گوشی‌های هوشمند و جدید آلکاتل با نام‌‌های 1B ،1V ،1S و 3L به صورت رسمی معرفی شدند

شرکت TCL از تلفن‌های جدید خود با نام آلکاتل 3L ،1S ،1V و 1B رونمایی کرد. این شرکت یک رویکرد ضعیف در زمینه نامگذاری تلفن‌های جدید خود اتخاذ کرده است تا اکثر کاربران دچار سردرگمی شوند. ما در گذشته نیز شاهد تلفن‌هایی با این نام بوده‌ایم، اما به هرحال، هم‌اکنون باید به گوشی‌های جدید TCL با نام‌های قدیمی عادت کنیم.

تلفن‌های جدید آلکاتل

در ابتدا به معرفی هندست آلکاتل 3L می‌پردازیم. همانطور که از نام این تلفن پیداست، با یک تلفن رده‌بالا مواجه هستیم. مهم‌ترین نقطه قوت این گوشی برای عرضه در بازار، دوربین سه‌گانه آن است که سنسور Quad Bayer 48 مگاپیکسلی GM1 سامسونگ با دریچه دیافراگم F/1.8 در مجموعه آن قرار دارد. هم‌چنین، اسمارتفون 3L دارای یک لنز التراواید 5 مگاپیکسل با میدان دید 115 درجه و دریچه دیافراگم F/2.2 و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسل نیز است.

فراتر از دوربین دستگاه، صفحه‌نمایش 6.22 اینچی IPS با رزولوشن اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر 19:9 است که آلکاتل از آن با نام Vast Diaplay (نمایشگر بزرگ) یاد می‌کند. نرم‌افزار تلفن توسط سیستم‌عامل اندروید 10 اجرا می‌شود و تراشه هشت هسته‌ای مدیاتک MT6762 نیز در کنار رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت در بدنه تلفن تعبیه شده است.

یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر نیز مسئولیت تامین انرژی سخت‌افزار مذکور را برعهده دارد. این تلفن در ابعاد 158.7 در 74.6 در 8.48 میلی‌متر و وزن 165 گرم ساخته شده است.

اسمارتفون آلکاتل 3L در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با قیمت 155 دلار و سه گزینه رنگی (آبی، کروم مشکی و سبز) روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

تلفن‌های جدید آلکاتل

دومین تلفن جدید شرکت TCL با نام آلکاتل 1S معرفی شده است که همانند مدل بالایی از یک دوربین سه‌گانه بهره می‌گیرد. البته، این تلفن به جای استفاده از لنز 48 مگاپیکسل به یک سنسور 13 مگاپیکسلی مجهز شده است که یک لنز التراواید 5 مگاپیکسل و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسل در مجموعه دوربین آن قرار دارد.

آلکاتل 1S از همان نمایشگر 6.22 اینچی آلکاتل 3L و باتری 4000 میلی‌آمپری استفاده می‌کند. اما این مدل به تراشه ضعیف‌تری با نام مدیاتک MT6762D و 32 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا مجهز شده است.

تلفن جدید TCL در دو رنگ سبز و خاکستری با قیمت 110 دلار در بازار‌های اروپا، آمریکای لاتین، آسیا – اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا به فروش خواهد رسید.

تلفن‌های جدید آلکاتل

سومین عضو مجموعه اسمارتفون‌های جدید TCL با نام آلکاتل 1V وارد میدان شد که طراحی آن نیز همانند سایر اعضای خانواده خود است. البته، صفحه‌نمایش این تلفن نسبت به هم‌خانواده‌های خود ضخیم‌تر است.

درون بدنه آلکاتل 1V نیز همان باتری 4000 میلی‌آمپری تعبیه شده و تعداد دوربین‌های اصلی هم به دو عدد کاهش یافته است. درون مجموعه دوربین دوگانه نیز یک لنز 13 مگاپیکسل و یک لنز التراواید 5 مگاپیکسل وجود دارد.

بدنه داخلی این تلفن  همانند 1S میزبان تراشه MT6762D است، اما میزان حافظه رم به 2 گیگابایت رسیده و فضای حافظه داخلی نیز با حجم 32 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

آلکاتل 1V در دو رنگبندی مختلف (مشکی و سبز) با قیمت 88 دلار در سه‌ماهه نخست 2020 به فروش می‌رسد.

تلفن‌های جدید آلکاتل

آخرین عضو مجموعه تلفن‌های جدید آلکاتل با نام آلکاتل 1B معرفی شد. طراحی این تلفن نسبت به سه مدل ذکر شده دارای تفاوت‌هایی بوده و همین تفاوت‌ها باعث می‌شود تشخیص آن نیز راحت‌تر شود. آلکاتل 1B دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 720 در 1440 پیکسل است و چانه‌های ضخیمی در بالا و پایین آن نیز وجود دارد. همین مسئله باعث بزرگتر شدن بدنه تلفن می‌شود؛ این گوشی با ابعاد 146.1 در 71.6 در 9.9 میلی‌متر معرفی شده است.

درون بدنه این تلفن نیز یک باتری 3000 میلی‌آمپر، یک واحد پردازش مرکزی چهار هسته‌ای برروی تراشه QM215، دو گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا تعبیه شده است.

نیازی نیست که درباره بهره‌گیری این تلفن از یک پردازنده چهار هسته‌ای نگران باشید، چرا که این دستگاه از سیستم‌عامل اندروید 10 گو (نسخه سبک سیستم‌عامل اندروید) برای اجرای اپلیکیشن‌ها استفاده خواهد کرد.

آلکاتل 1B با قیمت 66 دلار در بازارهای جهانی در دو رنگ مشکی و سبز عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH