گیمر ایرانی دختر

افزایش تعداد گیمرهای دختر در ایران؛ 35 درصد جمعیت ایران گیمر هستند!

سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اعلام خلاصه گزارش جدید پیمایش ملی مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال گفت: 32 میلیون نفر در ایران بازی دیجیتالی انجام می‌دهند.

صادق پژمان با اشاره به انتشار گزارش جامع پیمایش ملی توسط مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال با عنوان “نمای باز 98” اعلام کرد: در این پیمایش ملی، اطلاعات بیش از 9 هزار و 200 خانوار جمع‌آوری شده و با بیش از 3 هزار گیمر نیز مصاحبه شده است. این گزارش به زودی منتشر می‌شود.

البته مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برخی از نتایج شاخص این گزارش را اعلام کرد: بر اساس نتایج این پیمایش، مجموع گیمرهای ایرانی در سال 98 به 32 میلیون نفر رسیده است، این در حالیست که در سال 96 این تعداد 28 میلیون نفر بود. در واقع از 83 میلیون ایرانی، بیش از 35 درصد انواع بازی‌های ویدئویی را در پلتفرم‌های مختلف انجام می‌دهند.

صادق پژمان ادامه داد: بر اساس این نتایج، از 32 میلیون گیمر ایرانی، 49 درصد از افرادی هستند که هر روز بازی می‌کنند، همچنین 65 درصد از کل گیمرها، بازی آنلاین انجام می‌دهند. بر اساس نتایج اعلام شده، گیمرهای ایرانی به طور متوسط 93 دقیقه در روز بازی می‌کنند.

از نظر پلتفرم بازی، همچنان موبایل با 92 درصد ضریب نفوذ در رده اول قرار دارد، 22 درصد از بازیکنان ایرانی با کنسول و 20 درصد نیز از پلتفرم رایانه استفاده می‌کنند. در این بخش تاکنون گیمرهای رایانه‌های شخصی درصد بیشتری نسبت به بازیکنان کنسول داشتند اما در سال 98 تعداد گیمرهای کنسول، افزایش یافته است.

از نکات قابل توجه آمار ارائه شده، افزایش درصد سهم بازیکنان دختر نسبت به سال 96 است، در پیمایش اطلاعاتی سال 96، سهم بازیکنان دختر 35 درصد بود، این مقدار در سال گذشته به 38 درصد رسید. همچنین میانگین سنی کل گیمرها از 19 سال در سال 96 به 22 سال در سال 98 رسیده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید به تغییرات مهم اقتصادی در حوزه گیمینگ افزود: نتایج نشان می‌دهند که تغییرات مهمی در اقتصاد بازی در کشور رخ داده است، در سال گذشته بازیکنان در مجموع 290 میلیارد تومان هزینه بازی‌های موبایل کردند که از این مقدار، 28 درصد هزینه صرف بازی‌های بومی شده است.

6 در مورد “افزایش تعداد گیمرهای دختر در ایران؛ 35 درصد جمعیت ایران گیمر هستند!”

  1. علی سگ پلیر کلاف

    اگه دوست داشتید ایدتونو بزار تو همین نظر ها باهاتون پلی بدم علی هستم ۱۴ ساله کوچیک همتونم ممنون میشم با هام بازی کنید چون می‌دونی چی وقتی یک دختر باهات بازی می‌کنه فازت میگیره بتل رویال جمع میکنی البته ما پسرها این جوریم شما دختر ها نمی دونم

    4
    1
  2. کاش میشد سختگیری بین خانواده ها نبود و ب همون اندازه ک گیمر پسر هست ، گیمر دختر هم بود
    ی جورایی برابری

    1
    8
  3. خب تعجبی نمیکنم ! تعداد استرم های یوتیوب و… تعداد بی شماری دارن من خودم یوتوبرم 12 سالمه و دختر هستم اهل بازی های اکشن هم هستم ! مثلا رینبو سیکس یا فورتنایت کالاف ماینکرفت و….

    5
    6
  4. من دخترم گیمرم 12 ساله و عاشق بازی های کامپیوتری و هر روز 1 ساعت بازی میکنم و بیشتر بازی انلاین مثل کالاف دیوتی موبایل و وارزون و فورتنایت یا پابچی موبایل کانتر 2021 هم بازی میکنم و کم افلاین پس الان فهمیدم 11 میلیون دختر گیمر در ایران هست و 21 میلیون پسر ولی مال دخترا کمه به گیمر دختر نیاز مندیم

    1
    9
  5. یا خدا چخبره 32 میلیون گیمر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    و در اخر فقط پلتفرم پی سی تمامممممممممممم

    3
    10

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH