شیائومی Mi 11 به‌عنوان نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 معرفی شد

در جهان امروزی کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون به‌دنبال معرفی دستگاه‌هایی با پسوند پرو، پرو مکس و پرو پلاس هستند. با این‌حال شیائومی تصمیم گرفته تا از رویکرد قدیمی تبعیت نموده و امروز از تنها یک گوشی پرچم‌دار با نام شیائومی Mi 11 رونمایی کرد. این گجت رسما نخستین هندستی است که با تراشه اسنپ‌دراگون 888  روانه بازار شده و از بهترین نمایشگر ساخت کمپانی بهره می‌گیرد. این پنل آمولد 6.81 اینچی از رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار است.

شیائومی Mi 11

همچنین پنل جلویی از نرخ نمونه‌برداری لمسی 480 هرتزی، حداکثر روشنایی 1500 نیتی و روکش محافظ گوریلا گلس Victus برخوردار است.

توان پردازشی این هندست از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 888 به‌همراه 8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه‌داخلی یا 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی تامین می‌شود. شیائومی Mi 11 فاقد درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است؛ لذا کاربران پس از خریداری هندست قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی آن نخواهند بود.

پیکره‌بندی دوربین اصلی شامل یک سنسور 108 مگاپیکسلی شناخته شده از سری Mi 10 است. این حسگر با اندازه 1/1.33 اینچی خود مجهز به یک لنز 7P بوده و لنز جلویی آن نیز دارای گشودگی دیافراگم f/1.85 است. دوربین فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی دارای میدان‌دید 123 درجه‌ای است؛ در حالی‌که سومین دوربین در کنار آن قرار گرفته و یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی ابتدایی است. در قسمت جلویی دستگاه نیز شیائومی از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی استفاده کرده است. این دوربین در قسمت پشتی حفره کروی‌شکل در گوشه فوقانی سمت چپ نمایشگر مستقر شده است.

شیائومی Mi 11 در مدل‌های رنگی مشکی و سفید

با بررسی پنل جلویی گوشی وجود یک نمایشگر با لبه‌های جانبی خمیده توجه کاربران را به خود جلب می‌کند. شیائومی در بخش زیرین نمایشگر Mi 11 از جدیدترین نمونه اسکنر اثرانگشت اپتیکی شرکت Goodix بهره گرفته است. بر اساس اعلام کمپانی سازنده این اسکنر حتی از قابلیت نظارت بر ضربان قلب نیز پشتیبانی می‌کند. با این‌حال شیائومی ضمن معرفی هندست به چنین قابلیتی اشاره نکرد.

تصاویر مربوط به مراسم معرفی اسمارت‌فون شیائومی Mi 11

شیائومی Mi 11 مجهز به یک باتری 4600 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 55 واتی در بستر سیم، شارژ بی‌سیم 50 واتی و شارژ معکوس 10 واتی است. این هندست با کلیه شارژرهای دارای استاندارد Quick Charge 4+، Quick Charge 3 و Power Delivery 3.0 سازگاری دارد. شیائومی تصمیم گرفته تا آداپتور شارژر را از بسته‌بندی هندست خود حذف نماید؛ اما در صورت عدم دسترسی کاربران به شارژر سازگار یک عدد آداپتور 65 واتی GaN را به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط کمپانی هارمن کاردن، حالت شبانه با قابلیت‌های ارتقایافته، اتصال 5G دوگانه (در شبکه‌هایی با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز)، پشتیبانی از اتصال وای‌فای 6E، بلوتوث 5.2، NFC و بهترین سرویس‌های ناوبری سایر ویژگی‌های شاخص شیائومی Mi 11 را تشکیل می‌دهند.

پیش‌سفارش این هندست هم‌اکنون آغاز شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فروش رسمی آن نیز از روز 1 ژانویه 2021 (12 دی ماه) شروع خواهد شد. شیائومی Mi 11 در 6 مدل رنگی مختلف شامل مشکی، سفید، آبی، چرم خاکی، چرم بنفش و نسخه ویژه با امضای لی جون؛ مدیرعامل برند عرضه می‌شود.

کلیه مدل‌های رنگی شیائومی Mi 11

قیمت‌گذاری این هندست از رقم 3999 یوان (610 دلار/ 500 یورو) آغاز شده و تا حداکثر 4699 یوان (720 دلار/ 585 یورو) برای قدرتمندترین پیکره‌بندی حافظه افزایش خواهد یافت. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فروش اولیه این هندست از روز 1 ژانویه سال 2021 آغاز خواهد شد.

اگرچه در جریان رویداد اخیر شیائومی شاهد معرفی تنها یک هندست بودیم؛ اما انتظار می‌رود که کمپانی چینی در اواخر سال 2021 از اسمارت‌فون شیائومی می 11 پرو مجهز به یک لنز پریسکوپی و دوربین اصلی ارتقایافته رونمایی کند؛ همان‌طور که تصاویر پیش‌تر لو رفته نیز به این موضوع اشاره داشتند. امیدواریم که جزئیات مربوط به عرضه جهانی این هندست به‌زودی اعلام شوند.

1 در مورد “شیائومی Mi 11 به‌عنوان نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 معرفی شد”

  1. واقعا زیباست….
    این عددای دوربین با عدد دوربین عکاسی چه فرقی دارن؟
    از اونا بالاتره ولی کیفیت دوربین عکاسی همیشه بهتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH