فناوری MeshTalk

امکان برقراری تماس و ارسال پیام بدون سیم کارت و اینترنت با فناوری MeshTalk

در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این روزها سرگرم به کارگیری فناوری ارتباطی نسل پنجم یا 5G در محصولاتشان هستند، کمپانی Oppo اما چالش جدیدی را مطرح کرده است؛ اگر هیچگونه ارتباط مخابراتی، وای‌فای یا بلوتوث در دسترس نبود چطور؟ این تولیدکننده چینی از سیستم جدیدی تحت عنوان MeshTalk رونمایی کرده که امکان ارسال اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف تا شعاع 3 کیلومتری را تحت هر شرایطی فراهم می‌کند.

همانطور که از نام این فناوری مشخص است، در واقع اطلاعات در این روش به دستگاه‌های نزدیک مسیردهی شده و این روند آنقدر ادامه می‌یابد تا اطلاعات به دستگاه هدف منتقل شود. یکی از مزایای این فناوری پشتیبانی از مسافت تا حداکثر 3 کیلومتر بین دو دستگاه مختلف است.

فناوری MeshTalk

MeshTalk از یک تراشه سفارشی برخوردار بوده که حساسیت آن تا حد قابل توجه‌ای افزایش یافته و قادر به برقراری ارتباط تا این مسافت‌های زیاد شده است. این سیستم از پهنای باند کمی بهره می‌برد اما علاوه بر پیام‌های متنی می‌تواند از تماس‌های صوتی نیز پشتیبانی کند.

همچنین سیستم مش‌تاک از مصرف انرژی پایینی نیز بهره می‌برد و به گفته Oppo با فعال بودن این قابلیت باتری گوشی تا حداقل 72 ساعت در حالت استندبای یا آماده به کار قادر به شارژدهی خواهد بود. این موضوع می‌تواند در شرایط اضطراری و یا وقوع حوادث طبیعی بسیار عالی باشد. البته باتوجه به عدم نیاز به اپراتورهای مخابراتی، قابلیت مش‌تاک می‌تواند هزینه‌های قبض تلفن‌های همراه شما را نیز تا حد زیادی کاهش دهد!

فناوری MeshTalk

کمپانی Oppo در خصوص نوع فناوری که مش‌تاک بر پایه آن طراحی شده، صحبتی نکرده است. علاوه بر این هنوز نمی‌دانیم نخستین گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری چه زمانی به بازار عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH