گوگل مپس

ماجرای جالب ایجاد ترافیک جعلی در گوگل مپس با یک بارکش!

فناوری همیشه در مقابل خطا محفوظ نبوده و یکی از تجربه‌های اخیر گوگل مپس نیز بیشتر این حقیقت را اثبات می‌کند. هنرمندی به نام سیمون وکرت (Simon Weckert) ویدیویی را در یوتیوب به اشتراک گذاشته و طی آن نشان می‌دهد که چگونه توانسته بر روی سرویس گوگل مپس، ترافیکی غیرواقعی را در خیابان‌های برلین ایجاد کند. 

جهت انجام این عمل، وکرت 99 گوشی هوشمند را که گوگل مپس را اجرا می‌کردند، در یک بارکش قرار داده است. وی سپس این بارکش را به یک نفر سپرده تا آن را در اطراف برلین و ازجمله در اطراف دفتر گوگل بچرخاند.

ظاهرا این گوشی‌ها توانسته‌اند که تراکم بالای کاربران را نشان داده و در نتیجه گوگل مپس را گول بزنند. به این دلیل که گوشی‌ها در داخل یک بارکش بوده‌اند، گوگل مپس نیز تصور کرده که ترافیک و ازدحام به‌کندی در حال حرکت است. در نتیجه این اقدام، گوگل مپس این حرکت را ترافیک تشخیص داده و خیابان‌های سبز را به خیابان‌ها قرمز تبدیل کرده است. شما می‌توانید در زیر ویدیوی موردنظر را مشاهده کنید.

 

گوگل مپس از داده‌های تولید شده توسط کاربران استفاده می‌کند تا بدین شیوه حرکت سریع و یا کند ترافیک و همچنین راه‌بندان‌ها را نشان دهد. از طریق تحلیل مواردی مانند سرعت، موقعیت مکانی و سایر نشانه‌های ازدحام، این سرویس می‌تواند نقشه زنده ترافیک جاده‌ها و مناطق مختلف را تهیه کند.

وکرت از این قابلیت گوگل مپس استفاده کرده تا این سرویس را وادار کند که به اشتباه خیابان‌های سبز را قرمز نشان دهد. در نتیجه این اقدام، کاربران آن اطراف با وجود اینکه در واقعیت آن جاده‌ها خالی بوده‌اند، مسیر خود را تغییر داده‌اند.

از آنجایی که این هنرمند جزئیات زیادی را به نمایش نگذاشته، امکان دارد که این قضیه نیرنگی بیش نباشد. یکی از مهندسان ارشد مهندسی نرم‌افزار شاغل در بخش گوگل مپس، طی توییتی اظهار کرده که چنین اقدامی امکان‌پذیر است.

گوگل مپس

اگر این قضیه صحت داشته باشد، پس این غول فناوری باید به دنبال رفع این مشکل باشد. شخصی با انگیزه‌های مخرب کافی است تا از این خلا سواستفاده کرده و امور این سرویس و کاربران آن را مختل کند. به‌عنوان‌مثال: اگر یک ترافیک مصنوعی ایجاد شود، آنگاه اتومبیل‌های خدمات اضطراری همانند آمبولانس‌‎ها مسیر خود را تغییر داده و از جاده‌های طولانی‌تری عبور می‌کنند. گوگل باید تمامی تلاش خود را به این موضوع معطوف کند تا از رخ دادن چنین اتفاقاتی جلوگیری کند.

گوگل در پاسخ به این اقدام نوشت: “چه از خودرو، چه از سبد خرید و یا حتی شتر استفاده شود، ما همچنان دوست داریم تا استفاده‌های خلاقانه از گوگل مپس را شاهد باشیم، زیرا چنین مواردی به بهبود این سرویس ناوبری کمک می‌کنند.”

اگر چه که وب‌سایت 9to5Google تمامی این بیانیه را به اشتراک نگذاشته، اما توضیح می‌دهد که این شرکت همچنان بر تعهد خود جهت دقیق‌تر کردن گوگل مپس تأکید دارد. گوگل همچنین با طعنه اشاره کرده که این شرکت می‌تواند در برخی نقاط از کره زمین، تفاوت بین خودروها و موتورسیکلت‌ها را تشخیص دهد، اما هنوز به فرمولی جهت شناسایی بارکش‌ها دست نیافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH