اپل به‌دنبال عرضه موتور جستجوگر اختصاصی برای کاهش وابستگی خود به گوگل است

یک گزارش اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت گوگل برای ادامه فعالیت خود به‌عنوان موتور جستجوگر پیش‌فرض در مرورگر سافاری مبلغ 12 میلیارد دلار به اپل پرداخت نموده است. اپل چنین مبلغ چشمگیری را تنها از شرکت گوگل دریافت می‌کند؛ اما ظاهرا غول کوپرتینویی معتقد است که ساخت یک موتور جستجوگر اختصاصی در بلندمدت به نفع کمپانی خواهد بود.

بر اساس گزارش جدید نشریه فایننشیال تایمز (به نقل از وبسایت Paywall) شرکت اپل با هدف کاهش وابستگی خود به گوگل و دستیابی به استقلال هرچه بیش‌تر به‌دنبال ساخت موتور جستجوی اختصاصی خود است. بعلاوه قوانین نظارتی ضد انحصاری پیش روی اپل احتمالا در نهایت غول کوپرتینویی را به این سمت و سو سوق خواهد داد.

با این‌حال نمی‌توان اطمینان داشت که ساخت یک موتور جستجوی اختصاصی و تحمیل آن بر مشتریان وجهه بهتری را برای اپل به‌همراه داشته باشد. در گذشته نیز شرکت مایکروسافت با ادغام مرورگر اینترنت اکسپلورر و سیستم‌عامل ویندوز با مشکلاتی مواجه شد و شرایط دشواری را تجربه کرد. نشریه مذکور خاطرنشان می‌کند که در حال حاضر شرکت اپل در محصولات فعلی خود به نوعی از یک جستجوگر اختصاصی استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال برنامه Today View نشان‌دهنده فهرستی از نتایج گردآوری شده توسط اپل و نه گوگل است.

همان‌طور که گفته شد؛ صحت و سقم این گزارش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. چرا که گوگل در زمینه موتور جستجو تجربه و اطلاعاتی چند ساله را در اختیار دارد و این موضوع به پیشرفت و بهبود عملکرد جستجوگر آن‌ها کمک کرده است. بنابراین راه اندازی یک موتور جستجوگر جدید توسط اپل و رقابت آن با نمونه گوگلی تجربه‌ای بسیار مهم و در عین‌حال دشوار خواهد بود. حتی شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت نیز با راه‌اندازی جستجوگر اختصاصی بینگ به موفقیت چشمگیری دست نیافتند. به هرحال توصیه می‌شود تا به صحت این گزارش با دیده تردید نگاه کنید. اما شما در خصوص موتور جستجوگر اختصاصی اپل چه‌طور فکر می‌کنید؟ به‌نظر شما آیا غول کوپرتینویی در این مسیر به موفقیت خواهد رسید؟

1 در مورد “اپل به‌دنبال عرضه موتور جستجوگر اختصاصی برای کاهش وابستگی خود به گوگل است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH