بررسی اپلیکیشن Internet Speed Meter Lite

امروزه تقریبا کلیه کاربران با استفاده از گجت‌های هوشمند خود به گشت‌وگذار اینترنتی می‌پردازند. اما چنان‌چه این افراد به بسته‌های نامحدود اینترنت دسترسی نداشته باشند؛ در این‌صورت همواره نگران میزان ترافیک مصرفی خود خواهند بود. حتی در صورت مسدود نمودن دسترسی اپلیکیشن‌های پس‌زمینه به ترافیک داده‌ای نیز احتمالا حجم ترافیک مصرفی کماکان فراتر از انتظارات کاربر خواهد بود. اپلیکیشن اندرویدی Internet Speed Meter Lite برای حل این مشکل و کمک به کاربران برای مدیریت و اطلاع از حجم ترافیک مصرفی ماهیانه آن‌ها ارایه شده است. این برنامه توسط شرکت DynamicApps توسعه یافته و دارای رابط کاربری سبک و قابل‌فهم با کاربری آسان است. اپلیکیشن فوق، میزان ترافیک مصرفی کاربر طی یک ماهه گذشته را اندازه‌گیری کرده و سرعت ارتباط اینترنتی را نیز به‌صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهد. این ابزار هنگام دسترسی کاربر به چندین شبکه موبایلی مختلف در راستای شناسایی سریع‌ترین شبکه موجود مفید واقع می‌شود.

این اپلیکیشن در 2 ورژن Lite و پولی منتشر شده است. دانلود ورژن لایت برای کلیه دستگاه‌های اندرویدی رایگان خواهد بود؛ در حالی‌که نسخه پولی امکانات سفارشی بیش‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه به بررسی امکانات این برنامه می‌پردازیم:

اپلیکیشن Internet Speed Meter Lite حجمی معادل 1 مگابایت دارد و با رکورد 100 هزار نصب فعال و کسب امتیاز 4.7 از 5 یکی از برنامه‌های محبوب فروشگاه کافه‌ بازار به‌شمار می‌رود. پس از دانلود، نصب و اجرای برنامه، جدول بزرگی به شکل زیر نمایان خواهد شد:

داده‌های این جدول بر اساس تاریخ و نوع اتصال اینترنتی (وای‌فای یا سیم‌کارت) نمایش داده می‌شوند. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند میزان ترافیک اینترنتی مصرفی طی دوره 30 روزه هر ماه را به تفکیک روز، ترافیک داده سیم‌کارت، ترافیک وای‌فای و مجموع حجم مصرفی مشاهده نمایند.

اپلیکیشن، فرآیند به‌روزرسانی سرعت اینترنت را با 2 روش مختلف انجام می‌دهد:

روش اول: نمایش یک آیکون کوچک در نوار وضعیت که سرعت فعلی ارتباط اینترنتی را نمایش می‌دهد.

روش دوم: نمایش یک ویجت با جزئیات بیش‌تر در بخش اعلان‌ها که سرعت آپلود یا دانلود محتوا و همچنین حجم ترافیک مصرفی در بستر شبکه‌های موبایل یا وای‌فای را برای یک روز خاص مشخص می‌کند.

کار با اپلیکیشن Internet Speed Meter Lite فوق‌العاده آسان است؛ چرا که با اجرای برنامه، فعالیت آن بلافاصله و به‌صورت خودکار آغاز می‌شود و در این میان از تنظیمات پیچیده مربوط به پیکره‌بندی برنامه هیچ خبری نیست. البته در صورت لزوم جهت تغییر تنظیمات پیش‌فرض برنامه، با لمس دکمه تعبیه شده در گوشه فوقانی سمت راست رابط کاربری و انتخاب گزینه Prefrences می‌توان گزینه‌های مربوط به تنظیمات را مشاهده کرد.

برخی از تنظیمات نظیر نحوه نمایش اعلان (نمایش سرعت آپلود و دانلود در 2 بخش مجزا)، مخفی شدن اعلان هنگام عدم تبادل داده و تغییر رنگ‌بندی پوسته برنامه صرفا در نسخه پرو قابل دسترس هستند. با این‌حال کاربران نسخه لایت کماکان می‌توانند تنظیمات مربوط به نمایش اعلان‌ها در لاک‌اسکرین، نمایش سرعت آپلود و دانلود در بخش اعلا‌ن‌ها، واحد سنجش سرعت (بیت‌برثانیه یا بایت‌برثانیه)، محدودیت ترافیک مصرفی ماهیانه (برحسب مگابایت)، زمان آغاز دوره 1 ماهه و زبان برنامه را تغییر دهند. همچنین با لمس دکمه تعبیه شده در گوشه فوقانی سمت راست برنامه و انتخاب گزینه Reset Stats می‌توان میزان ترافیک مصرفی به تفکیک وای‌فای یا سیم‌کارت را ریست کرد.

جهت دانلود و نصب این اپلیکیشن روی گجت اندرویدی خود کافیست به مارکت کافه بازار مراجعه کنند.

2 در مورد “بررسی اپلیکیشن Internet Speed Meter Lite”

  1. پاشنۀ آشیل این‌ترنت سرعت است
    لطفاً یه شیر پاک خورده‌ای «نرم / سخت افزار سرعت بخشی» تولید کند
    چون همه چی با پول حلْ میشود إلّا سرعت
    اپراتورها هم بی‌استثناء دزد بی‌چشم و رو هستند

  2. برنامش نصب داشت همیشه. اما روی گوشی Huawei p30 lite که نصب کردم سرعت اینترنت رو توی نوار وظیفه نشون نمیده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH