احتمال پشتیبانی همه پرچمداران جدید سونی اکسپریا از شبکه 5G

سونی می‌گوید که فناوری 5G برای احیای کسب‌وکار اسمارتفون‌های اکسپریا کلیدی است، اما نکته عجیب ماجرا اینکه، شرکت تابه‌حال از عرضه یک دستگاه سازگار با این سرویس خودداری کرده است. با این‌حال، اگر شایعه جدید صحت داشته باشد احتمالا شاهد تغییراتی در سال آینده خواهیم بود.

به‌گفته وب‌سایت ژاپنی Sumahoinfo، اسمارتفون اخیرا معرفی‌شده اکسپریا 5، در واقع آخرین پرچمدار سونی با سرویس 4G LTE خواهد بود. با این حساب، در ابتدا، مدل بعدی سونی اکسپریا 1 که قرار است در کنگره جهانی موبایل در فوریه 2020 رونمایی گردد و در ادامه، همه دستگاه‌های رده‌بالای شرکت ژاپنی با مودم 5G بارگیری خواهند شد.

به نظر می‌رسد که سونی به دنبال معرفی محصولات 5G خود به عنوان جایگزین‌های قابل‌اعتنایی برای دستگاه‌های 5G آتی سامسونگ، اپل و شیائومی خواهد بود. شرکت همچنین ممکن است در صورتی‌که وضعیت تحریم هواوی سال آینده نیز همچنان پابرجا بماند، بر روی اوضاع بد شرکت چینی سرمایه‌گذاری کند.

به‌رغم تلاش‌های سونی برای بهبود میزان سوددهی، که از طریق تمرکز بر روی دستگاه‌های پرچمدار صورت گرفته، انتظار می‌رود که شرکت همچنان به عرضه مدل‌های فراوانی از اسمارتفون‌های میان‌رده و پایین‌رده ادامه دهد. در این موارد، سونی فعلا به 4G LTE اکتفا خواهد کرد، هرچند که گذار به اتصال 5G نیز اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

در مورد اهداف مهم شرکت برای سال بعد می‌توان به بازاریابی موفق برای اکسپریا 5 و افزایش فروش‌ها اشاره کرد. پیش‌بینی می‌شود که سونی در سال مالی فعلی خود که در ماه مارس سال بعد به پایان می‌رسد، حدود ۴ میلیون اسمارتفون بفروشد؛ هرچند که این ارزیابی نیز اخیرا از ۵ میلیون به این عدد کاهش یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH