آینده صنعت موبایل متعلق به کشور چین خواهد بود

کنفرانس توسعه‌دهندگان سال 2020 شرکت هواوی طی روز 10 سپتامبر (20 شهریورماه) در شهر Songshan Lake واقع در ایالت Dongguan چین برگزار شد. در جریان این مراسم از سیستم‌عامل Hongmeng OS 2.0 و کد متن‌باز آن برای توسعه‌دهندگان رسما منتشر شد. پس از برگزاری رویداد فوق وانگ چنگ‌لو؛ رئیس دپارتمان نرم‌افزاری هواوی طی مصاحبه‌ای با رسانه‌ها اعلام کرد که به سیستم‌عامل Hongmeng OS 2.0 بسیار اطمینان دارد. وی در اظهاراتی خاطرنشان کرد: “اگر توسعه‌دهندگان چینی و هواوی با همکاری یکدیگر موفق به ساخت اکوسیستم HarmonyOS شده‌اند؛ در این‌صورت آینده صنعت موبایل در 20 سال آتی بایستی متعلق به کشور چین باشد. امروزه ما برای پیشی گرفتن در زمینه ساخت اکوسیستم مبتنی بر تلفن‌همراه و حوزه صنعت ارتباطات به فرصتی فوق‌العاده دست یافته‌ایم. بنابراین اکنون چشم‌اندازهای بسیار بزرگی پیش روی ما قرار دارند.”

بر اساس گزارشات مخابره شده رابط کاربری EMUI 11 هواوی با سیستم‌عامل HarmonyOS به شکلی عمیق ادغام خواهد شد. بدین‌ترتیب برای نخستین بار شاهد ادغام سیستم EMUI با HarmonyOS خواهیم بود. وانگ چنگ‌لو ادعا می‌کند که ارتقاء رابط EMUI ویژه اندروید با سیستم HarmonyOS به شکلی یکپارچه و بدون مشکلات فراوان انجام می‌شود. وی گفت: “ما اطمینان داریم که سیستم HarmonyOS واقعی تجربه متفاوتی را برای کاربران رقم خواهد زد. این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.”

اظهارات وانگ چنگ‌لو پیرامون HarmonyOS

وانگ چنگ‌لو اعلام کرد که سیستم Hongmeng نه‌تنها در ماژول‌های سخت‌افزاری مختلف بلکه در دستگاه‌های پراکنده یا منفصل نیز به‌کار گرفته نمی‌شود. همچنین مشخصه اصلی Hongmeng در بعد فنی جداسازی ماژول‌های سخت‌افزاری از درایورهای نرم‌افزاری بنیادین است. این سیستم معادل کامپیوترهای ویندوزی است که همگان از آن‌ها استفاده می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها اقدام به تولید دستگاه‌های چاپگر می‌کنند؛ اما میان آن‌ها و مایکروسافت هیچ‌گونه تعامل فنی وجود ندارد. این دستگاه‌ها صرفا نیازمند یک درایور مطابق با پروتکل معماری درایوری مایکروسافت هستند. در خصوص سیستم Hongmeng هواوی نیز همین اصل برقرار است. ما 15 گونه مختلف از ماژول‌ها را تفکیک می‌کنیم. این سیستم یک درایور سطح پایین است؛ لذا همانند یک دستگاه ایزوله شده به‌نظر نمی‌رسد. به‌عنوان مثال چنان‌چه تلفن‌همراه و میکروفون از طریق سیستم HarmonyOS به یکدیگر متصل شوند؛ در این‌صورت میکروفون توسط سیستم به‌عنوان یک ماژول شناسایی می‌شود. در واقع گوشی‌های موبایل همواره می‌توانند به ماژول‌های مختلفی متصل شوند. این موضوع بزرگترین وجه تمایز سیستم ما به‌شمار می‌رود.

وانگ چنگ‌لو در ادامه گفت: “مصرف‌کنندگان با 2 روش مختلف می‌توانند از منابع سخت‌افزاری جدیدا متصل شده بهره‌برداری نمایند. نخستین مورد اینکه شما شخصا می‌توانید این روش را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال هنگام انتخاب دوربین‌های جلویی و پشتی گوشی موبایل شما می‌توانید این‌کار را با یک کلیک انجام دهید. روش دوم اینکه سیستم به شما یادآوری می‌کند تا از مناسب‌ترین تجهیزات استفاده کنید. این پیشنهاد بر اساس سناریوی برنامه ارائه می‌شود. سیستم به‌طور خودکار ماژول‌های پیشنهادی را برنامه‌ریزی می‌کند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH