معرفی بهترین شبیه‌سازهای اندروید برای مک

آیا شما از طرفداران سرسخت کامپیوترهای مک بوده و می‌خواهید که بازی‌ و نرم‌افزارهای اندرویدی را بر روی آن اجرا کنید؟ با استفاده از شبیه‌سازهای اندروید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های اندروید در مک خود استفاده کنید. علاوه بر این، شبیه‌سازها می‌توانند شما را در زمینه ساخت و تست اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز یاری برسانند. در ادامه به معرفی بهترین شبیه ساز های اندروید برای مک می‌پردازیم.

بهترین شبیه ساز اندروید برای مک

Bluestacks

Bluestacks یکی از بهترین شبیه‌سازهای اندروید برای ویندوز بوده و احتمالا بهترین شبیه ساز اندروید برای مک نیز هست. اجرای بازی‌های موبایلی هدف اصلی توسعه این شبیه‌ساز بوده و در واقع این نرم‌افزار سعی دارد که تجربه شبه کامپیوتر را برای بازی‌های موبایلی به ارمغان بیاورد.

Bluestacks به‌صورت کامل از موس و کیبورد پشتیبانی کرده و همچنین به همراه کنترل‌های از پیش‌ تنظیم شده قابل شخصی‌سازی، ارائه می‌شود. اگر نحوه کنترل شبیه‌ساز را شخصی‌سازی کنید، آنگاه Bluestacks به شما این امکان را می‌دهد که از تنظیمات اعمال شده خود، فایل خروجی تهیه کنید. بنابراین می‌توانید تنظیمات کنترل خود را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.

شبیه ساز اندروید برای مک

هنگامی‌که برای اولین بار نرم‌افزار Bluestacks را اجرا می‌کنید، آنگاه همانند بوت کردن یک تبلت و یا گوشی اندرویدی جدید، باید پیکربندی اولیه را انجام دهید.

شبیه ساز اندروید برای مک

به‌عنوان بخشی از این فرایند، از شما خواسته می‌شود که به حساب گوگل خود وارد شوید. بدین ترتیب قادر خواهید بود که با استفاده از فروشگاه گوگل پلی، به دانلود نرم‌افزارهای موبایلی بپردازید. پس از وارد کردن این اطلاعات، می‌توانید صفحه اصلی آشنای اندروید را به همراه اپلیکیشن نصب شده Google Play، مشاهده کنید.

شبیه ساز اندروید برای مک

اکنون می‌توانید اپلیکیشن Google Play را اجرا کرده، اپلیکیشن موردنظر خود را در آن پیدا و سپس به‌راحتی آن را دانلود کنید.

شبیه ساز اندروید برای مک

پس از دانلود اپلیکیشن موردنظر نیز می‌توانید بازی و یا نرم‌افزار موردعلاقه خود را دانلود کرده و سپس در مک خود از آن لذت ببرید.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی بهترین شبیه‌سازهای آیفون برای ویندوز 10 و مک

Genymotion

اگر قصد دارید که آخرین پروژه اندروید خود را بازبینی کنید، آنگاه Genymotion ارزش امتحان کردن را خواهد داشت. این دستگاه مجازی اندروید، توسعه‌دهندگان را مورد هدف قرار داده است. بنابراین این اپلیکیشن می‌تواند شرایط آزمایشی بسیاری از گوشی و تبلت‌های اندرویدی را برای شما فراهم آورد.

می‌توانید Genymotion را به‌عنوان یک اپلیکیشن آفلاین و یا یک اپلیکیشن ابری، اجرا کنید. اگر قصد نصب نسخه دسکتاپی Genymotion را دارید، آنگاه با مراجعه به آدرس اینترنتی “https://www.genymotion.com/desktop/”، می‌توانید آن را دانلود کنید. Genymotion Desktop جهت استفاده‌های شخصی رایگان است، هر چند که چندین لایسنس پولی نیز در این رابطه وجود دارند.

علاوه بر این، Genymotion یک ماشین مجازی ابری را نیز ارائه می‌دهد. Genymotion Cloud به شما این امکان را می‌دهد که چندین ماشین مجازی را به‌صورت همزمان اجرا کرده و سپس پروژه‌های خود را به‌صورت موازی، تست کنید. بدین ترتیب می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی زیادی داشته باشید. هر چند که بسته به طرح انتخابی خود، شاید مجبور شوید که برای هر ماشین مجازی ایجاد شده، هزینه‌هایی را نیز بپردازید.

Android Studio

برخلاف دیگر شبیه‌سازهای موجود در این لیست، Android Studio توسط خود گوگل توسعه داده شده است. Android Studio یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) بوده که توسعه‌دهندگان را هدف قرار داده و بنابراین هر آنچه را که جهت طراحی و ایجاد اپلیکیشن خود نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

شبیه ساز اندروید برای مک

با استفاده از Android Studio می‌توانید یک دستگاه مجازی اندروید (AVD) را که پیکربندی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاصی دارد، ایجاد کرده و سپس اپلیکیشن خود را بر روی آن تست کنید.

در ادامه می‌توانید AVD ایجاد شده خود را در شبیه‌ساز Android Studio اجرا کرده و سپس ببینید که اپلیکیشن‌ها چگونه می‌توانند بر روی پیکربندی ایجاد شده شما، اجرا شود.

در ادامه می‌توانید AVD ایجاد شده خود را کنار گذاشته و سپس یک AVD جدید ایجاد کنید. در این زمینه نیز ده‌ها و یا حتی صدها دستگاه اندروید شبیه‌سازی شده را در اختیار خواهید داشت.

با برخورداری از ویژگی‌های بسیار، Android Studio برای کسانی که فقط می‌خواهند چند بازی موبایلی را بر روی مک خود اجرا کنند، گزینه ایدئالی نیست. به هر حال، اگر یک توسعه دهنده اندرویدی باشید، آنگاه Android Studio یکی از ابزارهای ضروری شما به حساب می‌‎آید. در واقع این نرم‌افزار را می‌توان محیط توسعه رسمی سیستم‌عامل اندروید دانست.

اگر قصد استفاده از این شبیه‌ساز را دارید، آنگاه باید بدانید که سرعت آن چندان بالا نیست. قابلیت‌هایی همانند Instant Run، زمان موردنیاز جهت بارگذاری اپلیکیشن شما را کاهش می‌دهند، اما بازهم جهت افزایش سرعت این شبیه‌ساز، باید کارهای دیگری را نیز انجام دهید.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی بهترین شبیه‌سازهای اندروید برای کامپیوتر به همراه لینک دانلود

ARChon Runtime for Chrome

ARChon Runtime for Chrome یک پروژه منحصربه‌فرد بوده که به شما این امکان را می‌دهد که اپلیکیشن‌های اندرویدی را در مرورگر گوگل کروم خود، اجرا کنید.

این پروژه از App Runtime for Chrome یا همان (ARC) استفاده می‌کند. بدین ترتیب اپلیکیشن‌ها می‌توانند بر روی Chrome OS اجرا شوند. این قضیه بدین معنا است که توسعه‌دهندگان اندروید مجبور نمی‌شوند که اپلیکیشن‌های خود را به‌صورت کامل برای Chrome OS، بازسازی کنند.

شبیه ساز اندروید برای مک

از لحاظ فنی، Although ARChon Runtime for Chrome بیشتر یک Runtime است تا یک شبیه‌ساز. با استفاده از این پروژه می‌توانید اپلیکیشن‌های اندرویدی را بر روی macOS اجرا کنید. البته باید این را نیز به شما بگوییم که Although ARChon Runtime for Chrome یک پروژه آزمایشی است. بنابراین بسته به اپلیکیشنی که قصد اجرای آن را دارید، شاید نتایج غیرقابل پیش‌بینی به دست آورید.

هنگامی‌که کار خود را با ARChon شروع می‌کنید، شاید بد نباشد که جهت دانلود اپلیکیشن‌های خود، به “https://www.reddit.com/r/chromeapks/” مراجعه کنید. بدین ترتیب می‌توانید به جست‌و‌جو و به اشتراک‌گذاری اپلیکیشن‌های سازگار با ARChon، بپردازید.

طبیعتا ARChon Runtime for Chrome، یک راه‌کار سرراست همانند Android Studio و یا Bluestacks جهت دانلود و استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی در محیط مک نیست. به هر حال، اگر از خوره‌های فناوری هستید، آنگاه امتحان کردن ARChon Runtime، خالی از لطف نخواهد بود.

جمع‌بندی

در بالا سعی کردیم که بهترین شبیه‌سازهای اندروید برای کامپیوترهای مک را به شما معرفی کنیم. البته همه این شبیه‌سازها برای همه کاربران مناسب نیستند. اگر فقط قصد اجرای چند بازی اندرویدی بر روی مک خود را داشته باشید، آنگاه احتمالا نمی‌خواهید که جهت استفاده از Genymotion Cloud، پولی پرداخت کنید. اگر هم می‌خواهید که اپلیکیشن خود را بر روی چندین دستگاه شبیه‌سازی شده، آزمایش کنید، آنگاه به شبیه‌سازی نیاز دارید که توسعه‌دهندگان را مورد هدف قرار داده باشد، همانند Android Studio.

2 در مورد “معرفی بهترین شبیه‌سازهای اندروید برای مک”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH