بررسی اپلیکیشن گوگل والپیپر

بررسی اپلیکیشن گوگل والپیپر، دسترسی سریع به بهترین والپیپرهای دنیا

یکی از مهم‌ترین و موثرترین مسائلی که زیبایی فضای داخلی تلفن‌های همراه را دوچندان می‌کنند، والپیپرها و یا همان تصاویر زمینه هستند. علاوه بر این موضوع، اپلیکیشن گوگل والپیپر دارای ویژگی‌های که امروز قصد داریم به معرفی و بررسی آن بپردازیم. با آی‌تی‌رسان و بررسی اپلیکیشن Google Wallpapers همراه باشید.

اگر شما فرد حساسی باشید و یا به زیبایی گوشی خود اهمیت بدهید، بدون شک گاهی در پیداکردن یک تصویر مناسب برای زمینه موبایل‌تان با مشکلاتی مواجه می‌شوید؛ فاکتورهایی از جمله کیفیت، کمیت، موضوع‌ها و طراحی از عواملی هستند که ممکن است باعث سردرگمی شما در امر انتخاب والپیپر شوند.

پیداکردن یک تصویر معمولی کار دشواری نیست اما باتوجه به فاکتورهایی که ذکر کردیم، آیا هر تصویری می‌تواند زیبایی لازمه را به گوشی ما بدهد؟! از نظر من والپیپرها همانند لباس هستند! و حال باید این سوال را پرسید که از میان این‌همه لباس، کدام یک از آن‌ها مناسب‌ترین برای تلفن همراه شماست؟

باتوجه به این مسائل، گوگل تصمیم گرفت تا این مشکل را از بین برده و مشکل دیگری را جایگزین آن کند! شما با داشتن این اپ تنها با یک مشکل مواجه خواهید بود و به دلیل وجود آن، مرتبا از خود این سوال را می‌پرسید که “از میان این والپیپرها کدام‌شان را انتخاب کنم؟!”.

از سویی دیگر، چرا دست رد به سینه بهترین دستیاری که می‌تواند به ما در یافتن بهترین والپیپرهای گوشی کمک کند، بزنیم؟ شما در اپ Google Wallpapers می‌توانید محبوب‌ترین کته‌گوری‌های دنیا را مشاهده‌کرده و از طریق آن‌ها، به صورت کاملا رایگان، به بهترین تصاویر موجود دسترسی پیدا کنید؛ موارد دیگری نیز هستند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد. اگر به‌دنبال راحت‌ترین راه برای یافتن تصاویر و والپیپرهای زیبا و با کیفیت هستید، این اپ برای شماست!

ما در این مطلب به سراغ بررسی اپلیکیشن Google Wallpapers رفته‌ایم تا تمامی نقاط قوت و ضعف آن را برای شما بیان کنیم. گوگل برای این محصول خود نسخه iOS را طراحی نکرده است و تنها کاربران اندرویدی می‌توانند از خدمات آن بهره ببرند.

نکته: این نقد و بررسی برروی نسخه 6793674-10 اپلیکیشن Google Wallpapers صورت گرفته است.

بررسی اپلیکیشن Google Wallpapers: دسترسی سریع به بهترین والپیپرهای دنیا

رابط کاربری اپلیکیشن گوگل والپیپر

رابط کاربری اپلیکیشن Google Wallpapers بسیار ساده بوده به گونه‌ای که تمامی افراد در هر رده سنی بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرارکرده و از خدماتش بهره کافی را ببرند. در این اپ شما شاهد یک طراحی چشم‌نواز نخواهید بود و به محض اینکه به محیط داخلی آن یک نگاه بیاندازید، در می‌یابید که دیزاینرهای گوگل در کمال تعجب، وقت چندانی را صرف این موضوع نکرده‌اند و به گونه‌ای مستقیم بر سر اصل مطلب رفته‌اند؛ اما تصاویری که در محیط اپ وجود دارند می‌توانند باعث‌شوند که این مسئله چندان به چشم کاربران نیاید.

در وسط بالای صفحه نام اپلیکیشن درج شده است و در قسمت پایین آن نیز کتگوری‌هایی را که والپیپرها بر اساس آنان دسته‌بندی شده‌اند، مشاهده می‌کنیم. فارغ از تصاویر، تقریبا تمام طراحی این اپ برپایه رنگ سفید انجام‌شده و ما تنوع رنگ خاصی را در آن نمی‌بینیم.
در اپلیکیشن تقریبا آیکونی که طراحی منحصربه‌فرد خود را داشته باشد، وجود ندارد و حتی می‌توانیم بگوییم که اصلا آیکونی وجود ندارد! همان‌طور که ذکر شد تصاویر در دسته‌بندی‌های مختلف در اختیارتان قرار دارند؛ نام هر دسته‌ زیر آن با زبان انگلیسی نوشته شده است و برروی هر دسته‌بندی نیز یک عکس مربوط به مضنون آن قراردارد تا شما بتوانید بدون نگاه‌کردن به نام کتگوری، متوجه شوید که در آن دسته چه نوع تصاویری وجود دارند.

بررسی اپلیکیشن Google Wallpapers: دسترسی سریع به بهترین والپیپرهای دنیا

امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن گوگل والپیپر

برای استفاده از خدمات اپلیکیشن گوگل والپیپر نیازی به ایجاد حساب کاربری نبوده و تنها کافیست آن را نصب‌کرده و از امکاناتش استفاده کنید. تقریبا تنها دسترسی‌ که این اپلیکیشن از شما درخواست می‌کند، دسترسی به حافظه تلفن همراه شماست؛ می‌توانید از دادن این دسترسی به اپ امتناع‌کرده و هم‌چنان از امکانات آن نیز استفاده کنید.

پس از گشودن اپ، با صفحه‌ای متشکل از کتگوری‌های اپلیکیشن روبرو خواهید بود. این اپ را می‌توان یک موتور جستجوی والپیپر دانست؛ جالب است بدانید که گوگل برای آپدیت والپیپرها و به گونه‌ای اضافه‌کردن تصاویر جدید به محصول خود، از دیگر تولیداتش هم‌چون گوگل و گوگل پلاس نیز استفاده می‌کند و می‌توان گفت که آن‌ها منابعی هستند که والپیپرها از آن‌جا می‌آیند! باتوجه به گستردگی محصولات گوگل و وجود اپلیکیشن Google Wallpapers، شخصا معتقدم این‌که ما بتوانیم با سهولت از منبعی باکیفیت و بسیار قدرتمند استفاده کنیم، رویدادی مفید و کارآمد است.

همان‌طور که قبلا ذکر کردیم، این اپلیکیشن دارای جزئیات خاصی نبوده و حتی موتور جستجویی نیز جهت دسترسی سریع‌تر به تصاویر در آن دیده نمی‌شود؛ همه چیز در غالب یک جدول دسته‌بندی‌شده در دسترس شما قرار خواهد گرفت و تمام! فارغ از کیفیت مناسب و زیبایی والپیپرها، نکته‌ای که بسیار من را ناامید کرد محدودبودن تعداد تصاویر بود! از آن‌جا که گوگل را می‌توان منبعی بی‌پایان دانست، غیرمنطقی نیست که در اپلیکیشنی که توسط آن طراحی‌شده است چنین محدودیت‌هایی وجود داشته باشد؟!

مشخصا تا به اینجا متوجه شده‌ایم که با یک ایده جالب و کارآمد روبرو هستیم که در کمال تعجب از سوی گوگل با کم‌توجهی مواجه‌شده است. هم‌چنین باید بدانید که بسیاری از والپیپرهای داخل اپ از دیگر اپلیکیشن‌ها استخراج شده‌اند و شما می‌توانید در کنار هر تصویر، آیکونی را تحت عنوان Explore مشاهده نمایید که با کلیک‌کردن برروی آن، وارد سایت مربوط به منبع تصویر خواهید شد.

حال بهتر است در رابطه با دسته‌بندی والپیپرها و کتگوری‌های مربوط به آن‌ها صحبت کنیم؛ متاسفانه نکته منفی دیگری که در این رابطه به چشم می‌خورد، کم‌بودن تعداد موضوعات تصاویر بوده که یکی دیگر از عوامل تعجب‌برانگیز در این اپ است. به طور مثال، یکی از معروف‌ترین دسته‌های تصاویر که در دنیا طرفداران بی‌شماری را نیز دارد، مربوط به دسته ماشین بوده که گوگل والپیپر جایی را برای آن در آرشیو خود درنظر نگرفته است.

بنده اول فکرکردم که دلیل این نقص‌ها می‌تواند از آپدیت‌نشدن این اپ باشد؛ اما پس از کمی جستجو متوجه شدم که از آخرین آپدیتی که برای این اپلیکیشن منتشر می‌شود تنها 42 روز می‌گذرد و ما هم‌چنان شاهد وجود چنین مشکلات مضحکی در آن هستیم! می‌توان گفت که گوگل دلیل عدم قرار دادن آپشن‌های مختلف در اپلیکیشن خود را با چنین ضعف‌هایی توجیه کرده است؛ زمانی که محتوای فراوانی وجود ندارد، آپشن‌هایی من‌جمله موتور جستجو و تنظیمات چه فایده‌ای می‌توانند داشته باشند؟!

حال نوبت آن است که نگاهی به صفحات مربوط به والپیپرها بیندازیم؛ پیش از هرچیز، باید بدانید که خدمات گوگل والپیپر تنها در صورتی که به شبکه جهانی اینترنت متصل باشید، قابل بهره‌برداری هستند و درغیر این صورت، این اپلیکیشن هیچ امکاناتی را در اختیار شما قرار نخواهد داد. پس از آن‌که برروی تصویر موردنظرتان کلیک نمایید، وارد صفحه مربوط به تصویر منتخب خواهید شد که در آن، علاوه بر والپیپر، سه آیکون را تحت عنوان‌های Preview ،Set Wallpaper و Explore مشاهده خواهید نمود؛ شما می‌توانید با فعال‌کردن تیک آپشن Preview، پیش نمایشی از والپیپر موردنظرتان را برروی صفحه تلفن همراه‌تان ببینید و هم‌چنین با کلیک‌کردن برروی آیکون Set Wallpaper، قادر هستید تا آن تصویر را برای هریک از صفحات خود برگزینید. قابلیت آیکون Explore را نیز پیش‌تر برای‌تان ذکر کرده‌ایم.

پس از واردشدن به هر یک از کتگوری‌های اپلیکیشن، در بالای صفحه آیکونی را تحت عنوان Daily Wallpaper مشاهده خواهید کرد؛ با فعال‌کردن این آپشن، تمامی والپیپرهای مربوط به هر بخش به صورت روزانه برروی صفحه تلفن شما تنظیم خواهند شد؛ یعنی زمانی که این آپشن فعال باشد، هرروز شاهد تنظیم‌شدن یک والپیپر جدید برروی موبایل‌تان خواهید بود که این مسئله می‌تواند تنوع جذابی را در صفحه گوشی شما ایجادکرده و از تکراری‌شدن تصاویر زمینه جلوگیری کند. این قابلیت باید برای هریک از کته‌گوری‌ها به صورت مجزا فعال شود؛ برای فعال‌کردن آن تنها کافیست برروی آیکونش کلیک‌کرده، روش دانلودشدن تصاویر (وای فای یا داده همراه) را مشخص‌کرده و سپس گزینه OK را فشار دهید.

جالب است بدانید که در این اپلیکیشن میانبرهایی نیز جهت دسترسی سریع‌تر شما به سایر برنامه‌های مشابه فراهم‌ شده است تا بتوانید از آن‌ها نیز بهره ببرید!

بررسی اپلیکیشن گوگل والپیپر، دسترسی سریع به بهترین والپیپرهای دنیا

دسترسی‌ها

همان‌طور که گفتیم، این اپلیکیشن از شما درخواست ساخت اکانت نمی‌کند و می‌توانید بدون نیاز به هیچ‌چیزی و تنها با اتصال به اینترنت از خدمات آن بهره کافی را ببرید. درخواست این اپ برای دسترسی به حافظه تلفن همراه از لحاظ تئوری باید منطقی باشد اما شخصا شاید بتوانم بگویم که از آن کمی متعجب شدم؛ زیرا باوجود اینکه این اپلیکیشن تصویر محور است، پس از این‌که به آن اجازه دهید که به گالری شما دسترسی داشته باشد، در ازای آن تقریبا خدماتی را دریافت نخواهید کرد که به همین سبب من این مسئله را عجیب می‌دانم.

هم‌چنین در کمال تعجب دسترسی دیگری که اپ می‌تواند داشته باشد و ممکن است که شما متوجه آن نشوید، دسترسی به تماس‌های تلفن شماست! چرا باید چنین اپلیکیشنی بتواند به تماس‌های ما دسترسی داشته باشد درحالی که هیچ خدماتی را در زمینه ارتباطات به ما ارائه نمی‌دهد؟! شخصا این اپ را زیر و رو کردم و هم‌چنان متوجه ‌نشدم که چرا این اپلیکیشن آنقدر خصوصیات عجیب و تعجب‌برانگیز دارد که این دسترسی‌ها نیز جزئی از این مسئله باشند.

نتیجه‌گیری

این اپلیکیشن ایده جذابی را دنبال‌کرده و در صورتی که گوگل به آن اهمیت بیشتری می‌داد، می‌توانست با استفاده از قدرت فراوانی که کمپانی سازنده آن در اختیار دارد، به یک سوپر اپلیکیشن در سبک شخصی‌سازی و مدیا تبدیل شود که به دلایل نامعلوم این اتفاق رخ نداد. ضعف‌های فراوان و بیشتر عجیبی در این اپ وجود دارند که بدون شک چشم پوشی از آن‌ها امری غیرممکن بوده و گوگل باید فکری برای اصلاح آن‌ها بکند.

انتظار می‌رود با انتشار آپدیتی قدرتمند علاوه بر رفع مشکلات اپ، خدمات آن را بسیار گسترده‌تر کنند و تجربه جدیدی را از دنیای تصاویر به مخاطبان‌شان هدیه دهند؛ اما توسعه‌دهندگان اپ باید ابتدا از خود بپرسند که آیا اصلا قصد چنین کاری را دارند و یا قصد دارند تا با ادامه‌دادن این بی‌توجهی‌ها، باعث گستردگی و تشدید ضعف‌های آن شوند. نکته جالبی که در رابطه با این اپلیکیشن وجود دارد، این است که باوجود مشکلاتی که ذکر شد، هم‌چنان در گوگل پلی مقدار 100 میلیون دانلود را به خود اختصاص‌داده است که البته نام کمپانی سازنده بدون شک در این امر بی‌تاثیر نبوده. برای دانلود نسخه اندرویدی اپلیکیشن گوگل والپیپر با حجم 4 مگابایت می‌توانید از لینک کافه بازار در انتهای مطلب استفاده کنید.

نقاط قوت

  • کیفیت بالای تصاویر
  • رابط کاربری ساده
  • امکان فعال‌کردن قابلیت Daily Wallpaper

نقاط ضعف

  • عدم توجه تیم سازنده به گسترش جزئیات اپلیکیشن
  • دسترسی‌های غیرمنطقی
  • تعداد کم والپیپرها و کتگوری‌ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH