شیائومی از اسمارت‌فون پوکو M3 رسما رونمایی کرد

از چند هفته پیش کمپانی شیائومی پخش محتوای تبلیغاتی برای اسمارت‌فون پوکو M3 را آغاز کرد. بدین‌ترتیب پس از انتظاری طولانی تصویری از یک اسمارت‌فون اقتصادی مقابل دیدگان کاربران قرار گرفت. اکنون کمپانی چینی از اسمارت‌فون جدید خود رسما رونمایی کرده است.

پیرو تصاویر پیش‌تر لو رفته، الگوی طراحی پشتی هندست تصویر اسمارت‌فون وان‌پلاس 8T Cyberpunk 2077 را در ذهن متبادر می‌کند. این پدیده از طراحی برجسته و متمایز ماژول دوربین مستطیلی‌شکل در پنل پشتی دستگاه ناشی می‌شود. همچنین کاربران قادر به خریداری پوکو M3 در مدل‌های رنگی آبی (Cool Blue)، مشکی (Power Black) و زرد (Poco Yellow) خواهند بود.


در قسمت جلویی دستگاه شاهد به‌کارگیری یک پنل 6.53 اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، ناچ قطره‌ای شکل و روکش گوریلا گلس 3 هستیم. با این‌حال کاربران نبایستی انتظار به‌کارگیری نمایشگری با نرخ نوسازی بالا را داشته باشند. با بررسی فهرست مشخصات دستگاه متوجه خواهیم شد که باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی قابلیت شاخص پوکو M3 به‌شمار می‌رود. از جنبه تئوری این باتری به آسانی برای مدت 2 روز شارژدهی خواهد داشت؛ خصوصا آنکه باتری ناچار به تامین انرژی موردنیاز مودم 5G نیست. در واقع پوکو ادعا می‌کند که این اسمارت‌فون در صورت استفاده سبک برای مدت بیش از 5 روز، در صورت کاربری متوسط برای مدت کمتر از 3 روز و در صورت استفاده سنگین برای مدت 1.5 روز شارژدهی خواهد داشت.

متاسفانه پوکو M3 صرفا از قابلیت شارژ 18 واتی پشتیبانی می‌کند. این موضوع بدان معناست که کاربران به منظور شارژ کامل باتری هندست خود ناچارا بایستی برای مدتی منتظر بمانند. با این‌حال کاربران با استفاده از شارژر 22.5 واتی عرضه شده در بسته‌بندی هندست می‌توانند سایر گجت‌های خود را با سرعت بالاتری شارژ نمایند.

سایر امکانات اسمارت‌فون پوکو M3

بررسی اجمالی مشخصات پوکو M3 نشان می‌دهد که این دستگاه در نیمه پایین‌تر اسمارت‌فون‌های میان‌رده طبقه‌بندی می‌شود. این هندست مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 662، 4 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌داخلی با قابلیت ارتقاء است. به‌عبارت دیگر امور پردازشی ابتدایی و بازی‌های سبک بایستی به خوبی اجرا شوند؛ اما شکاف عملکردی دستگاه هنگام اجرای بازی‌های سنگین و سه‌بعدی یقینا نمایان خواهد شد.

پیکره‌بندی دوربین نیز ماهیت اقتصادی گوشی را به وضوح نمایش می‌دهد؛ چرا که کاربران با خریداری پوکو M3 به ماژول دوربین سه‌گانه 48 مگاپیکسلی دسترسی خواهند یافت. ماژول دوربین پشتی از حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی و 2 حسگر 2 مگاپیکسلی نه‌چندان کاربردی (از نوع ماکرو و تشخیص عمق) میزبانی می‌کند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی تعبیه شده درون ناچ قطره‌ای شکل مسئولیت ثبت تصاویر سلفی را بر عهده دارد.


اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه دستگاه، درگاه ورودی با طراحی سه‌گانه (2 اسلات سیم‌‌کارت و 1 اسلات کارت حافظه میکرو اس‌دی)، نسخه سفارشی رابط کاربری MIUI 12، سیستم‌عامل اندروید 10، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون، درگاه مادون‌قرمز و سیستم تشخیص چهره مبتنی بر دوربین سایر امکانات پوکو M3 را تشکیل می‌دهند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها نسخه‌ای از هندست با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی با قیمت‌گذاری 149 دلاری عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که مشتریان برای خریداری نسخه 4/128 گیگابایتی گوشی بایستی مبلغ 169 دلار را پرداخت نمایند. با این‌حال پوکو خاطرنشان می‌کند که 2 مدل فوق در روز جمعه سیاه با قیمت‌گذاری 129 و 149 دلاری قابل خریداری خواهند بود. در هر صورت این هندست‌ها در مقایسه با گوشی‌هایی نظیر وان‌پلاس نورد N100 (با قیمت‌گذاری 179 پوندی) به‌مراتب ارزان‌تر هستند. پوکو M3 از طریق فروشگاه‌های آمازون، AliExpress ،Lazada و وبسایت شیائومی قابل دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH