رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

کامل‌ترین راهنمای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف یا رمز دوم پویا بانک صادرات + سوالات متداول

رمز دوم پویا یا همان رمز دوم یکبار مصرف موضوعی است که از ابتدای بهمن ماه سال جاری برای تمامی مشتریان نظام بانکی کشور اجباری خواهد شد و بانک صادرات نیز از این قاعده مستثنی نیست. عدم آشنایی بسیاری از مشتریان با سازوکار فعال سازی رمز دوم پویا و استفاده از آن باعث شده تا بازخوردهای مناسبی از سوی کاربران و مشتریان نظام بانکی دریافت نشود که در همین راستا به بررسی نحوه فعال سازی رمز دوم پویا در بانک صادرات ایران و استفاده از آن می‌پردازیم.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بانک صادرات ایران گسترده ترین شعب بانکی کشور را داشته و به همین دلیل از جمله بانک‌های پرمشتری کشور به شمار می‌رود. از سوی دیگر در کنار بانک ملی، به عنوان بانک دولتی شناخته می‌شود که البته این در حقیقت اشتباه بوده و به دلیل حضور این بانک در بازار بورس، ماهیت این بانک به صورت خصوصی است. از سوی دیگر خدمات بیمه‌ای این بانک که تحت نام بیمه سرمد به مشتریان عرضه می‌شود، از جمله دلایلی هستند که می‌توان برای اهمیت این آموزش بیان کرد و طبیعتا این مقاله بر اساس آخرین اطلاعیه‌های رسمی این بانک و تحقیقات انجام شده هست.

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

فعال سازی رمز دوم در بانک صادرات هزینه دارد؟

همان‌طور که در مقالات قبلی به آن اشاره شد، هزینه فعال سازی رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف در بانک صادرات رایگان بوده و شعب این بانک حق دریافت هیچ‌گونه هزینه اضافی را ندارند. بدیهی است در صورت تخلف از این قاعده، می‌بایست مراتب را به بانک مرکزی اطلاع دهید که قطعا با این موضوع برخورد خواهد شد.

اعتبار حداکثر 120 ثانیه‌ای رمز دوم یکبار مصرف از دیگر نکاتی است که باید در مورد این طرح بدانید چرا که پس از گذشت این زمان، عملا شما بایستی اقدام به دریافت رمز دوم جدیدی نمایید. البته گفتنی است که محدود بودن استفاده از رمز دوم پویا باعث می‌شود تا دسترسی سودجویان به حساب بانکی شما کاهش پیدا کند و ایمنی بیشتری برای حساب بانکی‌تان حاصل شود.

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

نکته بسیار مهم در فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف (OTP)

به هیچ اپلیکیشن رمز دوم ساز و… اعتنا نکنید و به طور کلی بدانید که هیچ روشی غیر از روش‌های اعلامی برای دریافت رمز دوم وجود ندارد. در صورتی که به هر دلیلی اطلاعات بانکی‌تان لو رفت، کافی است سریعا یک رمز جدید از اپلیکیشن یا سامانه پیامکی دریافت کنید و از خالی شدن حسابتان جلوگیری نمایید.

اگر شماره تلفن همراهتان در سیستم بانک صادرات درست و بدون مشکل است، شما نیازی به مراجعه حضوری به شعب این بانک نخواهید داشت ولی در غیر این‌صورت و یا نیاز به تغییر شماره تلفن همراه، باید به شعب بانک صادرات مراجعه کرده و شماره تلفن همراه درست و مدنظرتان را به این بانک اعلام کنید تا تمامی اطلاعات رد و بدل شده بین شما و بانک با ایمنی کاملی انجام گردد.

طبیعتا برای فعال سازی رمز دوم نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانکی وجود نداشته و فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف از طریق خودپردازهای بانکی و دستگاه‌های غیرنقدی این بانک امکان پذیر است. بانک صادرات از جمله نهادهای مالی است که قبل از این نیز اقدام به استفاده از نظام های بانکداری نوین استفاده می‌کرده و جزو پیشروان این موضوع محسوب می‌شود.

نکات مهمی که بایستی در بحث رمز دوم یکبار مصرف (OTP) به آن توجه کنید:

1- برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف (OTP) اجباری به استفاده از اپلیکیشن نیست. حتی اگر مشکلی با اپلیکیشن ندارید و استفاده از پیامک را می‌پسندید، امکان این انتخاب را خواهید داشت.

2- در صورتی که به شعبه بانک صادرات مراجعه کردید و کارمند بانک شما را مجبور به نصب اپلیکیشن کرد، امکان شکایت خواهید داشت چرا که نظام بانکی موظف به فعال‌سازی نسخه پیامکی برای همه مشتریان در صورت نیاز خواهد بود.

3- برای فعال‌سازی رمز دوم پویا به هیچ فرد حقیقی و حقوقی اعتماد نکنید. فعال‌سازی این رمز نه نیاز به واسطه دارد و نه نیاز به دانش فنی عجیبی! حتی اگر اطلاعات کافی ندارید، به شعبه بانک مراجعه کنید. کارمندان بانک موظف به راهنمایی و فعال‌سازی این رمز برای شما هستند.

4- هزینه استفاده از رمز دوم پویا روی قبض موبایل شما نیز لحاظ نخواهد شد و به شایعات موجود در این زمینه توجه نکنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

مراحل نصب اپلیکیشن و فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف یا رمز دوم پویا بانک صادرات

1- پس از نصب برنامه اندروید برروی گوشی، کاربر می‌تواند برنامه رمز یک بار مصرف را اجرا کند. بعد از اجرای برنامه ، کاربر صفحه ورود را مشاهده خواهد کرد. در مرحله اول، ثبت نام صورت می پذیرد. دقت شود گوشی به اینترنت متصل باشد.

2- در این مرحله کاربر رمز خود را تعریف می‌کند. رمز باید حداقل 6 کاراکتر و شامل حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک عدد، و همچنین یکی از کاراکتر‌های خاص باشد. در صورتی که در رمز همه این موارد رعایت شده باشد، کاربر وارد مرحله بعد می‌گردد.

3- در این مرحله الزم است کاربر شماره موبایل خود را وارد نماید و دکمه ارسال پیامک را لمس کند. یک کد تایید از طریق پیامک برای کاربر ارسال می‌گردد.

4- الزم است کاربر کد تایید دریافتی را در محل مربوطه وارد کند و دکمه تأیید را لمس نماید. کاربر مدت زمان مشخصی فرصت دارد تا کد دریافت شده را وارد نماید، در غیر این‌صورت کد تایید منقضی می‌گردد. پس از این مرحله، فرآیند ثبت نام تکمیل می‌گردد. از این مرحله به بعد کاربر می‌تواند به صورت آفلاین و بدون اتصال گوشی به اینترنت بقیه مراحل را انجام دهد.

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

ورود به اپلیکیشن ریما بانک صادرات

1- پس از اتمام مراحل ثبت نام ،کاربر در هربار باز کردن برنامه صفحه ورود را مشاهده خواهد نمود.

2- در این بخش کاربر می‌تواند نحوه ورود خود به برنامه را انتخاب کند. کاربر می‌تواند یکی از روش‌های << ورود با اثر انگشت >> و یا رمز را برای ورود به برنامه << رمز یک بار مصرف >> انتخاب نماید.

ورود با استفاده از اثر انگشت: کاربر در ابتدا با لمس دکمه ورود با اثر انگشت و ورود رمز خود اقدام به تعریف اثر انگشت می‌نماید. پس از تعریف اثر انگشت می‌تواند از این به بعد علاوه بر رمز عبور عادی، برای ورود آسان با اثر انگشت نیز اقدام نماید. در این حالت کافی است انگشت خود را بر روی سنسور گوشی قرار دهد.

ورود با استفاده از رمز: کاربر از طریق رمز تعریف شده در مرحله ثبت نام می‌تواند اقدام به ورود به برنامه نماید. رمز باید حداقل 6 کاراکتر و شامل حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک عدد، و همچنین یکی از کاراکتر های خاص باشد.

توجه: در صورت ورود اشتباه رمز و یا اثر انگشت بیش از سه بار کاربر مجددا وارد صفحه ثبت نام می‌شود و مراحل ثبت نام از اول باید صورت پذیرد. این تعداد قابل تغییر است.

ثبت توکن‌های رمز یک بار مصرف پس از ورود، کاربر وارد صفحه تعریف رمز یک بار مصرف می‌شود. همان‌طور که مشاهده می‌شود در این صفحه رمز دریافتی از طریق درگاه خودپرداز و رمز دریافتی از طریق پیامک از کاربر دریافت می‌شود.

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

کاربر می‌تواند با مراجعه به خود پردازهای بانک صادرات، و انتخاب گزینه فعال سازی رمز اول یا دوم یک بار مصرف، رمز مورد نظر خود را فعال نماید. در این مرحله، یک توکن دو بخشی شامل ۸ کاراکتر که از طریق رسید بانکی و مابقی آن از طریق پیامک به کاربر تحویل داده شده است، می‌بایست در محل مربوطه وارد شود.

پس از ورود رمزهای دریافتی با لمس کلید ثبت، هر 60 ثانیه یک رمز جدید تولید خواهد شد که در برنامه قابل مشاهده است. افزودن توکن جدید با علامت مثبت و مشاهده رمزهای یک‌بار مصرف تولید شده با علامت قفل امکان‌پذیر است.

تولید رمزهای یکبار مصرف در اپلیکیشن ریما بانک صادرات ایران

1- پس از ثبت توکن‌ها برای رمز اول یا دوم یکبار مصرف، رمزهای یک بار مصرف 60 ثانیه‌ای تولید خواهد شد.

2- برای رمز دوم نیز به همین صورت، رمزهای دریافتی از درگاه و پیامک وارد و ثبت می‌شود و رمز دوم یکبار مصرف تولید می‌گردد.

نکات قابل ذکر برای اپلیکیشن ریما بانک صادرات

1- برای استفاده از نرم افزار رمز یکبار مصرف، کاربر باید ساعت و تاریخ تلفن همراه خود را روی حالت خودکار (time and date Automatic) تنظیم کند. برای این کار می‌تواند در بخش مربوط به تنظیمات (Settings) گوشی خود، تنظیمات روز و تاریخ (time and Date) گوشی را بر روی حالت خودکار قرار دهد.

2- حتماً تنظیمات گوشی روی حالت خودکار تنظیم شود. اگر تنظیمات زمان و تاریخ دستگاه کاربر روی حالت خودکار نباشد، این برنامه به درستی کار نخواهد کرد و رمزهای تولید شده برای کارت‌های بانکی نامعتبر خواهد بود.

3- نسخه اندروید تلفن همراه باید بالاتر از API19 ، 2.4 باشد.

4- تلفن همراه شما نباید ROOT شده باشد.

5- شماره تماس وارد شده در درگاه برای دریافت توکن باید با شماره تماس وارد شده بر روی نرم افزار هنگام ثبت نام یکسان باشد.

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

سوالات و ابهامات مربوط به رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات ایران

1- آیا در ابتدای بهمن ماه، رمز اول کارت بانک صادرات نیز باید به صورت پویا (یکبار مصرف) ‌استفاده شود؟

رمز اول همان رمزی است که صرفا در حضور کارت فیزیکی کاربرد داشته و کاربر در هنگام مراجعه به پایانه‌های فروشگاهی، امکان استفاده از آن را خواهد داشت. هیچ تغییری در آن ایجاد نشده و امکان استفاده از همان رمز قبلی کارت بانک صادرات را دارید.

 

2- رمز دوم چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که در مقالات قبلی به آن اشاره شد، این رمز برای افزایش امنیت خریدهای اینترنتی طراحی شده و ضریب امنیت شما را در مقابله با فیشینگ افزایش می‌دهد.

 

3- چرا برای فعال کردن رمز پویا بانک صادرات نیاز به احراز هویت است؟

اولا این عملیات احراز هویت در همه بانک‌ها الزامی است ولی روش‌های احراز هویت متفاوت است. این کار به دلیل اهمیت آن انجام شده و در صورت عدم احراز هویت، امکان ارائه ابزار رمز دوم به فرد غیر وجود خواهد داشت که عملا نقض غرض خواهد بود.

 

4- کسانی که گوشی هوشمند ندارند از چه طریق می‌توانند رمز دوم پویا را فعال کنند؟

این گونه مشتریان می‌توانند از طریق درگاه USSD یا همان #719* بانک صادرات ایران و انتخاب گزینه مربوط به دریافت رمز دوم به صورت پویا، اقدام کنند.

 

5- کارکرد سامانه «هریم» چیست؟

برای فعال سازی و استفاده از این سامانه باید به خودپردازهای بانک صادرات مراجعه کنید و پس از احراز هویت، از امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات بهره ببرید.

 

6-  آیا این امکان وجود دارد که در نرم‌افزار ریما به صورت همزمان چندین کارت بانک صادرات ایران تعریف کرد؟

بله این امکان مهیاست و برای فعال سازی هر کارت بایستی رمزهای اختصاصی مربوط به آن کارت را از طریق خودپرداز یا شعبه دریافت نمایید.

 

7- برای دریافت نرم‌افزار ریما برای گوشی‌های آیفون و سیستم عامل ios چه باید کرد؟

برای دریافت این اپلیکیشن به سایت رسمی این بانک مراجعه کنید و بسته به نوع سیستم عامل گوشی خود اقدام به دریافت بسته نصبی کنید. توجه کنید که دانلود نصب این اپلیکیشن کاملا رایگان است.

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

8- اگر رمز دوم چندین بار اشتباه وارد کنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

طبق مقرراتی که بانک مرکزی برای رمز دوم یکبار مصرف تدوین کرده، وارد کردن اشتباه رمز دوم برای 3 بار متوالی، این قابلیت را غیرفعال کرده و مشتری بایستی از ابتدا برای فعال سازی رمز دوم اقدام کند.

 

9- آیا اتباع خارجی نیز می‌توانند از رمز دوم پویا استفاده کنند؟

هر مشتری بانک صادرات ایران امکان استفاده از رمز دوم یکبار مصرف را دارد. به معنای دیگر تفاوتی در ملیت و تابعیت مشتریان نیست و این ابزاری است که به کلیه مشتریان ارائه می‌شود.

 

10- در صورتی که شماره تلفن مشتری تغییر کند، چه باید کرد؟

در این صورت باید حضورا به یکی از شعب بانک صادرات ایران مراجعه کرده و تغییرات لازم را اعمال نمایید.

 

11- آیا امکان استفاده از نرم‌افزار ریما و درگاه USSD به طور همزمان وجود دارد؟

در حال حاضر امکان فعال سازی یکی از روش‌های مذکور وجود داشته و صرفا مشتری باید یکی از روش‌های نرم افزار ریما، درگاه USSD، سامانه هریم را انتخاب نماید. اما در آینده امکان فعال سازی هم‌زمان این روش‌ها نیز فراهم خواهد شد.

 

12- حداکثر مدت زمان استفاده از رمز دوم پویا در هر تراکنش چقدر است؟

120 ثانیه و بدیهی است که پس از دریافت رمز جدید، رمز قبلی از اعتبار خواهد افتاد. بدین ترتیب در مواقعی که رمز دوم شما لو رفت، صرفا کافیست درخواست رمز جدید کنید.

 

13- هموطنان خارج از کشور برای فعال‌سازی رمز دوم چه باید انجام دهند؟

در حال حاضر از طریق ارائه وکالت حساب قابل انجام است.

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

14- در صورتی که رمز عبور ریما را فراموش کردیم، چه باید کرد؟

بایستی دوباره اقدام به نصب اپلیکیشن کرده و فعال کنید.

 

15-  آیا روی یک گوشی می‌توان برای دو یا چند نفر نرم‌افزار ریما را نصب کرد؟

خیر، این امکان وجود نداشته و صرفا امکان فعالیت یک مشتری در هر گوشی تلفن همراه وجود دارد.

16-  آیا در نرم‌افزار «ریما» می‌توان مانده حساب گرفت یا انتقال وجه انجام داد؟

این امکان در سایر اپلیکیشن‌های بانک صادرات انجام می‌شود و اپلیکیشن ریما صرفا به منظور دریافت رمز دوم یکبار مصرف قابل استفاده است.

17-  آیا برای استفاده از نرم‌افزار «ریما» وجود شبکه یا اینترنت الزامی است؟

استفاده از اپلیکیشن ریما نیازی به اینترنت نداشته و به صورت آفلاین نیز قابل استفاده خواهد بود. البته اتصال به شبکه اینترنت، برای فعال سازی اولیه الزامی بوده و بدون این اتصال، امکان راه اندازی سامانه ریما فراهم نیست.

18- آیا برای فعال‌سازی نرم افزار «ریما» نیازی به مراجعه به شعبه است؟

لزوما مراجعه به شعب بانک صادرات الزامی نبوده و مشتریان با دریافت اپلیکیشن از طریق سایت و مراجعه به یکی از خودپردازهای نقدی یا غیرنقدی این بانک، امکان فعال سازی ریما را خواهند داشت.

19-  آیا اپلیکیشن «ریما» را بر روی تمام گوشی‌های هوشمند می‌توان نصب کرد؟

برای تمامی تلفن‌های همراه اندرویدی با نسخه 4.3 به بالا و گوشی‌های آیفون با نسخه 8 به بالا قابل نصب و استفاده است.

20-  آیا می‌توان فعال‌سازی رمز یکبار مصرف را با هر شماره موبایلی انجام داد؟

خیر، فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف صرفا برای شماره‌ای انجام می‌شود که در سیستم بانک صادرات ثبت شده و تراکنش‌های بانکی مشتری از طریق آن انجام می‌شود.

21-  آیا برای بن کارت و کارت اعتباری هم می‌توان رمز پویا (یکبار مصرف) فعال کرد؟

در حال حاضر خیر! این امکان وجود ندارد.

22- با توجه به اینکه تلفن همراه پدرم هوشمند نیست، آیا می‌توانم برای پدرم روی گوشی هوشمند خودم فعال‌سازی را انجام بدهم؟

همان طور که قبلا گفته شد، بر روی هر تلفن همراه امکان فعال سازی یک حساب بانکی وجود دارد.

23- آیا می‌توانم قبل از نصب و ثبت نام در اپلیکیشن «ریما» به خودپرداز مراجعه کنم و فعال‌سازی رمز پویا (یکبار مصرف) را از طریق آن انجام دهم؟

خیر، امکان پذیر نیست. شما در مراجعه به خودپردازهای بانکی بانک صادرات با این پیام مواجه خواهید شد که ابتدا باید اپ ریما را نصب کنید. پس از نصب اپلیکیشن ریما به خودپرداز مراجعه کرده و سازوکار فعال سازی را آغاز کنید.

 

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

24-  آیا با فعال‌سازی رمز پویا (یکبار مصرف)، رمز ایستا و ثابت کارتم غیرفعال می‌شود؟

تا زمانی که الزام قانونی از سوی بانک مرکز صادر نشود، رمزهای فعلی فعال بوده و امکان استفاده از آنها وجود دارد.

25- من اگر نخواهم رمز دوم پویا (یکبار مصرف) خود را فعال کنم، چه ایرادی دارد؟

اگر بخواهیم ساده بگوییم این است که فعلا بانک مرکزی در مورد این درخواست سکوت کرده و اجازه این اقدام را نداده است. البته رمز دوم یکبار مصرف برای جلوگیری از فیشینگ و مشکلات دیگر فعال شده و علیرغم سختی استفاده، مزایای زیادی برای مشتریان خواهد داشت.

26-  آیا برای همه حساب‌هایم در بانک صادرات باید به صورت جداگانه رمز پویا (یکبار مصرف) بگیرم؟

رمز دوم پویا برای کارت بانکی است و طبیعتا شما برای هر کارت بانکی یک رمز دوم یکبار مصرف جداگانه نیاز دارید. بدیهی است که در صورت دارا بودن چندین کارت و الزام به استفاده از همه آنها، بایستی عملیات فعال سازی را به صورت جداگانه انجام دهید.

 

مشکلات و پیچیدگی‌های احتمالی که در هنگام کار با اپلیکیشن و سامانه رمز دوم بانک صادرات خواهید داشت

 

1- در هنگام ثبت‌نام در اپلیکیشن «ریما»، کد فعال‌سازی پیامکی را در تلفن همراه خود دریافت نمی‌کنم؟
علت اول: شماره موبایل در هنگام ثبت‌نام اشتباه وارد شده است.
علت دوم: شبکه تلفن همراه (آنتن دهی) در محل وجود ندارد.
علت سوم: سرشماره ارسال پیامک ( 3000940 ) در لیست سیاه تلفن همراه است.
2-  در هنگام نصب نرم‌افزار «ریما»، خطای (مشکلی در تجزیه این بسته وجود دارد) دریافت می‌کنم و عملیات نصب انجام نمی‌شود. 
نسخه سیستم عامل گوشی شما پایین تر از 4.3 است.
3- نمی‌توانم نرم افزار «ریما» را دانلود کنم. 
علت اول: در تنظیمات گوشی تلفن همراهتان، قسمت امنیت، سپر ایمنی google play فعال است. برای رفع محدودیت به بخش تنظیمات تلفن همراه، قسمت امنیت، سپر ایمنی play اسکن برنامه‌ها با سپر ایمنی رفته و گزینه play را غیر فعال کنید.
علت دوم: ممکن است محدودیت ایجاد شده توسط مرورگر صورت گرفته باشد. از مرورگر بروز شده دیگری استفاده کنید. در برخی موارد با نگه داشتن انگشت بر روی «بارگیری پیوند» یا لینک دانلود در سایت بانک و انتخاب گزینه Download link دانلود انجام می‌گیرد.

 

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

3- هنگام فعال‌سازی رمز پویا (یکبار مصرف) در خودپرداز، پس از وارد کردن شماره همراه پیغام  «با عرض پوزش امکان ادامه عملیات وجود ندارد» دریافت می‌کنم.
شماره تلفن وارد شده شما با شماره تلفن همراه ثبت شده در سیستم بانکی بانک صادرات متفاوت بوده و بایستی با در دست داشتن کارت ملی جدید یا رسید درخواست تعویض، به شعب این بانک مراجعه کرده و درخواست تغییر رمز بدهید.
4- هنگام وارد کردن کدهای دریافت شده از طریق خودپرداز و پیامک در «ریما» پیغام «کد دریافتی از مرکز صحیح نیست» مشاهده می‌شود.
علت اول: هنگام وارد کردن رمز چاپ شده بر روی رسید خودپرداز در قسمت «رمز دریافتی از طریق درگاه» کاراکترها اشتباه وارد می‌شود. معمولا کاراکتر O و عدد صفر یا حروف l و I با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند.
علت دوم: رمزهای دریافتی از خودپرداز و پیامک جابجا وارد می‌شوند. رمز خودپرداز باید در فیلد بالا و رمز پیامکی در فیلد پایین وارد شود.
علت سوم: کد پیامکی بصورت ناقص دریافت شده یا به صورت ناقص در «ریما» کپی می‌شود. رمز پیامکی باید 108 کاراکتر بوده و شروع آن با 6 رقم اول شماره کارت – 4 رقم آخر شماره کارت- عدد2 باشد. به عنوان نمونه:
2 – 1234 – 603769
علت چهارم: چند رمز فعال‌سازی دریافت شده بصورت جابجا وارد می‌شود. برای اینکه بخش اول رمز که بر روی رسید خودپرداز چاپ می‌شود و بخش دوم رمز که از طریق پیامک دریافت می‌شود، برای کارت‌های مختلف بصورت جابجا وارد نرم افزار ریما نشود، یکی یکی درخواست فعال‌سازی رمزیکبار مصرف اول و دوم را برای کارت یا کارت‌های خود بر روی خودپرداز ثبت کنید.
علت پنجم: در هنگام ثبت نام «ریما»، شماره همراهی غیر از شماره موبایل اعلام شده به بانک وارد شده است.
5- نرم افزار ریما تولید رمز اشتباه می‌کند. 
علت اول: در تنظیمات تلفن همراه، تاریخ و زمان تنظیم نیست. تاریخ و زمان (date and time) تلفن همراه خود را روی حالت خودکار (Automatic date and time) قرار دهید.
علت دوم: کارت برای انجام عملیات با رمز دوم مسدود است. (ورود بیش از حد رمز دوم اشتباه). به خودپرداز بانک صادرات مراجعه کرده و ابتدا رمز دوم ثابت جدید معین کنید (در صورتی که هنوز رمز دوم ثابت به دستور بانک مرکزی حذف نشده باشد) و سپس مجددا فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف را انجام دهید.

 

نکته: اطلاعات گفته شده در بالا، به صورت جز به جز و با تغییرات اندک از سایت رسمی این بانک بیان شده و بدیهی است دقیق‌ترین و کامل‌ترین آموزش موجود در این زمینه است.

15 در مورد “کامل‌ترین راهنمای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف یا رمز دوم پویا بانک صادرات + سوالات متداول”

  1. حکمت الله اسحاقزهی

    سلام خسته نباشید ببخشیدکلمه عبور ک میزنم بعد شماره تلفن یک پیامک میاد ک اونم وارد میکنم بعد میاد

    رمرز دریافتی از طریق درگاه هشت کاراکتری

    رمرز دریافتی از طریق پیامک خب دی پیامک بهم نمیاد ک وارد کنم اینجا مشکلش چیه؟

    نمیتونم وارد بشم لطفان راهنمایی کنید ممنون

    و یه چیزی دی سقف انتقال از طریق این سامانه تا چیقدر هست؟

  2. علی اصغرشهرستاتی

    سلام.من تقریبانزدیک به50سال است مشتری بانک صادرات هستم.موبایل بانک دارم کار میکردم ومشکلی نداشتم.ریما را نصب کردم.ثبت نام کردم .رمز دادم از صندوق رمز یکبارمصرف وپیامک دریافت کردم وارد ریما کردم.بعد از اتمان کار به هیچ عنوان نتوانستم رمز یکبار مصرف ازریما بگیرم.واقعا حیرانم.چرا علت چیست.از مسعولین محترم استدعا دارد.مشکل را برطرف کنید.حتی به باتک صادرات ایمیل زدم که مشکل را برطرف کنند.جواب ندادند.جای تاسف دارد.من دلم نمیخواد نظر منفی درباره بانک صادرات باشد.سعی کنید مشتری را حفظ کنید.ممنونم.

    4
    7
    1. ریما را نصب کردم.ثبت نام کردم .رمز دادم از صندوق رمز یکبارمصرف وپیامک دریافت کردم وارد ریما کردم.بعد از اتمان کار به هیچ عنوان نتوانستم رمز یکبار مصرف ازریما بگیرم.واقعا حیرانم.چرا علت چیست.از مسعولین محترم استدعا دارد.مشکل را برطرف کنید.حتی به باتک صادرات ایمیل زدم که مشکل را برطرف کنند.جواب ندادند.جای تاسف دارد.من دلم نمیخواد نظر منفی درباره بانک صادرات باشد.سعی کنید مشتری را حفظ کنید.ممنونم.

  3. من بیش ازپنجاه باربه دستگاهای خودپردازبانک صادرات که چندحساب صادراتی هم دارم مراجعه کردم تابه امروزنتونستم این رمزپویای بانک صادرات روبگیرکارت روکه وارددستگاه میکنی بایدنیم ساعت صبرکنی تمام مراحل ومیره بعدکارت داخل دستگاه گیرمیکنه بعدانیم ساعت میگه ازمرکزجوابی دریافت نشدرمزپویاماروواقعاازکاروزندگی انداخته یافعال کنیدیاپاکش کنیدمردم بااین وضعیت کوید۱۹میترسندهرروزبرندپای دستگاهای خودپردازمن توشهرارومیه دستگاهی نمانده امتحانش نکرده باشم اماهیچ جواابی نتونستم بگیرم

    10
  4. رفتم ussd مو ثبت کردم . هی میزنم و جوابی داده نمیشه؟چرا مردمو مسخره میکنید.زندگیمونو روز بروز دارید سخت تر میکنید.خسته شدیم دیگ.

  5. سید میلاد موسوی

    سیستم بانک صادرات بسیار بد و غیرقابل کاربرد. از ۲ ماه قبل وقتی اندروید گوشی من به ۱۰ آپدیت شد، هیچکدوم از نرم افزار های بانک صادرات و خود ریما مشخصا روی گوشی من کار نکردن. برای استفاده از رمز پیامکی هم پیغام میده که شما نرم افزار ریما رو نصب کردید و امکان ارسال پیامک وجود ندارد. نمیتونم هم غیر فعالش کنم. کلا خیلی سیستم مزخرفی داره….

    15
  6. حسن عباس زاده

    جامعه نه افراد همه متخصص هستند و نه ریما دقیق کار میکند.من رمز را دقیق و در زمان خود وارد میکنم کار انتقال انجام نمیشود چند نوع پیام میاید که هیچکدام صحت ندارد بیایید در کنار مردم و در بانک یا خیابان نظر سنجی کنید من که با گوشی و کامپیوتر آشنا هستم تا کنون نتوانسته ام از طریق گوشی بیش از صد هزار تومان انتقال دهم سیستم صادرات مشکل دارد

    1
    14

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH