آموزش ارسال پیام‌های محو شونده در واتساپ

در حالی که اکثر مکالمات واتساپی ما با دوستان و اعضای خانواده است، گاهی اوقات نیز شاید با افرادی مکالمه داشته باشیم که آن‌ها را چندان نمی‌شناسیم. از آنجایی که احتیاج چندانی به باقی ماندن چنین چت‌هایی نیست، پس بهتر است که از پیام‌های محو شونده استفاده کنیم. در ادامه به شیوه ارسال پیام‌ های محو شونده در واتساپ می‌پردازیم.

پیام‌رسان واتساپ از حالت خود-تخریبی برای چت‌ها، پشتیبانی می‌کند. هنگامی‌که از این ویژگی برای گروه‌ها و یا مکالمات خصوصی استفاده می‌کنید، آنگاه پیام‌ها پس از گذشت یک هفته، به‌صورت خودکار از گوشی شما و طرف مقابل، پاک خواهند شد. در زیر به شیوه انجام این کار می‌پردازیم.

نحوه ارسال پیام‌های محو شونده در واتساپ

ابتدا باید مطمئن شوید که از آخرین نسخه واتساپ بر روی گوشی اندروید و آیفون خود استفاده می‌کنید.

حال باید اپلیکیشن واتساپ خود را اجرا کنید. در ادامه باید در برگه “Chats”، چت انفرادی و یا گروهی موردنظر خود را انتخاب کنید.

ارسال پیام‌ های محو شونده در واتساپ

در بالای مکالمه باید نام گروه و یا مخاطب خود را لمس کرده تا بتوانید به صفحه پروفایل وارد شوید.

ارسال پیام‌ های محو شونده در واتساپ

گزینه “Disappearing messages” را انتخاب کنید.

ارسال پیام‌ های محو شونده در واتساپ

نکته: در گروه‌ها، فقط ادمین می‌تواند به این تنظیمات دسترسی پیدا کند.

جهت فعال کردن امکان ارسال پیام‌ های محو شونده در واتساپ باید گزینه “On” را لمس کنید.

ارسال پیام‌ های محو شونده در واتساپ

اکنون هرگونه فایل ارسالی توسط شما و یا سایر اشخاص در چت انتخاب شده، پس از گذشت یک هفته پاک خواهد شد. در تاریخ نگارش این مقاله، راهی جهت شخصی‌سازی این دوره زمانی وجود ندارد.

این قضیه بر روی پیام‌های قدیمی‌تر از تاریخ اعمال این تغییرات، تأثیری نخواهد داشت. با تکرار کردن گام‌های بالا و این بار انتخاب گزینه “Off”، می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

در هنگام فعال بودن این ویژگی، واتساپ طرف مقابل را از این موضوع خبردار کرده و همچنین یک آیکون کوچک ساعت را نیز در کنار تصویر بندانگشتی چت موردنظر، قرار می‌دهد.

به یاد داشته باشید که چنین قابلیتی نمی‌تواند شما را در مقابل تهیه اسکرین‌شات و یا ذخیره فایل‌ها از جانب طرف مقابل، محفوظ نگه دارد. همچنین گزینه تهیه خروجی از چت نیز همچنان در دسترس خواهد بود.

با این اوصاف، قابلیت خود-تخریبی واتساپ فقط جهت پاک کردن دوره‌ای چت‌های شما کاربرد دارد. بنابراین نمی‌توان این قابلیت را یک ویژگی مرتبط با حفظ حریم خصوصی دانست.

3 در مورد “آموزش ارسال پیام‌های محو شونده در واتساپ”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH