گوشی برای بازی

معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ در رنج‌های مختلف

در این مطلب به معرفی بهترین گوشی برای بازی در رنج قیمت مختلف پرداختیم تا با خرید گوشی گیمینگ همه بتوانند در گوشی بازی کنند و لذت ببرند.

گوشی ‌های گیمینگ به نوعی خاص هستند، قیمت‌شان سر به فلک کشیده و در ایران هم به همین راحتی پیدا نمی‌شوند! به همین دلیل ما در جدیدترین مقاله خود به سراغ چند گوشی برای بازی رفته‌ایم که در دسته تلفن‌های گیمینگ قرار نمی‌گیرند اما قدرت پردازش مرکزی و گرافیکی آن‌ها (در رده قیمتی خودشان) در حد یک تلفن مخصوص بازی است. سعی کردیم در هر رده قیمتی و حتی مدل‌های ارزان قیمت نیز بهترین گوشی‌ها برای بازی کردن را معرفی کنیم تا همه افراد با هر بودجه‌ای بتوانند به خواسته خودشان برسند.

در این مقاله تنها گوشی‌ها بر اساس مناسب گیمینگ بودن سنجیده و انتخاب شده‌اند، در مقاله گوشی چی بخریم ؟ تمام فاکتورهایی که هنگام خرید گوشی باید به آن دقت کنید، توضیح داده شده و بهترین گوشی‌های هر بخش معرفی شده است.

در گذشته بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان، بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان، بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان ، بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان ، بهترین گوشی سامسونگ و بهترین گوشی های شیائومی را به شما معرفی کردیم.

پیش از هر چیز ابتدا از شما می‌خواهیم تا نگاهی به مقاله ما در رابطه با راهنمای کامل خرید گوشی‌های گیمینگ بیندازید و بدانید که چه چیزی در مشخصات یک گوشی برای گیمرها از اولویت بالایی برخوردار است.اگر به‌دنبال خرید بهترین گوشی‌ گیمینگ با بودجه مشخصی هستید، در این مطلب قدرتمندترین و سرسخت‌ترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار ایران برای تجربه ساعت‌ها بازی‌کردن را به شما معرفی می‌کنیم.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت سخت‌افزار‌های به‌کار رفته در گوشی‌های هوشمند و بهبودهای نرم‌افزاری متعدد بیش از هر زمان دیگری شاهد قدرت‌نمایی گوشی‌های گیمینگ از شرکت‌های مختلف هستیم. بسیاری از گوشی‌های گیمینگ حاضر در بازار توانایی رقابت با کنسول‌های بازی جیبی و قابل‌حمل همانند نینتندو سوییچ را دارند. از‌ این‌رو در انتخاب گوشی‌های گیمینگ قدرتمند گزینه‌های بسیار زیادی پیش‌رو شما قرار دارد، اما نکته مهم این است که باتوجه به‌هزینه‌ای که برای خرید گوشی گیمینگ خواهید پرداخت، بهترین گزینه ممکن از تمامی جنبه‌ها را انتخاب کنید.

وقتی که صحبت از بازی‌کردن با گوشی می‌شود، از جمله اولین امکانات ضروری یک گوشی گیمینگ، یک صفحه‌نمایش بزرگ با کیفیت بسیار بالا و نرخ‌نوسازی زیاد است تا از لحاظ بصری بهترین تجربه ممکن را برای کاربران به ارمغان بیاورد. مورد مهم دیگر، باتری گوشی است؛ بی‌شک اجرای بازی‌ از فعالیت‌های سنگین با پردازش فراوان به حساب می‌آید، این بدین معناست که گوشی گیمینگ مدنظر شما باید از یک باتری حجیم به‌همراه قابلیت شارژ سریع بهره‌مند باشد. امکانات جانبی دیگری مانند برخورداری از قابلیت‌های نرم‌افزاری مختص بازی، بلندگوهای استریو و برخورداری از سیستم خنک‌کننده کارآمد در تجربه بازی شما تاثیر درخور توجه‌ای خواهد داشت.

در زمان خرید گوشی گیمینگ، علاوه‌بر نکاتی که بالاتر گفته شد مهم‌ترین بخش، بررسی مشخصات سخت‌افزاری گوشی است. در قلب مشخصات سخت‌افزاری گوشی، تراشه اصلی آن قرار دارد که همراه‌با پردازنده گرافیکی بار پردازش‌های سنگین بازی‌ها را بر دوش دارند. به‌طور خلاصه اصلی‌ترین مواردی که در این بخش باید به‌آنها توجه کنید برخورداری از پردازنده اصلی و گرافیکی قدرتمند، باتری پرظرفیت، حافظه کافی رم، نمایشگر بزرگ با نرخ‌نوسازی بالا، ویژگی‌های نرم‌افزاری به‌روز مانند رابط‌کاربری و گیم‌لانچر مناسب و خنک‌کننده پاسخگو برای حفظ عملکرد پردازشی هستند که تمامی این موارد را همراه با توضیحات بسیار کامل‌تری در مقاله راهنمای کامل خرید گوشی گیمینگ شرح داده‌ایم.

در این مقاله، بهترین گوشی‌های گیمینگ در رده‌های قیمتی مختلف را به‌ترتیب از ارزان‌ترین تا گران‌قیمت‌ترین مدل لیست کرده‌ایم و توضیحات کاملی از هر گزینه در اختیار شما قرار می‌دهیم. باتوجه به نوسانات لحظه‌ای و ناپایداری در قیمت گوشی‌ها، در این فهرست قیمت گوشی‌ها را درج نکرده‌ایم اما تمام پیشنهادات پیش‌رو بهترین‌ها درمقایسه با مدل‌های هم‌قیمت به شمار می‌آیند.

پیش از ادامه مقاله پیشنهاد میکنم نگاهی به لیست قیمت گوشی سامسونگ بیندازید.

پیش از ادامه مقاله پیشنهاد میکنم نگاهی به لیست قیمت گوشی شیائومی بیندازید.

گوشی پوکو X5 پرو

نمی‌توان به سراغ مدل‌های گیمینگ رفت ولی حرفی از سری پوکو X یا حتی پوکو F به میان نیاورد. با توجه به کیفیت بالا و محبوبیت سری پوکو X3 انتخاب جانشین برای آن کمی دشوار است. سال گذشته X4 پرو 5G تا حد زیادی توانست قدم در جای مدل پوکو X3 پرو بگذارد اما این مدل آن چیزی نبود که طرفداران پوکو انتظار داشتند. اما امسال به نظر می‌رسد که پوکو X5 پرو می‌تواند نام سری پوکو X را دوباره زنده کند.

این مدل ویژگی اصلی سری پوکو X را در خود جای داده است. قدرت سخت افزاری بالا و بازدهی مناسب، اولین انتظار مردم از سری پوکو X است و این مدل با تراشه اسنپدراگون 778G همین وظیفه را بر دوش دارد.

باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی انرژی لازم برای بازی در مدت زمان طولانی را به شما می‌دهد، اما اگر شارژ شما تمام شد، با شارژر 67 واتی به سرعت می‌توانید گوشی خود را شارژ کنید.

یکی از ویژگی‌های جذاب پوکو X5 پرو نمایشگر 6.6 اینچی امولد دالبی ویژن با توانایی نمایش یک میلیارد رنگ و رفرش‌ریت 120 هرتز است که به طور کلی تجربه گیمینگ شما را دگرگون می‌کند.

این مدل با بدنه پلاستیکی ساخته شده و ضد آب نیست که البته با توجه به قیمتش می‌تواند توجیه پذیر باشد، اما روکش گوریلا گلس 5 بر روی نمایشگر تا حد زیادی از خط و خش روی آن جلوگیری می‌کند.

مشخصات پوکو X5 پرو:

  • نمایشگر 6.6 اینچی امولد و 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 778G
  •  رم 6 و 8 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 108+8+2 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
  •  اندروید 12
  • باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با شارژر 67 واتیپ

بهترین گوشی گیمینگ با قیمت مناسب: پوکو F4 GT

سری پوکو F به قدرت بالا و ویژگی‌های لازم برای کار سخت‌افزاری سنگین مانند اجرای بازی‌های مختلف شناخته می‌شوند. پوکو F4 GT از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 قدرت می‌گیرد که در مقایسه با پوکو X5 پرو درتمامی زمینه‌های عملکردی در حین بازی مانند سرعت کلاک بیشتر و مصرف کمتر باتری بهتر عمل می‌کند.

از دیگر امکانات جالب این گوشی گیمینگ سیستم خنک‌کننده مایع آن است که به پایداری عملکرد پردازنده زیر بار سنگین کمک شایانی می‌کند و پس از گذشت مدتی از بازی نگران داغ‌شدن بیش‌از حد دستگاه و افت نرخ‌فریم نمی‌شوید.

گوشی برای بازی

گوشی پوکو F4 GT قابلیت‌های جذاب متعددی دارد، تریگرهای گیمینگ، نمایشگر امولد با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ و برخورداری از نرخ‌نوسازی 120 هرتز و به‌همراه داشتن بلندگوهای استریو از جمله این امکانات هستند. ظرفیت باتری 4700 میلی‌‌آمپر ساعت است ولی با شارژر فوق‌سریع 120 واتی می‌توانید گوشی را در کمتر از نیم ساعت کامل شارژ کنید. همچنین شارژر به شکلی طراحی شده که کمترین بیرون زدگی را داشته باشد تا در هنگام بازی هم بتوانید گوشی خود را شارژ کنید.

طراحی زیبای این مدل، بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی هرچند استحکام بالایی به این مدل می‌دهند ولی پوکو F4 GT ضد آب نیست.

مشخصات پوکو F4 GT:

  • نمایشگر 6.6 اینچی امولد و 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1
  •  رم 8 و 12 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 64+8+2 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی
  •  اندروید 12
  • باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی با شارژر 120 واتی

این مطلب را نیز بخوانید: گوشی تا 12 میلیون تومان چی بگیریم؟

گوشی سامسونگ گلکسی A73

قطعا گلکسی A73 از آن مدل‌هایی نیست که در دست بگیرید و بگویید: چه گوشی گیمینگ جذابی! زیرا این مدل برای استفاده عادی روزانه ساخته شده، ولی سخت‌افزار قدرتمند آن اجازه می‌دهد تا به عنوان یک گوشی گیمینگ بتوانیم از آن استفاده کنیم. گلکسی A73 در رده خود از قدرتمندترین گوشی‌های بازار است. مشخصات این گوشی تا حد زیادی به پوکو f5  پرو شباهت دارد و می‌توان گفت نمونه سامسونگ همان گوشی محسوب می‌شود. این مدل با تراشه اسنپدراگون 778G و در دو نسخه 6 و 8 گیگابایت رم به بازار آمده است. با این تراشه می‌توان تمام بازی‌های مشهور و سنگین را با کیفیت بالا اجرا کرد.

در عین حال نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی سوپرامولد پلاس با رفرش‌ریت 120 هرتز دومین ویژگی است که ما را برای استفاده گیمینگ گلکسی A73 متقاعد می‌کند. این مدل طراحی بسیار خوب و سبکی دارد و راحت می‌توانید با آن بازی کنید. بدنه گوشی بالارده سامسونگ از پلاستیک ساخته شده ولی ضد آب است. این مدل همچنین به باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که هرچند شارژر درون جعبه نیست ولی از سرعت شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A73 از آن مدل‌هایی است که هم برای استفاده روزمره و هم استفاده گیمینگ مناسب است و با خرید آن می‌توانید تمام نیازهای خود از یک تلفن همراه را رفع کنید.

مشخصات گلکسی A73:

  • نمایشگر 6.7 اینچی سوپرامولد پلاس و 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 778G
  •  رم 6 و 8 گیگابایت
  • دوربین اصلی چهارگانه 108+12+5+5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی
  •  اندروید 12
  • باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی

بهترین گوشی بالارده برای بازی: سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

خوشبختانه سامسونگ مدلی اقتصادی‌تر با کیفیت ساخت اندکی کم‌تر و نه‌چندان پر زرق‌وبرق اما با مشخصات سخت‌افزاری تقریبا برابر از خانواده کهکشانی گلکسی S21 برای طرفداران خود تولید کرده است.

این سری FE در بخش‌های مختلفی از خانواده خود ضعیف‌تر است اما در بخش‌های مهم برای یک گوشی برای بازی با برادرهای بزرگ خود یکسان عمل می‌کند. اولین ویژگی چشمگیر این گوشی اقتصادی محبوب نمایشگر 6.4 اینچی از نوع داینامیک امولد 2X آن با دقت‌رنگی بسیار بالاست که به‌زیبایی هرچه تمام، بازی‌های مختلف را تا نرخ‌فریم 120 هرتز برای شما به‌تصویر می‌کشد.

پردازنده به‌کار رفته در دستگاه، اسنپدراگون 888 است که درکنار پردازنده گرافیکی Adreno 660 به‌خوبی شاهد درخشش عملکردشان در بازی‌های موبایل هستیم. گلکسی S21 FE نه‌تنها یک تجربه گیمینگ بی‌نظیر را به کاربران ارائه می‌دهد، بلکه تمامی امکانات جذاب لازم یک گوشی هوشمند را درخود جای داده است.

گوشی برای بازی

شاید پلاستیکی بودن قاب پشتی گوشی به‌مذاق برخی کاربران خوش نیاید اما درعوض، دربخش سخت‌افزاری آن را جبران کرده است.

داشتن گواهی معتبر IP68 ضدآب بودن گوشی را تضمین می‌کند و دوربین سه‌گانه گلکسی S21 FE که کیفیت بسیار بالایی در عکاسی و فیلم‌برداری دارد درکنار وجود حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر، به ارزش‌خرید این محصول می‌افزایند. اگر بخواهیم معایب گوشی را بگوییم، عمر باتری نه‌چندان زیاد، نداشتن جک 3.5 میلی‌متری هدفون از جمله مواردی هستند که می‌توان به‌آنها اشاره کرد.

مشخصات گلکسی S21 FE:

  • نمایشگر 6.4 اینچی داینامیک امولد 2X و 120 هرتز
  • پردازنده اگزینوس 2100
  •  رم 6 و 8 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 12+8+12 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی
  •  اندروید 12
  • باتری 4500  میلی‌آمپرساعتی

بهترین گوشی بالارده برای بازی: شیائومی 12T Pro

شیائومی سال میلادی گذشته، یکی از بهترین مدل‌های اقتصادی گیمینگ خود را همراه‌ با امکانات بی‌شمار و فوق‌العاده به بازار عرضه کرد. باوجود مشخصات درخشانی از گوشی نظیر صفحه‌نمایش امولد بزرگ 6.6 اینچی با نرخ‌نوسازی 120 هرتزی و پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن درکنار طراحی زیبای گوشی با بدنه شیشه‌ای و حفاظت از پنل جلویی با محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس 5، وجود همچنین برچسب قیمتی برای گوشی شما را شگفت زده می‌کند.

شیائومی 12 تی پرو به‌لطف پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، امتیازات قابل‌توجه‌ از بنچمارک‌‌های معتبر دریافت کرده است و اصطلاحا زور کافی برای اجرای تمام بازی‌های سنگین را دارد.

گوشی برای بازی

افزون‌بر قدرت مثال‌زدنی تراشه اصلی دستگاه، برخورداری از گیم‌لانچر اختصاصی شیائومی، یعنی گیم‌توربو سبب شده تا گوشی هنگام بازی قادر به بهره‌گیری از تمام توان سخت‌افزاری دستگاه باشد. در این مدل نیز باتری از ظرفیت بالای 5000 میلی‌آمپرساعت برخوردار است که قابلیت شارژ 120 واتی دارد.

یکی از ویژگی‌های جذاب گوشی پشتیبانی از فناوری 5G است که البته شاید برای بسیاری از کاربران درون ایران فعلا اهمیت چندانی نداشته باشد. بنابرین با خرید این گوشی نه‌تنها از یک وسیله گیمینگ قدرتمند بهره‌مند می‌شوید، همچنین گوشی با بدنه‌ای شیشه‌ای صاحب می‌شوید که حس پریمیوم بودن را به کاربر القا می‌کند.

مشخصات شیائومی 12T پرو:

  • نمایشگر 6.6 اینچی امولد و 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
  •  رم 8 و 12 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 200+8+2 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی
  •  اندروید 12
  • باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با شارژر 120 واتی

گوشی سامسونگ گلکسی S23

شاید گلکسی S23 اولترا قدرتمندترین مدل سامسونگ باشد و بتوان آن را به عنوان گزینه اول گیمینگ معرفی کرد، ولی با توجه به قیمت نجومی این مدل دربازار ایران، با صرف هزینه کمتر می‌توانید مدلی با کیفیت نزدیک به گلکسی S23 اولترا را خریداری کنید.

سری S23 سامسونگ درتقریبا همه بخش‌های کلیدی یک گوشی‌هوشمند بسیار عالی عمل کرده‌اند و در زمینه گیمینگ نیز سنگ‌تمام گذاشته‌اند. این مدل از نظر سخت‌افزاری از همان تراشه مدل اولترا استفاده می‌کند که نسخه بهبود یافته اسنپدراگون 8 نسل 2 بوده و قدرتی بیشتر نسبت به دیگر پرچمداران اندرویدی دارد. درحقیقت تفاوت اصلی این‌ گوشی‌ها در دوربین‌ و کیفیت نمایشگر آنهاست، اما درسایر بخش‌ها به‌ویژه سخت افزار، مشخصات یکسان هستند.

بنابرین درهنگام اجرای بازی‌ها، نرخ‌فریم 60 را با پشتیبانی 120 هرتزی نمایشگر به‌راحتی می‌توان تجربه کرد. باتری گلکسی S23 درقیاس با دو نسخه دیگر کمی کم‌حجم‌تر است اما سرعت شارژ یکسانی دارند، هر سه مدل دارای حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر هستند و هر سه با داشتن استاندارد IP68 ضدآب هستند. نکته مهم برای طرفداران گیم، پایداری سخت افزار در هنگام انجام بازی است، خوشبختانه عملکرد گوشی در طول زمان بازی به‌لطف سیستم خنک‌کننده پایدار بوده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

درست است‌ که سری S23 بهترین پرچم‌داران سامسونگ تابه‌امروز به‌شمار می‌آید ولی شاید باتری 3900 میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ 25 واتی جزو نقاط ضعف این مدل باشند.

مشخصات گلکسی S23:

  • نمایشگر 6.1 اینچی داینامیک امولد 2X و 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 ویژه گلکسی
  •  رم 8 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 50+10+12 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی
  •  اندروید 13
  • باتری 3900 میلی‌آمپرساعتی

گوشی موتورولا ادج 30 پرو

موتورلا درسال‌های اخیر با عرضه گوشی‌های قدرتمند و دارای امکانات بی‌شمار رقابتی جدی را با شرکت‌های بزرگ مثل سامسونگ، شیائومی و اپل به‌راه انداخته که پرچم‌داران این شرکت آمریکایی درخط مقدم آن قرار دارند.

موتورولا ادج 30 پرو هم در همین دسته قرار می‌گیرد، گوشی که دست کمی از دیگر پرچمداران مشهور بازار ندارد ولی به دلیل نام آشنا بودن در میان خریداران، قیمت آن بسیار مناسب است و با توجه به قدرت بالایی که دارد، می‌تواند انتخاب خوبی برای طرفداران بازی باشد.

درهمین ابتدای کار به سراغ سخت‌افزار و عملکرد گوشی می‌رویم؛ تراشه اصلی به‌کار برده شده در موتورولا ادج 30 پرو اسنپدراگون 8 نسل 1 از شرکت کوالکام است که نیازی به‌تعریف عملکرد قوی آن در اجرای بازی‌ها نیست. پردازنده گرافیکی همراه‌ با اسنپدراگون، Adreno 730 است که در زمینه رندر و بهره‌وری از انرژی بهبود‌های درخورتوجهی داشته است.

گذشته از عملکرد فوق‌العاده گوشی در بخش سخت‌افزار، موتورولا طراحی بسیار زیبایی برای این پرچم‌دار خود درنظر گرفته و از لحاظ کیفیت بدنه نیز با‌ به‌کارگیری محافظ شیشه‌ای در جلو و عقب گوشی ، به ظاهر جذاب آن افزوده است.

گوشی برای بازی

گوشی که برای بازی نیاز دارید باید یک نمایشگر فوق‌العاده داشته باشد، موتورولا در ادج 30 پرو با داشتن نمایشگر با کیفیت اولد 144 هرتزی با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ و پشتیبانی از +HDR10 سنگ تمام گذاشته و یکی از بهترین نمایشگرها در میان مدل‌های معرفی شده در این مقاله را دارد.

باتری این گوشی 4800 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد که شاید زودتر از دیگر مدل‌ها شارژش تمام شود، اما با شارژر 68 واتی تنها در مدت یک ربع می‌توانید 50 درصد گوشی را شارژ کنید، این یعنی هر موقع به شارژ لازم داشتید می‌توانید به سرعت گوشی را شارژ کنید.

اندروید 12 قابل آپدیت شدن به اندروید 13، دوربین‌های با کیفیت و اسپیکر استریو با بلندی صدای مناسب از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند.

مشخصات ادج 30 پرو:

  • نمایشگر 6.7 اینچی اولد و 144 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1
  •  رم 8 و 12 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 50+50+2 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی
  •  اندروید 12
  • باتری 4800 میلی‌آمپرساعتی با شارژر 67 واتی

بهترین گوشی آیفون برای بازی: آیفون 13 پرو مکس

از آنجایی که سری آیفون 14 در ایران رجیستری نمی‌شود، می‌توانیم، آیفون 13 پرو مکس را به عنوان قدرتمندترین نماینده آیفون در این فهرست نام ببریم. آیفون 13 پرو مکس به‌عنوان مدلی شناخته می‌شود که بیشتر امکانات و ویژگی‌های برتر گوشی‌های هوشمند را درخود جای داده است.

سری آیفون برای تجربه گیمینگ سابقه خوبی دارد و هماهنگی بی‌نظیر بین سخت‌افزار و نرم‌افزار باعث می‌شود تجربه خوبی را از بازی کردن با یکی از پیشرفته‌ترین گوشی‌‌های هوشمند اپل داشته باشید. کیفیت بالای محصولات اپل همواره زبان‌زد خاص‌وعام بوده و آیفون 13 پرو مکس نیز از این قاعده مستثنی نیست، پنل پشتی و جلویی تماما با شیشه محافظتی پوشیده شده‌اند و جنس بدنه از استیل ضد زنگ است.

معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ در رنج‌های مختلف

وظیفه عملیات‌های پردازشی بازی‌ها برعهده پردازنده خارق‌العاده اختصاصی اپل، یعنی A15 Bionic است که توانایی اجرای همه بازی‌های روز موبایل با بالاترین تنظیمات‌گرافیکی و نرخ‌فریم پایدار را دراختیار دارد.

یکی از پیشرفت‌های حائز اهمیت برای گیمرهای موبایل در آیفون 13 پرو مکس درمقایسه با نسل قبلی خود یعنی آیفون 12، نرخ‌نوسازی 120 هرتز نمایشگر است که در سری آیفون 12 این مقدار 60 هرتز بود.

باتری 4352 میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ کمتر نسبت‌به رقبا، وزن نسبتا زیاد، نبود درگاه USB-C و بریدگی زیاد نمایشگر از آن دسته مواردی هستند که شاید باعث شوند شما در خرید این مدل شک کنید، ولی قدرت بالای پردازشی آیفون 13 پرو مکس اصل مهمی است که نباید فراموش کرد.

مشخصات آیفون 13 پرو مکس:

  • نمایشگر 6.7 اینچی سوپر رتینا اولد XDR و 120 هرتز
  • پردازنده A15 بایونیک
  •  رم 6 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 12+12+12 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی
  •  آی‌او‌اس 15
  • باتری 4352 میلی‌آمپرساعتی

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی بهترین گوشی‌های 5G بازار

بهترین گوشی سامسونگ برای بازی: گلکسی S23 اولترا

اگر یک هیولا برای اجرای هر نوع بازی می‌خواهید، می‌توانید به سراغ پرچمدار جدید سامسونگ بیایید. این مدل هر چند طراحی خاص گیمینگ ندارد ولی آنقدر قدرت دارد که از پس اجرای هر نوع بازی بر می‌آید. همانطور که در بخش معرفی گلکسی S23 گفتیم، سامسونگ در این مدل از تراشه خاص اسنپدراگون 8 نسل 2 ویژه گلکسی بهره می‌برد که اورکلاک شده و قدرت بیشتری نسبت به دیگر مدل‌هایی که این تراشه را دارند، تولید می‌کند.

پرچمدار سامسونگ با سریع‌ترین حافظه فلش موجود در بازار عرضه شده که با وجود تراشه قدرتمند و رم در دو نسخه 8 یا 12 گیگابایتی، به راحتی هر بازی را اجرا می‌کند.

البته این گوشی آنقدر قابلیت دارد که در مواقعی که قصد بازی ندارید، می‌توانید از قابلیت‌‌های دیگر آن استفاده کنید، قلم S Pen یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شود که در هیچ گوشی دیگری به جز مدل‌های پرچمدار سامسونگ نمونه آن را ندارید. همچنین دوربین 200 مگاپیکسلی این مدل یکی از بهترین دوربین‌هایی است که در بازار فعلی می‌توانید پیدا کنید.

نمایشگر6.8 اینچی داینامیک امولد 2X به همراه تراکم 500 پیکسل در هر اینچ و رفرش‌‌ریت 120 هرتز، از مواردی است که تا تجربه نکنید، متوجه نخواهید شد تا چه مقدار می‌تواند بر روی تجربه گیمینگ شما تاثیر بگذارد، موارد دیگر مانند اندروید 13، باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی سرعت شارژ تا 45 وات هم از نکات قابل توجه این مدل هستند.

مشخصات گلکسی S23 اولترا:

  • نمایشگر 6.8 اینچی داینامیک امولد 2X و 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 ویژه گلکسی
  •  رم 8 و 12 گیگابایت
  • دوربین اصلی چهارگانه 200+12+10+10 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی
  •  اندروید 13
  • باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی

بهترین گوشی برای بازی: زد‌تی‌ای نوبیا رد مجیک 8 پرو

اگر به دنبال بهترین تجربه گیمینگ بر روی گوشی‌‌ها هستید، رد مجیک 8 پرو یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. این گوشی فقط برای بازی ساخته شده و به طور کلی یک طراحی گیمینگ دارد. البته چنین مدل‌های خاصی به سختی در بازار ایران پیدا می‌شود ولی چند فروشگاه هستند که این مدل را به فروش می‌رسانند و اگر خیلی طرفدار بازی‌های موبایلی هستید، می‌توانید در بازار به دنبال آن‌ها بروید.

وجود یکی قدرتمندترین تراشه‌های بازار یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 در یک گوشی گیمینگ بسیار واجب است. اما این گوشی توانسته این کار را به یک لول دیگر نیز ببرد، نه تنها از تراشه نام برده شده استفاده می‌کند بلکه با اورکلاک کردن، نسبت به دیگر گوشی‌هایی که از این تراشه استفاده می‌کنند عملکردی بهتر را ارائه می‌کند.

در کنار این تراشه از 8 تا 16 گیگابایت رم نیز قرار داده شده که بسته به مدل مورد نیاز می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. با استفاده از اسپیکرهای استریو، این گوشی صدایی بی‌نقص را هنگام بازی کردن در اختیار شما می‌گذارد که با جرات می‌توان گفت اسپیکرهای این گوشی جزو بهترین‌ها در بازار ایران است.

گوشی برای بازی

صفحه نمایش گوشی 6.8 اینچی از نوع امولد با نرخ بروزرسانی 120 هرتزی است که با توجه به کیفیتی که دارد برای انجام بازی فوق‌العاده است، ضمن آنکه نباید از ویژگی نرخ تاچ 520 هرتزی نمایشگر غافل شد.

در مدل سال قبل رد مجیک از باتری با ظرفیت 5 هزار میلی‌آمپرساعتی استفاده شده بود که این ظرفیت ارتقا پیدا کرده و به 6000 میلی‌آمپر رسیده که برای استفاده گیمینگ مناسب است. البته هنگامی که شارژ گوشی شما به پایان رسید می‌توانید با شارژر 65 واتی در عرض کمتر از یک ساعت گوشی خود را شارژ کنید. نسخه چینی از شارژ سریع 80 واتی و نسخه جهانی از شارژ سریع 65 واتی استفاده می‌کنند.

نوبیا رد مجیک 8 پرو در تست‌های بنچ‌مارک یکی از بالاترین امتیازات را به دست آورده و از مدل‌هایی مانند گلکسی S23 اولترا و آیفون 14 پرومکس بسیار قدرتمندتر است.

فریم آلومینیومی، تریگرهای گیمینگ و سیستم کولینگ داخلی، از دیگر ویژگی‌های این گوشی گیمینگ هستند.

مشخصات نوبیا رد مجیک 8 پرو:

  • نمایشگر 6.8 اینچی  امولد و 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2
  •  رم 8 و 12 و 16 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 50+8+2 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
  •  اندروید 13
  • باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی با شارژر 67 واتی

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در رابطه با خرید گوشی گیمینگ می‌توانید پیج ما را در اینستاگرام (itresancom@) فالو کرده و به ما دایرکت بدهید.

546 در مورد “معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ در رنج‌های مختلف”

  1. سلام یه سوال داشتم یه گوشی خوب که برا پلیر های کالاف که مدت زیادی بازی میکنن و لگ نگیرن و بازی کرش نکنه چی پیشنهاد میکنید بین قیمت ۵تا۷تومن

  2. سلام samsung a10sواسه کالاف دیوتی یا پابجی یا فری فایر یا فورتنایت کدوم بازی بازی این گوشی من خوبه

    1
    2
    1. سعید صانعی

      سلام، فری فایر و پابجی رو با گرافیک متوسط اجرا میکنه. فورتنایت و کالاف رو اگر اجرا کنه با گرافیک پایین و لگ فراوان باید بازی کنید. کلا A10s گوشی مناسب گیم نیست

      1. سلام میخواستم بگم من پوکو ایکس تری با رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گرفتم کدوم بازی های فوتبال رو بهم پیشنهاد میکنین پی ای اس و فیفا آیا از فیفا ۲۰۲۲ هم پشتیبانی می‌کنه و گرافیکش چطوره

        1. سعید صانعی

          نظر در مورد بهترین بازی تا حدودی سلیقه‌ای هست ولی بازی فیفا موبایل رو میتونید انجام بدید، محبوبیت بسیار بالایی داره

  3. الان من یع گوشیی ک حداقل FPS 60 ب من بده توی پابجی موبایل بگیرم با بودجه 5 میل ب پایین
    ممنون میشم کمک کنی??

  4. ایا گوشی ردمی 9t با اسنپ دراگون ۶۶۲ میتونه بازی های مثل کالاف دیوتی رو نسبت به قیمتش خوب اجرا کنه؟ روی کیفت مدیوم میگم

    1. سعید صانعی

      ردمی 9t و پوکو m3 هر دو میتونن کالاف رو بر روی مدیوم اجرا کنند. اگر میخواید 9t روبخرید، رم 6 با حافظه 128 گیگ رو بگیرید، نوع حافظش سریع‌تره نسبت به مدل 64 گیگابایتی

    1. سعید صانعی

      سلام، بازی‌هارو اجرا میکنه اما با گرافیک معمولی
      با این قیمت، پوکو x3 بهترین گوشی برای بازی هست

    1. سعید صانعی

      سلام، بله برای بازی خوبه اما در رده قیمتی این گوشی من پیشنهاد میکنم 2 تومن بزارید روی پولتون و گلکسی S20 fe روبیگرید که پردازندش پرچمدار و گوشی به شدت باکیفیت و قدرتمندیه

    1. سعید صانعی

      حدودی بخوام بگم یک گوشی 5 میلیون تومانی برای اجرای بازی مناسبه، میتونید ردمی نوت 10 رو بخرید

      1
      2
  5. سلام بین گوشی xiaomi redmi not 9 و xiaomi mi 9t کدوم برای گیم های سنگین مثل پابجی مناسبه؟ اگه به جز این 2 تا گوشی بین 4 تا 5 پیشنهاد بهتری برای گیم دارید ممنون میشم بگید

  6. من میخوام یه گوشی زیر ۵ تومن بخرم که هم کار های روزانمو بکنم هم برای بازی مباسب باشه خودم وان فیوژن در نظر دارم چون پردازندش اسنپ دراگون ۷۱۰ که برای همچین قیمتی خیلی خوبه و قیمتشم ۴/۷ اگه شما با این قیمت گوشی بهتری میشناسید لطفا پیشنهاد بدید

    2
    1
    1. سعید صانعی

      وان فیوژن واقعا گوشی‌ خوبیه ولی بنده شخصا از مدل‌های برند موتورولا استفاده نکردم و ترجیح میدم این مدل رو پیشنهاد ندم
      در این بازه قیمتی کمی بیشتر خرج کنید و ردمی نوت 9s رو بخرید به نظرم بهتره، مشخصات قدرتمندتری داره و جوابش رو پس داده

    1. سعید صانعی

      تو این بازه قیمتی ردمی 9t و ردمی نت 9s برای بازی خیلی مناسب‌تر هستند.
      ولی اگه تونستید با کمی هزینه بیشتر پوکو X3 رو بخرید که گوشی گیمینگ هست و همه بازی ها رو اجرا میکنه
      نقد و بررسی این گوشی از لینک زیر ببینید

      1
      2
  7. سلام
    من میخوام ۴ سال دیگر که پدر و مادرم رذایت میدهند که من گوشی بخرم شیایومی بلک شاک ۳ پرو بخرم .
    ایا تا ۴ سال دیگه شیایومی بلک شارک ۳ پرو روی بور هست ؟
    ممنون از سایت خوبتون .

    1
    2
    1. سعید صانعی

      یعنی شما از حالا دارید برای 4 سال دیگر برنامه ریزی میکنید؟؟ جالبه
      ولی قطعا بلک شارک 3 تا اون موقع منسوخ شده و تلفن های جدید با ده‌ها فناوری نوین به بازار اومدن
      انشالله 4 سال دیگر خواستید گوشی بخرید، گوشی‌های تولیدی 2024 و 2025 رو خریداری کنید

  8. سلام ممنون میشم راهنمایی کنین من میخوام گوشی بگیرم واس گیم کم نمیاره تا محدوده ده و ی کم بیشتر هم اشکال ندارع چی پیشنهاد میدین هم پردازنده خوب هم باتری و هم دوربین و صفحه نمایش خوب باشه

    1. سعید صانعی

      سلام، اگه میتونید سامسونگ گلکسی S20fe رو بگیرید، این مدل یک پرچمداره در بدنه پلاستیکی، سخت افزارش همون سخ افزار گلکسی نوت 20 اولتراست و بسیار قدرتمنده
      اگه پولتون به s20fe نمیرسه، شیائومی می 10 لایت 5g رو بگیرید که در این بازه قیمتی بهترین گوشی بازاره

  9. سلام میخواستم بدونم گوشی بین۴تا۵تومن برا گیم چی بخرم بهتره؟در حد روزی ۲الی ۳ساعت بازی کردن

    1. سعید صانعی

      سلام، بهترین گوشی در این رده nova 7i هست که کیفی بسیار یالایی داره اما متاسفانه از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمیکنه و این مشکل بزرگه، اگه میخواهید بازی هایی رو انجام بدید که به گوگل پلی سرویس احتیاجی ندارند، این مدل رو بخرید. به جز این گوشی انر 9X هست که باز کیفیت خوبی داره و مناسب بازی هست، گوشی پوکو m3 هم هست که مدل جدید تریه و کیفیت بالایی هم در جرای بازی داره، نقد و بررسی دو مدل رو انجام دادیم که در لینک های پایین میزارم میتونید بخونید تا بهتر تصمیم بگیرید
      نقد و بررسی شیائومی پوکو M3بررسی گوشی هواوی نوا 7i

      1
      4
    2. بهترین گوشی موتورلا وان فیوژن چون قیمتش ۴۷۰۰۰۰۰ ولی پردازندش اسنپ دراگون ۷۱۰ که برای این قیمت و بازی فوقولعادس باتریشم ۵۰۰۰ میلی امپره و دوربینشم حرف نداره من میخوام اونو بخرم.

  10. سلام سال نو مبارک دوست عزیز من ردمی نوت هشت پرو خریدم پردازنده و باتری فوق العاده ضعیفی داره واسه منکه مثلا روزی هشت ده ساعت یا حتی بعضی روز ها دو سه ساعت پابجی بازی میکردم فوق العاده لگ میزد و میخام حالا یک گوشی توی رنج قیمت زیر ده تومن بخرم برای من پردازنده گوشی و باتری و صحفه نمایش مهمه نظر شما دوستان چی چی بخرم که نیازم رو بر طرف کنه؟؟؟؟

    1. سعید صانعی

      سلام، در حدود 10 میلیون تومن گوشی‌های می 10 لایت 5G و می 10T لایت 5G هستند که هر دو پردازنده فوق العاده قوی، نمایشگر عالی و باتری بسیار خوبی دارند، اگر یکم ارزون تر بخواید گوشی پوکو X3 هست که به شخصه ازش استفاده کردم و نقد و بررسیش هم رفتیم از این لینک میتونید ببینید، گوشی بسیار با کیفیتی هست، نمایشگر، باتری و پردازندش خیلی خوبه
      گوشی هواوی نوا 5T هم هست که باز پردازنده خیلی قوی داره ولی یکم قدیمیه، اما خیلی گوشی قدرتمندیه

      1. اقا سعید توی تحلیل سایت شما یا یکجا دیگه خوندم که پوکو ایکس سه بعد یک ساعت کمی داغ میشه و کمی لگ میزنه توی بازی
        گفتم که توی نوشتع ام قبلا هم بدون فکر امدم note 8 proرو خریدم که الان پشیمونم
        اقا سعید اگه پوکو ایکس سه بعد از یکی دو ساعت لگ میفته و تجربه داشتین خودتون به نظرتون بهترع یکم بودجه رو بیشتر کنم و شیائومی می ده لایت رو بخرم درسته؟؟ اون دونسته تر و بهتره و لگ کمتری میخوره و داغ نمیشه اگه بیشتر از دو ساعت بازی کنم؟؟؟
        چون من اکثر اوقات وقتم رو با گیم پر میکنم
        در کل در جمع بندی من هدفم اینه یک گوشی ای بخرم روی رنج ده تومن که اگه بیشتر از دو سه ساعت بازی میکنم لگ نخوره

        1. سعید صانعی

          ببنید شما الان با کنسول یا لپ‌تاپ هم بازی کنید، بعد دوساعت داغ میکنه، این طبیعیه، ولی خوب در مورد لپ‌تاپ و کنسول چوف فضا بسیار بزرگ‌تره، سیستم خنک کننده هم بزرگ‌تر و بهتره به خاطر همین داغ کردن خیلی در روند بازی تاثیر نمیگذاره. در مورد گوشی اگه بخواهید دو ساعت پشت سر هم بازی کنید، پوکو داغ میکنه وکمی لگ دار میشه، من شخصا با می 10 لایت کار نکردم اما اون گوشی هم داغ میکنه البته چون پردازندش قوی‌تره و بازدهی بالاتری داره، قطعا دیرتر از پوکو لگ دار میشه، در کل اگر پول دارید، همون می 10 لایت 5G رو بگیرید که خیلی گوشی بهتریه، حتی اگه میتونید بیشتر هزینه کنید برید سراغ سامسونگ گلکسی S20fe که تراشش همون تراشه گوشی نوت 20 اولتراست و خیلی قویه یعنی سخت افزارش همون سخت افزار گوشی‌های پرچمداره

  11. شیاومی نوت8بگیرم یا سامسونگa21 کمکم کنید وتسه بازی میخوام نمیخوام خراب یا کند بشه لطفا ی گوشی خوب بهم پیشنهاد بدین

    1. سعید صانعی

      سلام نوت 8 رو بگیرید برای بازی خیلی بهتره
      تو این قیمت هواوی Y8s نیز هم هست که نرم افزار های گوگل رو هم ساپورت میکنند

    1. سعید صانعی

      سلام، بله این پردازنده برای یک گوشی میان‌رده خوبه، تقریبا اکثر بازی‌های سنگین رو با گرافیک خوب اجرا میکنه

  12. برای بازی فقط سری S9…یا..S9+ سامسونگ ..حتما چیپ Snapdrgon.. انتخاب کنید ..
    کلا تو سامسونگ فقط سری S برای بازی

    1. سعید صانعی

      سلام، حالا دقیقا باید 90 هرتز باشه؟ ببین اگه میتونی یکم بزار رو پولت گلکسی S20 FE رو بخر، این گوشی فوق‌العادس پردازندش پرچمداره، صفحه 120 هرتزه و دوربین عالی داره
      اگر نه یکم ارزون‌ترش Mi 10T Lite 5G که اونم صفحش 120 هرتزه، پردازندش خیلی خوبه و یک گوشی بالارده جذاب و جدیده

  13. خیلی ممنون پس میشه تغیر داد هرتزو فقط نگفتین ۷۲۰جی برای نود هرتز خوبه. هنگام بازی یا بکنمش ۶۰ هرتز.

    1. سعید صانعی

      این نوع سوال درست نیست، کلا پردازنده‌های میان‌رده اسنپدارگون قابلیت پشتیبانی از نمایشگر 90 هرتز رو دارند، گوشی ریلمی 6 Pro هم اسنپدراگون 720 جی هست که 90 هرتزه و به خوبی کار میکنه

  14. سلام دوست عزیز من تصمیممو گرفتم منتظر گوشی a52 هستم نسخه ۴جی میخوام بدونم شایعه شده که میگن صفحه نمایش ۹۰ هرتزه اولاً لطفاً بگید هرتز صفحه یهنی چی بعد اینکه اسنپ دراگون ۷۲۰جی خوبه میشه بگید گوشی های گیمینگ با پردازنده اسنپ دراگون۷۲۰جی صفحه نمایششون چند هرتزه و نود هرتز خوبه یا نه

    1. سعید صانعی

      سلام، هرتز صفحه در گوشی‌های مختلف متفاوته، الان اکثر گوشی‌ها 60 هرتز هستند، بعضی‌ها 90 هرتز و گیمینگ‌ها 120 هرتز، چنتا مدل خیلی شاخ تا 144 هرتز هم تولید شدن
      هرتز صفحه مثل فریم تو فیلم میمونه، توضیح سادش این میشه هر فیلم از چندین عکس یا فریم ساخته شده، حالا هرچقدر این عکسا یا فریم‌ها بیشتر باشن، فیلم روون‌تره اجرا میشه به ویژه برای گرفتن تصاویر صحنه آهسته باید بالای هزار فریم داشته باشید تا کاملا تصویر نرم و روون باشه، در صفحه نمایش هم همینه، هرچقدر مقدار هرتز بیشتر باشه، رابط کاربری، فیلم‌ها و بازی‌ها روون‌تر اجرا می‌شن، البته خود بازی‌ها و فیلم‌ها هم باید از مقدار هرتز نمایشگر پشتیبانی بکنند
      البته بالا بودن هرتز باعث افزایش مصرف باتری و زودتر داغ شدن پردازنده هنگام بازی هم میشه
      صفحه 90 هرتز خوبه ولی اگه خیلی گوشی باز نیستید شاید تفاوت 60 هرتز و 90 هرتز براتون خیلی واضح نباشه، من به شخصه گوشیم 120 هرتز هست اما گذاشتم تو 60 هرتز چون تو 120 هرتز مصرف باتری تقریبا دو برابر میشه و از اون‌ور صفحه 60 هرتز هم کاملا روونه و گوشیم هم خیلی دیرتر شارژ تموم میکنه، باتری برای من اهمیت بیشتری داره، از طرفی هر وقت خواستم میزارمش رو 120 هرتز ازش لذت می‌برم

  15. سلام. ببخشید میخواستم بدونم گوشی برای گیم مثل بازی کالاف دیوتی چ گوشی خوبه با توجه به بودجه 6 میلیون دارم؟ میتونین چنتا گوشی بهم معرفی کنین. ممنونم

    1. سعید صانعی

      سلام، پوکو X3 رو بگیرید، از همه گوشی‌ها تو بازه قیمتی 6 تومن بهتره، نقد و برسیش هم یکی دو روز دیگه تو سایت منتشر میشه

    1. سعید صانعی

      انتخابتون درسته، پوکو X3 رو بخرید، تا چند رو دیگه هم نقد و بررسی این مدل در سایت منتشر میشه

  16. بله درسته برای مثال a51 5Gپردازندش قوی تره یا شیائومی ردمی ۹اس وبالاتره؟اگه بالاتره چقدر برای گیم مناسبه بابالاترین کیفیت

    1. سعید صانعی

      شما چه بازی مد نظرتون هست؟ مثلا a51 5G میتونه کالاف رو با بالاترین کیفیت اجرا کنه اما ممکنه بعد نیم اعت داغ کنه و کمی لگ ریز در بازی به وجود بیاد. کلا در گوشی‌های میان رده زیر 400 دلار بهتره بازی‌ها رو در حالت گرافیک Hight بازی کنید، اگه بزرارید روی الترا یکم لگ میشه. بازی با بالاترین کیفیت برای گوشی‌های بالارده و پرچمدار هست، در گوشی‌های میان‌رده شاید یک دست اول بازی مشکلی نباشه ولی به مرور زمان که پردازنده داغ شد، بازی لگ میشه

      1. سلام خسته نباشید ببخشید برای گیم کالاف دیوتی و بازی بدون لگ پوکو اف۳ خوبه یا پوکو ایکس۳ پرو؟

    1. سعید صانعی

      در مقایسه خود پردازنده‌ها، اگزینوس 980 بهتره ولی فکرنکنم مدل a51 5G تو ایران باشه، شما چه مدل‌هایی رو مد نظر دارید؟ عملکرد پردازنده به مقدارم رم، رابط کاربری و آپشن‌های دیگه گوشی هم مرتبطه، اگه مدل گوشی‌ها رو بگید بهتر میشه راهنمایی کرد

  17. سلام
    روی گوشی های هواوی که تحریمه بازی کلش اف کلنز لود میشه و آیا میشه از جایی که بودی دوباره بیاری اگه به سوپرسل وصل باشی
    ممنون

  18. ممنون بابات اینکه که وقت گذاشتین یه سوال دیگه شرمنده سوالام زیاد شد من علاقه زیادی به a51 ومنتظرم یذره ارزون شه بگیرم a71 بیشتر دوست دارم ولی تو زمینه ۱۰ تومن پول ندارم اگه ۸ تومن برسه می گیرم می خواستم بگم که من خیلی بازی پابجی می کنم اسفالت ۹ و بازی هایی م سنگین و دوست دارم با کیفیت بالا درسته گفتین اگزینو اون قدر بالا نیست ولی برای مثال بازیه کالاف و با یه کیفیت پاییت تر نسبت به اسنپ درا گون انجام میده من اگه a51بگیرم بازی هایی مثل کالاف و پابجی اسفالت۹ یا فورتنایت شاهد لگ میشم در اینده؟؟

    1. سعید صانعی

      اگزینوس هنگام این بازی‌ها بیشتر داغ میکنه، باید با گرافیک پایین‌تری بازی کنید و بله در طولانی مدت لگ میشه

  19. سلام من میگم گوشی آیفون se۲۰۲۰ برای گیم خوبه
    از نظر شما کامپیوتر برای گیم بهتر نیست تا گوشی؟

    1. سعید صانعی

      با حدود 15 میلیون تومن هزینه میشه یه سیستم گیم خوب تهیه کرد، اما خوب کارکرد گوشی با سیستم رایانه‌ای فرق داره، اگه هدف شما صرفا گیم هست من سیستم رو ترجیه میدم
      تو گوشی هم حدود 15 تومن میتونید پوکو F2 یا سامسونگ s20fe رو بگیرید، چون اندروید هستند کارکمردن باهاشون راحت تره، ایفون بسیاری از سرویس‌هاش در ایران بسته هست و واقعا به دردسرهاش نمیارزه

  20. سلام درسته ولی a51تو پابجی با کیفیت HDR اجرا میشه با فرم ریت اولترا تو کالاف هم با ردمی نوت۸ پرو با یه کیفیت هم من این سوال برام پیش اومده میگن اگزینوس خوبه اما نمیگن عالیه یا خیلی ضعیفه یه تو ضیحی درباره این بدین ممنون میشم بعد شما جواب این سوالو ندادین که بازیهGTA پی اس فور۴ رو اجرا میکنه لگ داره یا خیلی روونه a71هم همینطور❤??❤

    1
    2
    1. سعید صانعی

      پردازنده‌ایببینید اگزینوس از نظر رتبه بندی پایین‌تر از اسنپدراگون و کایرین قرار میگیره، پردازنده‌ای اگزینوس بازدهی‌شون برای بازی پایین‌تره، زودتر داغ میشن و باتری بیشتری مصرف می‌کنند، البته اختلاف میان اگزینوس و اسنپدراگون خیلی زیاد نیست اما همین اختلاف کمی که دارند تو طولانی مدت خودش رو نشون میده.
      نکته دوم اینه که شما میگی تو a51 پابجی با HDR اجرا میشه، ببینید خود بازی پابجی اینقدری گرافیک بالایی نداره که HDR یا عدم HDR بخواد خیلی رو کیفیت بازی شما تاثیر بزاره، کلا نمایشگرهای سامسونگ از بقیه برندها خیلی بهتر هستند اما ارز نداره شما به خاطر HDR از خیر قدرت بالای گوشی‌های اسنپدراگون که خیلی بهتر بازی پابجی رو اجرا میکنند بگذرید.
      در مورد GTA ببنید این بازی نسخه رسمی برای موبایل نداره، این نسخه ای هم که هست من تست کردم پر تبلیغاته و اصلا قابل اطمینان نیست، بهتره نصبش نکنید ممکنه به گوشی آسیب بزنه، حالا من نمیدونم شما دقیقا کدوم بازی رو میگید، اما نسخه رسمی بازی GTA V رو برای موبایل نداریم، اما به طور کلی گوشی a71 و تقریبا همه بازی‌های سنگین رو روون اجرا میکنه اما پوکو x3 هم همون قدرت رو داره با قیمت کمتر

      1
      1
  21. سلام لطفا یه توضیحی بدین درباره ی اینکه a51 برای گیم مناسبه برای مثال بازی هه GTA پلستیشن ۴ رو به خوبی اجرا می کنه یا لگ و گیر داره درباره a71هم همینطور یه چیز دیگه من جاهای دیگه شنیدم که a51برای گیم حرفه ای خوب نیست اما شما از اگزینوس ۹۶۱۱ خیلی تعریف کردین واقعاً خوبع لطفاً جواب بدین ممنون میشم❤??

    1. سعید صانعی

      اگر می‌خواید حرفه‌ای a71 قطعا خیلی بهتره، a51 می‌تونه بازی‌ها رو با کیفیت متوسط اجرا کنه ولی در هر صورت یک گوشی گیمینگ محسوب نمیشه، شما اگر می‌خواهید هزینه کنید تو تو رده قیمتی a51 مدل پوکو X3 قدرت بیشتری داره حتی نسبت به a71، اما تو رده قیمتی 10 تومن میتونید هواوی نوا 5T یا شیائومی می 10 لایت 5g رو بگیرید که خیلی قدرتمندتر هستند، کلا در زمینه گیم، پردازنده اگزینوس نسبت به پرازنده اسنپدراگون یا کایرین ضعیف‌تر هستند، برای همین اگه هدفتون بازی هست این مدل ها رو میتونید بخرید

      1
      3
  22. سلام ببخشید میخواستم گوشیمو عوض کنم شیائومی بگیرم شما بین پوکو x ۳ و نوت ۹ اس و نوت ۹ پرو کدومو انتخاب میکنید
    حتما پوکو x 3 بعد یه سوال پوکو x 3 تو کار های سنگین داغ میکنه بعد تو کار های روز مره چطور عمل میکنه

    1. سعید صانعی

      سلام، تو کار معمولی خیلی بهش فشار بیاد شاید داغ کنه، مثلا شما بری تو پلی استور 40 تا نرم افزار رو یکجا آپدیت کنی شاید بعد 30 دقیقه قسمت دور دوربینش داغ شه واگر نه کلا خیلی مشکل داغ شدن نداره

  23. محمد عرفان

    سلام ببخیشد گفتین بررسی پوکر x3 رو گفتین میزارین الان گذاشتین؟ ممنون از پاسخ گویی شما

    1. سعید صانعی

      سلام، برنامه کمی تغییر کرد، امروز بررسی پوکو m3، منتشر میشه و باید ببینیم کی وقت میکنیم نقد و بررسی پوکو x3 رو کار کنیم، احتمالا هفته بعد منتشر میشه

    1. سعید صانعی

      هیچکدوم رو برای گیم پیشنهاد نمیدم، گوشی‌های جدید هوآوی گوگل پلی گیمز نداره و شما خیلی از بازی‌ها رو نمی‌تونید بازی کنید، اگه گوشی پوکو X3 یا شیائومی نوت 9s رو بخرید بهتره
      اما بین این دو مدل نوا 7i رو ترجیح میدم

      1
      1
  24. سلام من گوشی نوتی 9پرو خریدم بعضاً میگن که گوشی نوتی8پرو قدرتمند تر است آیا درسته من اون رو عوض کنم یا نه و آیا کدام بهتر هستند ممنون

    2
    1
    1. سعید صانعی

      ببینید این دو مدل از نظر قدرت خیلی نزدیک به همدیگه هستند اما در مجموع شیائومی نوت 9 پرو هم جدیدتره و هم پردازنده بهتری داره، نوت 8 و نوت 8 پرو شیائومی چون بیش از یک ساله که عرضه شدن و خیلی‌ها خریدند و استفاده کردند و راضی بودند، به نوعی امتحان خودش رو پس دادن و همه فکر میکنند که این دو گوشی قوی‌تر از نوت 9 و نوت 9 پرو هستند

  25. محمد عرفان

    سلام من می خواستم پوکر x3 بخرم گرون شد
    الان می خوام نوت 9 پرو بخرم یک سوال داشتم برای گیمینگ اصلا خوبه؟ بعد بین این بهتره یا نوت 8 پرو برای گیمینگ لطفا زود بگین باز گرون نشه ممنون

    1
    3
    1. سعید صانعی

      سلام، اگه میتونید پوکو X3 رو بگیرید، حتی 64 گیگابایت، اما اگه نتونستید نوت 9 پرو خوبه

  26. من خودم A21s دارم و داخلش موبایل لجندز ، فورتنایت، کال آف دیوتی و پابجی بازی میکنم و خیلی عالیه به نظر من این گوشی هم اضافه کنید و اینکه خیلی دیر داغ میکنه و باتریش خیلی خوبه????

    5
    7
  27. یزحمت راهنماییم کنید من گوشی در حد 4500 میخوام بخرم که هم گیم مشکل نداشته باشه هم از نظر کباربری.شما چه کوشی ای پیشنهاد میکنید

        1. سعید صانعی

          ببینید به این شکل نمیشه گفت، بسته به نوع مصرف شما داره، همچنین بازی‌های روز به روز سنگین‌تر می‌شن، اما گوشی پوکو X3 حداقل تا سه سال رو برای بازی جواب میده، اما شاید سه سال دیگه مجبورشید شما بعضی بازی‌ها رو با گرافیک متوسط بازی کنید، اگر گوشی میخواید که تا سه سال هیچ افتی نداشته باشه و مثل روز اول کار کنه باید پرچمداران سامسونگ رو بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH