مروری بر اخبار جنجالی در هفته گذشته: از عدم صدور مجوز برنامه جدید فردوسی‌پور تا ورود رایتل به بورس

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری به 10 خبر مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به ساخت تلفن هوشمند در داخل کشور، عدم صدور مجوز ساخت برنامه 99 توسط ساترا، ساخت بازی ایرانی در مورد جرج فلوید و محرومیت حدود سه میلیون دانش آموز از آموزش مجازی به علت عدم دسترسی به تلفن هوشمند، از جمله اخبار پربازدید داخلی بود.

در ادامه 10 خبر پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

آمادگی ال‌جی و 5 شرکت دیگر برای تولید تلفن همراه در ایران!

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به آمادگی شرکت‌های ایرانی برای تولید تلفن همراه گفت: در حال حاضر 6 شرکت در داخل توانایی تولید تلفن همراه را دارند، شرکت‌های ال‌جی، جی‌پلاس، مجموعه ارگ جدید بم، انارستان، صاایران و اُرُد پای کار تولید هستند و می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.


صدا و سیما مجوز ساخت برنامه 99 را به عادل فردوسی ‌پور نداد!

طبق اخبار منتشر شده، صدا و سیما توانست برنده نزاع با وزارت ارشاد بر سر حق مدیریت شبکه‌های اینترنتی ایران (VOD) باشد و جلوی ساخت برنامه 99 عادل فردوسی‌پور را بگیرد.


توضیحات سردار نقدی درباره ساخت بازی ایرانی جرج فلوید

بسیج قصد دارد تا یک بازی ایرانی با محوریت جرج فلوید بسازد، البته در داستان این بازی، جرج فلوید توسط نیروی بسیج ایران نجات پیدا می‌کند و زنده می‌ماند. سردار نقدی به عنوان ارائه دهنده ایده این بازی معتقد است که ساخت چنین بازی می‌تواند پیامی مهم و جهانی داشته باشد.


افزایش چشمگیر واردات تلفن همراه به کشور با وجود گرانی و شیوع کرونا!

مدیر کل رگولاتوری منطقه شمال کشور، اعلام کرد: طی شش ماه ابتدایی سال جاری، ثبت سفارش و ترخیص کالا از پایانه‌های گمرکی شمال، بیش از 75 درصد رشد داشته است. واردات تلفن همراه از این منطقه نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش 48 درصدی داشته و به 5 میلیون و 200 هزار دستگاه رسیده که رقمی قابل توجه است.


محرومیت 3 میلیون دانش‌آموز ایرانی از آموزش مجازی به دلیل عدم دسترسی به تلفن هوشمند!

محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در واکنش به خبر خودکشی دانش آموز 11 ساله اهل شهرستان دیره در استان بوشهر به دلیل عدم برخورداری از تلفن هوشمند یا تبلت برای استفاده از آموزش مجازی اعلام کرد: در کشور حدود 3 میلیون دانش آموز به دلیل عدم دسترسی به تلفن هوشمند یا تبلت، نمی‌توانند از کلاس‌های آموزش مجازی مدارس بهره‌مند شوند.


حمله سایبری گسترده به دو سازمان مهم دولتی تائید شد

ابولقاسم صادقی، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران، در مورد حمله گسترده سایبری به دو سازمان دولتی در روز دوشنبه و سه‌شنبه اطلاعاتی را ارائه داد.


بیش از 73 میلیون نفر در ایران از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند!

بر اساس آمارهای جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیو کشور، بیش از 88 درصد مردم ایران از اینترنت موبایل (3G،4G) استفاده می‌کنند. طبق آمار اعلام شده بیش از 73 میلیون نفر در ایران از اینترنت همراه نسل سوم و چهارم استفاده می‌کنند.


آذری جهرمی: با سامانه استعلام مدرک تحصیلی دیگر کسی خودش را دکتر و مهندس معرفی نمی‌کند!

محمد جواد آذری جهرمی روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت به جمع خبرنگاران آمد و از احتمال در دسترس قرار گرفتن مدرک تحصیلی تمام شهروندان ایرانی در یک سامانه جامع خبر داد.


همزمان با روز عصای سفید؛ انتصاب یک نخبه نابینا به عنوان مشاور وزارت ارتباطات

روز پنجشنبه، به مناسبت فرا رسیدن روز امنیت عصای سفید، وزارت ارتباطات اعلام کرد که از این پس یکی از نخبگان نابینا کشور به عنوان مشاور در این وزارتخانه فعالیت خواهد کرد.


رایتل وارد بورس می‌شود

طبق اعلام مدیرعامل هلدینگ شستا مالک رایتل، این اپراتور پس از یک دوره زیان‌دهی به سوددهی رسیده و در زمستان وارد بورس می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH