نوکیا در کره ماه اینترنت 4G راه‌اندازی می‌کند!

مسافرانی که در آینده به ماه سفر می‌کنند؛ قادر به عکاسی از سوژه‌های موردنظر خود و انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی خواهند بود. این سناریو به لطف انعقاد قراردادی جدید میان شرکت نوکیا و آژانس فضایی آمریکا موسوم به ناسا با بودجه 14.1 میلیون دلاری امکان‌پذیر خواهد شد. این قرارداد به استقرار زیرساخت‌های ضروری برای راه‌اندازی اتصال 4G در ماه کمک می‌کند. البته هدف از راه‌اندازی فناوری 4G در ماه یقینا ارسال تصاویر سلفی فضانوردان از فضا نبوده است؛ بلکه دسترسی به اینترنت در ماه امکان برقراری ارتباطات با سرعت بالاتر، اطمینان‌پذیری مطلوب‌تر و برد پیمایشی بیش‌تر نسبت به فناوری‌های قابل دسترس فعلی را فراهم می‌کند.

پیش‌تر و در جریان ماموریت‌های پیشین آپولو مهندسان ناسا ناچارا بایستی به ارتباطات رادیویی مبتنی بر ایستگاه‌های پایه، رله‌ها و شبکه‌ای از فرستنده‌ها بسنده می‌کردند. بنابراین دانشمندان معتقدند که استفاده از فناوری 4G احتمالا به ارتقاء کارآیی سیستم‌ها کمک خواهد کرد.

در تبلیغات مربوط به شبکه 5G مشخصا اعلام می‌شود که این فناوری در مقایسه با شبکه نسل 4 سریع‌تر است. لذا اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چرا ناسا از فناوری 5G استفاده نمی‌کند؟

در پاسخ به این سوال بایستی خاطرنشان کرد که برخی اشکال فناوری‌های 5G احتمالا قادر به پیمایش مسافتی طولانی‌تر نسبت به تکنولوژی 4G نبوده و در حال حاضر لزوما گزینه ایده‌آلی به‌شمار نمی‌ر‌وند. در هر صورت ایجاد امکان برقراری ارتباط هنگام حضور در فضا یقینا نوعی پیشرفت تکنولوژیک شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. بنابراین صرفنظر از به‌کارگیری فناوری‌های 5G یا 4G چنین تحولی کماکان چشمگیر به‌نظر می‌رسد.

1 در مورد “نوکیا در کره ماه اینترنت 4G راه‌اندازی می‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH