تاریخ رونمایی از گوشی‌های جدید سامسونگ مشخص شد

به لطف توییتی که اواخر جمعه‌شب منتشر شد، حال ما می‌دانیم که رویداد بعدی Samsung Unpacked در روز سه‌شنبه مورخه 22 بهمن (11 فوریه) برگزار خواهد شد. این توییت یک تبلیغ منتشرنشده مرتبط با این رویداد را نشان می‌داد. انتظار می‌رود که هم گلکسی اس 20 و هم گلکسی فولد 2 هر دو در طی این رویداد رونمایی شوند. گوشی دومی در واقع مدل جدید گوشی‌های تاشونده سامسونگ بوده که انتظار می‌رود حول محور افقی خود باز و بسته شود، یعنی مشابه موتورولا ریزر!

همانند ریزر، سعی شده تا گلکسی فولد 2، یک دستگاه جیبی تبدیل‌ شونده به یک گوشی باشد. یعنی برخلاف نمونه اولیه گلکسی فولد که از یک گوشی هوشمند تبدیل به یک تبلت می‌شد. بر اساس شایعات، نمایشگر 6.7 اینچی گلکسی فولد 2 از شیشه فوق نازک بهره می‌گیرد. علی‌رغم اینکه انتظار می‌رود قیمت این گوشی کمتر از 1000 دلار باشد، گلکسی فولد 2 سخت‌افزار ضعیفی نخواهد داشت. به‌عنوان‌مثال: انتظار داریم که تراشه موبایلی اسنپدراگون 865 به همراه 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در این گوشی حضور داشته باشد. اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.1 به‌صورت پیش‌فرض بر روی این گوشی نصب شده‌اند. دو باتری در این گوشی جای داده خواهند شد که یکی از آن‌ها ظرفیتی 900 میلی‌آمپر ساعتی دارد. فناوری Super Fast Charging این گوشی نیز حداقل از 25 وات و حداکثر از 45 وات پشتیبانی خواهد کرد. گلکسی فولد 2 از شبکه 5G نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد.  

آخرین شایعات مربوط به گوشی‌های سری گلکسی اس 20 می‌گویند که سه مدل اس 20، اس 20 پلاس و اس 20 اولترا در این خانواده حضور خواهند داشت. گلکسی اس 20 از یک نمایشگر 6.2 اینچی و دوربین‌ سه‌گانه پشتی بهره خواهد برد. این پیکربندی یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی را به همراه ضریب 9:1 فراهم آورده تا بدین شیوه بتوان تصاویری تیز و بدون نویز را در وضوح 12 مگاپیکسلی دریافت کرد. همچنین حسگر دوربینی فوق وسیع (ultra-wide) در این گوشی جای داده شده و لنز تله‌فوتوی (telephoto) این پیکربندی نیز می‌تواند بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری را ارائه دهد. گلکسی اس 20 از تراشه اسنپدراگون 865 بهره می‌برد. البته این گوشی در اروپا به همراه تراشه اگزینوس 990 عرضه خواهد شد. این گوشی حداقل 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و نیز یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی را خود جای خواهد داد. اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.1 نیز در این گوشی به‌صورت پیش‌فرض نصب خواهند شد.

Samsung-Galaxy-S20

اگر گلکسی اس 20 را مدل پایه در نظر بگیریم، آنگاه گلکسی اس 20 پلاس مدل میانی این سری خواهد بود. گلکسی اس 20 پلاس ار صفحه‌نمایش 6.7 اینچی AMOLED به همراه تراشه اسنپدراگون 865 بهره خواهد برد (البته بازهم این گوشی در اروپا به همراه تراشه اگزینوس 990 عرضه خواهد شد). 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در داخل این گوشی قرار خواهد داشت. همچنین انتظار داریم که یک پیکربندی چهار دوربینی را در پشت این گجت هوشمند شاهد باشیم. حسگرهای دوربینی این دستگاه نیز مشابه گلکسی اس 20 بوده، اما با این تفاوت که گلکسی اس 20 پلاس از یک حسگر Time of Flight یا به اختصار ToF نیز استفاده می‌کند. حسگر ToF به این گوشی امکان می‌دهد تا اطلاعات عمقی دقیقی را برای واقعیت افزوده ارائه دهد. از دیگر کاربردهای این حسگر دوربینی می‌توان به افکت بوکه طبیعی‌تر در عکاسی پرتره و نیز، تشخیص چهره امن‌تر اشاره کرد. گلکسی اس 20 پلاس از یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده و همچنین به‌صورت پیش‌فرض از اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.1 بهره می‌‍‌برد.

گلکسی اس 20 الترا نیز مدل ویژه پرچم‌دارهای سامسونگ در نیمه اول سال 2020 خواهد بود. صحبت‌هایی از‌اندازه بزرگ 6.9 اینچی AMOLED نمایشگر این گوشی به میان آمده‌اند. این گوشی نیز از تراشه، مشخصات و پیکربندی گلکسی اس 20 پلاس استفاده می‌کند، البته با این تفاوت که یک حسگر تله‌فوتوی دیگر به همراه بزرگنمایی دو برابری در آن جای داده شده است. شایعه شده که گلکسی اس 20 الترا از قابلیت Space Zoom بهره خواهد برد. گفته می‌شودکه این ویژگی، دو دوربین تله‌فوتوی این گوشی و حسگر 108 مگاپیکسلی آن را باهم ترکیب می‌کند تا به بزرگنمایی هیبرید 50 برابری و بزرگنمایی دیجیتال 100 برابری دست یابد. احتمال دارد که این مدل به همراه یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی روانه بازارها شود.

شایعاتی نیز وجود دارند که می‌گویند تمامی مدل‌های سری گلکسی اس 20 از شبکه 5G و نرخ‌ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کنند. درنهایت باید بگوییم که به احتمال زیاد در تاریخ 22 بهمن (11 فوریه)، سامسونگ پرچم‌داران جدید خود و همچنین مدل جدید گلکسی فولد را رونمایی خواهد کرد. در پایان نیز توییتی را که به این تاریخ اشاره کرده بود، در پایین قرار داده‌ایم.

خب، می‌دانم که من این توییت را حدودا چندین بار حذف کرده‌ام، اما این‌بار قضیه متفاوت است.

با توجه به برخی از دعوت‌نامه‌های کشف‌شده، سری جدید گلکسی در تاریخ 22 بهمن (11 فوریه) معرفی خواهند شد. این دعوت‌نامه‌ها زیاد محکم به نظر نمی‌رسند. اگر این نامه‌ها درست از آب درنیامدند، کسانی که آن‌ها را ایجاد کرده‌اند، سرزنش کنید. همچنین می‌توانید max و brandon را نیز به دلیل به اشتراک‌گذاشتن آن‌ها سرزنش کنید.

75 روز تا عرضه Animal Crossing New Horizons باقی مانده است.

(water8192@)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH