دانلود فیلم

چرا سایت‌های دانلود فیلم فیلتر شدند؟

سایت‌های دانلود فیلم طی یکماه اخیر توسط دادستانی فیلتر شدند و این مسدودیت حتی به میزبانان این سایت‌ها ابلاغ شد که دسترسی به فایل‌هایشان را نیز با مشکلات زیادی روبرو کرد. این اتفاق واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت که سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور نسبت به این ابهامات واکنش نشان داد.

به گزارش آی‌تی‌رسان، شرکت‌های میزبانی وب چند هفته‌ایست که از ارایه خدمات به سایت‌های فعال در حوزه دانلود فیلم منع شده‌اند که این اتفاق همراه با فیلترشدن بسیاری از سایت‌های مذکور بوده است. این حکم توسط دادستانی کل کشور صادر شده و حواشی زیادی را به همراه داشته است ولی نکته اصلی اینجاست که بعضی از فعالان توییتر و شبکه‌های اجتماعی معتقدند که VOD ها پشت این ماجرا هستند و به نوعی رقبای خود را از میدان خارج کرده‌اند.

جواد جاویدنیا سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در مصاحبه‌ای پیرامون این حکم دادستانی گفت: عملکرد غیرقابل قبول شرکت‌ها در عدم پایش ترافیک داخلی و جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه باعث شده تا عرصه برای فعالیت سایت‌های قمار، سایت‌های منتشرکننده فیلم‌های مبتذل و مستهجن خارجی و نیز سایت‌های منتشرکننده غیرمجاز فیلم‌ها و آلبوم‌های آهنگ داخلی بدون اخذ مجوز از تهیه کننده و خواننده، باز شده و شاهد افزایش سایت‌های این‌چنینی باشیم. حتی بسیاری از میزبانان خارجی که قبلا فیلتر شده بودند با نام‌های جدید فعالیتشان را از سر گرفتند و همه این عوامل باعث شد تا به مدیران میزبانان داخلی بخشنامه‌ای ارسال شود که قبل از ارایه خدمات به سایت‌ها نسبت به بررسی سایت مذکور در سامانه دبیرخانه اقدام نمایند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه با عدم پیگیری‌ها و پالایش‌های لازم شاهد استفاده غیرقانونی سایت‌های متخلف از ترافیک داخلی بودیم و از سوی دیگر اینکه فیلترینگ را دور می‌زدند. با این اقدام سعی کردیم تا محتوای داخلی را ارتقا دهیم و به تولید محتوای فرهنگی و مناسب کمک کنیم. بدیهی است که فعالیت سایت‌های متوقف شده در صورت دریافت مجوز از سازمان‌های ذیربط قابل برگشت خواهد بود و امکان ادامه فعالیت به صورت قانونی فراهم است.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در ادامه عدم همکاری وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: ما قبلا از وزارت ارتباطات خواسته بودیم که لیست میزبانان را به ما اعلام کرده تا هماهنگی‌های لازم با آنها انجام شود ولی این اتفاق رخ نداد. این در حالیست که وظیفه پالایش و بررسی بر عهده زیرمجموعه این شرکت یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت بوده و انتظار داریم که همه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی به وظیفه خود عمل نمایند. ما برای سایت‌ها و نرم افزارهای داخلی نیز برنامه‌ریزی داریم و برای پالایش آنها نیز اقدام خواهیم کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH