رندرهای جدید دیگری از سونی اکسپریا ۲ منتشر شد!

با وجود رندرهای قبلی سونی اکسپریا ۲ اما به‌تازه‌گی رندرهای جدید دیگری از این اسمارتفون شرکت سونی منتشر شده است.

همانطور که می‌دانید سری اسمارتفون‌های اکسپریا سونی ناامیدی بزرگی برای این شرکت به همراه داشتند، بطوریکه همیشه صحبت از این بود که سونی در حال رانده شدن از صحنه رقابت گوشی‌های هوشمند است. با این‌حال، شرکت برای اینکه سروسامانی به اوضاع خود بدهد امسال اقدام به معرفی یک پرچمدار جدید به نام اکسپریا ۱ کرد؛ دستگاهی که مجهز به یک نمایشگر بلند و عریض با نسبت تصویر ۲۱:۹ بود.

اما موضوع جالب این بود که در ماه مه امسال حتی قبل از شروع عرضه اکسپریا ۱، رندرهای گوشی دیگری از این شرکت به نام سونی اکسپریا ۲ لو رفت. شایعات موجود درباره این دستگاه، حکایت از یک صفحه نمایش کوچک‌تر ۶.۱ اینچی آمولد (نسبت به نمایشگر ۶.۵ اینچی اکسپریا ۱) با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ پیکسل برای آن دارند. این در حالی است که اکسپریا ۱، یک نمایشگر 4K با وضوح ۱۶۴۴ در ۳۸۴۰ پیکسل دارد. گفته می‌شود ابعاد اکسپریا ۲ در مقایسه با سایز ۸.۲ در ۷۲ در ۱۶۷ میلیمتری اکسپریا ۱، ۸.۳ در ۶۸.۳ در ۱۵۸ میلیمتر خواهد بود. همچنین، ست‌آپ دوربین سه‌گانه پنل پشتی آن، برخلاف اکسپریا ۱ که در وسط قرار دارد، به سمت چپ منتقل شده است.

رندر سونی اکسپریا ۲

دوربین‌ سه‌گانه اکسپریا ۲ مشابه دوربین اکسپریا ۱ خواهد بود

با وجود رندرهای قبلی، اما به‌تازه‌گی رندر جدید دیگری از این اسمارتفون توسط وب‌سایت WinFuture منتشر شده است. سونی اکسپریا ۲ احتمالا در رویداد امسال IFA 2019 برلین که از روزهای ششم تا یازدهم سپتامبر برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد. در حالیکه ما این گوشی را، اکسپریا ۲ می‌نامیم، اما ممکن است در زمان رونمایی رسمی، اسامی دیگری مانند اکسپریا 1s یا اکسپریا 1v یا حتی اکسپریا 1r داشته باشد. این هندست همچنین در یکی از تست‌های بنچمارک GFXBench، با رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت رویت شده بود. مشخصات دوربین سه‌گانه آن درست مشابه دوربین اکسپریا ۱ است؛ یعنی یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال 2x و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید. با توجه به کوچک‌تر شدن نمایشگر دستگاه، احتمالا شاهد کاهش اندکی در ظرفیت باتری آن در مقایسه با ظرفیت ۳۳۳۰ میلی‌آمپرساعتی باتری اکسپریا ۱ خواهیم بود. اکسپریا ۲ از یک پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۵۵ بهره خواهد برد. ضمنا با توجه به رندرهای منتشر شده، شاهد حاشیه‌های نازکی در اطراف آن خواهیم بود.

رندر سونی اکسپریا ۲

سونی اخیرا برنامه‌ریزی‌های خود درباره میزان فروش اسمارتفون‌هایش در سال مالی جدید شرکت را (که از اول ماه آوریل امسال شروع شده و در تاریخ ۳۱ مارس سال ۲۰۲۰ پایان خواهد پذیرفت) کنار گذاشته است؛ بطوریکه شرکت برآورد اولیه خود مبنی بر فروش ۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در طول این سال مالی را به ۴ میلیون دستگاه کاهش داد. این اقدام بعد از آن اتفاق افتاد که سونی اعلام کرد تعداد اسمارتفون‌های فروش‌رفته این شرکت در پایان آخرین سه ماهه مالی آن، به رقم بسیار اندک ۹۰۰۰۰۰ دستگاه رسیده است. این برای اولین بار بود که سونی در طول یک سه ماهه، کمتر از یک میلیون دستگاه می‌فروخت.

با وجود این، به نظر می‌رسد که سونی همچنان تصمیم دارد تا در بازار اسمارتفون‌ها حضور داشته باشد. سال گذشته، Kaz Hirai مدیر اجرایی شرکت گفته بود که دلیل آنکه ما هنوز به فعالیت خود در این حوزه ادامه می‌دهیم این است که شرکت ما در حال رصد بازار گوشی‌های هوشمند است تا به‌محض ایجاد پارادایم بعدی در این صنعت، بلافاصله خود را با آن سازگار کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH