Edge

نسخه پایدار مرورگر مایکروسافت Edge Chromium اکنون جهت دانلود در دسترس قرار گرفته است

مایکروسافت سرانجام نسخه پایدار مرورگر جدید Microsoft Edge را برای سیستم‌عامل مک (macOS)، ویندوز، iOS و اندروید منتشر کرد. این مرورگر این بار بر پایه کرومیوم (Chromium) بازسازی‌شده و همین موضوع آن را به جانشینی مناسب برای گوگل کروم تبدیل کرده است.

مایکروسافت در ابتدا با اینترنت اکسپلورر و پس‌ازآن نیز با Microsoft Edge، سال‌ها است که در تعقیب مرورگرهای کروم و فایرفاکس است. ردموندی‌ها امیدوارند که با توسعه این مرورگر بر پایه مرورگر متن‌باز کرومیوم، بتوانند این روند را تغییر دهند.

Microsoft Edge تنها مرورگری نیست که چنین رویه‌ای را در پیش گرفته است. سایر مرورگرهای دیگر مانند: Vivaldi ،Opera و Amazon Silk نیز علی‌رغم تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند، همگی بر پایه کرومیوم توسعه یافته‌اند.

مدتی است که Microsoft Edge به یکی از بهترین مرورگرهای اندرویدی تبدیل شده است. این رویه جدید می‌تواند به مایکروسافت این مزیت را بدهد تا بتواند فاصله بین خود و رقبایش را کمتر کند.

متأسفانه، این مرورگر در حال حاضر برخی از ویژگی‌های مفید را شامل نمی‌شود. به‌هنگام‌سازی تاریخچه و افزونه‌ها در حال حاضر موجود نیستند، هرچند که مایکروسافت سرانجام آن‌ها را طی یک‌به‌روزرسانی در اواخر سال جاری میلادی به این مرورگر اضافه خواهد کرد. به‌علاوه این، این مرورگر باید ظاهر، احساس و عملکردی بسیار نزدیک به کروم و سایر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم را از خود نشان دهد.

طی ماه‌های آتی، مایکروسافت به‌صورت خودکار نسخه جدید این مرورگر را جایگزین نسخه‌های قدیمی موجود در دستگاه‌های فعلی ویندوز 10 می‌کند. این نسخه جدید همچنین از این زمان به بعد، به‌صورت پیش‌فرض بر روی رایانه‌های جدید نصب خواهد شد. شما مجبور نیستید که تا آن زمان صبر کنید. کاربران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت مایکروسافت، نسبت به دانلود این مرورگر جدید اقدام کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH