رفع مشکل bootloop گوشی‌های پیکسل به‌دنبال انتشار بسته به‌روزرسانی ماه جولای

ماه گذشته و به‌دنبال انتشار به‌روزرسانی ماهیانه ماه جولای در ژوئن، برخی دارندگان اسمارت‌فون گوگل پیکسل 3a تصور کردند که در عصر آینده زندگی می‌کنند. به‌روزرسانی OTA جدید تنها 2 هفته پس از انتشار آپدیت ماه ژوئن عرضه شد و دربردارنده پچ امنیتی به تاریخ 5 جولای بود. آن‌طور که معلوم شد؛ این نرم‌افزار (به اصطلاح شرکت‌های فناوری) در واقع تنها برای استفاده داخلی و تلاش برای گردآوری برخی بازخوردها ارایه شده بود و این موضوع به‌معنای توزیع آن در میان مصرف‌کنندگان نیست.

به گفته وب‌سایت Android Authority اکنون و پس از گذشت نزدیک به 2 هفته، گوگل انتشار به‌روزرسانی دوره‌ای ماه جولای برای هندست‌های پیکسلی را آغاز نموده است. به‌روزرسانی امنیتی 5 جولای فاقد هرگونه پچ امنیتی برای سری پیکسل است و این موضوع، خبر خوشایندی به‌شمار می‌رود. با این‌حال آپدیت مذکور دارای برخی پچ‌های کاربردی است که به منظور حذف یا رفع برخی باگ‌ها ارایه شده‌اند. برای مثال این به‌روزرسانی به افزایش قدرت تشخیص کلیدواژه “Ok Google” و پخش موسیقی در پس‌زمینه برای مدل‌های پیکسل 2، پیکسل 2 XL، پیکسل 3، پیکسل 3 XL، پیکسل 3a و پیکسل 3a XL منجر خواهد شد. مشخصه دوم، حائز اهمیت است؛ چرا که لاک اسکرین گوشی پیکسل قادر به نمایش نام عنوان و هنرمند آهنگی است که پخش آن در پس‌زمینه جریان دارد. در صورت عدم امکان شناسایی آهنگ‌ها، این مشخصه عمل نمی‌کند.

یکی از پچ‌های عملیاتی گنجانده شده در به‌روزرسانی ماه جولای به توقف مشکل بوت شدن مکرر برخی دستگاه‌های پیکسل 3 و پیکسل 3XL که پس از نصب به‌روزرسانی بتای 4 اندروید Q ایجاد شده بود، کمک می‌کند. پیش از رفع این باگ، کاربران دچار مشکل ناچارا بایستی گوشی خود را به حالت ریکاوری برده و مجددا آن‌ را راه‌اندازی می‌کردند. همچنین انجام ریست فکتوری (بازگشت به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه) نیز مشکل مدل‌های معیوب را برطرف می‌کرد. یک پچ دیگر، مشکل پشتیبانی از زبان ژاپنی برای ایموجی‌های موجود در کلیه هندست‌های پیکسلی را برطرف می‌کند. همچنین پچ دیگری نیز با هدف ارتقاء عملکرد تراشه امنیتی Titan-M در گوشی‌های پیکسل 3 و سری پیکسل 3a ارائه شده است. این تراشه با جلوگیری از بازگرداندن گوشی به ورژن‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل اندروید، مانع از تحقق اهداف مخرب هکرها شده و از شکستن قفل بوت‌لودر دستگاه‌های مذکور توسط هکرها ممانعت خواهد کرد.

پچ‌های کاربردی گنجانده شده در به‌روزرسانی ماهیانه سری پیکسل گوگل

کاربران با مراجعه به مسیر Settings> System> Advanced> System update می‌توانند از انتشار این به‌روزرسانی برای هندست پیکسلی خود مطلع شوند.

2 در مورد “رفع مشکل bootloop گوشی‌های پیکسل به‌دنبال انتشار بسته به‌روزرسانی ماه جولای”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH