چرا شیائومی Mi 10 نسبت به Mi 9 گران‌تر است؟!

پرچم‌داران Mi شیائومی همیشه از سخت‌افزارهای داخلی عالی، دوربین‌های رقابتی و طراحی‌های مستحکمی برخوردار بوده‌اند و معمولا جزو مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی‌های پرچمدار دنیا هستند.

اما حالا با معرفی پرچم‌داران جدید Mi 10 و Mi 10 Pro که قیمت‌های پایه ۳۹۹۹ یوان چین (معادل ۵۷۳ دلار) و ۴۹۹۹ یوان (۷۱۶ دلار) دارند، ظاهرا اتفاق دیگری در حال افتادن است و دیگر خبری از مقرون‌به‌صرفه بودن مدل‌های رده‌بالا نیست. این گوشی‌ها حداقل ۱۰۰۰ یوان (۱۴۳ دلار) گران‌تر از شیائومی Mi 9 هستند.

لوو ویبینگ (Lu Weibing)، مدیر اجرایی شیائومی و نایب‌رئیس برند ردمی، در حساب ویبوی خود دلایل مختلفی را برای توجیه قیمت‌های بالای سری Mi 10 عنوان کرده است.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که او به آن اشاره کرده، استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ و مودم 5G به جای چیپست 4G اسنپ‌دراگون ۸۵۵ بوده است. لوو می‌گوید که هزینه چیپست جدید و مودم آن دو برابر هزینه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ بوده و حدود ۷۰ دلار به قیمت نهایی گوشی‌های جدید اضافه کرده است.

دلیل اصلی دیگری که لوو برای افزایش قیمت سری Mi 10 بیان کرده، استفاده از یک نمایشگر OLED دو‌لبه‌خمیده با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وجود یک هول پانچ بر روی آن بوده است؛ نمایشگری که به گفته لوو، هزینه‌ای دو برابر هزینه صفحه‌نمایش Mi 9 دارد. دلیل دیگر، استفاده از رم LPDDR5 به جای رم LPDDR4 بوده که این هم هزینه‌ها را ۲۰ درصد افزایش داده است.

مدیر اجرایی شیائومی همچنین به موارد دیگری از جمله اضافه شدن دوربین‌های بیشتر، یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، سیستم لرزشگیر دوگانه، یک باتری بزرگ‌تر، شارژ سریع‌تر، فناوری خنک‌کننده و هزینه‌های مرتبط با طراحی اشاره کرده است که همگی باعث افزایش قیمت پرچم‌داران سری Mi 10 شده‌اند.

لوو معتقد است که پرچمداران جدید شیائومی با داشتن چیپست‌های بهتر، شارژ سریع‌تر (حداقل مدل پرو شارژ سیمی سریع‌تری دارد)، دوربین اصلی با رزولوشن بالاتر و یک نمایشگر بهتر، توان رقابت با هواوی میت 30 پرو را دارند.

با این‌حال، اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگوییم که میت 30 پرو علاوه بر موارد فوق، دوربین اولتراواید بهتری هم دارد و از طراحی ضدآب و فناوری تشخیص چهره سه‌بعدی هم بهره می‌برد. اما مشخص است که شیائومی با معرفی پرچم‌داران جدید خود، قدم بزرگی در بخش گوشی‌های رده‌بالاتر برداشته و حالا باید ببینیم که قدم‌های بعدی این شرکت چینی چه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH