شیائومی Poco F2 Pro

بررسی گوشی شیائومی Poco F2 Pro: یک پرچمدار در پوست میان‌رده!

اسمارت‌فون جدید شیائومی پوکو اف 2 پرو (Poco F2 Pro) به عنوان جانشین مدل Pocophone F1 که در سال 2018 به بازار عرضه شده بود، هم‌اکنون در دسترس مشتریان قرار گرفته است. این تلفن اقتصادی به عنوان زیرمجموعه شرکت شیائومی شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد که شیائومی همچنان قصد دارد که تولید آن را ادامه دهد. این تلفن تفاوت زیادی با نسل قبلی خود ندارد. ما در جدیدترین بررسی خود به سراغ Poco F2 Pro شیائومی رفته‌ایم تا شما مخاطبان را از مزایا و معایب این تلفن چینی مطلع سازیم.

شیائومی Poco F2 Pro

یکی از نکات قابل توجه در این گوشی، بهره‌گیری از دوربین پاپ‌آپ است. زیرا تعداد بسیار کمی از تلفن‌ها در سال 2019 از این مکانیزم برای دوربین سلفی استفاده می‌کردند و تلفن‌های 2020 نیز استفاده از این نوع دوربین را کنار گذاشته‌اند. علاقه‌مند بودن یا تنفر از دوربین سلفی پاپ‌آپ یک موضوع سلیقه‌ای است که من آن را به شخصه دوست دارم. چرا که فعلا تنها راه‌حل استفاده از نمایشگرهای بدون حفره یا شکاف، همین مکانیزم است.

Poco F2 Pro به عنوان یک محصول میان‌رده به بازار معرفی شده است. اما برخی از ویژگی‌های آن مانند تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 و دوربین اصلی 64 مگاپیکسل می‌توانند محصول جدید شیائومی را به عنوان یک پرچمدار به بازار معرفی کنند.

ما این تلفن را به مدت یک روز مورد بررسی قرار دادیم، بنابراین، نمی‌توان گفت که این مطلب یک بررسی کامل است. در نتیجه، ما آن را یک برداشت اولیه از بررسی این تلفن می‌نامیم.

طراحی و صفحه‌نمایش

هندست شیائومی Poco F2 Pro یک تلفن بزرگ به حساب می‌آید و از یک پنل 6.67 اینچی استفاده می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که محصول جدید شیائومی کمی بزرگ و ضخیم به نظر برسد.

یک صفحه‌نمایش آمولد با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و پشتیبانی از فناوری +HDR10 با نسبت ابعاد 20:9 در جلوی تلفن قرار گرفته است. این پنل به لطف مکانیزم دوربین سلفی پاپ‌آپ دارای هیچ برش یا حفره‌ای نبوده و لذت استفاده از یک پنل تمام صفحه را به شما منتقل می‌کند. این پنل برخلاف اکثر تلفن‌های میان‌رده و پرچمدار امروزی تخت است.

شیائومی Poco F2 Pro

در بخش طراحی نیز این تلفن برای افرادی که دستان کوچکی دارند مناسب نبوده و این افراد برای فشار دادن دکمه‌های دستگاه باید کمی زحمت بکشند. مکان قرارگیری سنسور اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش هم کمی بالاتر از مکان استاندارد است.

در بخش پایین تلفن یک پورت USB-C دیده می‌شود و یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم در لبه بالایی میان‌رده شیائومی تعبیه شده است. شاید مکان قرارگیری این جک مناسب نباشد، اما اگر از هدفون‌های بی‌سیم استفاده می‌کنید، نیازی به آن نخواهید داشت.

مکانیزم پاپ‌آپ برای تشخیص چهره نیز کاربرد دارد و هنگام بالارفتن یا پایین آمدن آن یک چراغ LED چشمک‌زن روشن می‌شود. این دوربین می‌تواند در هنگام سقوط تلفن به سرعت داخل رفته تا از آسیب دیدن مکانیزم خود جلوگیری کند.

دوربین و باتری

اسمارت‌فون Poco F2 Pro شیائومی برای ثبت تصاویر از یک دوربین چهارگانه استفاده می‌کند. یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسل، یک لنز التراواید 13 مگاپیکسل، یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسل و یک ماژول تشخیص عمق 2 مگاپیکسل در مجموعه دوربین این تلفن حضور دارند.

سرعت فوکوس دوربین اصلی بسیار خوبی است و تصاویر نیز جزییات بسیار دقیقی دارند. تصاویر به نسبت روشن هستند و عمق میدان خوبی دارند. این عمق برای دوربین یک تلفن بسیار عالی است. ما حدس می‌زنیم که این موضوع به دلیل استفاده از سنسور تشخیص عمق باشد. در حالت کلی، بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهند که دوربین این تلفن کیفیت بسیار خوبی دارد.

شیائومی Poco F2 Pro

میان‌رده شیائومی از یک باتری 4700 میلی‌آمپر بهره می‌گیرد که در این بازه قیمتی یک رقم استاندارد است. این باتری در حالت تئوری می‌تواند تا یک روز پاسخگوی نیازهای شما باشد. در حالت عملی نیز ظرفیت باتری نیازهای ما را به راحتی تامین کرد و سرعت خالی شدن شارژ آن زیاد نبود.

این باتری از فناوری شارژ سریع 30 وات پشتیبانی می‌کند و توانایی رقابت با پرچمدارانی مانند وان پلاس 8 را دارد. در نتیجه، انتظار می‌رود که باتری Poco F2 Pro در کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ شود.

شیائومی Poco F2 Pro

مشخصات فنی و عملکرد

محصول جدید برند پوکو از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 استفاده می‌کند و یکی از ارزان‌ترین تلفن‌هایی است که برای پردازش اطلاعات از این تراشه کمک می‌گیرد. Poco F2 Pro شیائومی در این بخش تلفن‌های گیمینگ بلک شارک 3 و نوبیا رد مجیک 5G را مورد حمله قرار می‌دهد. در کنار این تراشه یک رم با ظرفیت 8 گیگابایت قرار دارد. البته، نسخه مورد بررسی ما دارای 6 گیگابایت رم است.

ما این هندست را در بنچمارک گیک‌بنچ 5 مورد آزمایش قرار دادیم. تلفن مورد بررسی ما در بخش چند هسته‌ای 3367 امتیاز کسب کرد که بعد از اسمارت‌فون‌های آیفون 11 پرو مکس اپل و وان پلاس 8 در جایگاه سوم تلفن‌های مورد بررسی ما قرار می‌گیرد.

شیائومی Poco F2 Pro

انتظار می‌رود که این تلفن برای اجرای بازی‌های سنگین هم مناسب باشد، ولی ما آن را در این بخش آزمایش نکردیم و در بررسی‌های کامل خود به سراغ اجرای بازی‌ها می‌رویم.

Poco F2 Pro چینی‌ها از سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 11 شیائومی استفاده می‌کند. از جمله معایب رابط کاربری شیائومی می‌توان به نرم‌افزارها و تبلیغات اضافی آن اشاره کرد که کاربران را اذیت می‌کند. هرچند، راه‌حل‌هایی برای حل این معضل وجود دارند، اما به هرحال، رابط کاربری شیائومی این ضعف را دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد. اگر شیائومی این مشکل را خودش حل کند، رابط کاربری MIUI می‌تواند به عنوان یک رابط زیبا و متنوع مورد پسند کاربران قرار بگیرد. چرا که این رابط مشکلات خاصی ندارد و تنها معضل آن همان موضوعی بود که گفته شد.

نتیجه‌گیری

Poco F2 Pro در بررسی‌های اولیه ما بسیار خوب ظاهر شد، اما باید دید که این خوب بودن در بررسی بلندمدت نیز رخ خواهد داد یا خیر. دوربین‌ها خوب به نظر می‌رسند و یک تراشه قدرتمند نیز درون تلفن قرار دارد. اگر هم پنل‌های تمام‌صفحه‌ و دوربین پاپ‌آپ را دوست دارید، شیائومی به سلیقه شما احترام گذاشته و از این طراحی بهره گرفته است.

هندست جدید شیائومی برای افرادی که دستان کوچکی دارند، کمی بزرگ است. بنابراین، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تلفن خود را با یک دست استفاده می‌کنید، این گوشی احتمالا برای شما مناسب نخواهد بود.

شیائومی Poco F2 Pro

ما نیز همانند سایر کاربران علاقه‌مندیم که شیائومی مشکل نمایش تبلیغات و نرم‌افزارهای اضافی در رابط MIUI را برطرف کند تا تجربه کاربری بسیاری خوبی را شاهد باشیم.

نقاط قوت:

  • طراحی تمام‌صفحه
  • مشخصات فنی عالی در مقایسه با قیمت

نقاط ضعف:

  • مشکل نمایش تبلیغات و نرم‌افزارهای اضافی در رابط کاربری MIUI
  • کیفیت نسبتا پایین تصاویر در هنگام زوم

 

10 در مورد “بررسی گوشی شیائومی Poco F2 Pro: یک پرچمدار در پوست میان‌رده!”

  1. سلام دوستان من یازدهم شهریور این گوشی رو خریدم سرم تو کار اسمارت فون ها بوده وهست چون علاقمند هستم حتی محض سرگرمی.
    عرض کنم خدمت شما: اولا روی هیچ برندی از اپل گرفته تا پایین دست تعصب ندارم ودلیلش هم این هست که اعتقاد دارم همه شون دست در دست هم ,ماهارو به بازی گرفتن ولی ما براشون سرو دست میشکنیم مثال بزنم؟ چشم:قطعات چینی روی ایفون_کوالکام امریکایی روی پرچم دار های شیا وسام-دوربین سونی روی پوکو چین-قطعات سام روی پرچم دارهای شیا-دوربین هواوی مال سام_دوربین آیفون مال سونی و…ووو
    اگه سرتون تو حساب کتاب باشه متوجه میشوید طرف قابلیت های خوب رو بین تمام گوشیها از برندهای گوناگون تقسیم کرده مثلا باتری ۵هزارو گذاشته روی ردمی هشتAتابفروشه وهیچ وقت روی پرچم دار نگذاشته که خدای نکرده تمام وکمال باشه!!!واینجا دلیل محبوبیت پردازنده آیفون معلوم میشه چون گوشت قربونیش نکرده وانحصاریه واسه همین عزیزه وپرفروش اما سه برند دیگه مثل توپ فوتبال قابلیت هارو رو به شش جهت پرتاب کردن تامن خریدار گیج بشم ومبادا یک گوشی شش دانگ به دستم برسه!!! وبه خاطرفلان قابلیت گوشیمو مثلا ارتقا بدم پس پول از جیب من رفته چون اتاق فکر اونا طوری گوشی توزیع کرده که مغز من وشما حریصانه دنبال کوشی بهتر انواع برندهارو خریداری وامتحان کنه
    وبه دنبال فلان مزیت عوضش کنه بگذریم خیلی حرف زدم. .. ببخشید
    بحث پوکو بود: این گوشی در حد خودش خیلی گرانه شکی نیست و چاره ای هم من وشمای مصرف کننده نداریم دست از ما بهترونه!!
    اما پردازنده و صفحه سوپر امولد وباتری قوی به علاوه ظاهر وجنس متریال عالی وصرفا درمقایسه با پرچمداران میلیونی سام وشیاوهووا حرف برا گفتن داره از برادر کوچکتر میشنوی به جای هزینه سی وگاها چهل و چند میلیونی برید سراغ این گوشی نهایت ۱۵تومان
    در احادیث آمده !!…هیچ گوشی ای در دست جماعت عجم بیشتر از سه سال دوام نخواهد داشت چون مردمانی به شدت چشم و دهان بین ورقابتی هستند و بلافاصله آنرا تعویض میکنند!!!
    گوشی گران خریدن ,آتش زدن به پول بی ارزش وکثیفه چه بهتر از پول برای دنیا دیدن وایران گردی استفاده کنیم تا بخواهیم درجیب چشم بادامی ها بریزیمش
    کسانی رو میبینم که در دوران هشتاد ساله عمر خود مکان های دیدنی استان وحتی شهر خود راندیده ومردند چه رسد به ایرانگردی
    آوخ به ندیده های کورش بزرگ !!!افسوس!!!

    1
    19
  2. واقعا عالی و محشره / تست و بررسی هایی که باهاش داشتم حرف نداره / هم می 9 تی پرو داشتم هم نوت 9 اس که تقریبا در رده پرچمدار هستش نسبت به قیمتی که داره عالیه / خیلی خفنه خلاصه … هم بازی هم قدرت …

    2
    13
  3. سلام خسته نباشید من یک سوال داشتم
    این گوشی کی وارد بازار ایران می شود و قیمت آن حدوده چند دلار است؟ممنون میشم پاسخ دهید

    2
    3
    1. علی‌رضا علی‌پور

      در حال حاضر یکی از شرکت های واردکننده تو سایتش قیمت گوشی رو 11 میلیون تومان! زده. اون هم بدون رجیستری

  4. رابط کاربری پر از تبلیغات
    نمایشگر بدرد نخور
    کلا گوشی های شیافومی بعد یک سال استفاده بازنشسته میشن

    73
    2
    1. شما صفحه نمایش این گوشی با چشمهای خودت دیدی ؟
      این گوشی اصلا کجا هست ؟ کی میفروشه ؟ کی خریده ؟

      3
      39

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH