سیم کارت شاد

آذری جهرمی: مردم مراقب کلاهبرداری تحت عنوان سیم کارت شاد باشند!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت به جمع خبرنگاران آمد و به برخی سوالات آن‌ها پاسخ داد. جهرمی در مورد اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات گفت: از ابتدای امسال، بیش از 3 هزار و 500 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و از این به بعد می‌توانند از شبکه اینترنت استفاده نمایند.

جهرمی در مورد تخصیص بسته اینترنت ویژه دانشجویان اعلام کرد: ما بسته‌ اینترنت 20 گیگابایت سه ماهه را برای بیش از 700 هزار معلم و کادر آموزشی فعال کردیم، یک بسته اینترنت ویژه دانش آموزان نیز در نظر گرفته شده که جزئیات آن اعلام می‌شود. همچنین برنامه داریم تا یک بسته اینترنت برای اساتید و دانشجویان نیز فعال کنیم، به زودی با وزیر علوم جلسه خواهیم داشت و تکلیف این موضوع هم مشخص می‌شود.

وزیر ارتباطات با تاکید بر این نکته که سیم کارت شاد وجود ندارد و هیچ اپراتوری برای شبکه شاد، سیم کارت اختصاصی عرضه نمی‌کند گفت: متاسفانه برخی سودجویان با اسم سیم کارت شاد از مردم کلاهبرداری می‌کنند. مردم بدانند چیزی به عنوان سیم کارت شاد وجود ندارد و به پیام‌ها یا تماس‌هایی که برای فروش سیم کارت شاد می‌شود، توجه نکنند.

وی ادامه داد: البته سیم کارت ویژه کودکان از طرف اپراتورها عرضه شده که مخصوص کودکان است و ارتباطی به شبکه شاد ندارد. این سیم کارت‌ها یک لیست سفید دارند و همه سایت‌ها بر روی آن‌ها باز نمی‌شوند. این خدمت از سال 96 ارائه شده و حالا به دلیل مجازی شدن کلاس‌های درس، استقبال از آن گسترش پیدا کرده است.

آذری جهرمی در پاسخ به پرسشی در مورد استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی برای برگزاری کلاس‌های درسی گفت: طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی استفاده از این پیام‌رسان‌ها برای آموزش ممنوع است. اما برخی مدارس از آن‌ها استفاده می‌کنند و در این حال باید هزینه استفاده از این بستر را خودشان پرداخت کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH