معرفی فرانسوی جدید در بازار ایران؛ سیتروئن C4

تا قبل از ورود مدل‌های C3 و C4 همه ما سیتروئن را با مدل مشهور زانتیای آن می‌شناختیم. سدانی که زمانی یکی از خودروهای لوکس ایران محسوب می‌شد و آرزوی بسیاری از خریداران ایرانی بود. حال این کمپانی با سدانی جدید اما میان رده و اقتصادی وارد بازار شده است. پس از پیگیری‌ها و همکاری‌های کمپانی سایپا با این کمپانی فرانسوی، سیتروئن C4 توانست مجوز ورود به ایران را در اواخر سال 97 به ایران بدست آورد. در پی مذاکرات این دو شرکت در زمان توافق برجام، شرکت سایپا این اختیار را داشت که خط تولید کامل این خودرو را در ایران راه اندازی کند. اما پس از تغییر سیاست‌های آمریکا و تحریم بازار ایران، این قرار داد نیز با مشکل مواجه شد.

همانطور که گفتیم سیتروئن C4 یکی از سدان‌های اقتصادی این کمپانی است که به واسطه طراحی زیبای خود توانسته در بازار اروپا و استرالیا طرفداران زیادی بدست آورد. میزان خرید و فروش سیتروئن در بازار جهانی سالانه به حدود 250 تا 300 هزار دستگاه می‌رسد. این رقم برای یک خودرو میان رده با وجود رقبایی مانند مزدا3، فولکس واگن و فورد فوکس رقم خوبی است. حال باید دید در ایران از این خودرو چگونه استقبال می‌شود. در ادامه این متن با ما همراه باشید تا با این میان رده جدید فرانسوی بیشتر آشنا شویم.

طراحی ظاهری سیتروئن C4

سیتروئن C4 با مدل سدان خود وارد بازار ایران خواهد شد. به عنوان یک خودرو اقتصادی، سیتروئن C4 در نمای بیرونی خود از طراحی قابل قبول و جذابی بهره می‌برد که می‌تواند چشم هر خریداری را به خود جذب کند. چراغ‌های کشیده‌ای که با خطوط کرومی جلوپنجره این خودرو ترکیب شده‌اند و در میانه این جلو پنجره مشبک آرم سیتروئن را به وجود آورده‌اند و نیز خطوط برجسته روی کاپوت در کنار هم زیبایی نمای جلویی این خودرو را تکمیل کرده است.

نمای جانبی این خودرو مانند سدان‌های معمولی بازار طراحی شده و به شما یادآوری می‌کند که سیتروئن C4 یک خودرو اقتصادی است. نمای پشتی این خودرو نیز چنگی به دل نمی‌زند و همه چیز در آن به ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین شکل طراحی شده است. بنابراین تمامی بار زیبا جلوه دادن این خودرو بر دوش نمای جلویی بوده که اتفاقاً سیتروئن در این بخش عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

طراحی و امکانات داخلی سیتروئن C4

پس از دیدن نمای خشمگین و تهاجمی جلو، شاید با ورود به کابین این خودرو کمی نا امید شوید. زیرا در کابین این خودرو همانند خودروهای نسل قبل تویوتا همه چیز ساده و اقتصادی طراحی شده تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. با این که طراحی داشبورد، تودری ها و صندلی‌های این خودرو بسیار ساده و به دور از هرگونه هیجان است، اما متریال استفاده شده در این کابین کیفیت مطلوبی دارند.

سیتروئن c4 نسل دوم پس از عبور از تست‌ها و آزمایش‌های موسسه ایمنی Euro-NCAP امتیاز 5 ستاره کامل را از این خودرو دریافت کرد. این بدین معنی است که در بخش‌های مقاومت بدنه در برابر ضربه‌های جلویی و جانبی، امنیت راننده و سرنشین جلو و نیز امنیت سرنشین عقب این خودرو در وضعیت خوبی قرار دارد. بنابراین خرید سیتروئن C4 برای خانواده‌هایی که با خودرو شخصی خود به سفرهای جاده‌ای می‌روند، گزینه بسیار خوبی است.

امکانات داخل کابین این خودرو شامل مواردی مانند کروز کنترل به همراه محدود کننده سرعت، دوربین پارک، سیستم مسیریابی، سنسور هشدار دهنده نقطه کور، سنسور پارک عقب و جلو، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز کمکی و ترمز ضد قفل و ترمز اضطراری، کمربند ایمنی پیش کشنده، نمایشگر لمسی 7 اینچی، کنسول میانی با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های دیلایت، گرمکن صندلی‌های جلو و … می‌باشد که رانندگی با این خودرو را لذت بخش تر می‌کند.

قیمت سیتروئن C4 در بازار هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. اما با وجود قیمت 24 هزار دلاری این خودرو در بازار جهانی و وضعیت بازار خودرو ایران، قیمتی بیش از 300 میلیون در ایران خواهد داشت

مشخصات فنی سیتروئن C4

سیتروئن C4 در بازار جهانی با سه نوع موتور بنزینی و یک موتور دیزلی ارائه می‌شود. از بین مدل‌های بنزینی، قدرتمندترین آن‌ها با حجم 1.6 لیتر وارد ایران می‌شود. این موتور 4 سیلندر با کمک نیروی بوستر توربوشارژ خود توانایی تولید 163 اسب بخار نیرو و 245 نیوتون متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال نیرو در این خودرو بر عهده یک گیربکس 6سرعته اتوماتیک است.

این خودرو هنوز در ایران مورد تست رانندگی قرار نگرفته است تا بتوان عملکرد آن را با توجه به کیفیت بنزین و آب و هوای ایران دید. اما با توجه به بررسی‌های انجام شده در بازار اروپا، این خودرو شتاب 0 تا 100 کیلومتر را در 8.5 ثانیه طی می کند. علاوه بر این، بیشینه سرعت این خودرو نیز به 210 کیلومتر بر ساعت می رسد. با توجه به این که این خودرو حدود 1.4 تن وزن دارد، این شتاب و عملکرد در مقایسه با رقبای میان رده اش در حد قابل قبولی است.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH