اسمارت‌فون گلکسی فولد 3 سامسونگ مجهز به قلم S Pen با فناوری جدید خواهد بود

بر اساس شایعات پیشین قرار بود اسمارت‌فون گلکسی فولد 2 سامسونگ به‌همراه قلم S Pen روانه بازار شود؛ اما چنین سناریویی نهایتا عملی نشد. وبسایت The Elec به نقل از موسسه UBI Research اعلام کرده که سامسونگ به منظور عرضه سومین نسل اسمارت‌فون تاشوی خود به‌همراه قلم S Pen مجهز تلاش خود را به کار خواهد بست؛ اگرچه این موضوع احتمالا نیازمند استفاده از یک فناوری متفاوت خواهد بود.

گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ از فناوری رزونانس الکترومغناطیسی (EMR) استفاده می‌کنند. این فناوری در کنار یک استایلوس پسیو عمل نموده و در مقایسه با قلم‌های الکتروستاتیکی اکتیو (AES) از قیمت‌گذاری عموما ارزان‌تر، دقت مناسب و تاخیر پایین برخوردار است. با این‌حال بر اساس گزارشات مخابره شده ظاهرا سامسونگ در زمینه یکپارچه‌سازی دیجیتایزر EMR با شیشه فوق‌العاده باریک (UTG) و طراحی انعطاف‌پذیر آن با مشکلاتی مواجه شده است. این موضوع موجب شده تا سامسونگ از به‌کارگیری قلم S Pen در گلکسی فولد 2 صرفنظر نماید. موسسه UBI Research پیش‌بینی می‌کند که تا زمان رفع این مشکلات برای مدل آینده، کمپانی احتمالا به استفاده از استایلوس‌های الکتروستاتیکی اکتیو روی خواهد آورد.

فناوری AES از برخی مشکلات شاخص تکنولوژی EMR رانش مکان‌نما و لرزش جلوگیری می‌کند. همچنین AES از دقتی نزدیک به مقیاس پیکسلی ایده‌آل برخوردار بوده و از قابلیت تشخیص شیب نیز پشتیبانی می‌کند. این فناوری در تبلت‌های سرفیس شرکت مایکروسافت و آی‌پدهای اپل به‌کار گرفته شده است. اکنون مدتی است که قابلیت پشتیبانی از تشخیص شیب به قلم S Pen افزوده شده است؛ اما با توجه به نحوه عملکرد EMR کارآیی این مشخصه با حالت ایده‌آل فاصله دارد.

به هرحال ادغام سنسورهای موردنیاز فناوری AES با سخت‌افزار Y-OCTA مورد استفاده در نمایشگرهای آمولد سامسونگ موجب پیچیدگی طراحی IC خواهد شد. شرکت‌های BOE و ال‌جی دیسپلی مشغول توسعه نمایشگرهای تاشو مبتنی بر فناوری AES هستند. بنابراین در صورت پشتیبانی گلکسی فولد 3 از قلم استایلوس، سامسونگ نیز به عرصه رقابت با این 2 تولیدکننده وارد خواهد شد. بر اساس گزارشات مخابره شده از سوی تحلیل‌گران، سامسونگ ضخامت UTG مورد استفاده در هندست خود را از 30 به 60 میکرومتر افزایش خواهد داد. بدین‌ترتیب صفحه‌نمایش قادر به تحمل فشار ناشی از نوک استایلوس خواهد بود. چنین نگرانی‌هایی در خصوص دوام نمایشگر یکی دیگر از دلایل عدم به‌کارگیری قلم S Pen در اسمارت‌فون گلکسی فولد 2 محسوب می‌شود.

2 در مورد “اسمارت‌فون گلکسی فولد 3 سامسونگ مجهز به قلم S Pen با فناوری جدید خواهد بود”

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. هندست‌های سری نوت همراه با قلم S Pen همواره مشتریان خاص خود را داشته است. برای بسیاری از مدیران و کسب‌وکارها وجود قلم استایلوس یک موهبت بزرگ خواهد بود. بعلاوه طی چند سال گذشته امکانات S Pen پیشرفت و تنوع بسیار زیادی را تجربه کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH