رقابت شرکت‌های مدیاتک و کوالکام در بازار تراشه‌های موبایل طی 3 ماهه دوم سال 2020

موسسه تحقیقات آماری Counterpoint Research چند روز پیش گزارش خود پیرامون بازار پردازنده‌ گوشی‌های موبایل طی 3 ماهه دوم سال 2020 را منتشر کرد. از منظر عملکرد در بازار جهانی سهم کوالکام از بازار تراشه طی 3 ماهه دوم سال جاری میلادی معادل 29 درصد بود و پس از آن مدیاتک با سهم 26 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. بدین‌ترتیب فاصله میان کوالکام و مدیاتک بسیار کوچک شده است. این در حالیست که طی دوره زمانی مشابه در سال گذشته سهم شرکت‌های کوالکام و مدیاتک از بازار به ترتیب برابر با 33 و 24 درصد بود. بنابراین اگرچه سهم کوالکام از بازار روبه کاهش است؛ اما سهم مدیاتک از بازار روند روبه رشدی را تجربه نموده است.

در عین‌حال با مقایسه آمار مربوط به 3 ماهه دوم امسال و دوره زمانی مشابه در سال میلادی گذشته متوجه خواهیم شد که برند های‌سیلیکون هواوی از سامسونگ پیشی گرفته و با کسب سهم 16 درصدی از فروش جهانی تراشه عنوان سومین تولیدکننده بزرگ تراشه‌های اسمارت‌فونی را به خود اختصاص داده است. بنابراین سهم های‌سیلیکون از بازار تراشه نیز با رشد 4 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل از 12 به 16 درصد رسید. نام شرکت Ziguang Zhanrui نیز در فهرست 6 تولیدکننده برتر تراشه در جهان ظاهر شد؛ اما سهم آن از بازار در مقایسه با سال گذشته 1 درصد کاهش یافت.

در بخش بازارهای منطقه‌ای نیز برتری برند های‌سیلیکون هواوی مشخصا در کشور چین کاملا مشهود است؛ به گونه‌ای که فروش این شرکت حتی از مجموع فروش کمپانی‌های کوالکام و مدیاتک نیز بیش‌تر بوده است. با این‌حال مقبولیت تراشه‌های های‌سیلیکون در منطقه آمریکای شمالی و سایر بازارهای آسیایی بسیار ناچیز بوده است.

علاوه بر این پس از اعمال ممنوعیت‌های جدید علیه هواوی از روز 15 سپتامبر (25 شهریورماه) سهم تراشه‌های پیشرفته کایرین هواوی شدیدا کاهش خواهد یافت. بعلاوه تراشه‌های A14 اپل و اسنپ‌دراگون 875 کوالکام آماده حضوری پرقدرت در بازار بوده و بر اساس پیش‌بینی‌ها در فهرست تراشه‌های پرفروش بازار طی 3 ماهه سوم و چهارم سال جاری حضور خواهند داشت. بدین‌ترتیب جایگاه هواوی احتمالا دستخوش تغییراتی تکان‌دهنده خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH