درگیری اندروید و جاوا به نفع اوراکل تمام شد

google vs oracle

دادگاه‌ دو شرکت اوراکل و گوگل سرانجام به نتیجه رسید و در نهایت درگیری اندروید و جاوا به نفع اوراکل تمام شد.

ظاهرا حضور در دادگاه و شکایت کردن از یکدیگر برای شرکت‌های بزرگ فناوری در نسل فعلی به یک عادت بدل شده است و پس از دادگاه دو غول بزرگ یعنی سامسونگ و اپل، این بار نوبت به گوگل و اوراکل رسیده بود تا کار را به دادگاه بکشانند.

در دادگاه برگزار شده اوراکل از گوگل شکایت کرده بود که به صورت غیرقانونی از سیستم جاوا در سیستم‌عامل اندروید استفاده کرده است و به همین دلیل نیز خواهان غرامت از این شرکت شده بود. در نخستین دادگاه که مدتی پیش برگزار شد، نتیجه به نفع گوگل اعلام شده و این شرکت از اتهامات وارده تبرئه گردید ولی اوراکل قصد عقب کشیدن نداشت. مسئولان و وکیلان اوراکل پرونده یاد شده را به دادگاه‌های عالی و رده بالا انتقال دادند. سرانجام در پایان هفته گذشته بود که دادگاه برگزار شد و این بار نوبت به اوراکل رسید تا برنده این دعوای حقوقی باشد.

این پرونده در دادگاه به طور همزمان، توسط سه قاضی فدرال ایالت واشنگتون در ایالات متحده آمریکا بررسی گردید. تیم قضایی مسئول رسیدگی به پرونده در اعلامیه رسمی خود درباره این دادگاه و نتیجه آن، اینگونه اعلام نمودند:« ما پس از بررسی به اتفاق به این نتیجه رسیدیم که استفاده سازمانی از یک API

در مورد این شکایت کاملا با مفاد قوانین نقض کپی رایت همخوانی دارد.» شایان ذکر است که تیم قضات حاضر در این دادگاه، 37 مورد استفاده غیر قانونی از جاوا را در سیستم‌عامل اندروید به تائید رساندند.

پس از این دادگاه  بود که دورین دیلی، مشاور ارشد شرکت اوراکل درباره این پرونده به اظهار نظر پرداخت. او در این باره گفت:«  دیدگاه قانونی دادگاه فدرال حاکی از پیروزی اوراکل در این پرونده داشته است. تمامی صنایع نرم‌افزاری بر اساس قوانین کپی رایت بنا شده است و این قوانین، درست مانند سوخت حرکتی ما در این صنایع است و شرکت‌ها را به سمت نوآوری و تولید روانه می‌سازد. کپی رایت موجب می‌شود که توسعه دهندگان نرم‌افزاری حس کنند می‌توانند پاداش تلاش‌هایشان را دریافت نمایند.» او در ادامه درباره درباره شرایط ادامه استفاده از این امکانات توسط گوگل گفت:« ما مطمئن هستیم که تمامی دادگاه‌های منطقه‌ای نیز به ارائه احکامی عادلانه درباره پرونده‌های مربوط به کپی رایت دست خواهند زد. در صورتی که کپی رایت و پرداخت حقوق آن رعایت شود هر کسی می‌تواند از امکانات استفاده نماید.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH