5 کتاب با موضوع عاشقانه که نباید خواندن آن‌ها را در سال 2020 از دست بدهید

سال جدید میلادی تا اینجای کار سالی پر از هیاهو، جنجال و استرس بوده است. چیزی که می‌تواند در این شرایط باعث بهتر شدن حال آدم‌ها شود، یادآوری این است که هنوز چیزهای خوب و عواطف انسانی وجود دارند و یکی از این چیزهای خوب، عشق است.

در این روزهای قرنطینگی و پر فشار برایتان پنج رمان عاشقانه کلاسیک انتخاب کرده‌ایم که می‌تواند برای چندین ساعت و حتی چندین روز شما را به دنیای شیرین دیگری بکشاند. این روزهای سر سبز بهاری را از دست ندهید و اگر دلتنگ خواندن عاشقانه‌ها هستید، از کتاب‌های فهرست ما غافل نشوید.

  1. بر باد رفته/ مارگارت میچل

اگر فیلم بر باد رفته را دیده‌اید؛ اما هنوز کتابش را نخوانده‌اید و دلتان برای عاشقانه‌های عجیب رت باتلر تنگ شده است، از فرصت استفاده کنید و بخشی از این روزهای خوش آب و هوا را به خواندن این کتاب اختصاص دهید. بر باد رفته رمان بلندی است و تمام دستمایه‌اش هم عاشقانه نیست؛ اما چیزی که باعث می‌شود در سخت‌ترین شرایط جنگی رمان هم کورسوی امید ته دل خواننده وجود داشته باشد، اول استقامت شدید اسکارلت و دیگری امید به دیدن رت است. بعد از خواندن این کتاب اگر دوست داشتید، می‌توانید سراغ کتاب «اسکارلت» بروید. این کتاب را مارگارت میچل ننوشته؛ بلکه اکساندرا ریپلی به عنوان دنباله‌ بر باد رفته نوشته است. قطعا تفاوت‌هایی بین این دو کتاب وجود دارد؛ اما نباید از انصاف دور شد؛ اسکارلت کتاب بدی نیست و می‌تواند شما را به دنیای عاشقانه شخصیت‌های اصلی برگرداند.

بر باد رفته و اسکارلت هر دو زیر مجموعه دسته بندی رمان عاشقانه قرار می‌گیرند و دسترسی به نسخه الکترونیک آن‌ها با دانلود و نسخه فیزیکی‌شان از کتابفروشی‌ها آسان است. این کتاب‌ها به عنوان دو عاشقانه خارجی برای خوانندگان تمام جهان از جمله مخاطبان ایرانی بسیار جذاب هستند و به زبان‌های مختلفی ترجمه شده‌اند. فرصت را از دست ندهید و این عاشقانه‌های معروف را در فهرست خواندنی‌هایتان قرار دهید.

  1. پرنده خارزار/ کالین مک کالو
درباره کتاب پرنده خارزار

پرنده خارزار که به نام «مرغان شاخسار طرب» هم شناخته می‌شود، اثر عاشقانه کالین مک کالو است که از روی آن مینی سریال هم ساخته شده است. داستان، روایت عشق دختری به نام مگی است که از سنین پایین عاشق رالف، کشیش منطقه‌شان است. کشیش کاتولیک است و اجازه ازدواج ندارد؛ اما مگی بر این عشق پافشاری می‌کند. بعد از مدتی رالف نیز به او علاقمند می‌شود؛ اما همچنان مسئله کشیش بودن او وجود دارد. ترکیب عاشق و معشوق و مانعی که سر راه وصال آن‌ها قرار می‌گیرد، یکی از بهترین دستمایه‌های رمان‌های عاشقانه است و در پرنده خارزار این ترکیب به نحو احسن عمل کرده است. اگر قصد خواندن این کتاب را دارید، خودتان را برای یک چرخ و فلک احساسی پر شادی، غم و تعجب آماده کنید.

  1. جین ایر/ شارلوت برونته

جین کس و کاری ندارد و در یک مدرسه شبانه روزی بزرگ می‌شود. سختی‌های زیادی می‌کشد و شارلوت برونته به عنوان نویسنده زیاد به بخش سختی‌های کودکی او می‌پردازد؛ اما اگر خواننده صبور باشد و کمی طاقت بیاورد، بعد از این چالش‌ها یک داستان عاشقانه بی‌نظیر شکل می‌گیرد که دست مایه داستان‌های پس از خود و فیلم‌های سینمایی قرار گرفته است. داستان عاشقانه جین از زمانی شروع می‌شود که به عنوان معلم سر خانه به خانه اشرافی آقای راچستر می‌رود. آقای راچستر و جین رفته رفته به هم علاقمند می‌شوند؛ اما سر و صداهایی که شب‌ها در این خانه می‌‌آید، خبر از وجود یک مانع بر سر راه این عشق دارد. شارلوت برونته این کتاب را با قلم شیرینش به یادگار گذاشته تا به یکی از بهترین عاشقانه‌های کلاسیک دوران تبدیل شود. برای خواندن خلاصه و خرید کتاب جین ایر اینجا کلیک کنید.

  1. غرور و تعصب/ جین آستین
کتاب غرور و تعصب

یکی از شیرین‌ترین رمان‌های جین آستین، رمان معروف غرور و تعصب است. این کتاب شرح حال یک خانواده انگلیسی است که وضعیت مالی چندان جالبی ندارند؛ اما ظاهرشان را حفظ می‌کنند و آدم‌های شادی هستند. خانواده از یک پدر و مادر و چهار خواهر تشکیل شده است که داستان غرور و تعصب شامل یک روایت اصلی، داستان الیزابت و آقای دارسی و چندین روایت فرعی از جمله داستان جین، خواهر الیزابت و چارلز بینگلی، دوست صمیمی آقای دارسی می‌شود.

در این رمان عاشقانه سو تفاهم بخش بزرگی از داستان را در بر می‌گیرد. صحبت نکردن و عدم توانایی در نشان دادن احساسات باعث می‌شود در روند عاشقانه داستان خلل ایجاد شود؛ اما مانع از عشقی که کم کم جان می‌گیرد نخواهد شد.

غرور و تعصب را اگر تا به حال نخوانده‌اید، در فهرست کتاب‌های عاشقانه‌تان قرار دهید و اگر فیلم جو رایت با بازی کایرا نایتلی در نقش الیزابت را تماشا نکرده‌اید، حتما یکی از روزهای بهار را به آن اختصاص دهید. همچنین لیستی از فیلم های رمانتیک را در این مطلب در اختیار دارید تا در این روزهای زیبا به تماشای آنها بپردازید

  1. بلندی‌های بادگیر/ امیلی برونته

بلندی‌های بادگیر که در ایران به نام «عشق هرگز نمی‌میرد» هم ترجمه شده است؛ یک عاشقانه زیبا از امیلی برونته است. این رمان تنها اثر این نویسنده است و بیش از 150 سال است که خوانندگان هنوز هم جذب زیبایی و تضاد موجود در آن می‌شوند.

ماجرای بلندی‌های بادگیر با ورود آقای لاک وود شروع می‌شود، او برای اقامت در یکی از املاک «هیث کلیف» آمده است، هیث یکی از شخصیت‌های اصلی داستان است. مردی نچسب و بد اخلاق که باعث کنجکاوی آقای لاک وود نسبت به دلیل این رفتار او می‌شود. در این میان یکی از خدمتکاران خانه شروع به روایت کردن داستان زندگی هیث کلیف می‌کند. او زمانی که خیلی کوچک بوده وارد عمارت ارنشاو می‌شود و در حقیقت به نوعی خدمتکار محسوب می‌شده است. در این کاترین ارنشاو، دختر خانواده و هیث کلیف به هم دل می‌بندند؛ اما از دید خانواده کاترین به ویژه برادرش که از کودکی هیث را تحقیر کرده، چنین عشقی غیر ممکن است. بنابراین اذیت و آزارها بیشتر شده و موانع یکی پس از دیگری بر سر راه هیث و کاترین پدیدار می‌شوند.

داستان روند تغییر شخصیت هیث کلیف را به خوبی نشان می‌دهد؛ عشق عجیبش به کاترین را و آمیزه‌ای از خشونت و انتقام در روند داستان دیده می‌شود که برای پیش بردنش ضروری است. این کتاب هنوز که هنوز است، به عنوان یکی از بهترین‌های ادبیات کلاسیک شناخته می‌شود و می‌تواند به کتابخانه شما هم اضافه شود.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH