اسمار‌ت‌فون لنوو Z6 با تراشه اسنپ‌دراگون 730 عرضه خواهد شد

با وجود آن‌که پیش‌تر شرکت لنوو از اسمارت‌فون‌های Z6 پرو و Z6 Lite/Youth رونمایی کرده؛ اما نسخه معمولی لنوو Z6 هنوز معرفی نشده است. حتی تا این لحظه به جزئیات چندانی پیرامون هندست مذکور اشاره نشده است. اما چانگ چنگ؛ معاون ارشد کمپانی با انتشار یک تیزر طولانی‌مدت در خصوص تراشه به بیان برخی جزئیات پرداخت.

لنوو Z6 از تراشه اسنپ‌دراگون 730 ساخت کوالکام بر پایه لیتوگرافی 8 نانومتری بهره خواهد برد. معماری پردازنده این تراشه مشابه چیپست اسنپ‌دراگون 855 خواهد بود. با این‌حال اسنپ‌دراگون 730 از برچسب قیمتی ارزان‌تری برخوردار است.

تراشه پرچم‌دار فعلی کوالکام مجهز به یک هسته با فرکانس 2.84 گیگاهرتز است؛ در حالی‌که اسنپ‌دراگون 730 دارای 2 هسته کایرو 470 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز است و 6 هسته دیگر از فرکانس 1.8 گیگاهرتزی برخوردار هستند. لنوو از معرفی تراشه‌ای با عملکرد سریع‌تر نسبت به تراشه سال گذشته اسنپ‌دراگون 845 احساس غرور می‌کند. نتایج بنچمارک گیک‌بنچ نیز این واقعیت را موردتائید قرار می‌دهند.

تصاویری از مراسم رونمایی لنوو

از آن‌جا که زندگی ما در جهان امروزی با کلید واژه‌ها و شعارهای قدرتمند به پیش می‌رود؛ لذا قابلیت‌های هوش مصنوعی لنوو Z6 نیز رشد 200 درصدی را تجربه خواهند کرد. این پدیده بایستی میزان مصرف انرژی را کاهش داده و سطح سازگاری با فرآیندهای کاربری را ارتقا دهد. اما به بیان صادقانه، سازوکار سنجش دقیق این موارد کاملا روشن نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH