سرویس مپ کیت هواوی (Map Kit) برای رقابت با گوگل مپس در راه است!

سرویس مپ کیت هواوی (Map Kit) به‌زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. گزارش‌ها حاکی از آن است که هواوی به‌دنبال راه‌اندازی یک سری اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی است که وابستگی این شرکت را به گوگل کاهش خواهد داد. یکی از این محصولات نرم‌افزار‌ی، براساس گفته‌های چند منبع موثق در وب‌سایت China Daily، سرویس مپ کیت است.

سرویس مپ کیت هواوی همانطور که از اسمش پیداست، اساسا قرار است با برنامه گوگل مپس به رقابت بپردازد. البته این بدین معنی نیست که هواوی قصد کنار گذاشتن کامل محبوب‌ترین سرویس نقشه جهان را دارد، بلکه هدف اولیه آن تشویق توسعه‌دهندگان برای کار بر روی اپلیکیشن‌هایی است که مبتنی بر قابلیت‌های این سرویس نقشه باشند.

گوگل مپس

هواوی تصمیم دارد تا با استفاده از شبکه گسترده‌ای از تجهیزات ارتباطاتی خود، هسته تکنولوژی مپ کیت خود را در بیش از ۱۶۰ کشور و منطقه دنیا گسترش بدهد. سرویس مذکور در بلندمدت قرار است اطلاعات آنی و لحظه‌ای ترافیک را در اختیار کاربران قرار دهد و در نهایت تبدیل به یک سیستم ناوبری بسیار پیشرفته‌ای گردد که برای مثال بتواند زمان تغییر لاین ماشین‌ها را شناسایی نماید.

البته پشتیبانی از فناوری واقعیت افزوده هم در دستور کار این سرویس قرار دارد، اما قبل از همه اینها، لازم است که توسعه‌دهندگان شخص ثالث اقدام به بسط و توسعه این برنامه بکنند. برای این منظور، ابتدا باید سیستم‌عامل هارمونی هواوی کار خودش را آغاز کند تا شرکت بتواند منابع موردنیاز را از سوی افراد و کمپانی‌ هایی که معتقد به امکان جایگزینی اندروید و یا حداقل به چالش گرفتن آن هستند جذب نماید.

موضوع جالب‌توجه دیگر اینکه هواوی هم‌اکنون دو نام بزرگ را برای همکاری در پروژه مپ کیت خود جذب کرده است. یکی از آنها کمپانی Yandex، رقیب روسی شرکت گوگل و دیگری Booking Holdings، کمپانی مجری پروژه‌های مسافرتی Booking.com ،Priceline ،Agoda و Cheapflights است.

البته هواوی همچنان به پلت‌فرم اندروید و همکاری بلندمدت خود با گوگل متعهد است، اما تحریم‌های اخیر آمریکا در قبال این شرکت چینی، آن را بر آن داشته تا به فکر جایگزین‌هایی برای گوگل مپس و سایر سرویس‌های گوگل باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH