جدیدترین تصویر اسمارت‌فون موتورولا وان زوم با لوگوی پشتی منحصربه‌فرد منتشر شد

موتورولا هنوز برنامه‌های خود برای کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه IFA 2019 را اعلام نکرده است؛ اما براساس گمانه‌زنی‌ها، نخستین اسمارت‌فون چهار دوربینه شرکت با نام موتورولا وان زوم در جریان برگزاری این رویداد معرفی خواهد شد. اطلاعات مربوط به مشخصات و طراحی این دستگاه خاص، پیش‌تر به شکلی گسترده منتشر شد؛ اما جدیدترین تصاویر مطبوعاتی، یک ویژگی نسبتا منحصربه‌فرد هندست را نمایش می‌دهند.

به‌کارگیری لوگوی موتورولا ‘M’ نورانی در پشت دستگاه

یک شخص قابل‌اعتماد با نام رولاند کوانت، آخرین مجموعه از تصاویر مطبوعاتی لو رفته در خصوص دستگاه آینده موتورولا را منتشر نموده است. بر اساس این تصاویر، گجت مذکور با رنگ‌های بنفش و خاکستری ارایه خواهد شد. تصاویر از به‌کارگیری یک ماژول دوربین نسبتا بزرگ در قسمت پشتی گوشی حکایت دارند. پنل پشتی دستگاه از 4 دوربین چشمگیر و لوگوی سنتی و برجسته برند موتورولا میزبانی می‌کند. به‌طور کلی لوگوی برند دربردارنده یک اسکنر اثرانگشت خواهد بود؛ اما در این مورد خاص، موتورولا از یک حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بهره گرفته است. بدین‌ترتیب در بخش تحتانی نماد ‘M’، فضایی خالی ایجاد شده است.

تا پیش از امروز انتظار می‌رفت که اسمارت‌فون دوربین‌محور آینده موتورولا با یک لوگوی معمولی در بخش پشتی و بدون هیچ‌گونه مشخصه مخفی عرضه می‌شود و از شباهت فراوانی با اسمارت‌فون موتو Z4 برخوردار خواهد بود. اما تصاویر لو رفته امروز نشان دادند که کمپانی آمریکایی در واقع یک نور پس‌زمینه LED را در زیر لوگوی ‘M’ تعبیه نموده است. بدین‌ترتیب لوگوی موجود در مدل بنفش‌رنگ با رنگ صورتی و در مدل خاکستری‌رنگ با نور آبی روشن خواهد شد. ورژن طلایی‌رنگ آینده نیز احتمالا از نورپردازی زردرنگ بهره خواهد برد.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا موتورولا برای استفاده از لوگوی نورانی، تصمیمی گرفته است یا خیر؛ اما تصاویر لو رفته، لوگوی مذکور را در هر 2 وضعیت خاموش و روشن نمایش داده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که مشخصه فوق احتمالا به‌عنوان چراغ اعلان عمل خواهد کرد و بدین‌ترتیب، جایگزین چراغ LED است که دیگر در قسمت جلویی گوشی به چشم نمی‌خورد. روشن ماندن پیوسته لوگو هنگام روشن بودن صفحه‌نمایش گوشی نیز گزینه دیگری است که احتمالا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

لوگوی جذاب تنها مشخصه ارایه شده در اسمارت‌فون موتورولا وان زوم محسوب نمی‌شود

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ اسمارت‌فون وان زوم در مجموع مجهز به 4 دوربین پشتی خواهد بود. نام هندست از این پیکره‌بندی دروبین الهام گرفته شده است. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی گوشی ظاهرا با نمونه مورد استفاده در اسمارت‌فون موتورولا وان ویژن کاملا یکسان است. این دوربین به منظور ادغام اطلاعات 4 پیکسل در قالب 1 پیکسل و نهایتا ایجاد یک تصویر 12 مگاپیکسلی با جزئیات و کنتراست بیش‌تر از فناوری پیکسل چهارگانه استفاده می‌کند. بر اساس گزارشات، این حسگر از قابلیت‌های تثبیت‌کنندگی نوری تصاویر (OIS) و گشودگی دیافراگم f/1.7 پشتیبانی خواهد کرد.

ظاهرا یک حسگر فوق‌عریض با قابلیت پشتیبانی از میدان‌ دید 117 درجه‌ای، دوربین اصلی گوشی را همراهی خواهد کرد. چنان‌چه این حسگر، مشابه نمونه پیش‌بینی شده در اسمارت‌فون موتورولا وان اکشن باشد؛ در این‌صورت احتمالا تحت‌عنوان ‘Action Cam’ روانه بازار خواهد شد. یک حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی اختصاصی و یک دوربین تله‌فوتو جدید با قابلیت پشتیبانی احتمالی از زوم هیبریدی 5 برابری، پیکره‌بندی دوربین گوشی را تکمیل خواهند کرد. در این میان بایستی خاطرنشان کرد که زوم هیبریدی از طریق ترکیب مشخصه زوم اپتیکال با داده‌های ثبت شده توسط سایر دوربین‌ها تحقق خواهد یافت.

حال از ساختار دوربین گوشی فاصله گرفته و به بررسی سایر امکانات آن می‌پردازیم. ظاهرا قرار است موتورولا وان زوم به‌همراه یک نمایشگر آمولد 6.2 اینچی ناچ‌دار با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2340 در 1080) و قابلیت پشتیبانی از محتوای HDR معرفی شود. گزارشات نشان می‌دهند که این هندست از تراشه اسنپ‌دراگون 675 ساخت کوالکام، حداقل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی بهره خواهد برد؛ با این‌حال مدلی از گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

زمان رونمایی، عرضه و قیمت‌گذاری اسمارت‌فون موتورولا وان زوم

موتورولا وان زوم احتمالا در اوایل ماه سپتامبر و همراه با اسمارت‌فون موتورولا وان اکشن و یک گوشی اقتصادی برند وان معرفی خواهد شد. تصاویر منتشر شده امروز متعلق به ورژن اختصاصی آمازون هستند. این نسخه از گوشی به‌صورت پیش‌فرض با دستیار صوتی الکسا و چند اپلیکیشن خرده‌فروشی آنلاین دیگر عرضه خواهد شد. بر اساس اظهارات رولاند کوانت، قیمت خرده‌فروشی این هندست در اروپا معادل 399 یورو خواهد بود؛ با این‌حال نسخه مجهز به سیستم‌عامل اندروید وان و بدون هرگونه برنامه اضافی شرکت آمازون با برچسب قیمتی 429 یورویی ارائه می‌شود.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا موتورولا قصد دارد این اسمارت‌فون را در ایالات‌متحده عرضه نماید یا خیر؛ اما در صورت تحقق این امر، نسخه‌های آمازونی و غیر آمازونی این هندست احتمالا با برچسب‌های قیمتی 399 و 429 دلاری در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، فروش این گوشی تا اواسط ماه سپتامبر یا حداکثر اواخر آن آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH