تاریخ عرضه اسمارت‌فون شیائومی می 10 اکستریم ادیشن مشخص شد

طی هفته اخیر کمپانی شیائومی از تمایل خود جهت میزبانی از مراسم دهمین سالگرد آغاز به کار شرکت خبر داد. این رویداد در روز 11 آگوست برگزار می‌شود و غول چینی در جریان مراسم از محصولات جدید خود رونمایی خواهد کرد. منابع داخلی نزدیک به کمپانی برای نخستین بار خبر رونمایی احتمالی از اسمارت‌فون می 10 پرو پلاس را منتشر کردند. در ادامه پیش‌بینی آن‌ها به جز نام اسمارت‌فون جدید موردتائید قرار گرفت.

امروز کمپانی از تصمیم خود مبنی بر معرفی اسمارت‌فون Mi 10 Extreme Commemorative Edition در روز 11 آگوست رسما پرده‌برداری کرد. اسمارت‌فون جدید دارای نامی طولانی است؛ چرا که کمپانی قصد داشته تا بر ماهیت منحصربه‌فرد یک محصول به‌ یاد ماندنی تاکید نماید. لی جون؛ ریاست شیائومی در توضیح دلایل انتخاب چنین نامی برای هندست جدید اعلام کرد: “این محصول منحصرا برای پاسخگویی به انتظارات طرفداران شیائومی طراحی شده است”. وی افزود: “این محصول برای شما طراحی شده و حاصل 10 سال تعامل مشترک میان ماست”.

این اسمارت‌فون منحصربه‌فرد و به یاد ماندنی احتمالا از یک نمایشگر آمولد 6.67 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی، تراشه اسنپ‌دراگون 865 یا 865 پلاس، 12 گیگابایت حافظه رم، حداکثر 512 گیگابایت حافظه‌داخلی و یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد. تراشه به‌کارگیری شده در این اسمارت‌فون احتمالا از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی خواهد کرد. همچنین شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند این هندست نخستین اسمارت‌فون مجهز به فناوری Quick Charge 5 شرکت کوالکام به‌شمار می‌رود. پشتیبانی از شارژ بی‌سیم 55 واتی یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد و احتمالی در این هندست محسوب می‌شود.

شیائومی در خصوص مشخصات دوربین اصلی هندست آینده خود هیچ‌گونه توضیحی ارائه نکرده است. یک محصول ممتاز شیائومی نبایستی مجهز به ماژول دوربین با عملکرد متوسط باشد. برخی کارشناسان معتقدند که دوربین اصلی پشت دستگاه مجهز به یک حسگر 108 مگاپیکسلی خواهد بود؛ اما برخی دیگر بر این باورند که دوربین اصلی از یک سنسور 48 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. نهایتا در روز سه‌شنبه آینده همه چیز روشن خواهد شد.

شیائومی می 10 پرو پلاس (می 10 اکستریم ادیشن) مجهز به یک باتری 2 سلولی با ظرفیت کلی 4500 میلی‌آمپرساعت خواهد بود

به گفته یک منبع خبری داخلی با نام Digital Chat Station باتری اسمارت‌فون جدید شیائومی در اسناد گواهینامه موسسه TUV Rheinland رویت شده است (سند مذکور مشخصا نشان می‌دهد که این باتری متعلق به یکی از هندست‌های برند Mi است). ظرفیت هر یک از سلول‌های این باتری 2 سلولی معادل 2250 میلی‌آمپرساعت است. بر اساس اعلام منابع چینی این باتری از فناوری سلول دوگانه موجود در پرچم‌دار آینده می 10 پرو پلاس استفاده نموده و ظرفیت کلی آن معادل 4500 میلی‌آمپرساعت خواهد بود.

استفاده از فناوری شارژ فوق‌سریع مستلزم تقسیم نمودن باتری به 2 سلول مجزا است. به گفته منابع خبری مختلف شیائومی می 10 پرو پلاس از فناوری شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی خواهد کرد. همچنین این محصول احتمالا به‌همراه یک نمایشگر آمولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی روانه بازار می‌شود. همچنین اظهارات برخی منابع دیگر به وجود دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و تراشه اسنپ‌دراگون 865 (یا +Dimensity 1000 ساخت مدیاتک) اشاره دارند. رویداد معرفی می 10 پرو پلاس در روز 11 آگوست برگزار خواهد شد. شایان به ذکر است که شارژر می 10 پرو پلاس پیش‌تر تائیدیه 3C را دریافت نموده است. اطلاعات فعلی نشان می‌دهند که توان خروجی شارژر این هندست به 120 وات افزایش یافته است. بدین‌ترتیب می 10 پرو پلاس از بالاترین توان شارژ در میان گوشی‌های موبایل شیائومی برخوردار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH