آی‌پد پرو جدید نخستین دستگاه اپلی با نمایشگر Mini LED خواهد بود

اکنون مدتی است که شرکت اپل بر روی نمایشگرهای Mini LED کار می‌کند و مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور اعلام کرده که مجموعا 6 محصول از سری آی‌پدها و کامپیوترهای مک شرکت اپل در نوبت بهره‌برداری از این نمایشگرها قرار دارند. همچنین وی خاطرنشان می‌کند که مدل آینده آی‌پد پرو نخستین دستگاهی است که از این فناوری جدید بهره‌برداری خواهد کرد.

مینگ چی‌کو در گزارش اخیر خود خاطرنشان می‌کند که غول کوپرتینویی روند به‌کارگیری پنل‌های Mini LED را تسریع خواهد کرد؛ چرا که نتایج آزمایشات فعلی فراتر از حد انتظار بوده است؛ پدیده‌ای که عمدتا مدیون یک تامین‌کننده جدید با نام Sanan Optoelectronics است. بنابراین نخستین مدل آی‌پد پرو 12.9 اینچی با نمایشگر Mini LED احتمالا زودتر از موعد انتظار روانه بازار خواهد شد.

Epistar کماکان تامین‌کننده اصلی پنل‌های Mini-LED اپل باقی خواهد ماند؛ اما غول کوپرتینویی به منظور تامین تقاضای اولیه به تامین‌کنندگان بیش‌تری احتیاج خواهد داشت. در حال حاضر تولیدکنندگان پنل‌های Mini LED از مرحله “توسعه فناوری” به سوی “مقیاس اقتصادی” در حال حرکت هستند. آقای کو تصور می‌کند که در سال 2021 هزینه تولید یک پنل Mini LED حدودا 50 درصد کاهش خواهد یافت و این رقم در سال 2022 نیز مجددا افت 35 درصدی را تجربه خواهد کرد.

تولید انبوه پنل‌های مذکور در 3 ماهه چهارم سال جاری آغاز خواهد شد و حجم سفارشات اولیه آن نیز بین 300 هزار تا 400 هزار دستگاه متغیر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH