برطرف کردن مشکلات مودم

اگر با اتصال به اینترنت خود مشکل دارید، این مقاله را بخوانید!

اگر اتصال شما به اینترنت قطع شده است، در این مطلب راهنمای گام‌به‌گام برطرف کردن مشکلات مودم و عملکرد نامناسب اینترنت را مطالعه کنید.


حتما تاکنون پیش آمده که هنگام کار با کامپیوتر، لپ‌تاپ یا تلفن همراه‌تان اتصال به وای‌فای قطع شده باشد و مشکل با چند بار خاموش و روشن کردن مودم درست نشود. در اکثر موارد قطعی اینترنت مقطعی بوده و پس از چند دقیقه حل می‌شود اما گاهی پیش می‌آید که اینترنت برای مدت طولانی قطع شده و قصد اتصال مجدد هم ندارد.

در این حال متوجه خواهید شد که یا مودم و یا دستگاهی که شما دارید از آن استفاده می‌کنید با مشکلی مواجه شده و باید این مشکل رفع شود. اگر اطمینان دارید که سیستم رایانه‌ای یا تلفن همراهی که دارید برای اتصال به اینترنت مشکلی ندارد و با آن می‌توان از طریق دیگر خطوط وای‌فای به اینترنت وصل شد یا آنکه اتصال به وای‌فای برای هیچ‌کدام از دستگاه‌های موجود ممکن نیست، پس مشکل از مودم شماست و باید به دنبال برطرف کردن مشکلات مودم باشید.

برطرف کردن مشکلات مودم راهکار مختلفی دارد و این موضوع به دلیل عدم کارکرد صحیح مودم باز می‌گردد. برخی از مشکلات به وجود آمده برای مودم راهکارهای تخصصی دارند که رفع آن‌ها کار افراد وارد در این حوزه است، ما در این مقاله قصد نداریم به مسائل تخصصی ورود کنیم.

در این مقاله راهکارهای ابتدایی برای برطرف کردن مشکلات مودم در منزل یا محل کار را با یکدیگر مرور خواهیم کرد تا پیش از آن که به یک تعمیرکار نیاز پیدا کنید یا شاید به دنبال خرید یک مودم جدید باشید، بتوانید خودتان برخی راه‌کارهای عمومی برای برطرف کردن مشکلات مودم را انجام داده و امید داشته باشید که مودم دوباره به خوبی اینترنت را دریافت و به دستگاه‌های دریافت کننده برساند.

پس با آی‌تی‌رسان و بررسی راهکارهای برطرف کردن مشکلات مودم همراه باشید:

مشکل را از وضعیت چراغ‌های مودم بیابید

چراغ‌های مودم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. اگر تمامی چراغ‌ها خاموش باشند، یعنی مودم ایرادی اساسی پیدا کرده و احتمالا برای تامین برق مشکل دارد، همچنین ممکن است مودم سوخته باشد یا آداپتور برق آن ایرادی پیدا کرده باشد.

اگر چراغ ADSL خاموش باشد، یعنی اتصال شما با ISP یا شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی برقرار نیست، در این حالت ممکن است مشکل از شرکت باشد،  شاید هم مشکل از مودم باشد که باید رفع شود. اما اگر چراغ ADSL روشن بود و چراغ‌های دیگر مانند LAN، Internet، Wi-Fi یا Wireless خاموش باشد یعنی اتصال از مرکز تا مودم برقرار است ولی از مودم به دستگاه‌های دریافت کننده نمی‌رسد. بنابراین در این حالت به احتمال قوی مشکل از مودم یا تنظیمات آن است.

با شرکت ISP خود تماس بگیرید

شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی یا ISP همان شرکتی است که شما خط اینترنت خود را آن خریداری کرده‌اید. شما در قدم اول و پیش از آنکه به جان مودم بیفتید، با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی تماس بگیرید و اعلام کنید که دسترسی شما به اینترنت قطع شده است.

در بسیاری از مواقع حتی در زمان قطع اینترنت به صورت طولانی مدت، منبع مشکل از مودم یا سیستم رایانه‌ای شما نیست و قطعی به منبع ارائه خدمات باز می‌گردد، پس با شرکت تماس بگیرید و وضعیت چراغ‌های روشن و خاموش روی مودم را اعلام کنید.

شما با یک تماس می‌توانید ISP خود را در جریان قرار دهید و به احتمال زیاد آن‌ها می‌توانند مشکل شما را رفع کنند. حتی در صورتی که مشکل از ISP نبوده و ایراد به شما باز می‌گردد نیز پشتیبانی شرکت می‌تواند راهنمایی‌های خوبی در خصوص رفع مشکل و برقراری مجدد اتصال به اینترنت به شما بدهد.

بنابراین پیش از هر چیزی مشکل را با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود درمیان بگذارید.

اطمینان پیدا کنید که مشکل، مربوط به کابل‌های مودم نباشد

این مورد ممکن است بیش از حد مسخره و ساده به‌نظر برسد اما گاهی اوقات فراموش می‌‎کنیم که سخت‌ترین مشکلات، راه‌های بسیار ساده‌ای دارند! ممکن است کابل‌ها در اثر بی‌دقتی از مودم جدا شده یا آسیب دیده باشند. شما می‌بایست تمام کابل‌ها را پیش از انجام دادن مراحل بعدی، چک کنید. گاهی روش‌های برطرف کردن مشکلات مودم به همین سادگی است.

برطرف کردن مشکلات مودم

اگر اتصال شبکه به مودم برقرار نیست، یعنی چراغ ADSL خاموش است، یعنی شبکه به طریقی به مودم نمی‌رسد. یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود مودم کار نکند عدم اتصال صحیح کابل‌ها یا قطعی در میان کابل‌های مودم است. پس به خوبی محل اتصال کابل‌ها به پریز تلفن و نویزگیر را بررسی کنید.

مطمئن شوید که مودم وای‌فای شما در جای مناسبی، قرار گرفته است!

اگر با سیگنال‌های شبکه وای‌فای خود مشکل دارید، بهتر است که روتر را جابه‌جا نمایید. بعضی از اشیاء فلزی و دستگاه‌هایی مانند مایکروویو و تلفن‌های بی‌سیم، باعث تداخل می‌‎شوند. ممکن است همه چیز درست باشد و سیگنال‌های شبکه از آنتن مودم به دلیل نویزهای موجود به شما نرسد، به همین دلیل مودم را در جایی قرار دهید که نویز نداشته باشد. همچنین اطمینان پیدا کنید که آنتن روتر شما در حالت عمودی قرار دارد. قرارگیری آنتن به صورت عمودی، باعث خواهد شد تا منطقه تحت پوشش روتر افزایش یابد.

برطرف کردن مشکلات مودم

یکی دیگر از موارد کندشدن اینترنت و قطعی‌های پیاپی آن، وجود نویز بر روی خط تلفن است، اگر چند خط تلفن از کنار یکدیگر عبور می‌کنند یا کیفیت کابل تلفن شما خوب نیست، بر روی تمامی خطوط تلفنی که به دستگاه تلفن و مودم ختم می‌شود، یک نویزگیر یا اسپلیتر قرار دهید. به این ترتیب کیفیت اتصال بالا می‌رود.

گاهی آنقدر بر روی یک خط تلفن نویز وجود دارد که اتصال به طور کلی قطع می‌شود، همچمنین ممکن است هنگام برقراری اتصال از طریق تلفن، اتصال وای‌فای دچار مشکل شود، این مشکل نیز به دلیل نویز دستگاه تلفن بر روی خط است، پس بررسی نویز بر روی خط و نصب نویزگیر را فراموش نکنید.

اگر با رایانه کار می‌کنید، فایروال ویندوز را خاموش کنید

بسیاری از مواقع مشکل اتصال مودم به سیستم رایانه‌ای نرم‌افزاری بوده و تنها با غیرفعال کردن دیواره آتش یا فایروال ویندوز رفع می‌شود. ممکن است فایروال اتصال شما را دچار مشکل کرده و برای حفاظت از سیستم، اتصال به برخی سایت‌ها یا به طور کلی اتصال به اینترنت را قطع کند. به این ترتیب به تنظیمات فایروال رفته و تمام تنظیمات فایروال را بر روی Turn off windows firewall قرار دهید.

دسترسی به تنظیمات فایروال در ویندوزهای مختلف:

ویندوز 7 و 8: Control Panel>System and Security>Windows Firewall

ویندوز 10: Settings>Update & Security>Windows Security and then Firewall & network protection

به جز این مورد اگر هر گونه برنامه امنیتی یا حفاظتی مانند آنتی‌ویروس یا برنامه‌های مشابه با دیواره آتش بر روی سیستم خود نصب دارید، همه را غیرفعال کنید، با اینکار تمام موانع نرم‌افزاری برای ارتباطات شبکه به درایو شبکه شما رفع خواهد شد.

اگر رایانه دارید، درایو‌ شبکه را مجددا نصب و آپدیت کنید

اگر مشکل رفع نشد، راه حل بعدی مربوط به درایو شبکه نتورک شماست، احتمال دارد که فایل درایو شما دچار مشکل شده بنابراین باید آن را مجددا نصب کنید، اگر مشکل رفع نشد باید به دنبال بروزرسانی درایو شبکه نتورک خود باشید.

نصب درایو کار خاصی ندارد، اگر از CD یا DVD استفاده می‌کنید، دیسک مخصوص به درایو شبکه را وارد دستگاه کرده و فایل آن را نصب کنید، اگر هم برنامه بر روی سیستم حافظه شما ذخیره شده که کار آسان‌تر است و مستقیما می‌توانید آن را مجددا نصب کنید.

اگر مشکل حل نشد باید به دنبال آپدیت درایو شبکه باشید، برای اینکار وبسایت شرکت تولید کننده کارت شبکه خود را پیدا کرده و آخرین فایل درایو شبکه را در آن بیابید و دانلود کنید.

البته بسیاری از سایت‌های نرم‌افزاری فارسی نیز فایل آپدیت کارت‌های شبکه مشهور و پرطرفدار را برای دانلود عرضه می‌کنند، پس در ابتدا میان سایت‌های فارسی به دنبال فایل آپدیت کارت شبکه خود باشید و اگر آن را نیافتید، به سراغ سایت‌های خارجی بروید. در ادامه برای راحتی کار شما بخش دانلود سایت‌های دو شرکت محبوب تی‌پی‌لینک و دی‌لینک آورده شده است.

به سایت مودم مربوط به خود وارد شده و با وارد کردن نام مدل مودم خود، فایل آپدیت مودم را دانلود و نصب کنید.

نکته: نام مدل دستگاه از پشت خود مودم قابل مشاهده است.

سایت دانلود مودم‌های تی‌پی‌لینک

سایت دانلود مودم‌های دی‌لینک

روتر یا مودم‌تان را به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه، بازگردانید!

اگر مشکل شما هنوز حل نشده بهتر است مودم خود را ریستارت کنید. فرآیند راه‌اندازی مجدد برروی بسیاری از روترها ساده است؛ در پشت مودم یک حفره یا سوراخ ریز وجود دارد که تنها یک جسم نوک‌تیز و بسیار ظریف مانند سنجاق یا سوزن به آن وارد می‌شود. جسم نوک تیز را وارد آن حفره کرده و چند ثانیه صبر کنید، با این کار مودم به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد.

برطرف کردن مشکلات مودم

به‌یاد داشته باشید که با ریست کردن مودم به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه، شما نیاز دارید تا مودم‌تان را مجددا پیکربندی یا تنظیم نمایید. بنابراین سعی کنید از قبل به مراحل لازم برای پیکربندی مودم مسلط باشید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان برای حل مشکلات اینترنت می‌توانید پیج ما را در اینستاگرام (itresancom@) فالو کرده و به ما دایرکت بدهید.

764 در مورد “اگر با اتصال به اینترنت خود مشکل دارید، این مقاله را بخوانید!”

  1. سلام و عرض خسته نباشید ببخشید من تازه مودم خودم رو کانفیگ کردم و تمام تنظیمات مربوط رو انجام دادم و همه ی چراغ های اون هم درسته و روشن میشه ول توی سیستم جز پیج ارائه دهنده اینترنتی که من ازش بسته خریدم هیچ سایتی رو نشون نمیده و در وای فای هم هیچی منظورم گوشی هست ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر از شما

  2. من دو هفته است مودم گرفتم وصل کردم تمام تنظیمات هم به درستی انجام شده.
    ولی بعضی اوقات به 1 مگابیت میرسه ولی موقتی است.
    و بیشتر مواقع به 0.05 مگابیت میرسه.
    اصلا نمیدونم برای چیه. لطفا اگر کسی میتونه کمک کنه بگه.

  3. سلام خسته نباشین
    مودم من تی پی لینکه و امروز متوجه شدم که وقتی کامپیوتر رو روشن میکنم چراغ ADSL و اینترنت قطع میشه و بلافاصله بعد از اینکه کامپیوتر رو خاموش میکنم دوباره هر دوتاشون روشن میشن
    اومدم کابل رابط بین مودم و کامپیوتر رو کلا جدا کردم و تنها چیزی که بین کامپیوتر و مودم مشترکه اینه که هم کیس و هم مانیتور و هم مودم همشون به یه محافظ وصلن
    چند بار کامپیوترو روشن و خاموش کردم و همون اتفاق قبلی افتاد
    خواستم ببینم مشکل از چیه ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین??

    1. سعید صانعی

      احتمالا محافظ برقتون مشکل داره، یا شاید هم پریزی که محافظ به اون هست، پریز مودم رو عوض کنید

  4. سلام ببخشید من مودمم چند وقته همه چیزش روشن میشه ولی چراغ اینترنتش روشن نمیشه بسته اینترنتیش هم فعاله چیکار کنم

  5. سلام اینترنت من خیلی ضعیف بود گفتم برم از تنظیمات درستش کنم رفتم از تنظیمات درستش کنم نمیدونم دستم به کجاش خوده دیگه نمیره کلا چراغ کره خاموش شده روشن نمیشه ریست هم کردم تنظیماتشو بازم درست نشد خاموش روشن هم کردم

    1. سعید صانعی

      سلام، این اتفاق دلایل متعددی میتونه داشته باشه، اگر با پشتیبانی سرویس اینترنتتون تماس بگیرید خیلی زودتر به نتیجه می‌رسید

  6. سلام من چند سال دارم از نت و مودم مخابرات استفاده میکنم دیروز مودم و ریست کزدم بعد از نصب دوباره و کارهای اولیه پربوط به نصب مودم و انجام دادن
    الان وقتی وارد گوگل میشم به من این اخطار و میده
    رمز عبور اینترنت تنظیم شده برروی مودم شما اشتباه است
    و من بارها همه چیز و چک گردم
    ممنون میشم راهنمایی کنین

  7. سلام من چند سال دارم از نت و مودم مخابرات استفاده میکنم دیروز مودم و ریست کزدم بعد از نصب دوباره و کارهای اولیه پربوط به نصب مودم و انجام دادن
    الان وقتی وارد گوگل میشم به من این اخطار و میده
    رمز عبور اینترنت تنظیم شده برروی مودم شما اشتباه است
    و من بارها همه چیز و چک گردم

  8. سلام من روی پی سی هستم و یک نت فیبر نوری داریم که اصلا در پی سی من نشان داده نمی شه روی گوشی هست روی لپتاپ هم هست ولی این نت فیبر نوری اصلا روی پی سی من پیدا نیست ولی نت های معمولی دیگر هستند .

      1. سلام من مودم تپلینک استفاده میکنم اینترنت از مخابرات گرفتم مشکل اینجاست که تا زمانی که با وای فای متصل هستم اینترنت وصله وقتی وای فای رو قطع مکنم دیگه اینترنت ندارم با سیم Lan که به کامپیوتر وصل میشم حتما باید وای فای گوشی روشن باشه مشکل کجاست ممنون

  9. سلام من چهار چراغم روشنه زنگ زدم مخابرات میگه از ما نیس ریستم کردم بازم وصل نمیشه چیکار کنم

  10. سلام خسته نباشید ببخشید ما مودم که گرفتیم خیلی خوب بود نتش قوی و ایجور چیزا بعد دوروزی هست که نتش ضعیف شده و هیچی باز نمیکنه به زور مشکل کار از چی؟!

    1. مجتبی مسکینی

      سلام باید خیلی موارد بررسی بشه
      حجمتون تموم نشده باشه
      کسی به وای فای دسترسی نداشته باشه
      وای فای رو خاموش کنید و از طریق لن چک کنید
      و…

  11. سلام مودم من به adslوصل نمیشه به 2020زنگ زدم اون میگه از طرف ما مشکلی نیست سیمی که مخابرات وصل کرده همون سیم هم وصل کردم هنوز مودم وصل نمیشه تلفن هم بوق داره نمیدونم چکار کنم مشکل از چی میتونه باشه

    1
    1
        1. مجتبی مسکینی

          اگه چراغ ADSL روشن نمیشه از جایی که سیم تلفن وارد خونه شده تست کنید
          از پریزهای دیگه تست کنید
          حتما از اسپلیتر استفاده کنید
          با یه مودم دیگه تست کنید
          اگه با هیچکدوم از این‌ها روشن نشد مشکل از مخابراته

  12. سلام وقت شما بخیر
    تلفن ثابت بوق دارد و هیچ مشکلی ندارد ولی چراغ DSL مودم چشمک می زند یعنی اینکه مودم به خط تلفن وصل نیست، تمام اتصالات و سیم ها رو چک کردم از نویز گیر یا همون اسپلایتور هم استفاده کردم.
    خط رو تازه گرفتیم دلیلش به نظرتون چیه؟

    1. من هم همین مشکل رو دارم وبه پشتیبان زنگ میزنم میگه مشکل از طرف ما نیست دو ماهه نمیدونم چکار کنم

  13. من مودم tp link دارم سرعت 16مگ خریداری کردم ولی الان سرعتش به زیر یک مگابایت رسیده هر چند ساعت یک بار هم دوباره سرعتش 16میشه بعد یهو دوباره زیر یک مگابایت میاد چگار کنم؟

      1. مجتبی مسکینی

        سلام اگه روی همه دستگاه‌ها مشکل دارین احتمالا حجم اینترنتتون تموم شده
        اگه فقط روی گوشی مشکل هست تنظیمات پروکسی رو چک کنید

  14. سلام ببخشید من یه مودم دی لینک خریدم دیروز رفتم مخابرات اشتراک گرفتم بعد امروز میرم سایت adslهیچی نت نمیاره درحالی ک نت یه ماهه زدن و وضعیتمو میزنه بدون وضعیت و میخوام سرویس بگیرم مینویسه تکمیل احراض هویت

  15. سلام و خسته نباشید ببخشید من با مودم کار میکنم و فقط با یک بازی کار میکنم خطای اینترنت میده بعضی مواقع اجرا نمیشه خیلی کارها کردم میخواستم ببینم دیگه چیکار باید بکنم؟!

    1. سعید صانعی

      یک مقدار بیشتر توضیح بدید، چه اروری میده؟ تا حالا چه کارهایی برای رفع این مشکل کردید؟

  16. سلام ببخشید من مودم جیبی دارم -وقتی روشن میکنم بعد چند دقیقه خود به خود صفحه مربوطه وای فای و انتنش میره -و یهو قطع میشه با اینکه روشن هست در کل و من مجبورم هر دفعه فقط یه لحظه بزنم روی دکمه پاورش که چرغاش روشن شن-نمیدونم جرا صفحش میره یهو -تاکید میکنم خاموش نمیشه ها -چراغا خاموش میشن ولی مودم روشنه و قطع میشه-کامل خاموش نمیشه-وقتی هم با کابل وصل به سیستم میکنم بازم روشن که میکنم بعد چند لحظه چرغا خاموش میشن-ممنون

    1. سعید صانعی

      سلام مودمتون اگر دکمه ریست داره، اون رو بزنید، ببینید مشکل حل میشه
      این مشکل به نظر سخت افزاری هست و مودم ایرادی داره، مودم رو به نماینده گارانتیش نشون بدید

  17. سلام خسته نباشید
    من برای مودمم دو روزه که اینترنت گرفتم ولی وقتی به مودم وصل میشم اصلا اینترنتش بالا نمیاد نه اینکه سرعتش کم باشه کلا طوریه که انگار نت نداره و هرکاری هم کردم مشکلش برطرف نشد

  18. سلام وقت بخیر
    من مودم دانگل هواوی دارم. خطم ایرانسله بعضی وقتا انتن نمیده میره رو رومینگ و میره رو یه اپراتور دیگه بعد اینجور موقع ها آنتن دارم(انتن یه اپراتور دیگه) ولی وقتی از اینترنت استفاده میکنم کار میکنه ولی وسط کار یهو دیگه چیزی رو سرچ میکنی نمیاره و وقتی مودم رو خاموش روشن کنم درست میشه و بعد چند دقیه باز همونجوری میشه و باز باید مودم رو خاموش روشن کنم
    لطفا راهنمایی کنین

  19. سلام من هر کاری میکنم مودم به ای دی اس ال وصل نمیشه تمام سیم هارو چک کردم پریز جا به جا کردم وصل نمیشه ولی تلفن وصله به مختبرات زنگ میزنم اون میگه مشکل نداره نمیدونم علت خرابی چی هست اگه میتونین کمک کنین مودم رو هم میبرم جای دیگه وصل میشه فقط رو خط تلفن وصل نمیشه

    1. مجتبی مسکینی

      سلام اگه چراغ ای دی اس ال روشن نیست مشکل از سمت مخابراته
      اگه اونا میگن که اوکیه، نهایتا میتونید از سر خط تلفن تست کنید اما 90 درصد مواقع مشکل از مخابرات هست و به شما ارتباطی نداره خودشون باید بیان و چک کنن

  20. سلام
    من گاهی کلا ناپدید میشه و نه با هیچ گوشی یا لب تابی دیده نمیشه بایستی روشن خاموش کنیم گاهی چند بار تا در وای فای دیده بشه
    گاهی هم ده روز بی مشکل کار میکنن ،مخابرات میگه این ارتباطی با ما نداره ،بردم شرکت زاکسل تست کرد گفت مشکلی نداره و اپدیت هم کرد
    واقعا موندم این مودم یهو مدتیه چش شده
    اگه میشه راهنمایی کنید

    1. مجتبی مسکینی

      سلام قطع و وصل شدن وای فای به مخابرات ارتباطی نداره و مشکل از مودم هست برای اطمینان میتونید با یه مودم دیگه تست کنید

  21. سلام و عرض ادب
    وقتتون بخیر
    من یکی دو ساله مدم D-link دارم
    جدیدا اصلا اینترنت نداریم، علامت کره ی زمینش هی قرمز میشه و از ساعت 2 بعد از ظهر به بعد کلا قطع میشه :/
    با شرکت 2020 تماس گرفتیم اون ها هم اصلا جواب گوشی رو نمیدن!!
    خواهش میکنم راهنماییم کنید، دختر من دبیرستان پایه نهم هست، کلاس داره و اصلا نت نداریم، لطفا پاسخگوم باشین.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      گرچه با توجه به توضیحات مشکل از مخابراته اما اگه کابل رو درست متصل کردین و از اسپلیتر استفاده می‌کنید نهایتا یک بار مودم رو ریست کنید و دوباره تنظیم کنید شاید اوکی بشه اگه نشد کاری از شما بر نمیاد باید مخابرات پیگیری کنه

  22. سلام و خسته نباشید ببخشید لپ تاپ من فقط زمانی ک اینترنت رو خاموش روشن میکنم اسم مودم میاد و یا وقتی تو قسمت نتورک کانکشن دیس ایبل یا اینیبل میکنم میاد و وقتی ک رمزو میزنم میگه پیدا نمیکنه فقطم با نت خونمون این مشکلو داره

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      به موارد زیادی بستگی داره و باید تست بشن
      اما یکبار مودم رو ریست کنید و دوباره تنظیم کنید یا با یه مودم دیگه تست کنید احتمالا مشکل حل میشه

  23. من چرا مودمم وقتی گوشی کار میکنه درسته وقتی کار نمیکنه قط میشه؟وقتی شماره میگیری خیلی سرعتش خوبه اما وقتی گوشی خونه کار نمیکنه و شماره باهاش نمیگیریم ضعیف و خرابه؟

    1. سعید صانعی

      دقیق متوجه مشکلتون نشدم، زمانی که تلفن‌تون رو از کابل جدا میکنید، مودم هم کار نمیکنه؟

  24. سلام وقت بخیر دو روزی میشه که مودم منزلمون چراغ اینترنتش روشن و خاموش میشه وقتی هم که روشن میشه بهش وصل میشم خاموش میشه مشکل از کجا میتونه باشه کمک کنید لطفا?

    1. مجتبی مسکینی

      سلام وقت بخیر مودم رو آپدیت کنید اگه اوکی نشد احتمالا مشکل سخت افزاری از مودم هست و نیاز به تعویض داره

  25. سلام .مودم من روشن میشه خیلی هم نت قوی است وای فا کار میکنه .همین که کیس رو روشن میکنم که با کامپیوتر کار کنم نت مودم خاموش میشه به سختی وصل میشه

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      مودم رو از کیس با فاصله زیاد قرار بدین احتمالا مشکل حل میشه
      بعضی وقتها نویز دارن

  26. سلام مودم من DLINK هست و مدام به صورت طولانی قطع میشه بعضی اوقات هم چراغش سبزه ولی علامت تعجب میاره

    لطفا بگید چیکار کنم ؟؟؟؟؟

    1. سعید صانعی

      سلام، یک مودم دیگه رو روی خط خودتون تست کنید، اگر اون مودم ایراد نداشت و درست کار کرد، مشکل از خط اینترنت نیست، مشکل از مودم هست که یا باید تعمیر بشه یا باید یک مودم دیگه بخرید

  27. سلام من مودم محل کارم و با منزل جابجا کردم هرکار میکنیم به اینترنت خانه وصل نمیشیم میزنه آدرسIP یافت نمیشه چجوری میتونم اینترنت منزل و وصل کنم؟

  28. سلام.مودم من هواوی برای فیبر نوری فقط اطراف مودم نتم قوی هرچقدر که دورتر میشم نتم ضعیف تر میشه…تو جاهای دیگه خونه آنتن وایفای دارم ولی نتش ضعیفه..مشکل با ریپیتر درست میشه؟

  29. سلام.ما یک مودم تی پی لینک داریم که هر چند ساعت یک بار لامپ های مودم کم رنگ می شن.بعد همه چراغ ها به غیر از پاور خاموش می شن.بعد دوباره روشن.یا حتی بعضی اوقات هیچ دستگاهی حتی از LAN هم به مودم وصل بشه.می خواستم بدونم مشکل از مودم هست یا خیر-همه فریم ویر ها رو تست کردیم-ریست هم نمی شه مودم وقتی ریست می کنم با دکمه مخصوص خودش هیچ چیزی تغیر پیدا نمی کنه به غیر از اینکه مودم هنگ می کنه

    1. مجتبی مسکینی

      سلام اگه فریمور رو تغییر دادین و بازهم مشکل دارین قطعا ایراد از مودم هست ممکنه از کابل پاور هم باشه

  30. سلام حدود دوساعته مودم رو شارژ کردم ولی خیلی نتش ضعیفه درحالی که سرعته بسته ۱۶ مگ بر ثانیس (مخابرات)

    1. سعید صانعی

      سلام، مشکل ضعیف بودن نت میتونه دلایل زیادی داشته باشد، از پایین بودن کیفیت مودم و خطوط کابل ساختمانتون گرفته تا نویز روی خط و دور بودن از مرکز مخابراتی
      شما برای اولین بار هست که نت میگیرید یا اینکه قبلا با همین مودم و در همین مکانی که هستید نت داشتید و خوب بوده و حالا ضعیف شده؟

  31. ۲۰ گیگ حجم گرفتیم ولی روی خط نیامده اینترنت مخابرات جریان چیه ؟ اطلاع از حجم باقیمانده رو میزنم میگه ۲ گیگ

  32. سلام ممنون میشم جواب سوال من رو هم بگید. حدود سه روزی هست که اینترنت مخابرات من بعد از چند دقیقه که در حال استفاده ازش هستم کند میشه به طوری که برای بازگشت به سرعت قبلش باید مودم رو خاموش و مجدد روشن کنم. ممنون میشم علتش رو بهم بگید.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      موردی که میگین احتمالا به خاطر مودم هست و ارتباطی به مخابرات نداره
      با یه مودم دیگه تست کنید
      یا مودم رو آپدیت کنید

  33. سلام چند روزی هست وقتی اینترنت لپ تاپ رو روشن می کنم کلا مودم مخابرات قطع می شه هر کاری هم کردم باز درست نشد حتی ریست هم کردم تازه این مشکل رو دستگاه های دیگه نیست اونا راحت وصل میشن

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      لپ‌تاپ رو با کابل به مودم متصل کنید
      و یا فاصله لپ‌تاپ با مودم رو افزایش بدین! یعنی کنار هم نباشن

  34. سلام وقتتون بخیر
    من چندساله ک هرکاری میکنم گوشیم به مودم وصل نمیشه
    حتی گوشی جدید هم ک گرفتم همین مشکل رو دارم
    در صورتی ک بقیه اعضای خونه خیلی راحت به مودم وصل میشن
    مودم‌هم‌تازگی ریست کردن ولی مشکل نت گوشیم حل نشد
    میشه راهنمایی بفرمایید

    2
    4
  35. سلام وقت بخیر من مودم رو ری‌استارت کردم بعد دیدم اسم و رمز مودم رفته و تنضماتش هم رفته الان چیکار کنم جطوری درست کن

    1. سعید صانعی

      طبیعتا وقتی موردم رو ری استارت میکنید برمیگرده به تنظیمات کارخونه، شما دوباره باید مودمتون رو پیکره بندی کنید،

  36. سلام چند وقت هست با wifi آنتی ویروس نود ۳۲ ام آپدیت خودکار نمیشه و نمی توانم با اینترنت wifi از فروشگاه سامسونگ و گوگل پلی برنامه هام رو آپدیت کنم. اما با اینترنت تلفن همراه جواب میده و مشکلی نیست. تو لپ تاپ و موبایلم چک کردم کلا wifi اینطوره یکماهه. مشکل از مودمم هست؟ باید چکار کنم؟

    1
    1
    1. مجتبی مسکینی

      سلام این مورد ارتباطی به مودم نداره
      میتونه از طرف سرویس دهنده باشه
      اکثر مواقع اگه از وی پی ان استفاده کنید مشکل حل میشه

  37. امیر محمدلو

    سلام من مودم تازه خریدم ولی وقتی به وای فای وصل میشم می‌نویسه بدونه اینترنت همه گوشی ها اینجوری هست می‌نویسه بدون اینترنت

  38. سلام وای فای من همه ی چراغ هاش روشن و درسته ولی بازم وقتی با گوشی بهش وصل میشم مینویسه بدون اینترنت به پشتیبانی هم زنگ زدم وای فای رو روشن خاموش کردم ولی بازم درست نشد چراغ های مورد نیازش روشنه ولی بسته هم دارم ولی بازم موقع اتصال به وای فای مینویسه بدون اینترنت نمی‌دونم چیکار کنم ?

    1. مجتبی مسکینی

      سلام فقط با یک دستگاه این مشکل رو دارین یا هر دستگاهی که به مودم متصل میشه مشکل داره؟

  39. سلام من مودم رو برای کانفینگ کردن ریست کردن اما وای فا هنوز پسورد داره ، مشکل از کجاست؟؟

  40. سلام. وای فای گوشی اصلا مودم را پیدا نمیکنه. بعد اینکه اسم مودم را عوض می کنم پیدا می کنه اما بعد از خاموش روشن کردن مودم(ای دی اس ال) دوباره گوشی نمی تونه پیداش کنه. گوشی به بقیه ی مودم ها وصل میشه اما نمیدونم مشکل چیه که به مودم خودم حتی با اضافه کردن اسم و رمز مودم هم وصل نمیشه؟ بقیه ی گوشی ها با لب تاپ امکان وصل شدن بدون مشکلو دارن به همون وای فای.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      فریمور مودم رو آپدیت کنید
      تنظیمات وای فای گوشی رو ریست کنید
      یا از WPS استفاده کنید

  41. سلام و شب و خوشی دارم خدمتتون.
    ببخشیدمودم به گوشی وصل بود همینکه اتصال مودم به گوشی رو قطع کردم و گوشی رو خاموش و روشن کردم دیگه رمز و… میخواست بزنم که رمز یادم رفت و بردم دفترخدماتی رمز رو بهم دادن و الان که میخوام وصل بشم نمی تونم یعنی رمز رو میزنم وصل میشم ولی کار نمیکنه برام و همچنان هم علامت تعجب هم میاره برام.
    چیکار کنم؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      چک کنید که اشتراک تموم نشده باشه
      مودم رو دوباره تنظیم کنید
      تنظیمات وای فای گوشی رو ریست کنید

  42. سلام من گوشیم آیفون هستش از زمانی که کد ip وای فای عوض شد دیگه نتونستم بهش وصل بشم یعنی اتصال میزنه تیک هم میزنه اما نه وصل میشه نه علامتی بالای صفحه میاد برای وای فای!!در صورتی که به وای فای های دیگه مشکلی ندارم اینم اکی بود بخاطر ip اینجوری شد

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اگه تنظیمات گوشی رو تغییر ندادین خصوصا از پروکسی استفاده نکردین
      با خاموش روشن شدن مودم باید مشکلتون حل بشه
      مگه اینکه هیچکس نتونه به مودم متصل بشه که در اون صورت ریست کنید

  43. سلام من مودمم درست بود این چندروزه که برقا قطع و وصل شد موقعی که روشن میکنم دیر روشن میشه. یا چراغاش ثابت میمونه دیگ روشن نمیشه… نمیدونم بخاطر قطع و وصل شدن برق ینی اینطوری شده؟

    1. سعید صانعی

      دقت کنید که بعد از تغییر رمز، باید رمز جدید رو در همه دستگاههایی که از قبل با اونها به وای‌فای وصل میشدید و در واقع رمز وای‌فای در اونها ذخیره شده بود، مجددا وارد کنید

  44. سلام مودم من در سامانه احزار هویت نشده و در وضعیت بدون وضعیت قرار دارد چون تازه وصل کردیم و همون روز ۴۰ گیگ زدیم اصلا حجم نیومد و الان هرچه وصل میشیم میگه که ( بدون اینترنت متصل شد ) لطفا راهنمایی کنید ???

    1
    2
  45. با سلام و عرض روز بخیر و خسته نباشید خدمت شما.
    من متاسفانه چند وقته که به مودمم نمیتونم به راحتی وصل بشم با گوشی و از طریق اتصال وای فای
    اخیرا هم ریست کردم مودم رو و کاملا اوکی هستش اینترنت با LAN اما نمیدونم چرا نمیتونم یه اتصال خوب داشته باشم با گوشی به مودم.
    آیا مشکل از مودم هستش؟

    1. سعید صانعی

      این که نمیتونید به راحتی وصل بشید یعنی چی؟ اتصال تاخیر داره یا اینکه مدام قطع و وصل میشه؟

  46. سلام من وارد تنظیمات مودمم شدم دستم خورد روی یه گزینه که از کار افتاد و شبکه اش کار افتاد یعنی یکی از چراغ های مودمم کار نمیکنه!!
    بعدش هم هرکار کردم نیومد چیکار کنم؟؟
    خواهش میکنم بگید

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      یک بار مودم رو ریست کنید و دوباره با یوزر و پسوردی که از سرویس دهنده گرفتین تنظیمش کنید اوکی میشه

  47. سلام
    امروز برق رفت و وقتی برق اومد مودم من سه چراغ اولش روشنه و چراغ وای فای روشن نمیشه
    مودم مث اینه که هی ریست میشه چهار چراغ انصال به دستگاه های دیگه هی روشن خاموش میشن
    سیم تلفن رو هم که جدا کنی هیچ فرقی نمیکنه و اینکه تلفنمونم قطع شده بوق نداره
    مشکل از چی میتونه باشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH