معرفی بهترین و سریع‌ترین روش پرداخت اینترنتی قبوض

معرفی بهترین و سریع‌ترین روش پرداخت اینترنتی قبض برق، گاز، آب و تلفن، در این مطلب آسان‌ترین روش پرداخت قبوض اینترنتی را به شما معرفی می‌کنیم.

در دنیای مدرن امروز، با وجود تلفن هوشمند و اپلیکیشن‌های کاربردی، انجام کارهای مختلف نسبت به چندین سال پیش بسیار آسان‌تر شده است. این روزها به جای رفتن به بانک و منتظر ماندن در صف طولانی آن، با یک اپلیکیشن می‌توانید تمام کارهای بانکی خود را انجام دهید، خرید و فروش لباس، بلیط، وسایل مورد نیاز روزمره و حتی لوازم سوپر مارکتی به شکل آنلاین صورت می‌گیرد، حتی بسیاری از کارهای خدماتی منزل و خودرو با اپلیکیشن‌های موبایل قابل انجام است.

ماهیت فناوری، تسهیل زندگی مردم است و ما با استفاده از این خدمات می‌توانیم سبک زندگی بهتری داشته باشیم. با وجود سرویس‌های آنلاین دیگر لزومی به رفتن به بانک و ادارات نیست، از این بابت زمانی از ما هدر نمی‌رود و مصرف انرژی نیز کاهش پیدا می‌کند، البته استفاده از فناوری برای انجام کارهای روزانه طی یک سال اخیر، اهمیت بیشتری پیدا کرده است، شیوع ویروس کرونا انسان‌ها را خانه نشین کرده و حتی کلاس‌های درسی دانش آموزان در سراسر جهان به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: چرا باید از اپلیکیشن آپ استفاده کنیم؟!

در این دوران استفاده از اپلیکیشن‌های خدماتی برای انجام کارهای روزانه به شدت افزایش پیدا کرده است، رقابت شرکت‌ها و استارتاپ‌ها نیز برای ارائه اپلیکیشن‌های بهتر با خدمات بیشتر و روش کار ساده‌تر نیز بسیار گرم شده است.

در این حال برای انجام هر کاری چندین سرویس و اپلیکیشن آنلاین به شما معرفی می‌شود، این که دست شما برای استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خدماتی باز باشد، اتفاق خوبی است اما همین تعدد سرویس‌ها و تبلیغات گسترده اپلیکیشن‌ها گاهی موجب سردرگمی کاربران می‌شود.

انجام کارهای بانکی و خدماتی از منزل

یکی از مهم‌ترین خدماتی که این روزها توسط اپلیکیشن‌ها صورت می‌گیرد و گزینه‌های متعددی هم برای انتخاب وجود دارد، انجام کارهای مالی، بانکی و پرداخت است. حدود یک سالی می‌شود که تمام بانک‌ها و ادارات کشور برای جلوگیری از تجمع مراجعه کنندگان و حفظ قرنطینه خانگی، ارائه خدمات حضوری خود را محدود کرده و مردم را به استفاده از اپلیکیشن‌های آنلاین دعوت می‌کنند.

در این بین هر بانک یک اپلیکیشن اختصاصی را ارائه داده است، شرکت‌‌های خدماتی مانند شرکت آب، گاز، برق و تلفن نیز هرکدام سایت و سرویس مخصوص به خود را برای پرداخت اینترنتی قبض معرفی کرده‌اند، که مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، اگر به خدمات دیگر مانند خریط بلیط، خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت طرح‌های ترافیکی، عوارض، بیمه و … نیز احتیاج داشته باشید باید برنامه اختصاصی هرکدام را نصب کنید و به این ترتیب در دریایی از اپلیکیشن‌ها غرق خواهید شد.

اما راه‌های دیگری برای دسترسی به تمامی این خدمات به صورت یکپارچه و بسیار آسان‌ نیز وجود دارد. سوپر اپلیکیشن آپ یکی از بهترین برنامه‌ها برای انجام تمام کارهای مالی، بانکی و خدماتی است. آپ یکی از برترین برنامه‌های خدمات پرداختی در جهان محسوب می‌شود که در ایران نیز بیش از 40 میلیون کاربر دارد، با این اپلیکیشن سبک و کارآمد می‌توانید کارهایی همچون خرید شارژ گوشی، خرید بسته اینترنت، واریز مبلغ به صورت کارت به کارت، گرفتن موجودی حساب بانکی، انجام امور مربوط به بیمه، پرداخت عوارض و خرید طرح ترافیک، خرید بلیط اتوبوس، قطار، هواپیما، خرید از سوپر مارکت، ثبت نام و  احراز هویت در سامانه سجام و… از همه مهم‌تر پرداخت انواع قبوض را انجام دهید. تنها کافیست اپلیکیشن آپ را از اینجا نصب کنید تا به تمامی این خدمات دسترسی داشته باشید.

آسان‌ترین راه برای پرداخت اینترنتی قبض

در اپلیکیشن آسان پرداخت (آپ) قابلیت پرداخت قبض برق، آب، گاز همچنین تلفن ثابت و همراه وجود دارد، شما با انتخاب گزینه پرداخت قبض و وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت به آسانی می‌توانید قبوض مختلف خود را پرداخت کنید. برای اینکار می‌توان از بارکدخوان نیز استفاده کرد تا نیازی به وارد کردن دستی شناسه قبض و پرداخت نباشد.

به این منظور زمانی که وارد اپلیکیشن آپ می‌شوید باید قسمت “پرداخت قبوض” را انتخاب نمایید، در بخش بعدی برای پرداخت قبض برق گزینه “قبض برق” و برای پرداخت قبوض دیگر گزینه “قبض‌های خدماتی، تلفن و موبایل” را انتخاب کنید.

پرداخت اینترنتی قبض

دو تفاوت عمده میان پرداخت اینترنتی قبض برق و دیگر قبوض خدماتی وجود دارد و به همین دلیل این دو بخش از یکدیگر جدا هستند، اولین تفاوت در آن است که برای قبوض دیگر مانند قبض آب، باید شناسه قبض و شناسه پرداخت وارد شود در حالی که برای قبض برق تنها وارد کردن شناسه قبض الزامیست، تفاوت دوم در اطلاعات به نمایش درآمده از قبض است، برای قبوض دیگر جزئیات هزینه‌ها و پرداخت قبض به نمایش در‌نمی‌آید، اما برای قبض برق همانند تصویر زیر، می‌توانید جزئیات قبض، لیست صورت حساب‌های گذشته همچنین نسخه اصلی قبض را با تمامی اطلاعات شامل میزان مصرف شما، میانگین مصرف شما نسبت به میانگین مصرف محل زندگی و شهرتان، جزئیات هزینه و حتی تاریخ پرداخت را مشاهده کنید.

در هر صورت پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز از قبض برق یا دیگر قبوض، مبلغ پرداختی اعلام می‌شود و شما با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود یا استفاده از کیف پول آپ می‌توانید تمامی قبوض خود را پرداخت کنید. اطلاعات تراکنش پرداخت قبوض شما نیز در قسمت “لیست تراکنش‌ها” اپلیکیشن آپ ثبت و محفوظ می‌ماند.

با وجود چنین امکاناتی از سوی سوپر اپلیکیشن آپ، واقعا صرف هزینه و انرژی برای پرداخت قبوض به روش‌های سنتی هیچ توجیهی ندارد، با این اپلیکیشن به آسانی و در زمان بسیار اندکی می‌توانید قبض‌های خود را به صورت اینترنتی و یکپارچه پرداخت کنید، همچنین از دیگر امکانات این اپلیکیشن نیز استفاده نمایید.

در بخش پرداخت قبض موبایل و تلفن ثابت شما می‌توانید تنها با استفاده از شماره موبایل خودتان از میزان کارکرد خط مطلع شده و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.

 

1 در مورد “معرفی بهترین و سریع‌ترین روش پرداخت اینترنتی قبوض”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH