      کوادکوپترها به ربات هاى پرنده اى (پهپادها) گفته مى شود که با استفاده از چهار موتور مى توانند پرواز کنند و کواد همان عدد چهار است.✈️

  41. سلام دوست داشتم که تجربه ی شخصیمو با شما به اشتراک بزارم . من در بین محصولات رادیوکنترلی پرواز هلیکوپتر و هواپیما کنترلی رو تجربه کردم 🙁 که خیلی خیلی سخت و دشوار بوده ! درواقع هدایت هواپیما و هلیکوپتر عشق زیاد و صبر و تمرین و ممارست میخواد که خب من نداشتم :)) اما جدیدا یه کوادکوپتر خریدم . اینقدر پروازش راحته و این دستگاه نرم و استیبله آدم کیف میکنه . به نظرم اصلا سراغ هلیکوپتر و هواپیما نرید . کوادکوپتر یه چیز دیگس . تازه دوربین هم داره که میشه عکس و فیلم هم گرفت . راحتی هدایتش این تفریح رو برام لذت بخش کرده .

  42. سلام دوستان ، کسی یه فروشگاه خوب که کوادکوپتر بفروشه و به افراد مبتدی اموزش بده که چجوری باید ازش استفاده کنیم و البته تو بحث تامین قطعه و خدمات پس از فروشم مشکلی نداشته باشه سراغ داره؟ (ترجیحا تو محدوده تهران و کرج)

    1. با یه سرچ توی گوگل میتونی با خیلی از فروشگاه ها آشنا بشی البته اینم باید بدونی خیلی ها فقط فروشگاه اینترنتی هستن و ارسال دارن . من خودم ساکن شهرانم . فروشگاهی که توی توضیحات مقاله اومده علاوه بر این که یک فروشگاه اینترنتی هست فروشگاه حضوری هم برای مشاهده محصولات داره . چون به ما نزدیک بودن من خودم یه سری زدم و تنوع جنس و محصولات رو از نزدیک دیدم . توی هر رنج قیمتی هم کوادکوپتر موجوده پس میتونی براحتی متناسب با بودجه و نیازت خرید کنی و رایگان آموزش هم ببینی .

  43. احسان محبی

    سلام . میخواستم بدونم کسی در ارتباط با اسکوتر برقی اطلاعاتی داره به من بده و یا کسی میدونه از کجا بخرم ؟

    1. سلام دوست من
      من جای خاصی رو نمیشناسم بهت معرفی کنم اما امروزه وبسایت ها و مجموعه های زیادی توی این حوزه فعالیت می کنن تنها پیشنهادی که بهت می کنم اینه که حتما به صورت حضوری جنس و کالا رو رویت کن و یک اسکوتر برقی گارانتی دار بخر . چون اگر از وبسایت های واسط خرید کنی سر ارائه گارانتی و خدمات بیچارت می کنن 🙂

    2. سلام دوست عزیز . من یه اسکوتر برقی برای بچم گرفتم . تازه آخرین مدل و اتوبالانس دارش بود . باتریش که همون هفته اول خراب شد و تعویضش کردم . خود اسکوتر هم تا یکم میخوای باهاش بازی کنی انقدر به ماهیچه های پات فشار میاره که کلا شاید 10 دقیقه بتونید ازش استفاده کنید . در کل منطقی نیست با این قیمت ها پای اسکوتر برقی پول بدید .

      2
      1
      1. درود بر شایان
        ببینید چون من تجربه خرید و استفاده از چنین محصولی رو دارم باید بگم که باتری اسکوتر برقی ها باتری های حساس و عادت پذیری هستند . اگر به شرایط نگهداری باتری مسلط باشید تا مدت ها میتونید خروجی مناسبی بگیرید . احتمال اینکه یک محصولی خرید بشه و مشکل داشته باشه همیشه هست و شما اگر از جای معتبری خرید کرده باشید بی شک گارانتی خوبی بهتون ارائه میدن . اینکه ماهیچه پای شما و یا فرزندتون زود خسته میشه فک کنم به این دلیله که آمادگی جسمانی خوبی ندارید . وگرنه الان اسکوتر برقی توی تمامی کشور ها جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده و مردم برای بسیاری از مصارف از اسکوتر برقی استفاده می کنن . موفق باشید .

    3. سلام ?? ببین اسکوتر برقی نخر اینقد که خوبه همه دوست و فامیل ازت میگیرن نمیزارن ۵ مین خودت باهاش بازی کنی . اگر میخوای بخری واسه همه اعضای خانواده باید بخری .

      1. آره والا راس میگه . من یه هاوربرد 6 اینچ خریدم وقتی میریم سفر و پیکنیک باید دست تک تک افراد فامیل و خانواده رو بگیرم و بهشون یاد بدم و در آخر هم شارژی برای بازی خودم باقی نمیمونه :))

    4. بهترین اسکوتر برقی های موجود اسمارت بالانس ویل ها هستند که از دو چرخ و یک جایرو برای حفظ تعادل تشکیل شده است . این مدل ها فاقد دسته اند و با فشردن انگشت و پاشنه ی پاهاتون میتونید دستگاه رو به حرکت در بیارید . این مدل ها تا حداکثر سرعت 20 کیلومتر بر ساعت میتونن حرکت کنن . سایز چرخ اسمارت بالانس ها میتونه متفاوت باشه . اما استاندارد ترین سایز ها از نظر من 6.5 و 8 اینچ هست .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH