ارزش بیت‌ کوین در برابر طلا به بالاترین حد خود رسیده است

بیت‌کوین به یک نقطه عطف دیگر دست یافته است. اکنون ارزش بیت‌کوین در برابر شمش طلا؛ قدیمی‌ترین دارایی سرمایه‌‌ای در جهان به بالاترین میزان خود رسیده است. در روز جمعه ارزش بیت‌کوین بار دیگر به سقف قیمتی خود این‌بار در برابر طلا رسید. این پدیده بار دیگر نشان داد که میزان تقاضا برای دارایی‌های دیجیتالی کماکان روبه افزایش است.

بر اساس داده‌های وبسایت MarketWatch روز جمعه قیمت بیت‌کوین از مرز 29 هزار دلار فراتر رفت. بدین‌ترتیب ارزش این رمزارز دیجیتالی به بالاترین رقم معادل 15.40 اونس طلا رسید و از سقف قیمتی پیشین در دسامبر سال 2017 نیز تجاوز کرد.

وبسایت MarketWatch اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری بیت‌کوین در برابر شمش طلا را منتشر کرده است

بر اساس اعلام وبسایت U.Today در اوایل وقت روز جمعه نرخ قیمت بیت‌کوین در برابر طلا به بالاترین رقم معادل 15.62 اونس رسید. سال 2020 دوران مطلوبی برای بیت‌کوین بود؛ چرا که خریدهای سازمانی به تسریع روند صعودی پرشتاب بازار به گونه‌ای کاملا متفاوت با روند 11 سال گذشته کمک کرد. بیت‌کوین بزرگترین رمزارز در بازار سرمایه به‌شمار می‌رود. قیمت بیت‌کوین در سال 2020 حدودا 300 درصد افزایش یافته است.

قیمت طلا نیز طی سال میلادی گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد؛ اگرچه افزایش قیمت طلا در مقایسه با رشد انفجارگونه ارزش بیت‌کوین کمرنگ به‌نظر می‌رسد. فلز زرد با رشد 25 درصدی قیمت سال 2020 را به پایان رساند.

بزرگترین طرفداران بیت‌کوین معتقدند که ارز دیجیتالی در حال از بین بردن محدودیت‌های بازار طلا است. سرمایه‌گذاران به‌دلیل بهره‌وری، قابلیت جابه‌جایی و کمبود دارایی ثابت شده به شکل خیره‌کننده‌ای به سوی بیت‌کوین گرایش پیدا کرده‌اند. موضوع شگفت‌آور اینکه چنین نگرشی از سوی تحلیل‌گران موسسه JPMorgan Chase نیز مطرح شده است. آن‌ها بر این باورند که طلای دیجیتالی بیت‌کوین در حال جذب سرمایه‌ها از بازار فلزات گرانبها است.

برخی کارشناسان معتقدند که فشار عرضه بیت‌کوین  می‌تواند موجب افزایش قیمت‌ها در سال 2021 شود. وبسایت Cointelegraph اخیرا گزارش داد که مدیر دارایی‌های دیجیتالی در موسسه Grayscale تقریبا 3 برابر حجم بیت‌کوین استخراج شده در ماه دسامبر را خریداری کرده است. افزایش تقاضا از جانب وبسایت‌های PayPal، Cash App و سایر موسسات به کمبود آشکار عرضه بیت‌کوین دامن زده است.

2 در مورد “ارزش بیت‌ کوین در برابر طلا به بالاترین حد خود رسیده است”

  1. بجای طلا باید بیتکوین میگرفتم
    چرا هرکاری میکنیم تهش ضرره
    فک کنم اگه من بیتکوین میگرفتم الان ددونه ای هزار تومن میشد

  2. واضحه که هرچی خبرای مجازی بیشتر بشه بیتکوین هم بالا میره ولی مث بقیه خبرای مجازی تکراری میشه
    وقتی این حس عمومی ایجاد بشه دوباره نزولی میشه
    مث همه صعودها و نزول هاش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH