غیرفعال کردن انیمیشن‌های اندروید

با غیرفعال کردن انیمیشن‌های اندروید می‌توانید سرعت گوشی خود را بالا ببرید!

غیرفعال کردن انیمیشن‌های سیستم‌عامل اندروید یکی از گزینه‌های پیش‌روی کاربرانی است که از گوشی‌های قدیمی استفاده می‌کنند. انیمیشن‌های این سیستم‌عامل علاوه بر جذابیت رابط کاربری می‌توانند منجر به کند شدن دستگاه‌های اندرویدی نیز بشوند. یکی از سیاست‌هایی که در چند سال پیش موردتوجه گوگل و سایر تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی قرار گرفته، اعمال تغییرات زیادی در سیستم‌عامل اندروید است. این تغییرات باعث می‌شوند تا بسیاری از کاربران دیگر نیازی به روت کردن دستگاه خود نداشته باشند.

انیمیشن‌‌های گوشی‌های اندروید از دستگاهی به دستگاهی دیگر و همچنین از شرکتی به شرکتی دیگر متفاوت هستند. البته شیوه به‌کارگیری آن‌ها تقریبا یکسان بوده و همگی از روش‌های مشابهی بهره می‌برند.

انیمیشن‌های سیستمی گوشی‌های اندرویدی علی‌رغم اینکه ظاهری جذاب دارند، می‌توانند منجر به کندی دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز بشوند. خوشبختانه، گوگل تنظیمات این انیمیشن‌ها را در دستگاه‌های اندرویدی قرار داده و بنابراین امکان غیرفعال کردن آن‌ها نیز وجود دارد. هرچند که غیرفعال کردن انیمیشن‌های اندرویدی منجر به افزایش چشمگیر سرعت گوشی شما نمی‌شود، اما در هر صورت تجربه‌ای بهتر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نحوه غیرفعال کردن انیمیشن‌های اندروید

خبر خوب این است که تقریبا در تمامی دستگاه‌های اندرویدی می‌توانید به تنظیمات توسعه‌دهندگان دسترسی داشته باشید. ابتدا باید تنظیمات «Developer options» را فعال کنید. 

هنگامی‌که گزینه «Developer options» را فعال کردید، آنگاه می‌توانیم بر شیوه غیرفعال کردن انیمیشن‌های اندرویدی متمرکز شویم. در زیر به مراحل انجام این کار اشاره می‌کنیم:

  1. ابتدا باید به بخش تنظیمات (Settings) گوشی خود مراجعه نمایید.
  2. به پایین لیست رفته و گزینه «Developer options» را لمس کنید. غیرفعال کردن انیمیشن‌های اندروید
  3. در بخش Developer options به پایین لیست حرکت کرده تا بتوانید گزینه‌های زیر را مشاهده کنید. غیرفعال کردن انیمیشن‌های اندروید
  4. هر سه گزینه مشخص‌شده را لمس کرده و سپس «Animation off» را انتخاب کنید. هنگامی‌که کارتان با این گزینه‌ها به اتمام رسید، می‌توانید از بخش تنظیمات خارج شده و از دستگاه خود استفاده کنید.

رویه بالا تقریبا در تمامی دستگاه‌های اندرویدی یکسان است. این قابلیت چند سالی است که در گوشی‌های اندرویدی قرار داده شده است. کاری که این قابلیت انجام می‌دهد این است که تمامی انیمیشن‌ها را غیرفعال کرده و در نتیجه سرعت گوشی شما را تا حدودی افزایش می‌دهد. اگر هم قصد ندارید که به‌صورت کلی انیمیشن‌ها را کنار بگذارید، آنگاه می‌توانید سرعت آن‌ها را افزایش و یا کاهش دهید.

اگر گاهی اوقات در هنگام جابجایی بین اپلیکیشن‌ها و یا بازکردن آن‌ها با تأخیرهای کوچکی مواجه می‌شوید، آنگاه غیرفعال کردن انیمیشن‌های سیستم‌عامل اندروید می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH