محبوبیت آیفون 11 نسبت به آیفون 11 پرو مکس، برنامه‌های اپل برای آیفون 12 را تغییر خواهد داد!

انتظار می‌رود که مدل استاندارد آیفون 11 با قیمت بسیار رقابتی، طراحی مدرن، مجموعه‌ای از قابلیت‌های قدرتمند، سیستم دوربین دوگانه ارتقایافته و رنگ‌های چشم‌نواز خود، تبدیل به محبوب‌ترین هندست آیفون‌های 2019 اپل گردد. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که آیفون XR ارزان‌قیمت سال گذشته نیز همچنان بهترین دستگاه موبایلی پرفروش دنیاست.

با این‌حال، در حالیکه آیفون 11 شروع خوبی در باکس آفیس جهانی داشته، ظاهرا میزان تقاضای اولیه برای آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس هم به‌نحو شگفت‌آوری مشابه مدل LCD بوده است. چیزی که برای همگان غیرقابل‌ انتظار بود، موفقیت چشم‌گیر نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آیفون 11 پرو، آن هم با قیمت بسیار بالای ۱۱۴۹ دلاری، بود. اما با گذشت چند هفته، گزارش‌های پی‌درپی حکایت از آن داشتند که آیفون 11 معمولی در مقایسه با مدل‌های پرو عملکرد بهتری داشته است.

فروش‌های بالای آیفون 11 معمولی به‌قدری زیاد بوده که اپل احتمالا، برای کسب رضایت مشتریان، تصمیم به بازنگری اساسی در میزان تولید‌ آیفون‌های جدید خود بگیرد. یک تحلیلگر معروف حوزه مالی، هفته گذشته ادعا کرده بود که اپل به‌خاطر رشد ۱۵ درصدی فروش‌های اولیه آیفون 11 معمولی در مقایسه با میزان فروش آیفون XR سال گذشته، سفارش ساخت تعداد ۱.۶ میلیون دستگاه اضافه‌تر را داده است. امروز نیز وب‌سایت Digitimes، بدون اینکه وارد جزییات بیشتری شود، ادعای فوق را براساس گفته‌های چندین منبع آگاه تایید کرده است.

افزایش تولید آیفون 11 و کاهش اندک تولید آیفون 11 پرو مکس

در حالیکه اپل بدون شک آرزوی این را دارد که تا جای ممکن کاربران اندرویدی بیشتری را از پلت‌فرم نرم‌افزاری گوگل دور کند، به نظر می‌رسد که بخشی از موفقیت آیفون 11 معمولی به خاطر هزینه‌ای است که مدل بزرگتر، رده‌بالاتر و گران‌تر آیفون 11 پرو مکس داده است. به اعتقاد Digitimes، شرکت اخیرا سفارش‌های تولید آیفون 11 استاندارد را به میزان ۱۵ درصد افزایش داده، در حالیکه تولید آیفون 11 پرو مکس را به اندازه ۵ درصد کم کرده است.

نکته جالب‌توجه اینکه، در این بین، هیچ صحبتی از میزان فروش آیفون 11 پرو ۵.۸ اینچی وجود ندارد و این موضوع احتمالا به معنای هماهنگی عملکرد آن با انتظارات اپل بوده است. در هر صورت، آنچه مسلم است این است که شرکت، میزان تولید دستگاه‌های سری آیفون 11 خود را در مجموع افزایش داده و بدین ترتیب، تقریبا هیچ کمبود یا تاخیری در بارگیری آنها، حتی در فصل شلوغ تعطیلات کریسمس، وجود نخواهد داشت.

اگر بخواهیم کمی به جزییات بپردازیم، گزارش‌های قبلی پیش‌بینی کرده‌اند که کل فروش‌های سری آیفون 11 در سال 2019 احتمالا چیزی بین ۶۵ تا ۷۵ میلیون دستگاه خواهد بود. با این‌حال، وقتی به این اعداد نگاه می‌کنیم مشخص است که اپل خانواده بسیار پرفروشی را در اختیار دارد.

برنامه‌های اپل برای آیفون‌های 2020 احتمالا هنوز مشخص نشده است

هرچند که خیلی زود است با اطمینان درباره مشخصات، قابلیت‌ها و ختی طراحی‌های نسل بعدی آیفون‌های اپل صحبت کنیم، اما چیزی که تا به امروز بسیار قطعی به نظر می‌رسد این است که هر سه مدل آیفون 12، مجهز به نمایشگرهای بسیار باکیفیت OLED خواهند بود؛ اتفاقی که برای اولین بار با آیفون X سال 2017 شروع شد.

با این‌حال، به گفته Digitimes، موفقیت چشم‌گیر مدل LCD سری آیفون 11 می‌تواند منجر به یک تغییر اساسی در برنامه‌های اپل برای سال آینده گردد. بنابراین به نظر می‌رسد که ما نباید احتمال عرضه دو مدل رده‌بالای مجهز به نمایشگر OLED و یک مدل ارزان‌تر LCD را برای سال 2020 کنار بگذاریم.

البته اپل در حال‌حاضر برای ارایه یک آیفون LCD واقعا ارزان‌قیمت در اواخر ماه مارس سال آینده برنامه‌ریزی کرده است، اما تعدادی از تحلیلگران، درباره میزان فروش بالای آیفون SE2 اظهار تردید کرده‌اند. این در حالی است که همه افشاکنندگان معروف اپل پیش‌بینی کرده‌اند که نسل دوم آیفون SE، تاثیر مثبتی بر روی آمار فروش اپل خواهد داشت. بنابراین به جای نتیجه‌گیری‌ و پیش‌بینی‌های بلند مدت باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقاتی در آینده خواهد افتاد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH