بسته‌های اینترنتی کاربران

اتفاقی عجیب در محاسبه ترافیک داخلی در روزهای قطعی؛ بسته‌های جبرانی دلچسب کاربران نیست!

پس از قطعی 7 روزه اینترنت و دستور وزیر ارتباطات برای جبران این قطعی توسط سرویس‌دهندگان خدمات اینترنتی، شرکت‌ها یکی پس از دیگری در اطلاعیه‌ای از بسته‌های اینترنتی جبران خبر می‌دهند ولی مشاهدات از شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که این اتفاق، دلچسب کاربران نیست!

به گزارش آی‌تی‌رسان، وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اپراتورها و شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنتی موظفند که مدت زمان قطعی اینترنت را به اعتبار کاربران بیافزایند و همچنین اپراتورها بایستی یک گیگابایت اینترنت رایگان به کاربرانشان ارایه دهند. با توجه به مشاهدات خبرنگار ما این موضوع در حال عملیاتی شدن است اما بسیاری از کاربران معتقدند که ضرر و زیان حاصل از این قطعی بسیار زیاد بوده و بایستی اقدامات جبرانی بیش از این رخ بدهد.

در این مدت که شاهد قطع ارتباط بین المللی بودیم و عملا این شبکه ملی اطلاعات بود که میزبان کاربران شده بود، بسیاری از دانشجویان، فعالان کسب و کارهای اینترنتی و بسیاری از شاغلین فضای مجازی دچار مشکل شدند. در برخی از منابع مانند نت بلاکز رقم‌های میلیاردی برای ضررهای وارده به اقتصاد کشورمان عنوان شد و حتی در داخل کشور نیز اعداد قابل توجهی برای زیان حاصل از قطعی اینترنت مطرح گردید.

پس از وصل اینترنت و دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از کاربران نسبت به این تصمیم وزارت ارتباطات گلایه‌هایی را مطرح کردند که منجر به واکنش وزیر ارتباطات شد. آذری جهرمی در قالب یک پیام ویدئویی این قطعی اینترنت را از روی دوش وزارت ارتباطات برداشت و شاهد عذرخواهی وی بودیم. از جمله نکات موجود در این ویدئو، اظهارات جناب وزیر در رابطه با جبران خسارت‌های وارده به افراد و کسب و کارها بودیم ولی در عمل و تا به‌حال صرفا یک گیگابایت اینترنت رایگان و 10 روز اعتبار اضافی عملیاتی شده است.

حتی در بعضی از گزارشات کاربران در توییتر متوجه یک موضوع عجیب نیز شدیم که در بعضی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی، ترافیک مصرفی کاربران طی 7 روز قطعی اینترنت بین المللی، با تعرفه ترافیک بین المللی محاسبه شده است. در صورت صحت داشتن این موضوع باید گفت که بخش اعظمی از ترافیک و اعتبار اضافه شده این روزها، از قبل در حساب کاربران لحاظ شده و در عمل جبرانی صورت نگرفته است!سیم کارت

بخش دیگر کاربران نیز آن دسته از افرادی هستند که اقدام به خرید بسته هفته‌ای کرده بودند و در بسیاری از مواقع این 7 روز قطعی اینترنت، هزینه کردشان را از بین برده است. در همین راستا محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصاحبه‌ای داشته و گفته است که اپراتورها باید اقدامات لازم را در راستای جبران ضرر این بخش از کاربران نیز انجام دهند.

همچنین وی در این مصاحبه اعلام کرد که مشترکین اپراتورهای کشور می‌توانند با شماره‌گیری ستاره 98 مربع از یک گیگابایت اینترنت رایگان یک روزه بهره‌مند شوند ولی سوال بسیاری از کاربران اپراتورهای مختلف کشورمان این است وقتی که در بسیاری از شهرهای کشور و در دوم سوم اپراتورهای بزرگ، اینترنت قطع بوده و امکان استفاده وجود ندارد، اصولا این یک گیگابایت چه نفعی برایشان خواهد داشت؟

20 در مورد “اتفاقی عجیب در محاسبه ترافیک داخلی در روزهای قطعی؛ بسته‌های جبرانی دلچسب کاربران نیست!”

  1. روزی که ایننترنت قطع شد بسته من تموم شد و دوباره تمدید شد،با بسته هیچ کاری نکردم نهایتش روزی دوتا خبر خوندم الان 700 مگابایت از من کسر شده طبیعی هست که این رقم الکی هست و دروغکی به حسابم زدن.

  2. وحید یوسفی

    پرینت مصرف حسابمو تو ایرانسل من چک کردم برام نوشته مصرف اینترنت بینالملل و یک گیگ کم کرده تو هفته قبل دزدی ازین بالاتر؟انگار ایرانسلم قافلگیر شده استینش تو دزدی هجم زد بیرون

  3. مرسی واسه اطلاع رسانی
    نت اپراتور هارو زودتر وصل کنید قبلاً امروز فردا میکردین الان کاملا ساکت شدین حداقل جواب قطعی بدین کی وصل میشه اینا ما که مودم نداریم چه کنیم،،،یکی نیس یعنی به فکر ملت باشه
    بسته ها بدرک دوباره میگیریم ولی اینو اول وصل کنید از کار زندگی افتادیم

  4. یه نکته جالب دیگه اینه که من توی چند روزی که به خاطر قطع بودن اینترنت بین المللی با گوشی اخبار سایتهای داخلی رو خوندم حالا توی اپلیکیشن ایرانسل میبینم از مصرف حدود ۴٠٠ مگ من نوشته میزان مصرف سایتهای خارجی ٣٧٠ مگ و سایتهای داخلی ٣٠ مگ !!!!
    شما جواب این معما رو میدونید؟؟؟؟

    15
  5. کسی که زندگیش با کسب و کاراینترنتی تامین میشه

    سلام تمام کارهای ما وابسته به اینترنت هست و از این طریق کسی درآمد میکنم . اینترنت وای فای برای کسی و کار اینترنتی کافی نیست مردم عملا فقط 3الی 4 سلعت از 24 ساعت رو توی خونه هستن بقیش رو عملا دسترسی ندارن که باعث شده توی این مدت عملا امکان فعالیت تجاری نداشته باشیم .
    اپراتورها هم پاسخ گو نیستن
    شما به عنوان مسول و فرد پیگیری لطف در این زمینه خبر دقیقا و علت وصل نشدن رو بفرمائید
    با تشکر

  6. من بدبخت یک دانشجو مشهدی ام تمام کار و زندگیم با نت موبایل عه چه خاکی به سرم باس بریزم که adsl ندارم

  7. از این جیب مردم برمیدارن میزارن جیب خودشون یه سر سوزنشو هم بخشش میکنن تا مردم خوشحال بشن بعد همون سر سوزن بخشیده شده طوری میدن که نشه استفاده کرد دوباره بره تو جیب خودشون مردم رو احمق فرض میکنن توهین به شعور ۸۰ میلیون نفر

    16
  8. سال ۹۲ که توی یکی از شهرستان ها خونه خریدم برای خریدن خط تلفن ثابت اقدام کردم ولی گفتن برای اون مَحَل پُرتِ خالی نداریم. صبر کنید تا کابل فیبر نوری واستون بیاد. الان حدود شش سال گذشته و نه هنوز خبری از کابل های فیبر نوری شده و نه امکان خرید تلفن ثابت و نه استفاده از ADSL.
    گناهه من چیه؟ چرا نت همراه رو وصل نمیکنن. حداقل بگن برنامشون چیه تا یه فکره دیگه بکنیم. والا بخدا به پیغمبر به دین به ایمانتون کار داریم. توی یه شهرستان خیلی کوچیک زندگی میکنم و اینجا کاملاً آرامش داشته و داره. دیگه این بازیا چیه. اگه قراره وصل کنی همه رو وصل کنید. مگه فقط تهرانیها یا اونایی که توی شهرهای بزرگ زندگی میکنن حسابند؟ ما جزء آمار نیستیم؟ شهرستان های کوچیک و روستاها به نت نیاز ندارند؟ بخدا زشته این منش. ماها آدم های بالغ و بزرگیم که بخش بزرگی از زندگیمون به شکل های مختلف وابسته به اینترنت شده. برادرِ مسئول اگه تو کارت یا زندگیت جوریه که نیاز نداری دلیل نمیشه هیچ کس دیگه هم به اینترنت احتیاج نداره. میلیون ها آدم رو بخاطره چند هزار نفر که ساقط نمیکنن

    1
    8
  9. سلام شهر ربط آذربایجان غربی الان بیشتر از ۹ روزه اینترنت قطع تکلیف چیه تا کی باید اینجوری باشه؟

  10. باسلام. بنده معیشتم از طریق کار علمی با اینترنت هستش و این یک هفته خیلی به من و خانوادم آسیب زده. ولی ناراحتی من بیشتر از اینه که بین اینترنت خطوط ثابت و همراه تبعیض ایجاد شده. تلفن ثابت سه روزی هست که اینترنت دارن ولی همراه هنوز وصل نشده. بر چه مبنایی افرادی که از اینترنت خطوط ثابت استفاده میکنن با اهمیت تر از افرادی هستن که از اینترنت همراه استفاده میکنن؟

    2
    10
  11. اهوازی شماره ۲

    اهواز اینترنتش ۹ الی ۱۰ روزه تمام و کمال قطعه… پیگیری‌های آقای جهرمی گویا به تخته چوب خورده

  12. آقا یه پیگیری بکنید نت همراه تهران پس کی وصل میشه؟ ما که adsl نداریم چه گناهی کردیم مگه
    ممنون

    12
    1. طبق چیزی که من خوندم پنج استان کرمانشاه،کردستان، خوزستان،البرز و فارس زمان برقراری اینترنتشون مشخص نیست و معلوم نیست کی وصل میشه..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH