مقایسه بازی فری فایر و پابجی موبایل، کدام یک لذتبخش تر است

صنعت گیم هر روزه در حال پیشرفت و گسترش است و روز به روز بر تعداد بازیکنان و طرفداران بازی های ویدیویی در سراسر جهان اضافه می شود. امروزه وجود پلتفرم های مختلفی همچون کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس، پلی استیشن، گوشی موبایل و … باعث شده است که شرکت ها و استودیوهای بازی سازی هر ساله بازی های متعددی در سبک ها و ژانرهای مختلف به بازار عرضه می کنند. تنوع و تعدد بازی های ویدیویی باعث شده است که مقایسه های متعددی توسط منتقدان و گیمرهای حرفه ای انجام شود و بازی ها را از دیدگاه ها و جنبه های مختلفی تحلیل و بررسی کنند. بازی فری فایر و بازی پابجی موبایل از جمله معروف ترین و محبوب ترین بازی های ویدیویی دنیای گیمینگ هستند که با داشتن سبک و ژانر مخصوص به خود و همچنین ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد طرفداران بی شماری دارند و میلیون ها نفر از سراسر جهان روزانه این بازی ها را تجربه می کنند.

در سال های اخیر و خصوصا در سال 2020 و دوران شیوع بیماری کرونا تعدادی از بازی های ویدیویی با استقبال بیشتری مواجه شدند که  Free Fire و PUBG Mobile از جمله این بازی ها می باشند. در ادامه مطلب به معرفی بیشتر و مقایسه بازی فری فایر و پابجی موبایل پرداخته خواهد شد تا مشخص شود کدام بازی لذتبخش تر از دیگری است.

معرفی بازی فری فایر

بازی Free fire به عنوان یکی از زیباترین و محبوب ترین بازی های ویدیویی سال های اخیر شناخته می شود که در سبک اکشن، بقا و تیراندازی سوم شخص ساخته شده است. این بازی به وسیله کمپانی معروف کمپانی  GARENA INTERNATIONAL I PRIVATE LIMITED  ساخته و توسط  111dots Studio  توسعه یافته است. این بازی که برای پلتفرم موبایل و سیستم عامل های اندروید و آی او اس عرضه شده است بیشتر از 50 میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده است. داستان این بازی به گونه ای است که بازیکنان در یک جزیره قرار خواهند گرفت و تمام تلاش خود را به کار می گیرند که زنده بمانند. در این بازی 50 نفر در بازی حضور دارند و بازیکنی که در نهایت بتواند زنده بماند برنده بازی خواهد بود. بازیکنان می توانند از انواع سلاح ها و مهمات در این بازی برای زنده ماندن استفاده کنند و چالش های و هیجان های مختلفی را تجربه کنند.

معرفی بازی پابجی موبایل

بازی پابجی موبایل ( PUBG Mobile) یکی از بازی های نوپا و جدید است که در سبک و ژانر اکشن و بتل رویال ساخته شده است. این بازی توسط کمپانی و استودیوی بلو هول ساخته شده است و به وسیله کمپانی معروف و مشهور تنسنت گیمز (Tencent Games) منتشر شده است. پابجی موبایل برای اولین بار در سال  2017 و برای پلتفرم ها و کنسول های مختلفی همچون کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس و پلی استیشن عرضه و منتشر شد با استقبال بسیار خوبی از طرف گیمرها همراه شد. نسخه موبایلی بازی PUBG Mobile در سال 2018 و برای سیستم عامل های مطرح آی او اس و اندروید منتشر شد و این باعث شده که صدهای میلیون کاربر از سراسر جهان اقدام به دانلود و نصب آن بکنند. سازنده های این بازی از یک موتور آنریل انجین 4 (Unreal Engine 4) استفاده کرده اند و بازی را به شیوه ای حرفه ای و مدرن ساخته اند. داستان این بازی در یک جزیره دور افتاده روایت می شود و بازیکنان باید همراه با 99 نفر دیگر تلاش کنند که زنده بمانند. آخرین نفری که بتواند زنده بماند برنده بازی خواهد بود. در این بازی گیمرها می توانند چالش های متنوع و مختلفی را تجربه کنند و لذت یک بازی بتل رویال واقعی را داشته باشند.

مقایسه دو بازی فری فایر و پابجی موبایل

با توجه به آنکه تعداد بازی های ویدیویی در جهان روز به روز در حال افزایش است و در هر سبک و ژانر خاص بیش از صدها بازی قوی و با کیفیت وجود دارد همواره بین طرفداران بازی های مختلف اختلافاتی بر سر بهتر یا بدتر بودن بازی ها وجود دارد. اگرچه مقایسه بازی های ویدیویی نمی تواند ملاکی مناسبی برای میزان محبوبیت یکی بازی خاص باشد اما منتقدان و گیمرهای حرفه ای از دیدگاه های مختلفی به بازی ها نگاه می کنند. اگرچه انتخاب یک بازی ویدیویی یک امر کاملا سلیقه ای است و نمی توان با صراحت و قاطعیت یک بازی را بهتر از بازی دیگر دانست اما می توان دو بازی فری فای و پابجی موبایل را از جنبه های مختلف مورد بررسی و بحث قرار دارد. این بازی ا را می توان از جهات مختلفی با هم مقایسه کرد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر می باشند.

گرافیک

همانطور که گفته شد سازندگان بازی پابجی موبایل از موتور گرافیکی آنریل انجین 4 در محصول خود استفاده کرده اند که یکی از بهترین موتورهای گرافیکی دنیای گیمینگ به شمار می رود. در این بازی بازیکنان می توانند از کیفیت بالای تصاویر، افکت های نوری، جلوه های بصری و صحنه های سینمایی نهایت لذت را تجربه کنند. بخش های مختلفی بازی در پابجی موبایل نزدیکی زیادی به حالت طبیعی خود دارند و حالت تصنعی ندارند. گرافیک بازی فری فایر نیز به صورت HD می باشد و بازیکنان قادر هستند که تصاویری خیره کننده و شگفت انگیز را مشاهده کنند و از جزئیات بازی نهایت لذت را ببرند. به صورت کلی می توان گفت از نظر گرافیکی دو بازی می توانند رقابت خوبی باهم داشته باشند و در سخت گیرانه ترین حالت پابجی را برتر دانست.

گیم پلی

شباهت های زیادی بین سبک بازی های فری فای و پابجی موبایل وجود دارد و هر بازیکنی که یکی از این بازی ها را انجام داده باشد مشکلات زیادی برای بازی بعدی نخواهد داشت. بازی پابجی موبایل بیشتر تمرکز خود را بر روی بخش بتل رویال قرار داده است و بخش هایی مانند آرکید اولویت های بعدی هستند. گیم پلی فری فایر نیز جذابیت های بالایی دارد و بازیکنان می توانند به صورت انفرادی و مولتی پلیر بازی کنند. هر کدام از این دو بازی از نظر گیم پلی جذابیت های بالایی برای بازیکنان به همراه دارند و می توانند چالش های مختلفی پیش روی آنها قرار دهند. در هر دو بازی بازیکنان قادر هستند که از امکانات و آپشن های مختلف استفاده کنند و مطابق میل خود سلاح ها، لوازم، تجهیزات و … را سفارشی سازی کنند.

اگرچه هر دو بازی به صورت رایگان برای بازیکنان عرضه شده اند اما برای سفارشی و شخصی سازی کردن نیاز به پرداخت ها درون برنامه ای دارند. بازیکنان با خرید جم فری فایر، خرید CP کال آف دیوتی  و همچنین خرید الماس بازی اقدام به پرداخت های درون برنامه ای در بازی های مورد علاقه خود بکنند و جذابیت ها و چالش های بیشتری را تجربه کنند.

موسیقی و صداگذاری

موسیقی و صداگذاری یکی از مهم ترین فاکتورهای بازیهای بتل رویال و اکشن به حساب می آید و خوشبختانه بازی های فری فایر و پابجی موبایل در این زمینه بسیار خوب عمل کرده اند و سازندگان این بازی ها از موسیقی دانان حرفه ای کمک گرفته اند و بهترین موسیقی های متن را برای این بازی ها طراحی کرده اند. صداگذاری ها نیز به طبیعی ترین حالت ممکن طراحی و ساخته شده اند و صدای شخصیت ها، سلاح ها، تجهیزات و … بسیار نزدیک به حالت طبیعی هستند و می توانند حس و هیجان بازی را به خوبی به گیمرها منتقل کنند.

داستان

از نظر داستان نیز تقریبا هر دو بازی در یک سطح قرار دارند و داستان هر دو بازی در یک محیط مشابه روایت می شود و هدف بازیکنان در هر دو بازی نیز زنده ماند خواهد بود. داستان هر دو بازی از غنا و محتوای بسیار خوبی برخوردار است و می توانند بازیکنان را به خوبی درگیر کنند.

سیستم ارتقای بازی

از نظر سیستم ارتقایی نیز می توان تفاوت های قابل توجهی در این بازی ها مشاهده کرد. در بازی پابجی موبایل سازندگان تمرکز بیشتری بر روی لباس ها، اسکین ها و تم ها دارند و بازیکنان باید بازی را بدون داشتن هیچ گونه سلاحی شروع کنند. همانطور که گفته شد در هر دو بازی بازیکنان با پرداخت های درون برنامه قادر خواهند بود که سلاح ها، شخصیت ها و تجهیزات خودشان را شخصی سازی کنند. بازیکنان می توانند با خرید الماس فری فایر، یو سی پابجی موبایل، خرید سی پی کال آف دیوتی و خرید جم بازی های ویدیویی پرداخت های درون برنامه ای داشته باشند و مطابق میل خود شخصی سازی ها را انجام دهند.

جمع بندی نهایی

همانطور که گفته شد از نظر سبک و ژانر بازی می توان فری فایر و پابجی موبایل را شبیه به هم دانست. از نظر داستانی و گیم و پلی و همچنین موسیقی و صداگذاری می توان نقاط ضعف و قوت های خاصی برای هر دو بازی در نظر گرفت اما به صورت کلی این دو بازی نمرات بسیار خوبی از طرف منتقدان و گیمرهای حرفه ای دریافت کرده اند. انتخاب یکی از این دو بازی به عنوان بازی بهتری، لذتبخش تر و هیجان انگیزتر یک امر کاملا سلیقه ای و ذائقه ای می باشد اما می توان گفت که بازیکنان راحت تر می توانند با پابجی موبایل ارتباط برقرار کنند. بازیکنان می توانند برای خرید جم، CP و همچنین خرید الماس بازی به سایت فروشگاهی ایران موجو مراجعه کنند و آنها را با مناسب ترین قیمت ها خریداری نمایند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

72 در مورد “مقایسه بازی فری فایر و پابجی موبایل، کدام یک لذتبخش تر است”

  1. امیررضا صنوبر

    دوستان عزیزی که میگن گرافیک فری فایر پایینه عزیزم اگه بفهمی که نمی فهمی فری فایر دو نسخه داره یک فری فایر دو فری فایر مکس که اگر با موبایل s10 به بالا فری فایر مکس رو پلی بدی و کیفت رو الترا بزاری و بزاری رو حالت 120 فریم میتونی کیفت واقعی رو حس کنی ?میدونم بازم نفهمیدی. خب بریم ۲- فری فایر پر اسکین گان و لباس هست توی نوب هستی که از الیت اول پلی ندادی?

    2
    5
  2. سلام دوستان گل
    ۱.فری فایر.خوبیهاش.اسکین.دنس.وحجم.وسیستم موردنیاز.
    ۲بدی فری فایر.نگاه بیش نمیشه گفت چون خیلی کمبود داره
    بگم میگم تیر ازماشین .هیجانی نداره.فقت دستت روتیر باشه تمام.میگین فری بازی کن بفهمی لول۵۵همه کاراکترابازکردم
    خب درنداشتن ۲من روشیاعومی x3پروبالا آوردم تغیرر زیادی نکر

    حالا پابجی…گیم پلی عالی..هیجان.بمب وقتی بازمیشه ثانیه دارع نمثل فری فایر.برای کشتن باید تلاش کرد.ن فقط دس روتیرگذاشت گرافیک عالی عالی اونایی که میگن کالاف بهتر روگوشی های گوی ترفرقی نمیکنع زیاد یعنی عالی میشا ولیدتغییرزیادی نمیکنه ولی پابجی کلی تغییرمیکنه ولی نمیگم پابجی نصب کنید چون سیستم خیلی قیومیخواد

    کالاف که اصن بازی موبایل نی کامپیوتریه آوردنش توگوشی دلتون خوش کردید من تو کالاف لدل۶۰هس

    یعنی همه بازیا کردم تموممممممم فری فایر با آساسین هس یعنی شیطانیه

    لینک ویدیو شیطانی فری فایر

    *************

    9
    2
  3. ترفدار بازی های pc

    فری فایر که بزودی از یوتوب ،گوگل و اپل حذف میشه اگر هم تعجب کردید پس نمیدونید تو دادگاه کرفتون چخبر شما هایی که میگید فری فایر بهتره یا پابجی بهتره یا کالاف بهتره ************* به مولا بهترین بازی ها بازی هایی مثل اپکس یا کالاف دیوتی وارزون یا سایبر پانک بهترین هستند

    19
    2
  4. سلام به شما کالاف و یا پابجی و یا فری فایر باز ها.من هم پابجی بازی کردم هم فری فایر،کالاف دیوتی هم بازی کردم اما توی کنسول خودم یعنی کالاف موبایل رو بازی نکردم برای همین در مورد کالاف چیزی نمیگم و کلا این مقایسه فری فایر با پابجی هست.از نظر گرافیک موافقم که پابجی بهتره اما اگه فری فایر مکس رو بازی کنین میبینین که گرافیک فری فایر مکس با پابجی یکیه.شمایی هم که داری میگی فری فایر رو باید با پابجی لایت مقایسه کرد،در جوابت باید بگم چرا فری فایر فروشش چند برابر پابجیه؟؟؟؟؟؟؟؟من پابجی و فری فایر رو یک اندازه دوست دارم و به نظرم کار درستی نیست این دو رو باهم مقایسه کنید چون هرکدوم خوبی ها و بدی های خودشونو دارن.اگه بازی حرفه ای میخواین سراغ پابجی برین اگر دنبال سرگرمی خالص هستید یا گوشیتون ضعیفه حتما به سراغ فری فایر برین و حال کنین.

    5
    15
  5. دارید فری فایرو با این مقایسه میکنین؟? فری فایر دوبرابر پابجی تو پلی استور نصب داره:| اگه با یه گوشی یا تبلت قوی فری فایر مکسو بازی کنین گرافیک خداشو میبینین? ولی پابجی گرافیکش با یه سیستم قوی هیچ تغیری نمیکنه? همون گرافیک مسخره و کارتونی خودشه و فرقیم نمیکنه و پابجی کلا اصن فقط یه مپ تمرینی داره ولی فری فایر کلش اسکواد و مپ تمرینی و کلی مپ دیگه که هر ماه یا هر هفته یه مپ خفن تر دیگه جاشون میاد? پابجی بعد یه مدت تکراری میشه ولی فری فایر با تنوع مپ هاش،اسکینا و لباسای خفن و رایگانی که هر سری تو گلد رویال میتونی بگیری،بهترین کارکترا که تو گلد رویالن و رایگان میشه گرفتشون مثل نوتورا،دی بی،لوکوتا،a124،لاورا و.. که تو هر آپدیت یه کارکتر جدید تو گردونه اضافه میشه اصلا تکراری نمیشه:)) حتی خفن ترین اسکینارو میتونی تو فری فایر رایگان بگیری و از لابیم میتونی راحت برا خودت جم بگیری و برای همینه که فری فایرو نمیشه با پابجی مقایسه کرد:) هر دفعه هم یه چالش خفن میاد تو بازی که توش میتونی یه ست و یه کارکتر قدرتمند بگیری که این خیلی عالیه!? تو فری فایر پلیرا نوبن و آسونه؟ جرر تو یه بار برو تو فری فایر بتل رویال با پلیرای لول 2 مسابقه بده اگه تونستی بویا بشی پابجی بهترین بازی دنیاست??

    17
    39
    1. ترفدار بازی های pc

      ولی بزودی دیگه وجود نداره فری فایر چون کرفتون داره فری فایر را از گوگل، اپل و یوتیوب حذف میکنه ?

      9
      3
  6. نظر من اینه هر ستاشون جذابن مقایسه نکنیم بهتره چون هرکسی با هر کدومشون داره لذت میبره اگه کالاف گرافیکش بیشتر خوب نت بیشتری هم میبره و گوشیتوم قشنگ پر میکنه و پابجی هم که فیلتر بازی که وی پی ان بخواد یه ریسکه و بدرد نمیخوره اگه به اینه کالاف خیلی سرتره در کل کلاف و فری فایر هرکدوم طرفدارای خودشونو دارن

    6
    15
    1. من9ساله بازی میکنم این بازی فری فایر از همه بازی های بتل رویال اصلاً ازهمه بازی های جهان بهتر هست
      سلاح هاشم خوبه و گرافیک بالایی داره البته هرکس لذت خودشو می‌کنه این نظر من بود?

      4
      9
  7. پابجی چیه نگاه چمناش کن چقدر مصنوعی اونایی هم ک میگن فری فایر به درد نمیخوره خیلی باتن و نمیدونن فری فایر چیه

    15
    27
  8. فری فایر عشقه

    کی میاد کالاف و پابجیو با فری فایر مقایسه کنه معلومه فری فایر بهتره پابجی اصن ***کالافم که ولش چرته بازی خوب میخوایین برین فری فایر نصب کنین تمام
    .

    12
    21
  9. گوشی من شیاعومی دوکو اف ۳هست
    ۸گیگ رم داره و اندروید ۱۱هست
    من خودم کالاف بازم چون به مولتی پلیر علاقه زیادی دارم
    ولی بنظرم من رتبه بندی اینجوریه
    ۱کالاف ۲فری فایر ۳پابجی
    فری فایر ۱پنجم پابجی حجم داره
    ولی داره با اون رقابت میکنم
    و اینکه فری فایر ۱گیگ رم میخواد ولی پابجی
    ۳گیگ شاید گرافیک پابجی بهتر باشه ولی حجمش و سیستم مورد نیازش
    خیلی بیشتر از فری فایره
    پس بنظرم فری فایر از پابجی بهتره

    10
    18
  10. امیرعلی 4343

    مقیسه بازی پابجی با فری فایر
    1. تو فری فایر اگه از ارتفاعات بلند بپری هیچی نمیشه ولی تو پابجی یکمی از جان کم میشه و ، بعظی وقت ها هم اگه ارتفاع خیلی خیلی باشه کل جونو میگیره 1 هیچ به نفع پابجی
    2. تو بازی پابجی خونه ها در دارن ولی تو فری فایر خونه ها در ندارن 2 هیچ به نفع پابجی
    3. توبازی پابجی وقتی با ماشین خیلی سوخت مصرف کنی سوختش تموم میشه ، ولی تو فری فایر نه 3 هیچ به نفع پابجی
    4. تو پابجی بیش از 80 نفر آنلاینن و لی تو فری فایر 50 نفر آنلاینن 4 هیچ به نفع پابجی
    5. پابجی کیفیتش خیلی زیاده یعنی اگه کیفیت آخر باشه فکر میکنی داخل بازی هستی ولی تو فری فایر میتونی تاحد کمی کیفیتو بالا ببری 5 هیچ به نفع پابجی
    6. پابجی آرنا داره ولی فری فایر نداره فقط مود آرنا داره 6 هیچ به نفع پابجی
    7. پابجی سخت هست ولیفری فایر متوسط ویا راحت 7 هیچ به نفع پابجی
    پرچم پابجی بالاست

    52
    33
    1. واقعا چرا وقتی بازی کشورمونو تحریم کرده که ما ایرانیا بازی نکنیم و بدی مارو میخوان چرا افرادی مثل پابجی پلیرا باید برن بازی کنن ؟ همین کارارو میکنید ایران اینطوریه
      من هر ۳ بازی یعنی کالاف فری فایر و پابجی رو دارم
      پابجی با نت خوب با وی پی ان ۲۰۰ پینگه اونوقت میرن بازیش میکنن فقط کالاف و فری فایر

      4
      19
  11. مهم ترین چیز توی هر بازی، سبک بازیه وفری فایر خیلی سبکه فوق العاده ای رو داره. ولی سبک بازی کالاف و پابچی یه جوری دله آدم رو میزنه و از لحاظ اسکین و کاراکتر با اختلاف فری فایر از هر دو اینها بهتره

    8
    20
  12. پابجی ها اگه چشماتون کار میکنه لطفا لایک هارو ببینید اگه به لایک ها توجه داشته باشید اولویت با فری فایر هست هرکس واجبی رو دوست داشته بیشتر از۲۰ لاکی منفی خورده کالا هم همین طور ولی کسی که به فری فایر رای داده بیش از ۲۰،۳۰،۴۰ حتی ۵۰ لاکی مثبت هم داشتیم پس برداشت کار اینجوری میشه که
    ۱.فری فایر
    ۲پاجبی
    ۳کالاف دیوتی
    چون نظرات کمتری رو نسبت به کالاف داشتیم واجبی میاد دوم و کالاف میره آخر یعنی سوم

    17
    25
  13. امیرمهدی‌شکیبی

    چرا‌دعوا‌میکنید‌دوستان‌عزیز‌هرچی‌دوست‌دارید‌بازی‌کنید‌ کسی‌اجبار‌نرکرده‌پابجی‌یافری‌فایر‌یاکالاف‌یاهرچیزدیگری‌ بازی‌کنید‌یکی‌کالاف‌دوست‌داره‌یکی‌فری‌فایر‌یکی‌پابجی‌من‌پابجی‌دوست‌دارم‌ولی کسی‌که‌فری‌فایر‌دوست‌داره‌باید‌به‌سلیقه‌اش‌احترام‌بزارم‌ دیگه میخواهید‌بفهمید‌کدوم‌بهتره‌تحقیق‌کنید‌دعوا‌نکنید‌‌واحترام‌یک‌دیگر‌راواجب‌بدانیم

    2
    21
  14. امیرمهدی‌شکیبی

    سلام‌‌درمقایسه باپابجی‌موبایل‌وفری‌فایر‌قطعا‌پابجی‌بهتره‌ 1گرافیکش2دویدن3واقعی تربودنش4شلیک کردنش5حرکات‌پارکور‌ش6فقط‌مشکلش‌اینه‌که‌ وقتی‌شلیک‌میکنی‌خون سبز‌میاد‌بجای‌قرمز‌
    حالافری‌فایرکج‌وکوله‌تیر‌میزنه‌حرکات‌پارکورش‌کمه‌‌خونه‌ها‌ درندارن‌هواپیماش‌هزارتا‌رنگ‌داره‌‌روی‌اب‌بااسکیت‌میره‌ بخام بگم‌باید‌کتاب‌درباره‌مقایسه‌اش‌بنویسم‌پابجی‌بهتره‌ولی‌ کالاف‌ازاین‌دوتا‌بهتره‌فقط‌نت‌زیاد‌میخاد‌تمام‌امیدوارم‌ توضیحاتم‌کافی‌باشه‌‌دوستان‌خدانگهدار

    17
    11
  15. خب طبیعیه منم گوشیم نوکیا دکمه باشه میگم فری شما یه دلیل برتری بیار در حد حجم خودش بازی باحاله ولی در مقایسه با یکی از پر فروش ترین بازی های تاریخ حرفی برای گفتن همین که فری فایر پی تو وینه اونم چه پی تو وینی خودش به اندازه کافی دلیل خوبی هس که بگیم چقدر چرته

    9
    7
    1. سلام خوبی داداش فری فایر دوبار پشت سر هم بهترین بازی بتل رویال شده و ۱میلیارد نصبی داشتی بعدشم برو فری مکس نصب کن بعد بگو پابجی خوبه من دوست نداشتم بی احترامی کنم ولی خودت خواستی بچه جون تو بشین همون پابب جیییش رو نصب کن بگو خوبه

  16. نگاه کنید خودشو فری فایر بکشه نمیتونه به پاپجی برسه حالا چرا چون پاپجی گرافیک عالی. سبک بازیش که نگم براتون واقعا عالیه، و…… اگهبگم تا شب هم تموم نمیشه فری فایر حالا چی؟ گرافیک فانتزی ?وسایل ها گرون. با اینکه زیمنش جزابه ولی 1 اگه از فاصله خیر دور بهت تیر بزنن بهت میخوره. و….. و مایکت هم فری فافرو قبول نداره اصلا انتخاب سردبیر نیست فری فایر ????

    23
    16
    1. اره اگه با اسنایپ خوب دقت کنی تیر به حریف میخوره ۲ وسایلاش حد از پابجی ارزون تره ومثل پابجی نیست که به زور اسکین رایگان بده ۳ چون حجمش پاینه گرافیک کمتری داره

      11
      7
  17. فقط کالاف دیوتی موبایل همه چی داره ادم باهاش حال میکنه خیلیل خوبه ولی پابجی و فری فایر هی چی ندارن کسل کندده هستند انگار نیومدی جنگ انگار عروسیه ولی کالاف گرافیکش بهتره گان هاش معلومه طبیعی و باحاله اسکین هاش خفنن

    35
    5
  18. من ری.م تو پابجی که با ۳ گیگ حجم هنوز هیچ پخی نشده.من فری فایر از سیزن ۱۷ بازی می‌کردم خیلیییییی راضیم
    باتشکر سازمان صدا و سیما
    موفق باشی
    والسلام

    20
    29
  19. فری فایر نقاط ضعف بسیاری داره و نسبت به پابجی خیلی مسخرس
    ۱ لگد نداشتن اسلحه حتی کانتر دو هم لگد داره
    ۲ در نداشتن خانه ها
    ۳ فقط ۵۰ نفره حتی پابجی لایتم ۶۰ نفره
    ۴ لاستیک ماشین پنچر نمیشه
    ۵ وقتی ماشین سرعت داره بپری بیرون هیچی نمیشه
    ۶ از داخل ماشین تیر اندازی نمیشه
    ۷ گرافیک پایینی داره من گوشیم a50 هست با پابجی مقایسه کردم حالم بهم خورد کلا فری فقط برا گوشی هست اما پابجی برا ایکس باکس پلی ۴ ‌پی سی تا یه مدت دیگه واس ps5 ساخته میشه هیچ بازی رو بتل رویال پابجی نتونسته دس بزاره کالافم که ریده فقط مولتی پلی باحاله فری فایر یه چی در حد پابجی لایته اما نوب س.گ هایی مث شما میگید فری بهتره شما بچه سال ها برید فری تونو بازی کنید

    31
    37
  20. دوستان عزیز سلام از‌نظر بازی همه میدونن اول کالاف دیوتی یه که از نظر گرافیک از نظر صلاح از نظر همه چیز از پاپجی و فری فایر بهتره بعد از کالاف پاپجیه بعدشم فری فایر هرجور مقایسه کنین ایندبازی در مقابل بازیه پاپجی و کالاف هدودن کم میاره

    22
    16
  21. برید بابا h
    معلومه ی فری فایر از پابجی بهترین
    1 پابجی فیلتره ولی فری فایر نه با هزار بدبختی و ف ل ت ر ش ک ن باید بیاریش
    2 تو نظرات یکی نوشته بود حتما گوشی خوب ندارید که میگید فری بهتره اقا جان من با گوشی glaxy praim یکم بازی کردم پابجی رو اورد تو گوشی a20هم دیدم که چجوریه پابجی پابجی چجوره فقط گرافیکش تو a20بهتره وگرنه هر دوش میاد
    3فری فایر حجمش کم تر از پابجیه
    4فری فایر چیتر کم تر داره ولی پابجی تو هر5دست به یه چیتر شاید برخورد کنیم
    برید بابا هرجور حساب کنی تو ایران فری بهتره حالا اگه با کالاف مقایسه کنید یه چیزی

    28
    35
  22. بچا ایدیاتونو بدید با هم گیم بزنیم تو فری فایر و پابجی ولی اگه ایدی فری فایر بدید بهتره چون فری فایر بهتره

    18
    25
  23. نگاه کنید عادلانه تصمیم بگیرید اگه به لایک ها توجه داشته باشید اولویت با فری فایر هست هرکس واجبی رو دوست داشته بیشتر از20 لاکی منفی خورده کالا هم همین طور ولی کسی که به فری فایر رای داده بیش از 20،30،40 حتی 50 لاکی مثبت هم داشتیم پس برداشت کار اینجوری میشه که
    1.فری فایر
    2پاجبی
    3کالاف دیوتی
    چون نظرات کمتری رو نسبت به کالا داشتیم واجبی میاد دوم و کالا میره آخر یعنی سوم
    خدا حافظ
    فری فایر ها لاکی یاد تون نره
    چون دلیل نوردم رو دلیل های بقیه فری فایر ها حساب کردم
    بای

    19
    45
  24. freeeeeeeee fireeeee

    برو ببینم بابا
    شما که هیچی بلد نیستید حرف نزنید اپدیت فری فایر درجه یکه و پایجی بیخودیه اصلا پابجی خیلی مضخرفه و منم روی گوشیم پابجیو دارم خیلی بیخوده ولی فری فایر یک چیز دیگس
    پابجی اینقده بیخوده که از توی بازار و مایکت هم انداختنش بیرون . برید ببینم عشق فری فایر
    اسکینای فری فایر و با ابجی مقایسه کنید بعد حرف بزنید فقط بلدید حرف الکی بزنید گرافی گرافیک
    گرافیک میخواهید برید فری فایر مکسو دانلود کنید

    18
    31
  25. فری فایر کلی کاراکتر با قدرت …. پابجی ۵تا کاراکتر همشون یک قدرت چرت فری فایر کلی دنس خفن …..پابجی دنساش اشغال فری فایر اسکیناش عالی…..همین چند وقت پیش پابجی ایکین لجندش مقوایی بود… پابجی همش باگ(سیستمم رمش۶ سی پی یو ۸هسته ای اندروید۱۰)پابجی گرافیکش رو مخ و انگار تاریکه …. فری گرافیکش عالیه تو اپدیت جدید حرف نداشته …. چرا دارین پابجیو با فری مقایسه می کنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    17
    43
  26. شما دارید فری ک 600 مگابایتی با پابجی مقایسه میکنید!؟?بیا برو بابا معلومه ک پابجی بهتره اگه فری بهتر بود این همه حجمش نبود ب راحتی تو گوشی نمیومد کسایی ک میگن فری بهتره حتما گوشی خوب برا پابجی ندارن?? بفرما همین آقا گفت ک پابجی بهتره یعنی شما بیشتر سر در میارید از مقاله نویس این مقاله!؟?برید فری رو با کانتر مقایسه کنید ک هم حجم خودشه ،رقابت پابجی و کالاف حالا ی چیزی ولی فری خودشو نندازه وسط ?

    57
    30
    1. همینکه پابجی با ۳گیگ حجم هنوز هیچ پخی نشده??در ضمن ابنم بدون فری فایر یک گیگو نیم اپدیت درون برنامه ای داره. تو گوگل پلی هم نگاه کنی اختلاف تعداد دانلودو میبینی ک فری هم از پابجیدو هم از کال آف دیوتی سر تره.?

      13
      32
    2. دوستان منطق پابجی پلیر ها آینه پابجی بازی کنی گوشیت خفنه نکنی گوشیت آشغالها ? من گوشیم آشغالها گوشی من نوت نه است هستش این باگجی عزیز شما رو راحت و با کیفیت بالا میاره هنوز حرفی برای گفتن داری؟

      4
      5
  27. بدی پابجی اینه که توی pc های غول و گوشی های مثل s20 ultra اخرین کیفیت هاش بازی میشه فری خوبیش اینه که روی گوشی های پایین بازی میشه به نظر من که همرو بازی کردم 1_ پابجی 2_ کالاف 3_فری

    21
    23
  28. هر سه بازی خوبن کال آف دیوتی و پابجی موبایل و فری فایر
    فقط فری فایر چند تا بدی داره یک این که پلیرت با زود میمیره دو این که فقط حده ظرفیت هر بازی پنجاه نفره
    ولی کال آف دیوتی اینجوری نیست خیلی خوبه
    پابجی هم خوبه از نظر کیفیت و اینا فقط بدیش اینکه فیلتر دارد به نظر من هر سه بازی خوب هستند و نباید آنها را مقایسه کرد

    12
    22
  29. خیلی خلین پابجی رو با فری بایر مقایسه میکنید فری فایر الان تو اوجه پابجی هنو فیلتر ای خودش یه امتیازه اول بعدم تو پابجی اصلا تفنگاش قوی نی خیلی هم سخت میشه با تفنگاش حرکت کرد سرعتتو کند میکنه ولی تو فری فایر همه چی سریعه و خیلی عالی هرکی پابجی رو به فری فایر ترجیح میده بره تو قبر

    24
    45
  30. اگه بخواهید از نظر واقعیتی بگید پابجی میره اول
    اگه از نظر گرافیکی و کیفیتی بگیدپابجی کیفیت بهتری داره ولی گوشیه خوبی هم باید داشته باشی ولی فری فایر هم با کیفی عالیش هم میشه روی یک گوشی پایین رده اجراش کرد
    فری فایر مثل پابجی واقعی نیست و یکم غیر واقعیه
    و اگه شماها میگید فری فایر اَهِ و تُفه براتون متأسفم چون فری فایر را اصلا نمیدونید چیه چون اگه اطلاع داشته باشید شرکت gerana فریفایر مکس که کیفیتی بی نظیر داره را دانلود کرده ولی بازهم به کیفیت پابجی نمی رسه
    فری فایر امکان بازی اسکواد داره که یک مزیته
    در کل هرکدومشون عیب و نقصهایی دارند

    8
    29
  31. سلام به همه. اولا واقا که خیلی دیدانه این شماها دارین پابجی رو با فری فایر مقایسه میکنید. چون اصلا فری فایر ناله بچه دو ساله است ن کیفیت داره ن مپش بزرگه ن درد پنجره دار ن هواپیما داره ن کشتی داره کلا هیچی نداره ولی پابجی موبایل یا پابحی لایت همه چی دارن . از 10درصد پابجی10میگیره فری فایر شاید 2بگیره . و کالاف هم که خوبه ولی 8تا میگیره

    45
    23
  32. تورو جون خودتون کی با لباس خواب نیره بجنگه من کالاف رو بهتر از هردوشون میدونم ولی پابجی اینترنت قوی میخواد و فری فایر با اینترنت ضعیف و رو گوشی های ضعیف هم میاره که خودش یه امتیازه

    16
    38
  33. بیاید عادلانه تصمیم بگیریم رفقا

    پابجی گرافیک خفنی داره!
    فری فایر از نظر صدا و روون بودن و خلاصه پرسرعت بودن چشمگیر تره ، چون روی موبایل های ضعیف هم اجرا میشه
    کال آف هم چون دنیای تکنولوژی و چیزای جالبی توشه از جمله تمرکز روی جنگ جهانی، برتری داره

    دارید اشتباه میکنید

    هر سه تا عالین!
    هر کسی یه طور بازی رو دوست داره!
    خلاصه چون کال آف و فری فایر اسکواد داره، ممکنه پلیر ها از بازی اسکوادی خوششون بیاد و بازی کنن
    ولی خب خلاصه بگم که همه ی این بازیا فوق‌العاده هستن و فری فایر یه چیز جالب داره که هر ماه میتونید جم رایگان جمع کنید!

    بنظر من همه این بازیارو ، تست کنید و بعد نظر بدید و به هم دیگه احترام بزارید!
    تشکر

    2
    78
    1. باهات موافقم هرکدوم نقاط ضعف و قدرتی دارن و من هر سه رو امتحان کردم و باید بگم اسکواد خیلی برام مهمه و خیلی دوسش دارم و بین این سه تا از نظر من فری فایر از همه بهتره و در جایگاه دوم هم کالاف رو میزارم ولی با پابجی اصلا حال نکردم گرافیکش با این ک بالاس ولی من خوشم نیومد

      10
      32
  34. با کیا شدیم ۸۰ میلیون
    فری فایر باید با پابجی لایت مقایسه بشه
    پابجی گرافیک خیلی بالاتری داره شما هم حتما گوشیتون مضخرفه میاید اینجا حرف مفت میزنید
    اگه یبار اولترا اچ دیشو بازی کنی میفهمی چی میگم
    گیم پلی فری فایر خیلی خشکه و مدل حرکت کاراکتر ها اصلا با پابجی قابل قیاس نیست و غیر واقیه
    گان هاشم لگد نداره
    چیزی ک اگه به پلیرای پابجی و کالاف بگی خندشون میگیره
    اندازه مپ ها هم که خودتون میدونید پابجی چندتا مپ داره و هر کدومش از مجموع مپای فری فایر هم بیشتره
    پابجی به شدت بیشتر به واقعیت نزدیکه
    گیم پلی واقعی تری داره
    بازی روون تره و گرافیک بالاتری داره
    و باهاش راحت تر و بیشتر ارتباط برقرار میکنید
    بازم یه عده که گوشیشون پابجی نمیکشه میان دیس میدن چرت و پرت میگن
    ولی مطمعنم حتی یبارم پابجی بازی نکردن

    59
    32
  35. داداش چی میگی تو کلاف پابجی ب پای فری فایر نمیرسن اصلا امکان نداره این دوتارو با هم مقایسه کنی مثل فراری پراید فیری فایر خیلی بهتره

    18
    54
  36. خدایی چی زدی با این اطلاعات عمومیت پنجاه میلیون دانلود نیست ۵۰۰ میلیون دانلوده دانلوده فری فایر ک از جمع دانلوده پابجی کالاف بیشتره اونا هر کدوم ۱۰۰ میل دانلود دارن

    16
    46
  37. همتون دارین چرت میگین اولن پابجی اصلا کیفیتش ریده ولی فیری فایر یه چیز دیگس کیفیت ۱۰۰۰۰۰ برابر پابجیه شر زیاد نگین

    28
    73
    1. به نظرم کلاف موبایل بهتر همش هست هم کیفیتش از اونا سر تر هم مپ ها زیادی داره تو مولتی،بطل رویالش هم هم بزرگ مثل پاپجی کویر نیست مثل فرفایر هم کوچیک نیست 100 نفر تو رویال هست که فرفایر ضعیف عمل کرده معماری مپ هاشم باحال.کلاخیلی چیزاش بهتر این دوبازی
      عمل کرده تنها چیزی که پاپجی بهترش عمل کرده فیزکش هست

      32
      12
    2. چرا ****** میگی فری فایر انگار سر تفنگش ژله ایه گولوله این ور اون ور پرت میکنه به جای اسکوپش بره بالا فزی فایر نمیشه از ماشین اومد بیرون شلیک کرد سازنده های فری فایر خواستن یه چیز سر سری درست کنن گفتم بیایم یه چیز مزخرف درست کنیم شد این
      اول پابجی بوده فری اصکی رفته الانم کالاف اصکی رفت بسه دیه فردا یه چیز دیه هم میاد گیر میدید به اون

      35
      13
      1. شما بشدت حرف های مضخرف میزنید فری سال ۲۰۱۷ اومد پابجی سال ۲۰۱۸ نسخه پی سی پابجی هم چند ماه بعد از فری فایر اومده

        2
        13
  38. امیررضا نظری

    بیاید یه بررسی درست داشته باشیم و تمام نقاط قوت بازیارو بسنجیم من خودم به شخصه کلا از فری فایر بدم میاد چون فیزیک خیلی بدی داره و اگه کیفیت اخر بازی یعنی با بالا ترین سخت افزار بازی کنیم خیلی خیلی کیفیت پایین تری از پابجی داره و گان هایی که از پابجی کم ترن مپ بازی کوچیک تره و مدت بازی کوتاه ولی من تنها نقته قوتی که تو بازی می بینم تعداد زیاد بخش های بازیه حالا با تمام این ها یک دلیل بیارید که فری فایر بهتره درباره اون دوستی که گفت بازی پر باگه فری فایر انگار داره رو هوا راه میره پس کیفیتش خیلی خیلی خیلی از پابجی پایین تره حالا با این روش میشه گفت این بازی بهتره یا اون بازی نه این که هرکس بیاد اون یکی بازیو با دلایل واقعا چرت بکوبه و بازی که به نظر خودش بهتر رو بگه

    53
    31
  39. بنظر من‌ فری فایر ربته اولو داره کالاف رتبه دوم پابجی رتبه سوم
    پابجی چونکه کیفیت نداره بخاطره همین رتبه سوم را میاره و کالاف رتبه دو چونکه کالاف قدرتش رو تفنگشه و فری فایر کاراکترهای خوبی داره ولی یه مشکل داره لگ هارو بردارن خوبه و چیترهارو هم بردارن عالی میشه

    28
    69
    1. موندم فیری فایر چی داره پابجی کلا همه چیش سرتره فیری فایر فیزیک فوق مضخرف اسلحه هاش معلوم میکنه چه بازی ای هست بعدشم تویی که داری پابجی کیفیت نداره بدون گوشی تو نمیکتش وگرنه صد تای فیری فایر گرافیک بالا تری داره مپاشم از فیری فایر بزرگ تره همه چیش در کل بهتره به نظرم فیری فایر باید با پابجی لایت مقایسه شه و این که بخواد باپابجی مقایسه خنده داره

      69
      26
      1. ******
        نه ************ فری فایر خیلی از پابجی سر تره حاظرم برم بدترین بازی دنیا ر بازی کنم ولی پابجی رو نه

        16
        44
      2. ترفدار بازی های pc

        فری فایر که بزودی از یوتوب ،گوگل و اپل حذف میشه اگر هم تعجب کردید پس نمیدونید تو دادگاه کرفتون چخبر شما هایی که میگید فری فایر بهتره یا پابجی بهتره یا کالاف بهتره *********** به مولا بهترین بازی ها بازی هایی مثل اپکس یا کالاف دیوتی وارزون یا سایبر پانک بهترین هستند

      1. برو بابا پابجی ۱۰۰ درصدش باگ هست کاراکتر هاش انگار ربات هستن نه پرش میزنن نه درست میخوابن زود هم میمیرن تو برو اینقدر بازی کن کور بشو

        42
        68
      2. اسکل خب حتما اندروید گوشیت پایینه من اندرویدم دهه فری فایرو راحت باز میکنه بعدشم تو داری فری فایرو با پابچی مقایسه میکنی؟
        معلومه که فری فایر بهتره یکی اینکه کاراکتراش زیادن2مپش بهتره3 کیفیت بهتر

        19
        55
  40. من عاشق بازی کالاف دیوتی هستم .
    ار وبسایت ایران موجو هم خرید کردم .
    خیلی خوبه این بازی

    77
    27

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH