انتشار اخبار جدید و نسبتا ناخوشایند پیرامون اسمارت‌فون گوگل پیکسل 4

تصمیم دیروز گوگل مبنی بر انتشار تصویر پیکسل 4 پس از لو رفتن چندین تصویر از این اسمارت‌فون، برخی طرفداران هندست‌های پیکسل را هیجان‌زده کرد. با این همه تصویر منتشر شده توسط گوگل نمایان‌گر هندستی با شکل ظاهری نسبتا پیشرفته بود. گوگل در اظهارنظری اعلام کرد که “به منظور مشاهده قابلیت‌های پیکسل 4 کمی منتظر بمانید”. این موضوع موجب طرح پرسش‌های فراوانی در خصوص صحت شایعات مطرح شده پیرامون پشتیبانی گوشی از ژست‌های دستی مناسب شد. اما در واقع برخی اقدامات دیگر گوگل نیز شگفتی کاربران را به‌دنبال داشته است. بر این اساس گوشی پیکسل 4 احتمالا بسیار زودتر از زمان مورد انتظار عرضه خواهد شد.

سری پیکسل به‌طور سنتی در ماه اکتبر عرضه می‌شود و این موضوع بدان معناست که گوشی‌های مذکور تنها برای مدت 4 ماه از بهترین و جدیدترین تراشه اسنپ‌دراگونی بهره خواهند برد. سپس عرضه هندست‌های نسل بعدی با برند جدیدی از تراشه‌های اسنپ‌دراگون آغاز می‌شود. لذا برخی امیدوار بودند که تصمیم گوگل مبنی بر جابه‌جایی زمان‌بندی و چرخه عرضه گوشی پیکسل 4 به کاربران خواهان گوشی‌هایی با جدیدترین تراشه‌های عرضه شده امکان دهد تا برای مدت زمان بیش‌تری از آن‌ها استفاده نمایند.

اما توئیت منتشر شده توسط یک خبرچین با نام ایوان بلاس در خصوص تقویم بازاریابی اپراتور ورایزن، تمامی این امیدها را نقش بر آب کرد. تصویر مذکور، نقشه راه این شرکت مخابراتی برای عرضه دستگاهی پیشرفته در حد فاصل ماه‌های می تا دسامبر را نمایش می‌دهد. گوشی پیکسل 3a عرضه شده طی ماه گذشته در فهرست قرآر گرفته است و فبلت سامسونگ گلکسی‌نوت 10 نیز احتمالا در اواخر ماه آگوست عرضه می‌شود. در اواخر ماه سپتامبر 2019 احتمالا شاهد عرضه مدل‌های جدید آی‌فون اپل به بازار خواهیم بود و اسمارت‌فون‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 XL نیز در اواسط ماه اکتبر روانه بازار می‌شوند. لذا چنان‌چه ورایزن از این جدول زمانی تبعیت نماید؛ در این‌صورت به‌نظر می‌رسد که تا 3 ماهه چهارم امسال شاهد عرضه هندست‌های پیشرفته آینده پیکسل به بازار نخواهیم بود.

گوگل پیش از عرضه مدل‌های جدید پیکسل بایستی کلیه باگ‌های موجود را برطرف نماید

دستگاه‌های جدید پیکسل در کنار پشتیبانی از ژست‌های دستی مناسب (به لطف استفاده از تراشه‌های پروژه Soli گوگل) احتمالا قادر به اعمال تنظیمات اساسی نمایشگر به صورت خودکار خواهند بود. پیکسل 4 می‌تواند از یک فناوری مشابه با True Tone اپل یا Adaptive Dispaly سامسونگ جهت تنظیم خودکار توازن رنگ سفید در نمایشگر بر اساس میزان نور دریافتی بهره‌برداری نماید. این فناوری به تصاویر به نمایش گذاشته شده روی نمایشگر پیکسل 4 جلوه‌ای طبیعی‌تر می‌بخشد. هنگام بحث پیرامون طراحی ظاهری گوشی‌های آینده پیکسل نمی‌توان از ماژول دوربین مربعی‌شکل موجود در گوشه بالایی سمت چپ پنل پشتی دستگاه صرف‌نظر کرد. این ماژول با دوربین پیش‌تر نمایش داده شده در تصاویر آی‌فون 11 شباهت فراوانی دارد. ماژول دوربین پیکسل در موقعیتی کاملا مشابه قرار داشته و ظاهرا مجهز به 2 دوربین است. این موضوع احتمالا برای اکثر گوشی‌های تلفن‌همراه تحول بزرگی به‌شمار نمی‌آید؛ با این‌حال هندست‌های سری پیکسل علیرغم بهره‌مندی از تنها یک حسگر در قسمت پشتی دستگاه از مدت‌ها پیش به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌ها در زمینه عکاسی مطرح بوده‌اند.

تقویم بازاریابی سال 2019 شرکت ورایزن از عرضه سنتی گوگل پیکسل 4 در ماه اکتبر حکایت دارد

تصویر توئیت شده توسط گوگل طی روز گذشته از فقدان دکمه مربوط به اسکنر اثرانگشت حکایت داشت. اکنون می‌توان فرض کرد که گوگل پیکسل 4 مجهز به حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر خواهد بود. اما در این میان، گمانه‌زنی به‌مراتب جالب‌تری نیز مطرح شده است. بر این اساس، پیکسل 4 از یک سیستم تشخیص چهره با قابلیت رقابت با فناوری فیس آی‌دی اپل بهره خواهد برد. با توجه به گزارشات منتشر شده، دوربین پشتی گوشی مجهز به یک حسگر طیفی خواهد بود. این حسگر پیشتر در هیچ اسمارت‌فونی به‌کارگیری نشده است و قادر به ردیابی پرتوهای X، نور ماورای‌بنفش و امواج مادون‌قرمز خواهد بود.

در صورت صحت کلیه شایعات و گمانه‌زنی‌های مطرح شده، برگ برنده گوگل در دستان این غول آمریکایی قرار دارد. اکنون تمامی 4 شرکت مخابراتی بزرگ قادر به عرضه گوگل پیکسل 4 به مشتریان خود خواهند بود. اکنون بهترین زمان برای گوگل است تا با عرضه یک گوشی شگفت‌انگیز، آن‌ها را به شکلی مطلوب و پیوسته تحت تاثیر قرار دهد. با این‌حال گمانه‌زنی‌هایی پیرامون این هندست مطرح شده است. به منظور حذف کلیه باگ‌های کوچک آزاردهنده که به‌طور معمول پس از عرضه دستگاه‌های پیکسل آشکار می‌شوند؛ گوگل بایستی از اجرای تست‌های ضروری و پیشرفته به میزان کافی اطمینان حاصل نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH