معرفی فیلم Shawshank Redemption: رستگاری در شاوشنگ!

Shawshank Redemption بر اساس کتابی از استیون کینگ در سال ۱۹۹۴ ساخته شد. به دلیل هم‌زمانی اکران این فیلم با شاهکار‌های سینمایی دیگری مثل Forrest Gump و Pulp Fiction و همچنین محبوب نبودن فیلم‌های با تم زندان در میان مردم، این فیلم در زمان اکران با فروش و استقبال خوبی رو به رو نشد. این فیلم در ستایش دوستی، امید و تلاش ساخته شده و با ترکیب زیبایی از شوخ‌طبعی، خردمندی و حیله‌گری یک اثر سینمایی زیبا به وجود آمده. این فیلم توانسته با امتیاز ۹.۳ در رتبه نخست ۲۵۰ فیلم برتر IMDb قرار بگیرد. با آی‌تی‌رسان و معرفی این فیلم همراه باشید.

Shawshank Redemption ‌ روایت‌گر داستان بانکدار جوانی به نام اندی‌ست که بی‌گناه به جرم قتل همسرش به حبس ابد محکوم شده است. او برای سپری کردن مدت محکومیتش به زندان Shawshank منتقل می‌شود که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و کسی نتوانسته تا کنون از آن بگریزد. اندکی پس از ورود به زندان مجبور به تحمل سختی‌های بسیاری به خاطر جو بد زندان و آزار دیگر زندانی‌ها می‌شود. با گذر زمان اندی اعتماد و محبت زندانی‌ها را به خود جلب می‌کند و تلاش می‌کند با احداث کتا‌ب‌خانه‌ای در زندان و سواد آموزی به زندانی‌ها، محیط زندان را به جای بهتری تبدیل کند.

اندی برای کتاب‌خانه به کتاب‌های بیشتری نیاز دارد و نامه‌ای به رئیس زندان‌ها می‌فرستد تا بودجه‌ای برای خرید کتاب به آنها اهدا کنند. در ابتدا همه اینکار اندی را بیهوده می‌خوانند و به او می‌گویند کسی به نامه‌های او توجه نمی‌کند و هیچ بودجه‌ای قرار نیست به آنها تعلق بگیرد. نکته‌ برجسته‌ فیلم Shawshank Redemption ایمان و امیدواری بسیار قوی اندی‌ست که هیچ چیز را غیرممکن نمی‌داند. او آنقدر به ارسال نامه ادامه می‌دهد تا اینکه بالاخره بودجه درخواستی آنها برایشان فراهم می‌شود. با گذر زمان دنی علاوه بر اعتماد زندانیان توجه و اعتماد رئیس زندان و زندانبان‌ها را هم به خود جلب می‌کند و با دانش خود در امور بانکداری کمک‌های زیادی به آنها می‌کند. در نقطه اوج فیلم شما از هوش و حیله‌گری اندی و نقشه‌های او علیه رئیس زندان و زندانبان به وجد می‌آیید.

Shawshank Redemption فقط یک فیلم داستانی نیست، این فیلم یک اثر تاثیرگذار و امیدبخش است که نگاه شما را نسبت به اهداف بلند مدتی که دارید، عوض می‌کند. اندی به خوبی نشان می‌دهد که مهم نیست چقدر هدف شما در زندگی سخت و دور از انتظار باشد، اگر به اندازه کافی تلاش کنید و صبر داشته باشید هیچ چیز غیرممکن نیست. دنی در این فیلم کاری را انجام می‌دهد که همه آن را غیر ممکن می‌دانند و او را از انجامش نا‌امید می‌کنند. او فقط با تحمل نوزده سال از حکم ابد خود از زندان می‌گریزد و با هویت جعلی و ثروتی که به لطف رئیس زندان آنرا به دست آورده زندگی جدیدی را شروع می‌کند.

Shawshank Redemption به کارگردانی Frank Darabont
Shawshank Redemption به کارگردانی Frank Darabont

Shawshank Redemption به کارگردانی Frank Darabont ساخته شد. Morgan Freeman و Tim Robbins از ستارگان این فیلم زیبا و تاثیرگذار هستند که بازی بسیار به یاد ماندنی را به نمایش گذاشتند. این فیلم امتیاز ۹۱ را از Rotten tomatoes و امتیاز ۸۰ را از Metacritic دریافت کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH