گوگل به‌دنبال توسعه نقشه ردیابی بیماری کووید 19 است

صرفنظر از عقاید شخصی شما در خصوص گوگل این شرکت موفق به انجام کار تحسین‌برانگیزی شده و در دوران شیوع بیماری کووید 19 تا حد امکان به اطلاع‌رسانی گسترده پرداخته است. اکنون نیز ظاهرا کمپانی بر روی توسعه یک لایه جدید در سرویس گوگل مپس کار می‌کند. این لایه جدید نشان‌دهنده مناطقی است که در آن‌ها بیماری کووید 19 به بدترین نحو ممکن شیوع یافته است. مشخصه مذکور ابزاری مفید برای برنامه‌ریزی سفر محسوب می‌شود؛ زیرا در تشخیص وضعیت مقصد و مناطق موجود در طول مسیر سفر به کاربران کمک می‌کند.

لایه جدید سرویس گوگل مپس توسط یک خبرچین مشهور در شبکه اجتماعی توئیتر با شناسه Wongmjane@ کشف و از طریق وبسایت 9to5Google گزارش شد. گوگل مپس به‌دنبال استفاده از این لایه جدید در کنار سایر لایه‌های موجود در اپلیکیشن است. بنابراین کاربران به گزینه‌هایی برای حمل‌ونقل، ترافیک، دوچرخه‌سواری، نمایش سه‌بعدی، Street View و لایه جدید کووید 19 دسترسی خواهند داشت. پس از فعال‌سازی لایه جدید مرزهای میان استان‌ها در ایالات‌متحده با خطوط پررنگ‌تر ظاهر شده و سپس مناطقی با شیوع وخیم‌تر بیماری به‌صورت سایه‌دار نمایش داده می‌شوند. به‌نظر می‌رسد که گوگل برای تنظیم نقشه‌های کووید 19 خود اقدام به گردآوری داده از وبسایت ویکی‌پدیا، نشریه نیویورک تایمز، دانشگاه جان هاپکینز و شرکت شهرداری Brihanmumbai نموده است.

اکنون که بسیاری از افراد سفرهای جهانی خود را مجددا از سر گرفته‌اند؛ چنین ابزاری می‌تواند برنامه‌ریزی برای سفر را تا حدود زیادی تسهیل نماید. بدیهی است که برای سیاست ماندن در منزل و حفاظت از جان هیچ جایگزینی وجود ندارد. اما چنان‌چه قصد رفتن به مسافرت را دارید؛ در این‌صورت اطلاع از امن‌ترین مکان‌های ممکن یقینا مفید واقع خواهد شد.

لایه جدید چه زمانی به گوگل مپس اضافه خواهد شد؟

متاسفانه هنوز مشخص نیست که گوگل چه زمانی این لایه جدید را به‌طور رسمی برای اپلیکیشن گوگل مپس عرضه خواهد کرد (یا اصلا چنین کاری را انجام خواهد داد). به‌نظر می‌رسد که این مشخصه در مرحله تست قرار دارد. بنابراین ناچارا بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گوگل نهایتا آن‌را پیاده‌سازی خواهد کرد یا خیر. چنین ایده‌ای یقینا فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. بنابراین امیدواریم که لایه کووید 19 به بخشی از برنامه گوگل مپس تبدیل شود. هنگام مواجهه با شرایطی نظیر کروناویروس دسترسی به هرگونه اطلاعات موثق مفید خواهد بود. دسترسی به داده‌های بیش‌تر در یک ابزار پرکاربرد نظیر گوگل مپس نیز همواره پدیده‌ای مطلوب به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH