میت 30 پرو

هواوی میت 30 پرو همچنان از خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل محروم خواهد ماند

همانطور که احتمالا می‌دانید، اسمارتفون هواوی میت 30 پرو (Huawei Mate 30 Pro) بدون داشتن نرم‌افزار‌ها و سرویس‌های شرکت گوگل به بازار عرضه شده است. اما بلافاصله پس از عرضه این تلفن در بازار، وجود یک در پشتی (Backdoor) در نرم‌افزار آن و استفاده از اپلیکیشن LZPlay توسط برخی از کاربران، باعث شد تا امکان نصب گوگل پلی‌استور و سرویس‌های آن در تلفن جدید هواوی میسر شود.

به گفته جان وو، یکی از محققین ارشد امنیت اندروید، اپلیکیشن LZPlay از دسترسی‌هایی استفاده می‌کند که فقط به اسمارتفون‌های شیائومی تعلق دارند. بنابراین، نمی‌توان از این روش به عنوان یک راه‌حل ایمن برای نصب خدمات و نرم‌افزار‌های گوگل برروی هندست میت 30 پرو استفاده کرد.

هم‌اکنون، اپلیکیشن و سایت LZPlay از دسترس خارج شده‌اند و کاربرانی که از این اپ برروی تلفن خود استفاده کرده‌اند، در معرض خطر قرار دارند. هم‌چنین، نرم‌افزارها و سرویس‌های گوگل نیز از اسمارتفون آن‌ها حذف شده است. نکته قابل تامل دیگری نیز درباره این مسئله وجود دارد؛ اسمارتفون‌هایی که از این نرم‌افزار استفاده کرده‌اند، دیگر نمی‌توانند آزمایش‌ SafetyNet را بگذرانند. همین موضوع باعث می‌‌شود تا هندست کاربران به یک محصول ساده و بدون کاربرد تبدیل شود.

شرکت گوگل با استفاده از آزمایش SafetyNet به صاحب تلفن اعلام می‌کند که تلفن اندرویدی او ایمن بوده و روت نشده است. عدم دریافت نمره قبولی در این آزمایش، مانع از انجام پرداخت‌های موبایلی می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH