اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی‌ نوت 10 احتمالا فاقد درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی خواهد بود

ظاهر گزارشات سردرگم‌کننده پیرامون بهره‌گیری احتمالی گلکسی‌نوت 10 از جک صوتی هدفون کافی نبوده‌اند و اکنون شایعه‌ای جدید نیز به این ابهامات دامن زده است. مکس وینباخ؛ نویسنده انجمن XDA Developers برای انتشار فهرستی از یافته‌های انگشت‌شمار دریافت شده از یکی از منابع خود به شبکه اجتماعی توئیتر مراجعه نموده است. این منبع ظاهرا موفق شده با گوشی‌های نوت 10 و نوت 10 پرو کار کند. یکی از نکات مورد اشاره در فهرست مذکور این است که نسخه معمولی گلکسی‌ نوت 10 فاقد درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی خواهد بود.

آیا حافظه قابل‌ارتقا به یک مشخصه حرفه‌ای تبدیل می‌شود؟

بله؛ ظاهرا همین‌طور است. نسخه غیر پرو گلکسی‌نوت 10 احتمالا فاقد حافظه‌داخلی قابل‌ارتقا خواهد بود. به گفته منبع آقای وینباخ، جک صوتی هدفون در هیچ‌کدام از مدل‌های معمولی و پرو به چشم نمی‌خورد. بر اساس گزارشات، سامسونگ به منظور فریب دادن مردم یک جک هدفون جعلی را به دستگاه اضافه نموده است. صرف‌نظر از این موضوع، نسخه معمولی گلکسی‌ نوت 10 فاقد درگاه کارت حافظه نیز خواهد بود. اکنون به احتمال فراوان این اطلاعات بر اساس نمونه‌های اولیه محصول گردآوری شده‌اند و محصول حقیقی و نهایی ارایه شده توسط سامسونگ احتمالا از ساختاری متفاوت بهره خواهد برد. با این‌حال چنین یافته‌ای کماکان جالب‌توجه است؛ خصوصا آن‌که در واقع نسخه ارزان‌تر گلکسی‌نوت 10 فاقد حافظه‌داخلی قابل‌ارتقا خواهد بود.

گلکسی‌نوت 10 نخستین پرچم‌دار سری نوت با طراحی حواشی کوچک و نمایشگر حفره‌دار است. سامسونگ با معرفی اسمارت‌فون گلکسی S10 برای نخستین بار از این الگو رونمایی کرد. آیا عدم به‌کارگیری درگاه میکرو اس‌دی در هندست کوچک‌تر به‌دلیل عدم دسترسی کمپانی به فضای کافی امری محتمل است؟ به گفته وینباخ، تصاویر لو رفته تقریبا بی‌نقص هستند و نشان می‌دهند که اکنون، درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه میکرو اس‌دی در سمت راست گوشه فوقانی ورژن معمولی نوت 10 قرار دارند. قلم استایلوس نیر هنگام عدم استفاده در همین مکان مستقر می‌شود. به‌کارگیری قلم S Pen در سری نوت امری اجتناب‌ناپذیر است. بنابراین آیا درگاه کارت میکرو اس‌دی ناچارا بایستی قربانی شده و کنار گذاشته شود؟

در صورت تحقق این امر، سامسونگ به اقدامی مخاطره‌آمیز دست زده است

البته سامسونگ می‌تواند درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه میکرو اس‌دی را تفکیک نموده و آن‌ها را در موقعیت‌های متفاوتی از دستگاه مستقر کند. اما در غیر این‌صورت بدیهی است که اقدام غول کره‌ای یک ریسک بزرگ به‌شمار می‌آید. حذف 2 مشخصه پایه کلیه اسمارت‌فون‌های گلکسی چه پیامدهایی را به‌دنبال خواهد داشت؟ بدین‌ترتیب سناریوی سال 2015 مجددا تکرار خواهد شد. در آن سال سامسونگ پرچم‌داران خود را با باتری‌های کوچک غیرقابل‌تعویض و بدون درگاه میکرو اس‌دی روانه بازار کرد.

سامسونگ گوشی‌های پرچم‌دار خود را با حداقل 128 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه می‌کند؛ لذا عدم امکان استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی احتمالا محدودیت بزرگی تلقی نخواهد شد. اما هنگامی‌که این موضوع در کنار حذف جک صوتی هدفون مدنظر قرار می‌گیرد؛ قضیه کاملا متفاوت خواهد شد. بر اساس اظهارات مطرح شده، چنان‌چه سامسونگ خواهان فروش چشمگیر نسخه معمولی گلکسی‌نوت 10 باشد و یا به باور این شرکت، اکثریت مشتریان به‌دلیل نمایشگر بزرگ‌تر و باتری قدرتمندتر نسخه پرو مایل به خریداری آن باشند؛ در این‌صورت دنبال نمودن چنین رویکردی از سوی سامسونگ قطعی نخواهد بود.

خوش‌بختانه هر 2 هندست گلکسی‌ نوت 10 و گلکسی‌ نوت 10 پرو به‌همراه هدفون‌های AKG با اتصال USB Type-C عرضه خواهند شد. این اقدام با هدف مسدودسازی امکان اتصال هدفون‌های سیمی معمول انجام نمی‌شود؛ اما سامسونگ احتمالا به منظور رضایت هرچه بیش‌تر مشتریان هنگام پیش‌سفارش محصول، گلکسی بادز رایگان خود را به‌همراه آن‌ها ارایه خواهد کرد. البته بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که نهایتا چه اتفاقی روی خواهد داد. با توجه به انتشار سریع شایعات پیرامون زمان عرضه گلکسی‌ نوت 10 بهتر است تا زمان رونمایی رسمی از این هندست، خونسردی خود را حفظ نموده و کماکان امیدوار باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH