نگاهی اجمالی به بازی Spider Man: Miles Morales

امسال برای شرکت سونی سال درخشان و پر شکوهی بود. عناوین قدرتمند مانند Ghost of Tsushima و The last of us part II باعث شدند PlayStation 4 عملکرد بی‌ سابقه‌ای داشته باشد. حال برای بار دیگر استودیو Marvel طرفداران را با Spider Man: Miles Morales غافلگیر می‌کند. برای برسی این بازی با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

متاسفانه بازی Spider Man: Miles Morales داستان اختصاصی کاملی ندارد و به صورت دنباله‌ Spider Man 2018 است. در این عنوان Marvel تمام امکاناتی که طرفداران Spider Man 2018 می‌خواستند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. داستان بازی نسبتا کوتاه است و شخصیت‌های منفی تاثیر کمرنگ‌تری در آن دارند. اما چالش‌های مبارزات بازی و مراحل ثانویه جذاب کمبودهای بازی را جبران می‌کنند. بازی Spider Man: Miles Morales نیویورک غرق در برف را با جزئیات بالایی به تصویر می‌کشد. بدیهی است که این بازی از Spider Man 2018 جلوه‌های بصری بهتری دارد و در کنسول‌ PS4 نیز تجربه خوبی را برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد.

مبارزات بازی Spider Man: Miles Morales

مکانیک مبارزات بازی

گیم‌پلی Spider Man: Miles Morales از تمام جهات نسبت به Spider Man 2018 بهبود یافته است. مایلز از سبک جدیدی برای مبارزه با دشمنان استفاده می‌کند. استعداد‌های او باعث می‌شوند تا او یک قهرمان جدید و منحصربفرد شناخته شود.

دو تفاوت مهم مایلز را از پیتر متمایز می‌کند.
اولین تفاوت توانایی مایلز در ناپدید شدن است. این توانایی نه تنها مخفی شدن را آسان‌تر می‌کند، بلکه فرصتی برای تمرکز کردن و چیدن استراتژی جدید به بازیکنان می‌دهد. بعد از مدتی مخفی ماندن دشمنان به پست‌های خود باز می‌گردند و مایلز می‌تواند از این فرصت برای کشتن بی سر و صدای دشمنان استفاده کند.

دومین توانایی مایلز Venom نام دارد که به ضربات و تار‌‌های او جریان برق را اضافه می‌کند. مایلز می‌تواند از Venom در مبارزات خود استفاده کند و چندین دشمن را با یک ضربه از پای در بیاورد. هنگام استفاده از Venom محدوده دید کم و تمرکز دوربین روی دشمنان تنظیم می‌شود. سرعت جهش‌ها در حین استفاده از Venom زیادتر می‌شود.

سناریو مبارزات در این بازی کوتاه است، اما از هیجان بالایی برخوردار هستند. مراحل جهان باز بهینه‌تر شده‌اند و شما کمتر شاهد مراحل تکراری خواهید بود. برای تکمیل بازی به صورت 100% نیازی به انجام مراحل بخش جرایم ندارید و برای انتخاب مراحل می‌توانید از تلفن همراه مایلز استفاده کنید.

داستان بازی

مایلز از پیتر معنی قهرمان بودن را می‌آموزد و سربلند از آزمون قهرمانی پیتر بیرون می‌آید. حرکات او به اندازه پیتر دقیق نیست اما مهارت بالایی در استفاده از تار و سبک مخصوص خود دارد. از همان لحظه شروع، بازی قهرمانی پر دل و جرأت را به تصویر می‌کشد. مایلز نیز به کمک توانایی‌های خود می‌تواند از میان باران گلوله‌های دشمن و یا خیابان‌های شلوغ و خطرناک نیویورک عبور کند. در لحظات آغازین حرکات مایلز شباهت زیادی به پیتر دارد اما به محض دستیابی به قدرت‌های جدیدش به قهرمان جدیدی تبدیل می‌شود. در اوایل بازی زندگی شخصی و بُعد قهرمانانه مایلز به صورت متعادل رشد نکرده است. او مرتکب اشتباه می شود، در نبرد‌ها شکست می‌خورد و گاهی بجای کمک به مردم به آن‌ها ضرر می‌رساند. با وجود ناامیدی هیچگاه دست از تلاش برای تبدیل کردن دنیا به مکانی امن‌تر دست بر نمی‌دارد. از نکات منفی بازی کوتاه بودن داستان بازی است به طوری که اکثر بازیکنان در ۱۲ ساعت قادر به اتمام آن خواهند بود. به دلیل مختصر بودن داستان، هدف و انگیزه برخی از شخصیت‌های اصلی درک نمی‌شود.

اپلیکشن نقشه در بازی جدید

نتیجه گیری

بازی Spider Man: Miles Morales شاید به بزرگی Spider Man 2018 نباشد اما داستان مایلز را به خوبی بیان می‌کند. نحوه مبارزات در بازی پیشرفت خوبی و طراحی محیط نیز تحولات زیادی داشته است. بعضی از مراحل تکراری مانند هک کردن برج‌های رادیویی حذف شده‌اند. از مشکلات بازی شباهت به عنوان قبلی و طول بسیار کوتاه داستان آن است. البته با وجود تمام نقص‌ها و مشکلات این بازی لحظات خوب و لذت‌بخشی را برای طرفداران این مجموعه فراهم می‌کند.

مزیت‌های بازی در PS5

تقریباً هیچ زمان اضافه‌ای برای Fast Travel و بارگزاری صرف نمی‌شود. استفاده بهینه از فناوری رِی‌تِرِیسینگ و ایجاد نورپردازی واقع‌گرایانه، با DualSense تمامی ضربات و قدرت Venom را حس خواهید کرد. PS5 با کیفیت و نرخ‌فریم بالاتر سرعت واکنش شما را بیشتر می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH